Přejít na obsah

Motor 1.0 MPI (44 a 55 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Je to o prioritách a o "zvyku", dlouho jsme jezdil s HTP, i po  docela "zaplněných" silnicích (třeba Hradec - Mohelnice a zpět) a neměl jsem problém ani s předjížděním, jen to chtělo prostě najít tu správnou chvíli. Do města je 1.0 MPI naprosto v pohodě, jen když chce člověk výbavu, tak má u MPI smůlu (aspoň u nás). Ale buďme rádi že je aspoň něco na výběr (třeba u toho i20 zas je docela obstojný základ, ale výše už je to horší...), takže každý si prostě vybere co mu vyhovuje :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
Spoiler

Ačkoliv jsem původně zvažoval koupi Rapida 81kW, a postupně jsem v průběhu let 2015-2018 vyzkoušel Rapida s výkonem 63kW, 66kW, 70kw a 80Kw, tak nakonec pro použití hlavně ve městě vyhrála volba Fabie III 55kW, kterou mám po FL od 11/2018, a jsem s ní nadmíru spokojený. I když jsou motor a auto ještě syrový (zatím jen 400km), je to podle mě pro městský provoz nejlepší přesouvadlo. Oproti bývalé Š-FII 51kW sice vnímám menší točák, ale do města prozatím dokonalý.

 

Editováno: , autor: fufal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 28. 12. 2018 na 21:16, Pawouk napsal:

Ne že by tam měl být, on tam řemen je.

 

Podle DP na Citigo je pro motory CHY stanoveno toto: Při 240 000 km, pak každých 30 000 km – Zkontrolovat ozubený řemen vačkového hřídele u zážehových motorů.

Zdar.Když mám roční nájezd 10000km ,tak rozvody vydrží 24let?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Favority a Felicie jezdí dodnes .S takovou životností taky  výrobce  určitě nepočítal.Ve Škoda Auto se zkusím zeptat ,ale mám obavu, že mi poví pouze to co prodejce-rozvody jsou dimenzované na životnost motoru asi 280000km.Jestli někdo ví ,po kolika letech rozvody vyměnit ,tak budu rád.Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NIKDO to neví, předpis výrobce je jednoznačný a je uveden v dílenské příručce. Všechno ostatní budou jen spekulace, ostatně tento motor se vyrábí teprve několik let. A co bude za dalších dvacet, nikoho nezajímá. Tak se zeptej za dvacet let... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budem riešiť podobnú vec na mojom TSi čku. Asi nechám remeň po 10 tich rokoch (a. Ca 100.000km) aspoň skontrolovať... Ale ako píše Pawouk - počkajme. Uvidíme aké budú tie remene po 10 tich rokoch na autách ktoré budú mať vtedy už tých potrebných 240 tisíc na výmenu napríklad. Tie informácie sa časom objavia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nejsme přímo v tématu o rozvodech ale pro výrobce má auto životnost 4 roky a po té už si máte koupit nové ! Nezajímá  ho to!

Po dobu 4 let 240 000 naprostá většina lidí nenajzdi takže tam klidne můžou napsat i 500 000 na první kontrolu a fleetovej manager má vybráno.

A až vám ten řemen po 5 letech kdy budete mít najeto třeba jen 40 000, nebo po 10 letech jen 100 00 praskne máte smulu. A šup koupit nové s dpf,s/s reukepraci atd...

Chce to prostě rozum do hrsti a po nějaké rozumné hranici řekněme 6 let rozvody vymenit, tedy pokud auto plánujeme další léta používat.

 

 

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruka je 5 let, tedy minimálně na 5 let to výrobce musí dimenzovat a za tu dobu firemní auta klidně těch 250tis najedou.

 

Nevím přesně, ale CitiGo se prodává někdy od 2011, nebo tak nějak, je v něm přesně stejný 1.0 MPI i stejná převodovka, ještě jsem neslyšel, že by měl někdo problém s rozvody a to spousta těch aut jezdí u rozvážkových firem a mají po městě naskákáno přes 200tis. Takže ano, nepočítat s doživotními rozvody, ale že by byli nějak problémové...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by asi tak zodpověděl vrcholový management koncernu VW, neboť ten asi určuje, který motor aj. komponent se může objevit v tom kterém typu a značce koncernu, aby si navzájem moc nekonkurovali. Na webu vidím, že ten 1.0 Mpi 59 kW má v základu Seat Ibiza což ? Asi by to pro Fabii nebylo špatné, ale zase cena by vylétla opět nahoru a to prosím jen za nový algoritmus  s jinak nakonfigurovanými nulami a jedničkami v řídící jednotce motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dle čerstvé dnešní zprávy ze Škoda AUTO informační linky má naběhnout výroba FL Fabie (s novou emisní zkouškou) s motorem 1.0 MPI 44 kW v 6. týdnu 2019.  

Taky o ni uvažuji pro svou drahou polovičku  a popř. po uplynutí záruky nechat eventuelně  přečipovat na 55 kW a tím snad ušetřit těch  20 000,- Kč za jiné uspořádní nul a jedniček v motomanagementu auta.  I když asi to má lepší polovička na to její ploužení mezi dědinami ani nebude potřebovat. ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

44kW i 55kW mají spodní spektrum otáček naprosto stejné, a nyní už i převodovky, tedy pokud se ten motor nevytáčí, tak je těch 20tis. uplně zbytečné. Nicméně měl jsem pučené 2x CitiGo a 1x Up! 1.0 MPI 44kW když jsem měl auto v servise a bylo to utrpění. Tehdá jsem to zde psal a ty dvě CitiGa mne v tom jen utvrdili:

Ale příplatek za TSI už je docela výrazný a pokud je někdo klidnější řidič a na ježdění kolem komína to bude asi dostatečné :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...