Přejít na obsah

TEMPOMAT, SPEEDLIMITER


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Zajímalo by mě kdo vlastní ACC, mám teď zapůjčenou Fabii s ACC, takže zjišťuji jestli se investice vyplatí. První věc je, že s manuálem je to fakt otrava, kdyby k tomu dali DSG, tak to bude paráda, s manuálem pouze na dálnice. Je to dobrá věc, ale po vyzkoušení nějak nelituji, že ho nemám. Ale o to nejde, jde o to, že jsem si všiml, že pokud mám ACC vypnutý, tak mi auto výrazněji brzdí motorem, jako bych měl zařazený vyšší stupeň retardéru. Mám v tom stejný motor co mám já, tedy 1.2 TSI 66 kW a stejnou karosářskou verzi hatchback, takže mohu porovnávat. V manuálu píšou, že pokud ACC brzdí, tak svítí brzdová světla, no ani ne, mě ACC brzdil a brzdová světla byla zhasnutá, schválně jsem se díval do zpětného zrcátka na odraz 3. brzdového světla, které při mém brzdění vidím, při manuálním brzdění 3. brzdové světlo svítí na jemné sešlápnutí brzdy, pokud brzdí ACC, tak ne. Nevím jestli je třeba aby ACC brzdil více, ale je to dost nebezpečné. V Ostravě na Rudné se mi dokonce stalo, že jsem předjížděl kamion a ACC mi z nepochopitelných důvodů v půlce předjíždění začal brzdit, protože mi ho "chytnul". Mám z toho takové rozporuplné pocity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem v rádiu slyšel pořad o různých elektronických vychytávkách v autě a bylo tam pár historek, jak především adaptivní tempomat vytvářel na silnici velmi nebezpečné situace. Třeba při zařazování do pravého pruhu po předjíždění, kdy auto začne neočekávaně brzdit, aby dodrželo předepsanou vzdálenost od auta vepředu a auto vzadu to nečeká a přijde na návštěvu zezadu.

Osobní zkušenost s tím ale nemám, jen co jsem slyšel. Nechtěl bych to, i když to může být někdy pohodlné. A bez DSG to asi ani nemá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, los pakos napsal:

Zajímalo by mě kdo vlastní ACC, mám teď zapůjčenou Fabii s ACC, takže zjišťuji jestli se investice vyplatí. První věc je, že s manuálem je to fakt otrava, kdyby k tomu dali DSG, tak to bude paráda, s manuálem pouze na dálnice. Je to dobrá věc, ale po vyzkoušení nějak nelituji, že ho nemám. Ale o to nejde, jde o to, že jsem si všiml, že pokud mám ACC vypnutý, tak mi auto výrazněji brzdí motorem, jako bych měl zařazený vyšší stupeň retardéru. Mám v tom stejný motor co mám já, tedy 1.2 TSI 66 kW a stejnou karosářskou verzi hatchback, takže mohu porovnávat. V manuálu píšou, že pokud ACC brzdí, tak svítí brzdová světla, no ani ne, mě ACC brzdil a brzdová světla byla zhasnutá, schválně jsem se díval do zpětného zrcátka na odraz 3. brzdového světla, které při mém brzdění vidím, při manuálním brzdění 3. brzdové světlo svítí na jemné sešlápnutí brzdy, pokud brzdí ACC, tak ne. Nevím jestli je třeba aby ACC brzdil více, ale je to dost nebezpečné. V Ostravě na Rudné se mi dokonce stalo, že jsem předjížděl kamion a ACC mi z nepochopitelných důvodů v půlce předjíždění začal brzdit, protože mi ho "chytnul". Mám z toho takové rozporuplné pocity.

 

Ohledně ACC a brzdění ... ano, svítí, pokud zrychlení (tedy v tomto případě zpomalení) přesáhne určitou hranici.

 

s ACC je potřeba se naučit trošku jezdit, a vědět, co bude dělat... po pár jízdách si na to člověk zvykne, a pak je to (zejména s automatem, s manualem je to v zasadě k prdu) výborný pomocník, se kterým je radost jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, noaid napsal:

Nedávno jsem v rádiu slyšel pořad o různých elektronických vychytávkách v autě a bylo tam pár historek, jak především adaptivní tempomat vytvářel na silnici velmi nebezpečné situace. Třeba při zařazování do pravého pruhu po předjíždění, kdy auto začne neočekávaně brzdit, aby dodrželo předepsanou vzdálenost od auta vepředu a auto vzadu to nečeká a přijde na návštěvu zezadu.

Osobní zkušenost s tím ale nemám, jen co jsem slyšel. Nechtěl bych to, i když to může být někdy pohodlné. A bez DSG to asi ani nemá smysl.

a co čekat, když někteří lidi (nbez ohledu na to, jestli mají acc nebo nemají) se do pravého pruhu řadí doslova za zadkem  předchozího auta. a ideálně ještě těsně před čumák kamionu, kteřý předjížděli :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

a co čekat, když někteří lidi (nbez ohledu na to, jestli mají acc nebo nemají) se do pravého pruhu řadí doslova za zadkem  předchozího auta. a ideálně ještě těsně před čumák kamionu, kteřý předjížděli :)

V tom máš samozřejmě pravdu, ale občas se člověk takovým situacím na přeplněných cestách nevyhne, třeba i ne z vlastní viny. A těch situací z praxe tam bylo citováno více, ne jen prasárny, jen si je už bohužel nepamatuji. Jen mne tak napadá začnu předjíždět, ale situace se změní tak se zase raději zařadím zpět za zadek předjížděného.

Bezpečnější by bylo, kdyby to vyhodnocovalo i situaci vzadu, zda není zadní vozidlo příliš blízko. To by ale stálo zase další peníze, problémy s přívěsem apod.

Já jsem příznivcem různých fíčurek, ale zrovna tahle mi nechybí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No .. on vetsinou normalni clovek, kdyz predjizdi, nepredjizdi "na tempomat", ale ma nohu na plynu. a vp ripade, ze ma nohu na plynu, tak ACC nebrzdí, a nechava kontrolu jizdy na ridici (tak se to vetsinou deje na normalni silnici).

 

vzhledem k tomu, ze tady byla rec o "razeni do praveho", tak trvam na svem - radit se do praveho tak, ze jsi mene nez 1-1,5 sekundy od auta pred tebou (minimalni nastavitelny odstup na ACC) je zhuverilost. nemluve o provozu za tebou.

 

ACC by si samozrejme mohl davat pozor i na provoz za sebou, ale co ma delat, kdyz je ridic kok-t, a radi se tak, ze bud naboura predkem , nebo zadkem? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S ACC zkušenost nemám, ale na klasickej tempomat předjíždim na dálnici běžně (nač šlapat na plyn, když jedu rychlejc...) a taky dělám to, že když se někdo zezadu dostatečně rchle blíží a v pravym pruhu je mezi předjížděnými vozidly dostatečná mezera, tak bez ubrání na moment uhnu do pravýho, závodník mě předjede a hned se zas vracim do levýho a předjíždim pořád stejnou rychlostí dál. Co by v tý situaci udělal ACC nevim, ale dle výše uvedených zkušeností bych se asi bál. Pokud by to dělalo podobný švíky jako nouzové brzdění (z okolí blízkých: FIII s nouzákem se blíží ke křižovatce, auto před ní zpomalí a odbočuje vpravo - ačkoli neni důvod snižovat rychlost, páč odbočující auto zmizí z cesty dříve, než se FIII přiblíží, začne nouzák brzdit jak vo život a auto za FIII má co dělat, aby nebylo FIII v kufru), tak radši klasika.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, jaký je rozdíl rychlostí a na nastavení odstupu na ACC. Když se sejdou vhodné podmínky, tak se i tyto příklady dají s ACC zvládnout. Ale vždy je lepší mít auto pod kontrolou a řídit si vše podle svého nejlepšího úsudku, toť můj názor. Proto raději na chvíli ACC vypnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

A kedze mam speedlimiter treba mi tempomat s kabelazou alebo bez :

 

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6v0054691a-tempomat-skoda-31177.html - bez kabelaze

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6v0054800a-tempomat-skoda-29177.html - s kabelazou 

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/5e0054800-aplikacny-software-skoda-29178.html - aktivacny software

 

prosim napis ktory to presne je.. diky az nekupim dajaku hovadinu dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čítal si ten môj postup?? žiadne káble tam nespomínam, čiže sú ti nanič. potrebuješ len páčky a SWaP kód (soft)

len ak máš multifunkčný volant, tak hľadaj páčky bez ovládania palubného počítača ! 

 

alebo ideálne ak to necháš objednať priamo v servise. predpokladám, že doma to robiť nebude. nech ti objednajú správne páčky (tempomat+limiter, bez ovládania PP) a kód

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono teoreticky vieš aj toto použiť, ak by si si montoval sám. len musíš z dvoch páčiek urobiť jednu sadu. z tej tvojej použiť pravú stranu, z novej ľavú. tiež som si to skladal keď dobre pamätám. a toto servis neurobí, radšej objednajú to, čo tam patrí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no necham to komplet na servis ..mas pravdu na tom neusetrim nic....len ma stve ze ty buzeranti montuju do aut..speedlimeter namiesto tempomatu ktory vzivote nikto nevyuzil....speedlimeter je debilita ...nepoznam cloveka co by to raz pouzil.....to je marketing aby si kazdy sam zaplatil tempomat co je top

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...