Přejít na obsah

délka zahřátí motoru


Rypicong

Doporučené příspěvky

jak dlouho Vám trvá než se zahřeje motor ? ( mám manual klimu )

 

mě přijde, že mu to celkem trvá.

 

Dnes byla venku teplota 5,5°C

 

a ručička na provozní teplotu vylezla asi až po 7km, teplota oleje byla cca 58°C

 

Opravdu hodně topit to začne až tak kolem 10km

 

Ale je fakt, že jedu vlažným tempem a motor nevytáčím, přes 2500 otáček se nedostanu... Většinou kolem 2 tis

 

Je takovéhle zahřívání cajk ? Jak je to s tím vylepšením zahřátí nových TSI ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u nás byly dnes ráno 4, po ujetí asi po 3 km mám vodu na provozní teplotě, olej po 5km má cca 51. vlažnej vzduch fouká po pár desítkách metrů a topí po těch 2-3. už jsem se několikrát díval, jestli nemám nějakej přídavnej topnej článek, ale nemám. mám manuální klimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po práci jsem to schválně sledoval, teplota venku 10, provozní teplota po 1km, resp. 5 minutách, asi dvě minuty jsem stál, protože jsem si hrál s telefonem. teplota oleje 50 po 8 minutách. ráno stedu pár metrů kopec na neutrál a dál pokračuju celou trasu přes obec max. rychlost 60km/h, většinou na trojku a rovinka, žádný vytáčení. zahřívá se to a topí fakt bleskově. ikdyž mrzne, nstartuju a než nastříkám rozmrazovač, tak sklo povoluje a fouká vlažnej vzduch, jsem max. spokojenej. u předchozích HTPček jsem jezdil se zamrzlým oknem a někdy ani pořádně netopilo ani po 15km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono záleží na trase, kterou jedete. Já to mám do práce mírně z kopce takže motor není v zápřahu... Tak začne voda stoupat po 6km. Zpět zase jedu stoupání, voda začne stoupat po 3km.

Snadnou indikací je spotřeba. Na prvních cca 3-4 km byste měli mít spotřebu při nižší teplotě asi 7 l/100km. Pokud máte jako já jen 4-5 l/100 km je jasné, že jedete klesání a tedy motor se ohřeje později. Teď píšu o 77kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

jak se teď ochladilo a ráno bývá teplota kolem 0 a odpoledne cca 3 stupně, tak jsem se zaze přesvědčil, jak pekelně rychle začíná auto foukat teplej vzduch do kabiny. navíc jsem vypozoroval jednu věc. po startu studenýho auta nastavím teplotu na max. (mám man. klimu) a po pár metrech zastavím, otáčky volnoběhu jsou kolem 1000 a spotřeba 1,1 l/h. stojím na brzdě a nastavím teplotu na min. a pedál brzdy se propadne, stejně jako když vypnu klimu, otáčky cca 850 a spotřeba klesne asi na 0,9. takže by mě zajímalo, jak je udělanej ten rychlej náběh topení. je možný, že se třeba při požadavku na max. teplotu připojí čerpadlo chl. kapaliny, který se normálně připojuje až po dosažení provozní teploty chl. kapaliny? dneska ráno jsem 4 minuty bojoval s ledem na sklech, auto nastartovaný a topená naplno a po těch 4 minutách jsem sedl do auta, kde už valil z výdechů fakt horkej vzduch. s tímhle jsem absolutně spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to podobný jako wormen, ráno když je venku kolem 2 a nastartuju auto a mám teplotu vzduchu na max. tak dlouho běží volnoběh na 1000ot. a i když ujedu pár km tak si pořád drží stejný volnoběh. Jak se auto ohřeje už jsou otáčky normál. Jinak po cca 4minutách mám taky teplo z výduchů. Ale stačí, abych neměl teplotu nastavenou úplně na max. a zvýšeného volnoběhu se nedočkám a tudíž se vzduch ohřívá pomaleji. Zajímavé :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to podobný jako wormen, ráno když je venku kolem 2 a nastartuju auto a mám teplotu vzduchu na max. tak dlouho běží volnoběh na 1000ot. a i když ujedu pár km tak si pořád drží stejný volnoběh. Jak se auto ohřeje už jsou otáčky normál. Jinak po cca 4minutách mám taky teplo z výduchů. Ale stačí, abych neměl teplotu nastavenou úplně na max. a zvýšeného volnoběhu se nedočkám a tudíž se vzduch ohřívá pomaleji. Zajímavé :)

Zajímavé, takto by se právě mělo zapíná PTC - teplota vzduchu na max. (platí to pro vozy bez klimatizace a taktéž pro ty s Climaticem, nebo mechanickou klimou). Je možné, že se stejným způsobem dává signál řj motoru, aby běžel v jiném režimu = maximum topení. Když tam tedy nebude PTC (tutově byl, či možná ještě je? u některých MR 1.2 TSI Yeti). V tomto smyslu měla být nějaká sw úprava v řj motoru u 1.2 TSI, protože ty původní jsou v zimě hrozný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ráno -2,5 stupně, po cca 3km poklidné jízdy do 60km/h začal foukat vlažný vzduch, po 4km se zvedá ručička teploměru a po 7km, kdy už to rozjíždím na 100km/h je teplota na 90 stupních. Teprve tehdy se dá říct, že auto topí a jelikož to mám do práce 11km, tak se moc neohřeju. :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...