Přejít na obsah

Motor 1.0 MPI (44 a 55 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dovolím si napsat něco k 1.0 MPI 44kW vs. 1.2HTP 40kW.

S HTP mám něco odježděno v této slabší variantě a 1.0 MPI 44kW jsme měli pučené v Up!u (což je lehčí auto než Fabia) a musím říct, že jsem byl z toho motoru dost zklamaný (a to jsem se na něj těšil). Stran pocitové dynamiky nic moc, dole to nejede, nahoře taky ne, HTP sice taky nějak extra nejede, ale aspoň z něj mám pocit že se o něco snaží. Když jsem měřil časy pružného zrychlení 60-100 tak to bylo 14.98s pro HTP a 13.93s pro MPI (oboje na 4rs). Měřil jsem to pomocí aplikace na Androidu, takže rozdíl 1s neberu jako podstatný a realita bude asi +- stejná. Ale HTP to umí prostě tak nějak líp prodat a minimálně ten nástup je o poznání lepší z té 60ky... Fabia má sice o něco kratší kvalty, ale zase je těžší takže bych nečekal nějaké zázraky. V čem MPI vede, je spotřeba.

Co se týče Fabia I vs Fabia III (ano, vím že už je to mimo téma, ale když tak otázka padla, tak snad nevadí když odpovím), tak FIII sem jel zatím jen v TSIčku, takže nebudu hodnotit motor a hluk od něj. FI rozhodně působí hodnotněji než FIII v iteriéru, měkčené plasty, dojezdy oken atd. Ale to co bude uživatele asi povětšinou zajímat je výdrž, FI má k dlouhověkosti lepší předpoklady a už i potvrdila že něco vydrží, FIII je celkem novinka ještě, takže realitu ukáže až čas, ale asi bych to neviděl nějak tragicky... Ohledně podvozků, tak tam jde vidět rozdíl ve věku, FIII je vyspělejší (líp skloubí držení stopy v zatáčkách s komfortem), ale ani FI není špatná v tomto ohledu (a už vůbec ne vzhledem k době vzniku). Ale ani jedno není "sportovní auto", nebo "luxusní limuzína", na druhou stranu kdo by to čekal, že :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano htp to umí podat lépe, to znamená zvuk jak osmiválec, adrenalin do žil, začnu úkon předjíždění a nakonec sklopím uši a zařadím se zpět. MPi si na nic asi nehraje.

Každopádně zkušnosti je lépe porovnávat když už Fabia vs. Fabia, Up může mít motor uplně jinak nastavenej, o převodovce ani nemluvím.

A trochu OT- měkčené plasty ještě neznamenají hodnotnější pocit. Jak často ošaháváš palubku? Ale omlouvám se adminům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde nepíšu, že HTP je raketa, nebo něco takového, ptá se na porovnání motorů o výkonu 44 resp 40kW, tak nevím jak ty, ale já od takových čísel nečekám, že to bude "to pravé" na předjíždění nebo, že to pojede jak osmiválec... Navíc jsme nikde nepsal nic o zvuku osmiválce nebo o adrenalinu. Pokud máš jiné zkušenosti, tak je napiš. Jsou to mé osobní pocity z těch motorů a pokud sis všiml, doplnil jsme i naměřené časy, ze kterých je jasné, že jsou to motory hlavně do města a mimo jedou (teda spíš nejedou) oba stejně...

 

Ohledně Fabia vs. Up!, ano, můžou být nastavené jinak převody, ty auta mají rozdílnou hmotnost a tak, proto jsme to taky napsal, že má zkušenost je s Up!em a né s Fábii, ale je předpoklad, že s lehkým UP!em si ten motor poradí lépe než s těžší Fábii (nebo při nejhorším stejně).

 

Interiér a měkčené plasty, věčné to téma... Neříkám, že denně osahávám palubovku, ale prostě měkčené plasty jsou brány jako hodnotnější, navíc tvrdý plast se ti poškrábe dřív, i začne dřív skřípat než ten měkčený v FI. Ale jak jsme psal, FIII je nové auto, nejstarším kusům sotva skončila záruka, takže o reálné kvalitě rozhodne až čas, věřím tomu, že i přes tvrdé platy to nebude žádná hrůza. A dojezdy jsou neodidkutovatelné, vždy když jedu autem bez dojezdů do podzemních garáží tak na to nadávám. Ano je to věc na kterou si člověk zvykne, ale pokud je zvyklý na auto s dojezdama, tak by o tom měl vědět.

Aby to bylo přehlednější, tak snad pomůže tabulka:

Fabia.PNG

 

EDIT: Ano, některé ty časy mi v té tabulce taky moc nesedí, ale jiné jsem nenašel, bohužel, kdyby měl někdo ty motory možnost porovnat přímo, na stejné trase ve stejný den, bylo by to super. Bohužel já tuto možnost nemám.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, taky bych viděl "zakopaného psa" tam, přecejenom ten rozdíl není nezanetbatelný... Alr furt to nic nemění na situaci, že jeden motor má 44kw a druhý 40kw, prostě jsou to základní motorizace :) 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Konečně někdo kdo aspon částečně odpověděl na mou otázku.Měli jsme doma fábii 40kw,47kw,51kw,63kw a Polo 44kw a otázka byla položena jasně.Fábia je obědnaná,převzetí bude asi v dubnu tak pak napíšu pocity.Byl jsem na zkušební jízdě s novou Fábií,ale boužel měla najeto 0 km a pocitově to bylo nejlínější auto s výše popsaných a mělo hodně nepřesné řazení,ale doufám že řazení byl problém daného kusu a výkon byl malé zklamání,ale ne zas uplně propadák a zklamání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 51kW v krátké, teď 55kW v dlouhé, ale nad 80 HTP zrychlovalo lépe. Stačí ale litr trochu více vytočit a i na dálnici se dá obstojně fungovat. Po čase, když člověk ten motor pozná, ví, co si může dovolit. Mpi má ale lepší zvuk, spotřebu min. o půl litru méně. Za mě jsem si polepšil a jestli to budou za 6let vyrábět, do F4 Combi ho beru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme Fl 1,2 47kw combi a Flll 1,0 55kw HB a jezdí se mi pocitově lépe v Flll. Spotřeba o cca 1,5 l menší . Já vím, nedá se to úplně srovnat, ale je to tak. Jezdíme většinou ve dvou. Já jsem zatím spokojen, vím co si s oběmi auty můžu dovolit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Můžu jen potvrdit co píše Heini - Měl jem 5let Fabi I HTP 40kw, pak 6let Fábi II HTP 51kw. Nedávno jsem týden jezdil s FIII 1.0 MPI 55kw a motor byl příjemnější a o třídu tichší, než HTP, dále spotřeba famózní, v mrazu na rovné okresce klidně 4,5l. 1.0MPI je slabší než HTP, ale je prostě kultivovaný, válce se nehádají při rozjezdu a spotřeba potěší nejvíce. Na dálnci jsem vklidu jel 120km/h, nic mi nevadilo, na závodění to není, ale na denní ježdění do práce a nebo po městě fajn motor :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, FIII, 1.0,44kW, má za sebou první servis po dvou letech a 29 000 km + po roce při 19 000 km měněn olej pouze z preventivních důvodů, protože dva roky a 30000 je dle mého dost pozdě. Přechod na 15000 km interval (olej 5W-40). Cena servisu 3012 Kč (olej, olejový filtr, vzduchový filtr, garanční prohlídka).

 

Jel jsem s FIII po roce delší trasu, protože s ní už rok jezdí jenom žena a zkoušel jsem jet na spotřebu průměrná rychlost po okrskách 63 km/h a výsledná spotřeba na 30 km 4,0 L, auto jezdí fakt krásně na spotřebu. Jinak žena měla teď v zimě průměrnou 5,5 - 6 a v létě 5. Jezdí 10 km do práce + rozvoz dětí po městě. Zatím žádná porucha, a nic měněno, dokonce ani žárovka do světla. Jediné co je fakt znát, že strašně všechno po dvou letech v tom autě vrže, plasty jsou opravdu hrozný.

 

Doufám, že ještě bude dlouho sloužit a pořád s tak pěknou spotřebou. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj všem. Podělím se o svou zkušenost. Vybírali jsme auto pro tátu a mámu.

Dnes jsem měl možnost se svézt s novou F3 krátká verze a to motorizací 1,0MPI 44kw 5- ti kvalt a druhá motorizace 1,0TSI 70kw 5ti kvalt. Obě auta jsou nová  a při projíždce obsazena 4 mi lidmi (cca zátěž 340kg = je váha lidí včetně řidiče )

1,0MPI 44kw rozjezd bez přidání plynu, při otáčkách přes 2200 krásně reaguje na plyn, při 60km/hod si mohu dovolit dat 5tý rychlostní stupeň a pozvolna auto zrychluje ( na rovině)

dojem z motorizace - veliké a příjemné překvapení , takřka motor neslyším ani když stojím venku vedle zavřené masky,auto nevhodné pro závodění, ideální pro pohodáře, ženy a normální ježdění klidně i výlety 200km a kamion s větrem v zádech dáš:D

 

1,0TSI 70kw rozjezd mírné přidání plynu, oproti MPI v otáčkách 2500  krátkodobě svižný zátah, 90km/hod na 4ku a zvažuješ jestli neřadit 5ku, 

jedu 50km/hod, na 3-ku vyjíždím z dědiny sešlápnu plyn nadoraz čekáme na turbozátah a když přinde divím se že to je všechno co předvedl ( ve srovnání s 1,4 tdi 59kw PD které vlastním)

dojem z motorizace - kvaltama a řazením jsi na tom stejně jak u nafťáku (oproti MPI jsi pořád o kvalt níž, delší převodovka), sklamání z turba- neni to jak TDI, oproti MPI rezerva ve výkonu při předjíždění

 

Vybráno 1,0MPI 55kw kde je kratší převodovka než u 44kw. Důvody - mpi je nesmrtelný,  roční nájezd 9tis. km, vesměs nákupy, po doktorech atd, o 20tisíc levnější než TSI ( tyto peníze šli do liťáků)

, méně řazení, dle mého úsudku lepší spotřeba než TSI

 

 

- konečně Škoda zrušila plastový kryt baterie, docela mi spadla čelist když zjišťuji že tyto  motorizace nemají spodní plastový kryt motoru (motor zajebaný až po uši od soli)

- nepotvrzená informace-  bylo mi řečeno že do budoucna Škoda do Fábii nebude dělat žádné dieslové motory:wacko: , že TSI lidi berou útokem a na základě malého prodeje TDI se takto Škoda rozhodla - co je na tom pravdy nevím

 

Doufám že mě místní borci neumlátí  za svůj oběktivní nezávislí názor obyčejného řidiče který má za sebou 750 tis km.

Editováno: , autor: stoupa1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jan R. Zas bych to nedramatizoval, každý ten motor má jiné specifika a každý si může vybrat co mu více vyhovuje :) A převodovka s maximálkou kolem 130 :o snad nikdo nechce aby jezdil s motorem nechutně vytočeným, vždyť i toho MPI je už tak dost krátká a k tomu motoru sedí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, stoupa1980 napsal:

Jako když nad tím přemýšlím tak 1,0 TSI 70KW - velké zklamání, nechápu proč pořád nutí člověka lítat s autem kolem 100km/hod, dyť je to proti logice, proč tam nedaj krátkou  převodovku s maximálkou 130, 140. 

Myslím, že se to dělá jen a pouze kvůli měření emisí. TSI 81 kW má o stupeň více, ale zpřevodování je těžké i tak (v Rapidu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stoupa1980 - či je TSi veľké sklamanie na to by si potreboval jazdiť s tým tak nejaký mesiac. Ja som sa to učil možno aj 3 kým som pochopil štýl aký tomu motoru vyhovuje. Potom možno oceníš že ideš po ceste 90 tkou pri menej ako 2100 otáčkach a motor ide úplne ticho (alebo teda aspoň nie je tak vytočený ako napríklad Seat s 1,6 8 ventilovou atmosférou - skoro 3.000 otáčok). Prípadne kľudne aj 80 tkou a pod 2.000 otáčkami, aspoň 1,2 jka to zvláda na pohodu a nenúti ťa ísť 100 vkou ako píšeš. Tak isto 120 po diaľnici na 2500 otáčkach a keď pri tej rýchlosti šliapneš na plyn tak naozaj pekne sa rozbehne aj k 140 a v momente si pred kamiónom ktorý si chcel predbehnúť (na 5 ťke, podraďovať netreba). Veľmi som zvažoval kúpu 1,0 MPi, ale 95 Nm ma doslova strašilo a ten motor nikto v okolí na testovaciu jazdu vtedy ako na potvoru nemal... A čo sa týka tvojho komentára o zrýchlení na trojke tak tu to treba tiež "vedieť", treba si už popredu trošku natlakovať (roztočiť) turbo miernym pridaním plynu a potom stačí pridať tak normálne, nie podlahu, a budeš  sa diviť oproti 1.0 MPi. Lebo práve pružné zrýchlenie majú tie motory parádne... A potiahne to až po 120 na tej trojke... Paradoxne čím väčšia rýchlosť , tým lepší ťah, nie ako som bol zvyknutý z Felície že ako stúpala rýchlosť tak motor prestával ťahať. TSi (ja mám 1,2) prestáva ťahať až riadne za okreskovou maximálkou 90. Normálne jazdím v režime 1750 až 2500 otáčok, to na pohodlnú jazdu stačí, prípadne do 3.000 pred preradením. A doteraz ma fascinuje keď sa náhodou dostanem nad  3000 dajme tomu po 5000 že ako to tam zaberá... Ale zasa to nie je TDi pravda , hlavne nie s objemom 1,9, tomuto motoru ten základný objem chýba, takže turbo potrebuje  vždy aby bol výkon, preto sa aj roztáča už pri 1200 otáčkach tuším. Týmto nechcem napísať že sú to najlepšie motory, naopak, do mesta musí byť MPi úplne super keďže odpadá tá blbá turbo charakteristika a výkonu je tam do mesta dosť, a asi si sa aj celkom dobre rozhodol nakoniec. Ale na posúdenie TSi čka treba mať s nimi niečo najazdené lebo sú to také medzistupne medzi benzínovou atmosférou a TDi s vlastným štýlom podania výkonu (ktorý rozhodne nie je lineárny ako dajme tomu 1,6 atmosféra s ktorou to má podobný výkon) a dlhými prevodmi. S takýmto motorom (malý objem s turbom) sa motorista doteraz nemohol stretnúť, preto môže byť z toho trochu zmätený pri prvých jazdách. Na okresky sú super, do mesta (hlavne pomalé kolóny) o ničom.

 

Mimochodom - nedáva sa teraz už pre obe výkonové verzie MPi motorov rovnaká prevodovka? (už som si to našiel kde o tom písali - to platí asi iba pre CitiGo...)

Editováno: , autor: TTRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ešte aby mi nebolo vyčítané že v predchádzajúcom príspevku nie je nič o MPi motoroch, tak tu je jedno super video ktoré aspoň trochu ukazuje dynamické vlastnosti motora v premávke - priamo Fabia s 1.0 so 44kW motorom. Asi jeden z mála testov kde je vôbec tento najslabší motor ukázaný... Pozeral som si ho pred kúpou auta mnoho krát.
https://www.youtube.com/watch?v=GxpJfnbEcAg&t=9s

Asi od 5:53 je rozbeh z miesta. Keď vidím (ako majiteľ TSi) na akých otáčkach sa dosahujú aké rýchlosti tak je mi mdlo. :-) TSi jednoducho dosiahne mestskú 50 tku "miernym" pridaním na dvojke (čo v kolónach v meste nie je vždy výhoda). Potom od 10:06 zrýchlenie z nuly na 100 a ďalej až na maximálku. Rátam že obsadenie jednou osobou. Zasa otáčkové pole v rozsahoch do ktorých sa TSi nikdy v podstate nedostane. Toto ma úplne desilo že by som ten motor musel takto vytáčať... A to by som so 4 mi ľudmi na výlete určite musel. (To by som bol skoro tam kde s Felíciou - plný kotol alebo nič.)

 

PS: pridávam ešte video kde sú podobné jazdné režimy s motorom 1,2TSi, nech si budúci majiteľ porovná sám čo uzná za vhodné. A to to TSi ide do kopcov:
https://www.youtube.com/watch?v=A6x9i88bwvQ

 

Editováno: , autor: TTRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja  by som nezatracoval ani jeden motor. Kazdemu vyhovuje nieco ine, kazdy je iny sofer, robi ine trasy. Chvalabohu ze mame na vyber. A podla toho kde jazdis, ake trasy robis a ci si kludnejsi alebo sportovejsi sofer si vyberies. Mna tiez 1.0TSi 70kW nepresvedcilo a vybral som 81kW. A mozem povedat, ze som presadol zo stareho TDi 66kW a toto TSi mi plne vyhovuje a prechod a zvyk na TSi bol u mna uplne bezproblemovy. A co som sa cudoval ani manzelka nemala ziadny problem. Je pravda ze 3valec a objem 1.0 robi svoje... tam kde som na TDi isiel na 1500ot/min. tak na TSi treba tak 1700ot/min. Keby jazdim iba mesto zvazujem tiez atmosferu. Na nakup do lidla alebo doktorke nepotrebujes turbo a v podstate ani predbiehat v meste nepotrebujes (teda ak aj potrebujes tak sa moc neda :D). Je fajn ze si si vybral z ponuky a empéíčko ti sadlo na mieru. Co viac si priat, ze nemusis ist hladat ku konkurencii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mňa desil ten nízky krútiaci moment pri oboch variantách výkonu. Keďže jazdím na relatívne rýchlej ceste prvej triedy (a to ešte občas je mierne zvlnená, motor to cíti) tak tam sa predbiehanie z 80 tky pritrafí skoro denne. 95Nm nedáva istotu... Škoda že základ nie je aspoň ako pri Hyundai 1,25i. (55kW a 122Nm) To by mi stačilo. Tá tabuľka čo sem dal Martab hovorí jasne. Do mesta dvaja na nákupy je MPi OK, ale naložiť to 4 osobami a po okreskách či diaľnici v dnešnej hustej premávke tak to treba kúpu takéhoto motora zvážiť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...