Jump to content

Zapalovací cívka


rh+

Recommended Posts

Měl jsem špinavou zapalovací cívku od oleje

na Fabii 1,4 16V 74kw (motor BBZ 2003).

Byla tam málo dotáhlá svíčka (ze servisu :-()

a olej ji hodně zašpinil a nepálilo to (chyby na Vagu).

Znažil jsem se cívku očistit hadrem od toho oleje,

ale pořád je to ve vnitř asi španavé od oleje,

protože se občas objeví sporadická chyba spalování.

Jde tu cívku dole jak je nacvaklá na svíčce

rozebrat a pak složit,

abych to tam mohl pořádně očistit?

Nebo zkusit vyprat v technickém benzínu??

Jde tu cívku nějak proměřit a zjistit jestli je dobrá nebo špatná?

Případně, kde koupit levně novou zapalovací cívku?

Ve škodovce za ni chcou 1150,- Kč :-(

Dík Roman

Edited by rh+
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem tu zapalovací cívku včera večer rozdělal,

tedy sundal jsem tu spodní část (plech s gumou ve vnitř)

a dostal se k vlastní "fajce", ta je vyrobena z nějaké

umělé hmoty (ten izolant) a byla propálená na jednom místě.

Není tam moc možnost nějaké opravy.

Takže jsem ráno koupil novou zapalovací cívku.

Roman

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Zdravím. Jak je na tom podle vás cívka na obrázku? Jsou na ní dva puchýřky. Je to normální nebo už jsou načaté a brzo odejdou? V takovém lepším či horším stavu mám tři ze čtyř cívek. Mám je preventivně vyměnit? Díky za odpovědi.

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Co se týče boulí na izolaci zapalovacích cívek... mám jednu malou na jedné cívce, mno měnit to nebudu dokud to funguje. Někde jsem četl, že pomáhá pravidelně měnit svíčky (menší přechodový odpor) a ty cívky tolik netrpí, je to pravda? Moje auto má 141 tis, přepodkládem, že tam budou původní (nejspíš)... plánuju všechny svíčky vyměnit.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 years later...

Ahoj,

odešla mně jedna zapalovací cívka na 2. válci a musel jsem dojet na 3 válce cca 100 km s rozsvícenou kontrolkou motoru a malým výkonem.

Vypne řídící jednotka vtřikování paliva do válce s vanou cívkou?

Pokud nevypne řídící jednotka vstřikování paliva, hrozí při těch 100 km větší opotřebení válce a kroužků ředěním oleje na stěnách válce benzínem?

Motor 1.4 16V 55 kW, r.v. 2006.

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
V 30. 10. 2014 na 20:42, rolfik napsal:

Zdravím. Jak je na tom podle vás cívka na obrázku? Jsou na ní dva puchýřky. Je to normální nebo už jsou načaté a brzo odejdou? V takovém lepším či horším stavu mám tři ze čtyř cívek. Mám je preventivně vyměnit? Díky za odpovědi.

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

Dobrý  den když jsou na ní puchýřky tak je v háji? Na ostatních  to nemám.  Motor nedrží  volnoběch. Díky za odpověď.  Svíčky  byly měněné.  

Link to comment
Share on other sites

Dobrý  den  tak  po problému  mám najeto na fabia 1 1,4 16V

140tis km. A tři cívky v háji.  Už jsem je vyměnil  a vůbec sem nemusel na diagnostiku.  Kontrolka motoru sama zhasla.  Všechny cívky  vyměněny. Díky moc za rady.  Byly tam určitě ještě od výroby  auta. Úplně  v háji  a spálené.  

V 7. 9. 2020 na 11:12, zwan napsal:

Ten puchyr nevesti nic dobreho....

Z vlastni zkusenosti pokud odejde jedna dalsi ji nasledovali v radu umesicu. (Byli to stejne typy vyrobene ve stejnem datu takze stejna serie)

Vozil jsem pro jistotu nahradni v kufru.

V 30. 10. 2014 na 20:42, rolfik napsal:

 

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...