Jump to content

Klady a radosti


Yosef
 Share

Recommended Posts

Když je tady téma "Vady a neduhy", tak si myslím, že by bylo fér mít tu i naopak téma "Klady a radosti"  do kterého můžete přispět z čeho máte radost a co na rapidu hodnotíte kladně a oceňujete.

 

Začnu třeba s objemem palivové nádrže, který je u rapida 55 litrů a není to taková samozřejmost. Např. u OIII je 50 litrů.

Link to comment
Share on other sites

Guest amissus

A s nádržemi ve dveřích je to přes 55 litrů : ) Mi se třeba honem tak namátkou líbí háček na bundu na zadním sloupku, nemusím ji válet po sedadle.

Link to comment
Share on other sites

tu přednost s "velkou" nádrží bych bral trochu s rezervou. Je teda pravda, že OIII z nějakého důvodu papírově uprali, OI i OII či Room mají 55 v základu, čtyřkolky měly dokonce 60 litrů. I tak v tý nádrži ještě zůstává vzduchová kapsa o  objemu 15 až 20 litrů. Což mimo jiné vysvetluje proč se do Fabie s nádrží 45 l, dá narvat skoro 55 l. Takže jedna věc je deklarovaná hodnota a ta druhá reálně využitelná skutečnost.

Link to comment
Share on other sites

tak 55 litrů je ještě v pohodě, horší je to, když se blížíš k šedesátce :D Jinak máš samozřejmě pravdu, bohužel ty litry navíc tam zahučí jako nic. Je klidně možné, že u rapida to odvětrání vyřešili nějak lépe, takže jen oficiálně pustili více plaliva do stejné nádrže... 

Edited by Wittmann
Link to comment
Share on other sites

Anebo je to všechno jinak - u OIII tam skutečně nedostaneš skoro ani těch 50 litrů (je tady o tom dokonce téma), tudíž tam nikdo nic papírově neubral - je skutečně menší a má to souvislosti s úsporou nákladů a také s váhou vozu při měření spotřeby. Viz citace článku:

 

 

"...Jenže konstruktérům už začínají docházet nápady a v dalším stlačování spotřeby jim dost překáží fyzika. A tak hledají, jak vyzrát na regule, jinde.V předpisu pro měření spotřeby a potažmo emisí je také definováno, jak musí být auto "vyzbrojeno". Má mít mimo jiné natankováno 90 % objemu nádrže. To lidi u Mercedesu zaujalo. Palivo totiž něco váží a každý ušetřený kilogram jde k dobru. A čím méně toho musí motor táhnout, tím méně sil potřebuje. Nová auta tak dnes hubnou, třeba nové céčko oproti předchůdci o 75 kilogramů. A hubne i na nádrži. Nádrž nového céčka o objemu 41 litrů je toho důkazem. Všiml si toho v německém ceníku mercedesu britský magazín autocar. Dosud měl tento mercedes nádrž o objemu 59 litrů. Server automodul.cz si všímá, že podobný objem nádrže má třeba kapesní Nissan Micra, ale céčko je o tři kategorie větší a o třetinu delší auto. "Podle evropských předpisů se však hmotnost měří při 90 % naplnění nádrže a k tomu se připočítává hmotnost řidiče 75 kg. Za dané situace je díky menší nádrži oproti předchůdci Mercedes třídy C oficiálně o 12 kg lehčí," vypočítává automodul.cz. Namísto 53,1 litrů paliva má natankováno při testu spotřeby jen 36,9 litru..."


http://www.autoforum.cz/zajimavosti/novy-mercedes-c-ma-nadrz-jen-na-41-litru-paliva-je-absurdni-obeti-regulaci/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ahoj vsem, kladne hodnotim sportovni sedacky dynamic. Nejenze skvely posez, ale docela i sklizej obdiv vsech co to videj a v nich sedej..... Je fajn ze to nabizej, prijemne designove a hlavne pocitove.....

Dale ocenuji moznost umisteni 1,5 litrovy plnohodnotny flasky do dveri, to taky neni zdaleka ve vsech autech standart a pro me fakt dobra vec... Hlavne je potreba davat bacha na drnceni toho plastovyho pojistnyho  krouzku pod uzaverem, ten zvuk me vydesil, bal jsem se, co mi to tam v novym aute drnci.

S cimz souvisi: Tichost motoru,  1,2 TSI teda urcite, chvali kazdej.....

Link to comment
Share on other sites

Guest amissus

Škoda, že ty 1,5l lahve nevlezou i vzadu, tam by to posádka také ocenila, hlavně ta rodinná, ale zase jeden otvor je na konci středového tunelu.

Link to comment
Share on other sites

U Rapida se dost líbí řešení A sloupků, které nejsou oproti F1 čtvercové, ale obdélníkové a natočené tak, že z místa řidiče je levý sloupek krásně hubený a je přes něj dobře vidět.Líbí se mi i ty malé vychytávky, která Rapid má, nebo je pro ně přizpůsoben jako : hasičák pod sedačkou spolujezdce, vesta pod sedačkou řidiče, odpadkový koš ve dveřích, nezakrytý sedačky plastama, takže jdou dobře luxovat, držák na deštník, nemožnost otevření kapoty při zavřeném voze, zamačkávací autožárovky, kapsa na brýle, měkčená madla na ruce, rychlosklápěcí přední sedačky (ocení mladší ročníky......:)), škrabka je jasná, zandávací zadní plato, sítový program, neurazitelný výfuk při couvání, blikající brzdová světla při intenzívním brždění, blinkry řešené tak, že při blikání osvětlují vozovku za vozem a vedle vozu, ideální velikost zpětných zrcátek....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

držák na trojúhelník měla nejlépe vymyšlený první fabka Sedan, když se zvedl kufr, byl hned vidět a bylo to bezpečné...

 

jinak co mě na rapidu těší...

 

- design, když jsem si ho koupil tak se každý otáčel apod. a pořád mi většina lidí řekne že to je fakt pěkný auto.

- odhlučnění motoru

- a strašně se mi líbí tlačítka na středovém panelu, asi nejlépe vyřešený ze všech škodovek. Vše v jedný řadě a nejsou tuctové...

Link to comment
Share on other sites

Já jsem ze Škodovek nadšenej celkově. Ve firmě jsem jezdil na služební cesty skoro pokaždé jiným autem . V některém jsem se cítil lépe , v některém hůře. Nemyslím posed a tak ale celkový pocit jistoty z řízení auta. A jen ve škodovkách ( Rapid, Octa II. Roomster jsem měl po ujetí deseti kiláků pocit jako bych s tím autem jezdil odjakživa. Naopak třeba s Hyundaiem I30 jsem se pral celou cestu a prostě jsem si nevěřil a necítil jsem se dobře. Určitě znáte takový ten pohodový pocit za volantem když Vám auto sedí a prostě si věříte? 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Také Rapida chválím, ale po zkušenosti s výměnou žárovky H15 (denní a dálková světla) bych v tomto případě konstruktéry vůbec nepochválil. Ani po mnoha pokusech se mi nepodařilo žárovku H15 rukou pootočením vyndat. V servisu se o to pokoušeli tři pracovníci a až po použití násilí (sikakleště, kombinačky) se podařilo žárovku H15 vyndat (stará po výměně zničena). Nasazení nové žárovky H15 také není jednoduché (musí se vynaložit poměrně velká síla na otočení patice) a nevím jak bych to zvládnul na cestě a ještě v noci. Není na to nějaký figl nebo přípravek?

Ale jinak s tímto autem velice rád jezdím.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...