Jump to content

TEMPOMAT, SPEEDLIMITER


DIAGNOSTIK

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

lisi se to jenom tim,... ze musis mit nohu furt na plynu :(

jinak se to v nicem nelisi, plyn jde proslapnout pri silnem stlaceni jeste vic, takze tim se limiter prerusi.

co sem s FIII a limiterem pri testovani najezdil okolo 500 km, tak me spise otravoval, z meho pohledu,.. na dalnici ci nekde kde chces dodrzovat rychlost je to dobry,... nastavis rychlost stojis na plynu a nemusis se starat,.... ale auto samo na dannou rychlost nezrychluje a ani nezpomaluje,... vse si hlidas sam a to me treba obtezovalo,... ale je to proste omezovac rychlosti, takze se to vse od toho odvodi ;)

Kazdemu to bude vyhovovat jinak a urcite netvrdim, ze bych si na to ja i ostatni po case nezvykli ;)

Link to comment
Share on other sites

Jel jsem s tím taky a na ježdění po Praze se mi to líbilo víc než tempomat, nemusíš se starat o překročení rychlosti (= čumět na tachometr), ale zároveň máš nad ní kontrolu plynem. U tempomatu je potřeba ho neustále aktivovat, ubírat, přidávat, tady se jednou nastaví limit a je to. Na (prázdnou) dálnici je samozřejmě lepší tempomat. Docela by mě zajímalo, jak by Škoda zdůvodnila příplatek 9 000 Kč za tempomat, vzhledem k tomu že auto všechen potřebný HW má...

 

Ale jinak - jsi si určitě jistý, že ježdění se speedlimiterem a cihlou na plynu nemá vliv na spotřebu?

Link to comment
Share on other sites

Pokud je to někdo kdo kupuje Fabii III, tak Tempomat doporučuji objednat ihned při koupi...
Sám už Fabii III mám a bylo mi řečeno že dodatečná montáž tempomatů nebude minimálně půl roku možná.
Důvody neznám, ale prý musí řešit nějaké SW úpravy, aby šel dodatečně montovat.

Link to comment
Share on other sites

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Edited by Hkubes
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Taky bych to rád věděl. Manželka má novou FIII v automatu a zdá se, že páčka má funkci Speedlimitéru ( naprd ), nikoliv tempomatu .

Přitom páčka je stejná, jako mám u  O II ( zde doplňován temtpomat dodatečně, vč. páčky ).

Tzn. předpokládám, že úprava by měla jít pouze SW, změnit funkci speedlimiteru na tempomat, nebo to nepůjde vůbec ?

 

A druhý dotaz - systém autoStop, nebo jak se to jmenuje, je nutné ho vypínat před každou jízdou ? Nejde to v diagnostice vypnout natrvalo ?

 

Předem dík za info.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No však nemyslím drahý adaptivní tempomat vyžadující radar v nárazníku, ale jednoduchý, který pouze udržuje nastavenou rychlost - nic víc, nic míň.

Páčka, která je teď ve fabii ( ale má bohužel funkci pouze limitéru ) je úplně stejná, jako ta, kterou mám v O II ( kam jsem si za pár kaček nechal dodělat ten jednoduchý tempomat ). Tzn. mělo by to teoreticky jít nastavit pouze softwarově, ne ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Ja na tempomat jazdím zas stále. I po meste. Ale je pravda, že so silnejším motorom to ide ľahko.

Edited by kluvi
Link to comment
Share on other sites

Každopádne je názov témy TEMPOMAT, SPEEDLIMITER, tak myslím že sme správne. V FIII mám Tempomat, ten používam bežne (aj v meste), speedlimiter som zapnutý ešte nemal (aj keď viem kde sa prepína), považujem ho za nezmysel, teda porovnať tempomat vs. speedlimiter neviem. Logiku v zavedení speedlimiteru popravde nevidím, podľa mňa je úplne zbytočný.

Link to comment
Share on other sites

lubikSK: U tempomatu si nastavíš rychlost a jedeš, případně zrychlíš, jenže při brždění se ti vypne, ale u speedlimiteru můžeš zrychlit i zpomalit aniž bys ho musel vypnout. Tempomat je spíš na delší a plynulejší trasu kde víš, že nebudeš tak často zpomalovat. Speedlimiter je spíš tak na okresky, kde zrychluješ a zpomaluješ, ale zároveň nechceš úmyslně překročit rychlost. Jel jsem s autem, který měl tempomat i speedlimiter a speedlimiter mi vyhovuje víc.

Link to comment
Share on other sites

Jasně, a když potřebuješ náhle zrychlit ( např. aby ses vyhnul bočnímu nárazu auta, který ti nedá přednost v křižovatce, nebo chceš rychle stihnout předjet cyklistu, než tě potká auto v protisměru ), tak tě speedlimiter zabije ( nebo toho cyklistu ).

Tempomat chci hlavně proto, aby mě nebolela noha př každodenní jízdě 50 po dálnici tam, 50 zpátky a tak 4 x do roka štreky do itálie, francie.

 

Každopádně, pořád jsem se nedozvěděl tu hlavní odpověď na svou otázku - jestli to jde předělat ve F III jen softwarově  (když už tam je páčka speedlimiteru ), nebo se bude muset něcodoplnit. Dík.

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...