Přejít na obsah

Samovolné zapínání a vypínání ventilátorů na chladiči


Josh123456

Doporučené příspěvky

Ahoj, mam octaviu 2 1.9tdi, mam problem ked sa mi motor zohreje na cca 90°C spusti sa mi velky ventilator na chladici na 1vu rychlost a s nim sa spusti aj ventilator na klimu(ten mensi) aj ked mam zapnute econ, ked vypnem zapalovanie ventilatory sa prestanu tocit, aj ked mam studeny motor tak stoja az pokym nedosiahnem prevadzkovu teplotu,vsak klimovy ventilator sa ma pustit iba pri zapnutej klime, a ventilator na chladic by sa mala pustit 1rychlost az pri 102-103°C ale ja mam teplotu podla vag maximalne 93°C,poradte mi ci to môze robit nejaky skrat alebo nejake cidlo co to ma na svedomi, ďakujem :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde jsi prisel na to, ze mensi ventilator ma spojitost s klimatizaci a vetsi ventilator s motorem? Oba ventilatory maji spolecnou ridici jednotku, ktera je umistena ve vetsim ventilatoru. Oba ventilatory se vzdy spousti i reguluji soucasne. Oba ventilatory zajistuji chlazeni jak motoru, tak klimatizace. Tady teda chybu nehledej. Vic ale neporadim. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj kluci,

předem se omlouvám, jestli píšu něco, co se tu už několikrát objevilo, ale i když jsem dva dlouhé večery hledal obdobný problém, co mám já, nepodařilo se mi nic najít. Buď jsem špatný "hledač" nebo jsem opravdu jediný, kdo podobný problém má.

Budu se snažit problém popsat podrobně, ale hlavně celistvě. Mám Octavii II 2.0 TDI PD 103kW, rok výroby 2009.Jde o to, že se mi spíná ventilátor laicky řečeno "kdy chce". Jednoznačně můžu říct, že je mu úplně jedno, jakou teplotu má v daný okamžik motor. Ventilátor se spíná někdy po pěti minutách jízdy, někdy po patnácti, ale spíná se VŽDY bez dle mého názoru sebemenšího podnětu.

Zásadní aspekty, kterých jsem si všiml jsou dva. Za A se ventilátor spíná při zastavení auta například na semaforech. "Vyhodí se rychlost", auto zastaví, ventilátor po pár vteřinách sepne, logicky se lehce navýší volnoběžné otáčky. A za B jistě stojí za zmínku, že ventilátor po vypnutí motoru VYPÍNÁ TAKÉ.

Opravdu nerad bych se dočetl, že se jedná o mnohokrát omílané téma. Četl jsem podobné věci, které se vám na oktávkách stávají. Četl jsem, že problém může být v regeneračním cyklu filtru pevných částic. Ovšem v tomto případě mi moc nesedí, že by regenerace probíhala každý den bez výjimky. Také jsem četl názory vadných čidel teploty. Ale v tomto případě by dle mého názoru ventilátor běžel i po vypnutí motoru, pokud se nepletu. Pokud uvažuji špatně, klidně mi opravte.

Ale ať už je to tak nebo onak, je to nepříjemné ani ne tak pro mě, jak pro auto. Nebudem si nic nalhávat, že při běžícím ventilátoru se auto mnohem hůře ohřívá a v neposlední řadě můžeme mezi negativní vlivy přičíst i drobný (ovšem zbytečný) nárůst spotřeby.

Budu rád za jakýkoliv poznatek. Díky moc. Luboš

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

mám úplně stejný problém, stejné chování s úplně stejným motorem, kromě roku výroby ten je 2007. Také má DPF, najeto 250t Km.

Taky stojím, najednou auto začne hučet otáčky se plynule zvýší. Regeneraci filtru na volnoběh tento motor neumí, 

a pasivně taky nesmysl, když se mi u úplně studeného motoru po 1 km jízdy zvednou otáčky na 1100 a spustí se oba ventilátory - pro tu regeneraci je třeba vyšší teploty.

Už to mám na jednom fóru, ale s tím se asi ještě nikdo nesetkal. Byl jsem s tím na diagnostice na STK, mám tam známého, diagnostika motoru, vše v pořádku, i čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo rozumné teploty.

Nenašli žádnou chybu, kromě jedné, byla jakási svorka 4 - 063E prilis slaby signal, ale to se snad ani netýkalo motoru, měli tam těch položek v té diagnostice opravdu hodně.

Dále koukli na zaplnění DPF, ukazovalo to na 70g, ale  to je hodnota počítaná, kdo ví jaký je stav. Auto se jezdí minimálně co 14 dní projet na dálnici 120Km tam a zpátky, tam mu dám zabrat, takže pasivně se filtr musí vypálit, jinak auto ujede za těch 14 dní tak max 5 krátkých tras 8 až 30 Km.

Divné na tom všem je, že motor jede zcela normálně, startuje na poprvé, necuká, pěkně táhne, turbo nepíská, výfuk nekouří, volnoběžné otáčky nekolísají, až na to zvýšení v případě spuštění ventilátorů. Kdyby byl ucpaný DPF, na motoru by se to nějak muselo projevit ne, nejel by, nebo by se třeba rozsvítila kontrola DPF, ale kde nic tu nic, kontrolku vidím rozsvícenou jen při startování, jako ostatní kontrolky, které pak pozhasínají.

 

Vyřešil jsi již tento problém? Setkal se už s tímto někdo nebo jsme jediní dva v ČR. Díky Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsemm zajimavou odpooved na jinem foru:

 

 

Čau, já měl taky ten problém a konečně vyřešeno. Lapálie jak cip, po několika diagnostikách, kdy mi bylo měněno snad každé čidlo teploty atd, dále zkoušky klimatizace a okruhu topení a přeměřování, byla závada identifikována, konečně a to, kdy po startu jsem měl otáčky cca 850 a do minuty cca 1150 otáček + se sepl ventilátor. Elektrikář zjistil, že mám zbytečně dobrou baterii na Tourana a to Vartu Silver 74 Ah-750A, vyměnil ji za standartní a to za Starline 74 Ah-680A, kdy u Varty alternátor dobijel 13,8 A a u Starline 14,2 A. Po obyčejné výměně baterie se otáčky neustále drží kolem 850 a bez sepnutého ventilátoru, hluku atd. Podotýkám, že obě baterie jsou nové a v pořádku, elektrikář to vysvětlil citlivosti elektroniky vozu. Takže pokut to někomu pomůže, bude to fajn, závěrem zkuste vyměnit baterii a uvidíte, u kámoše to bylo také baterii, tak dejte vědět jak jste pochodili.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ted uz mi to dela kazdou jizdu skoro hned po nastartovani a ujeti par metru. Vse pri vyple klime. Po vypnuti motoru se vse zastavi. Po opetovnem startu a par metrech se zase vetrak zapnou, otacky zvysi. Zkousel jsem si pak chvili hrat a pockat az se oba vetraky zastavi. Pak jsem pustil klimu na minimalni teplotu a v aute sputil ventilator na 4. stupen. Roztocil se pouze maly ventilator. Pak jsem klimu vypl. Maly se zase zastavil. Pak jsem zase vyjel a po par metrech opet oba hucely a otacky zvysene. Fakt spetne je ze to chladi uplne studeny motor. Mam uz dva typy a v sobotu nejspise jedu vymenit teplotni cidlo a tlakove cidlo klimatizace. Jestli to nebude ani jednim z nich, tak nevim, jak s tim prijedu na disgnostiku, tak samozrejme otacky na volnobeh v normalu a oba ventilatory stoji a zadna chyba, proste zakon schvalnosti jak svina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čaute,

Mám problém s vrtulami na chladiči.. Hoci kedy mi cvakne nejaký spínač a začnú sa mi točiť vrtule na chladiči na plne obrátky aj ked auto je studené motor vypnutý a auto zamknuté. Dnes v noci sa mi stalo že mi to zoplo, a auto som ráno nenaštartoval. Chcem sa opýtať či ste sa s tým niekto už stretli a neviete v čom je chyba, poprípade odporučiť niečo ako odhaliť príčinu. Keď je motor zohriaty a vrtule by sa mali točiť tak sa netočia. Ako náhle vypnem motor vyberiem kluč zo zapalovania vrtule sa rozbehnu. Ked zapnem klímu a motor je studený alebo horúci vrtule sa tiež rozbehnú. nieje nejaký prblém v nejakom mechanickom spínači? Pri zopnutí (spustení vrtul) je počuť mechanické cvaknutie. Je to záhadné..

ďakujem vopred za akukolvek pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 30. 4. 2017 na 19:20, dewijant napsal:

No tak ted uz mi to dela kazdou jizdu skoro hned po nastartovani a ujeti par metru. Vse pri vyple klime. Po vypnuti motoru se vse zastavi. Po opetovnem startu a par metrech se zase vetrak zapnou, otacky zvysi. Zkousel jsem si pak chvili hrat a pockat az se oba vetraky zastavi. Pak jsem pustil klimu na minimalni teplotu a v aute sputil ventilator na 4. stupen. Roztocil se pouze maly ventilator. Pak jsem klimu vypl. Maly se zase zastavil. Pak jsem zase vyjel a po par metrech opet oba hucely a otacky zvysene. Fakt spetne je ze to chladi uplne studeny motor. Mam uz dva typy a v sobotu nejspise jedu vymenit teplotni cidlo a tlakove cidlo klimatizace. Jestli to nebude ani jednim z nich, tak nevim, jak s tim prijedu na disgnostiku, tak samozrejme otacky na volnobeh v normalu a oba ventilatory stoji a zadna chyba, proste zakon schvalnosti jak svina.

 Ahoj dewijant, mán stejný problém, dokonce vyměněn i alternátor za origo škoda + nový termostat a stále stejný výsledek. Nikdo neví co s tím. Zjistil jsi co to způsobuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk změnil název na Samovolné zapínání a vypínání ventilátorů na chladiči
  • o 1 rok později...

Keď sa spustia vrtule kedykoľvek ako tu píšete, tak je auto/motor v núdzovom režime. Som s týmto problémom práve v autoservise. Problémov môže byť veľa. Väčšinou je problém elektrika, napr. slabá batéria, skrat, treba skontrolovať káble, snímače, dokonca vám môže vypísať rôzne chybové kontrolky na palubovke, napr. imobilizér, posilňovač riadenia, EGR ventil či dokonca porucha EPC - elektronický pedal plynu. Mám Octaviu 2 facelift 2011, 103 kW. Auto som naštartoval, a po pár sekundách začalo blikať ako UFO, rôzne kontrolky, motor sám zhasol, ešte predtým som zaradil rýchlosť, nešlo sa ani pohnúť dopredu/dozadu - nič. Toto sa dialo už po dvojdňovom samovoľnom púšťaní ventilátorov na chladiči. Myslel som si, že je porucha v batérii, alebo poistke, vymenil som, nepomohlo. Takže, ak sa toto začne diať, ste v núdzovom režime a treba navštíviť  autoservis. Pravdepodobný postup ako nájsť chybu a závadu je veľmi náročný, ale nie nemožný. Servisák to napojil na kábel, vypísalo xy chýb, chyby odstránil, auto naštartovalo a ďalej sa skúša, ak vyskočí nejaká chyba, treba to dať hneď meniť. U mňa bude asi problém s EGR ventilom... pravdepodobne, ale neviem ešte výsledky, stále sa hľadá chyba. Najväčšia pravdepodobnosť je chyba v elektronike, ktorá vypíše všetko, aj to čo je dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...