Bercyy Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Takze pani, prebehol som forum a nenasiel som presne odpoved na moju otazku. Prosim vas vsetkych o tipy, triky, postupy, navody ako postupujete pri rozmrazovani okien? Na Fieste som mal el. vyhrievanie celneho skla, co bola perfektna vec a nie len v zime a preto som neriesil ako docielit aby som v co najkratsom case mal okna rozmrazene. Popravde je to jedina vec co mi na Roomikovi chyba. Teraz je to o niecom inom. Nastarujem a dam rozmrazovat spatne + zadne okno, pustim kurenie naplno, dam ofuk na celne sklo (automaticky zapne klimu), ventilator naplno a idem skrabat. Oskrabem, sadnem do auta a cca po 300 metroch nevidim ani p... Slak ma ide trafit. Vyzera, ze to znova namrzne, alebo co, lebo z vnutra nie je zahmlene. Ked dam ostrekovace a zotriem stieracmi, tak to namrzne takmer okamzite (logicke). Ked najprv pridem k autu a idem hned skrabat bez startovania, je to to iste, len uz nevidim ani dozadu . Takze sem sa s radami ako na to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PyroSVK Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 (edited) no ja škriabem po naštartovani tak isto a nestalo sa mi ešte že by som to mal znovu zamrznuté ked zasadnem do auta. To mi ani nejde do hlavy ako to je možné aby to tak rýchlo zamrzlo. Ani tam nemá čo zamrznúť nie ? Mne to zvnútra len dosť zahmlie ale do 2-3 minút po fúkaní na stupni 3/4 to mám preč Edited October 29, 2014 by PyroSVK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 No ja tomu tiez nerozumiem. Povodne som si tiez myslel, ze je to z vnutra zahmlene, ale nie, je to zvonku. Ked po tych par metroch zastanem a idem znova oskrabat celne sklo, tak zoskriabem tenku vrstvu. Takze to naozaj vyzera ako keby to bolo vlhke a znova to namrzne. Juuj skoda, ze to vyhrievanie nie je uplny standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranicek Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 (edited) Při mrazech, po těch všech procedurách, když není stále ještě teplo od motoru z ofuku zamrzne zamlžení z dechu vevnitř auta, takže venkovní stěrače nepomůžou a zevnitř se to hadrou tež nedá sundat, znám to taky, takže čekám na teplo od motoru. Koupil jsem letos nějaký přípravek prý proti zamlžení ale nedávám tomu moc šanci… Edited October 29, 2014 by ranicek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUKY-007 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 bercyy mne sa to v zime chovavalo presne ako pises , zvycajne som to riesil tak ze po prejdenim cca km som musel zastat a oskrabat alebo budes cakat na mieste kym sa nezahreje okno zvnutra ... druha vec co ma napadla ... na druhom aute som musel v zime na rozmrazenie pouzivat sprej na rozmrazenie celneho skla a nie skrabanie (poskrabal som sklo !) a tam si nepamatam ze by sa to spravalo ako na roome .... (daktom ale je ze druhe auto ma vyhrievanie v oblasti stieracov) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Minulu zimu som pouzival aj ja ten sprej , ale bolo to rovnake. Presne ako pises, stat na mieste nie je zrovna idealne. A keby aj tak ako dlho? Nebudem predsa vrcat na mieste ako keby som mal stareho dizla. to ranicek- toto sa nezahmlieva zvnutra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranicek Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Tak zkus to letos otestovat a projeď zevnitř nehtem po skle, já jsem taky nechápal co to je, to zamlžení z dechu mi na ledovém skle prostě zevnitř hned zamrzlo a vytvořilo tak tenkou vrstvu že hadr to vůbec nebral. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Precitaj si este raz moje prispevky. Ked tvrdim, ze to nie je zvnutra, tak asi preto, ze som to odskusal, nie? Keby to bola namrznuta srien zvnutra, tak ako hovoris, tak asi by mi nepomohlo opatovne skrabanie skla zvonku. Co ty nato? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoks Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 (edited) Namrza mlha (vlhky vzduch), letos je jich dost (mozna je to tim, ze letos jezdim do prace pred ctvrtou) parkuju na dvore a uz chodim 10-15 minut pred vyjezdem nastartovat (nastartuju a zalezu jeste na hajzlik :-) ), nic jine na to nepomuze :-( Edited October 29, 2014 by adoks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Kua, to si ma nepotesil. Prave toto riesenie sa mi nepaci. No co uz. Musim nieco vykoumat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoks Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 (edited) Jo zkusil jsem i ty folie co se dávají na přední okno. Po příchodu k autu sice nemusím škrábat, ale po rozjezdu se studeným to stejně namrzne. Abych byl kompletní tak jsem samozřejmě zkusil i spreje a flashoff (jízda bez stěračů). Ten funguje no nic moc a po dvou ostříknutích a setřeních musíš obnovit. A spreje, musíš nechat nesetřený, takže vidíš miliony kapiček a já nesnáším bordel na okně, takže jediný uspokojivý výsledek, ohřát.... Edited October 30, 2014 by adoks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PyroSVK Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Alebo si daj niekde namontovať bufík a máš po probléme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvi Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Taky mě to vždy namrzalo po vyjetí.. No já to teď dělám tak, že dojdu k autu, nastartuji a zapnu jen výhřev zadního okna bez zapnutí topení/klimatizace, vylezu, oškrábu případně ometu, sednu a jedu, jakmile se trochu pohne ručička s teplotou vody, tak zapnu topení - obvykle po cca kilometru jen na čelní sklo a jen na nízké otáčky a je to bez problému. Jak se motor ohřeje úplně tak na climatroniku dám "auto" a vše bez problému. Ještě mě napadá, že po vyjetí si vždy ostřikovačema umyju okno, protože po škrábání na něm zůstane vždy nějaký sníh... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dandisan Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 (edited) přijdu k autu, nastartuju a zapnu výhřev zrcátek + zadku a dám ofuk na max na čelní sklo (ale ne teplý). Pak vylezu, ostříknu rozmrazovačem přední boční skla a sundám folii z čelního skla a šup s ní do kufru. Když se to zamlžuje zevnitř, šáhnu po houbičce a setřu to...rychlý a jednoduchý. Po určitý chvíli zapnu klimu a odmlžený na to ta ta + přidávám teplý vzduch. škrabku zásadně nepoužívám Edited October 30, 2014 by Dandisan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 hmm, aky je rozdiel medzi studenym a teplym ofukom, ked je studeny motor? Je jedno ci nastavim teply, alebo studeny, nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj07 Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 keď dáš studený, motor sa rýchlejšie ohreje,pretože všetok "teplý" vzduch neposiela do kabíny ale necháva si ho "pre seba" a tak sa rýchlejšie ohreje ak sa mýlim opravte ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 No ved v poriadku, ale chyba mi pointa. Ked mam stat na mieste a zohrievat motor, tak nemusim dat ofuk vobec a zohrejem motor este skor, nie? Kym oskriabem to nestaci, je jedno ci mam nasteveny teply, alebo studeny ofuk, lebo je to, podla vsetkeho, kratko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Namrzání po oškrabání je způsobený počasím - je vlhko a sklo je po nočním odstavení prochladlý natolik, že na něm okamžitě namrzá okolní vzdušná vlkhost. Dokud se teplota samotnýho skla topením zevnitř nezvedne nad nulu, bude se zvenku zamlžovat furt znovu a znovu. Na tohle mají výhodu fordky, který mají vytápění čelního skla v sérii. Pro nás, kteří výhřev nemáme, není jiná cesta než sklo ohřát jinak - buď ho polít kapalinou s teplotou vyšší než je bod mrznutí, nebo ho ohřát ofukem teplým vzduchem. A to nastavení teploty foukanýho vzduchu - puštění foukání studenýho vzduchu pod sklo, když nikdo nesedí uvnitř, je blbost - protože topení ještě nedává teplejší vzduch, naopak se okno ještě víc ochlazuje. Zároveň se odvádí teplo z chladicí kapaliny, takže se prodlužuje doba ohřevu motoru. Nejlepší je natočit motor, VYPNOUT foukání a jít čistit sklo zvenku - pokud není nikdo v kabině, není potřeba ofukem odhánět od vnitřní strany skla vydechovanou páru. A jestli sklo škrábat nebo polít rozmrazovačem a pak jen setřít třeba stěrkou nebo stěračema - je to o osobní volbě... Za těch pár minut, než se očistí sklo zvenku se motor ohřeje natolik, že se dá pustit větrák (s teplotou nastavenou na MAX) a ten začne do ofuku tlačit teplo - tím se jednak odežene pára z dechu dál od skla, druhak se sklo ohřeje a nebude namrzat zvenku.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bercyy Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 No, pekne citanie. Tak mi teda neostava nic ine len sa vratit do cias davno minulych. Uprimne som cakal zaplavu vselijakych rad, (napr. tak ako pri kunach tigrie hovno) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj07 Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Tigrie hovno :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e1. Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Síce túto zimnú sezónu u nás ešte nemrzlo, ale minulý rok som riešil vlažnou vodou z 1,5 litrovej PET fľaše. Zídem dole k autu, naštartujem zapnem vyhrievanie sedadla/sedadiel, zadného okna a zrkadiel, a nastavým ofuk na čelné sklo (vrátane AC - aj keď by sa teoreticky nemalo pustiť), následne vonku pomaly začnem na horný okraj skla liať vlažnú vodu a nechám ju stekať po celom skle. Kým očistím čelné sklo, prípadne predné bočné z vonka, tak z vnútra je už čelné čisté. Do minúty, maximálne dvoch odchádzam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
medved00 Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Chlapi dejte si dozadu na podlahu obyčejné noviny. Po 14cti dnech je vyhodit a dát nový. Ty noviny do sebe natahujou vlhkost a nenamrzá okno zevnitř. Dělám to už pár zim a funguje to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUTOSTORE Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 (edited) Ahoj, četl jsem tady, že někteří znovu škrabete čelní sklo po ujetí pár km. Toto se právě stává při použití rozmrazovačů s obsahem vody. Pokud by měl někdo zájem, tak v naší nabídce máme účinný přípravek od Autoglymu, který neobsahuje vodu ani alkohol, takže další námraza během jízdy nevzniká. Je funkční až do -50C a je zcela bezpečný pro lak, gumu, plasty. http://www.autostore.cz/zimni-program/autoglym-rozmrazovac-zamku-a-oken-di500/ Na naší FB stránce si můžete prohlédnout video práce De-Icer, pod soutěží. https://www.facebook.com/autostoreCZ Edited January 28, 2015 by AUTOSTORE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirda85 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Možná trochu OT, ale nezkoušel někdo ošetřit okno octem s vodou (v poměru 3:1)?? Údajně by se neměla tvořit námraza, venku bohužel teďka nemrzne, takže nevyzkouším Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Lít ocet na auto, to se mně moc nelíbí. Já jsem používal glycerín do nemrznoucí směsi, nerozdíl od lihu se neodpařuje a zústává na okně. Stačí jen nepatrná koncentrace, cca decku do nádržky. Když se ho dá moc, tak to dělá duhové barvy na skle obzvlášť při osvětlení protijedoucím autem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.