Jump to content
metas

jaky benzin do TSI

Recommended Posts

Ahoj

Predem se chci omluvit,ale podle nazvu temat jsem nenasel diskuzi,jaky benzin do TSI,ale vim,ze tato debata tu nekde je

Když tak prosim moderátora presunout do spravneho tématu,diky

Ted k tématu,u nas v Kralovohradeckem kraji,ve dvou mensich mestech vzdalenych,15-20 km od Hradce Kraloveho jsou Benziny a drive u nich měli vervu95,tedy aditivovany benzin na který jsem ted najel celou nadrz a mel jsem z nej dobry pocit.

Ted uz asi 14dni ho nemaji,sviti tam 0,00,tak jsem se sel zeptat co se deje a bylo mi receno,ze tento benzin konci a místo nej cekaji na zavasku vervou98.

Mate také někdo ze svého okoli takovou zkušenost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

já vždy pokud zrovna nejsem v Chorvatsku tankuju doma u Agipu supertech 95 ..ale dnes jsem zkusil natural 98 rovněž od Agipu...nevidím v tom žádný rozdíl...jak v akceleraci tak v chodu motoru..takže se vrátím k 95.. jediné co bylo jiné je cena..95 35,70 a 98 37,90 :kol-31:

Edited by vasnivykolista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si myslím, že nemá smysl, tak lít více oktanů než 95, spíš pokud mu chci dopřát tak přidat aditiva. Bral jsem Maxxmotion 95, ale vzhledem k tomu, že to vychází o 3 koruny dráž než u Euroilu klasická 95, tak jsem objednal VIF superbenzin aditiv, je to na 500 litrů za 2 čenta a vyjde to si myslim nastejno, dle testu ze Světa motorů ješte lépe. Sice mají u Euroilu také aditivovanou 95 a jen o 0,50 Kč dražší, ale u mimo město to asi moc lidí netankuje, takže bůhví jak to tam dlouho leží. A ta obyčejná 95 bude asi +/- všude stejná, pokud beru značkové benzínky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave ze ma smysl tam lit 98,neobsahuje biosložku,tim padem nebude v motoru tolik karbonu a za druhé,necetl jsi asi dukladne test 95,rozdili mezi Benzinou a třeba Euroilem byly velike v mazivosti,takze není 95 jako 95,to se ale pozna třeba az kolem najezdu 150tis. a vise.

Jinak ted v patek k nam do Benziny dorazila prave ta 98,maji ji za 35,90

To vse plati prave pro primovstrikove motory,ale stim lide zatím nemaji tolik zkusenosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test jsem četl a Eurooil s VIFem dopadl lépe než maxxmotion 95. Benzina i do základu přidává mazivostní složku, ale to bude asi světlou vyjímkou. Jinak za tuto cenu asi v Praze 98 na Benzine nenatankuju. O dálnici ani nemluvím. A 30 kiláků pro levnější benzín i kdyby byl nepojedu. Mám kolem omv, mušly, lukoil a euroil, ten mám cestou mimo Prahu. Takže chci tankovat něco rozumnýho a hlavně za rozumnou cenu.

 

Edited by Pawouk
Odtraněno nesouvisející video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nás na Moravě si na 98 za 35,90,- můžem nechat zajít chuť,  tady si za to nekoupím ani 95 v chlochozu :kol-26: , ať žije volný trh bez kartelových dohod.

Edited by ales-r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes som tam zo zvedavosti natankovat plnu MaxxMotion 100. Zatial ziadny rozdiel (okrem uctu :kol-28: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bežné jazdenie zbytočnosť. Ak jazdíš pravidelné rovnaké trasy a rovnakým štýlom, tak možno spozoruješ malé zníženie spotreby, ale to je všetko. Keď už dávaš motoru trochu viac zabrať, tak to môže mať zmysel, ale nečakaj nejaký extra rozdiel. Auto pôjde môžno trochu lahšie do otáčok, alebo na ringu spravíš kolo o dve sekundy rýchlejšie, to je všetko. A hlavne, ak chceš cítiť nejaký benefit lepšieho paliva, musíš ho tankovať pravidelne. Ono totiž RJ sa musí pre lepšie palivo adaptovať, čo trvá dlhšie (aj 300 km). Naopak, ak natankuješ po sto oktánovom palive 95-ku, tak sa jednotka adaptuje na horšie palivo ihneď. Ak si si prečítal celé vlákno, určite si videl aj odkaz na článok v ktorom porovnávali 95 a 98 oktánové palivo v Rapide 1.2 TSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tankuju 100oktan uz 3 roky, ale jen z toho duvodu, ze jezdim na LPG, takze se timto snazim,,setrit,, palivovou soustavu, od ruznych biosracek a nekvality, protoze ruku na srdce, co benzinka, to jina kvalita BA 95.. pokud bych nemel LPG, beru klasicky 95oktan, pripadne bych lil VIF ci jine doplnky..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Přečetl tento stranů Vašich přispěvků. Ja tankuju ted' v-power racing a maxx motion od omv. Na začatku tankoval jsem jen 98 dynamic od Lotos (PL). Kdy jsem pošel k V-power rancing to byl rozdil ale dřive musel vyjet až 3 nadrže. Na čverti nadrže rozdil už byl. Lepši zrýchleni a trošku menši spotřeba do 0.3L/100 km.

Shell ma taky 95 v-power . To je aditivovaný benzin.

Tankovani palivá premium k tohoto že stav motoru je lepši popř. svičky, filtr palivá atd

Ja se souhlásim s Jirkou Brno že v 95- tce jsou různé sračky :)

Metas > benzina = polsky Orlen . V polsku občas u Orlenu maji 100 vervu :) . ja netankuju u Orlenu bo nemam ho blizko :) . Volim shell :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nás na SVK som zo Shellom mal nejaké problémy, motor po tom benzíne cukal. Inak beriem na OMV klasickú 95ku a motor ide ako má.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží tak isto aj od konkrétnej pumpy, v akom stave má nádrže a pod. Ak by napr. po natankovaní Shell N95 mali problémy všetci, vtedy by sa dalo povedať že majú zlé palivá. Inak ja tankujem Lukoil, Shell, Slovnaft, všetko obyčajné N95 a žiadny rozdiel necítim. Akurát mám pocit že ak natankujem Shell, tak menej km prejdem. A ku každému tankovaniu si cvrknem štamprlík VIFu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PyroSVK , máš pravdu op stavě čerpačky :kol-47: .

V polsku nejvice km projezdim u shelky a v česku u omv. Kdybych měl sronat tohle to vyhrava omv :) . Ja liju jen 100 octanů :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do mojho Roomstra 1.2 TSI som obcas daval viacoktanovy benzin 'na precistenie' motora. Raz som natankoval 100 oktanovy na Shell v Nemecku. Po tom ako ca. v 190 km/hod na dialnici zasvietili viacere kontrolky a motor sa triasol akoby chcel vyskocit zpod kapoty uz radsej tankujem len 95tku (servis na diagnostike nic nenasiel...). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Benzina prý začala dodávat na svoje čerpačky místo Naturalu 95 nový benzín "EFEKTA 95", který dle webu Benziny má stát stejně jako Natural 95 a má mít aditiva vhodná i pro naše přímovstřikové motory Tsi viz. http://www.benzina.cz/CS/produkty-a-sluzby/Stranky/main.aspx

Pokud je to pravda, tak to vypadá, že já který beru palivo skoro výhradně u Benziny a přidávám VIF, tak bych  asi vystačil jen s tou EFEKTOU,

Edited by DušanV
pravopis

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. Bude to úplne rovnaký benzín ako doteraz. Je to marketing. Shell takto premenoval svoj natural na FuelSave, tak teraz vymysleli niečo aj na marketingovom oddelení Benizny.
  2. Je síce pekné, ako ukazujú na obrázku čisté ventily, ale ty máš motor s priamym vstrekovaním, takže u teba sa vrchná strana ventilu paliva nikdy nedotkne.
  3. Ak vylúčíš nejaké pochybné čerpacie stanice, tak ber benzín jednoducho tam, kde je lacnejší a na tieto marketingové dristy sa môžeš kľudne vykašlať.
  4. Čo sa týka aditivovania VIF-om, určite tým nič nepokazíš, ale asi to nemá žiaden význam. Ja osobne začnem na skúšku dávať VIF od ďalšieho tankovania, ale predpokladám, že to nebude mať žiaden prínos, podobne ako asi 3-4 roky dozadu som necítil žiaden rozdieľ pri jazdení s aditívom od Millers Oils.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 rikat takova slova, aniz by jsi mel v ruce nejaky konkretni dukay, treba testy z nezavisle zkusebny je jen placani do vetru. rekl bych, ze v dohledne dobe udelat svet motoru, nebo podobny platek vlastni test paliv.. Davat VIF jen kvuli dobremu pocitu se vyplati.. cena na litr je par haliru a urcite to motoru pomaha.. tvrdit, ze ty jsi nic nepoznal a proto je to naprd, je trosku zcestne...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všetci dobre vieme ako to dnes funguje. Možno pridajú jednu kvapku nejakého aditíva, na druhej strane dajú o kvapku menej z iného a tým to končí. Reálne ten benzín až na tie dve kvapky bude úplne rovnaký a nič sa nezmení, motory sa budú zanášať rovnako ako doteraz Bude to podobne ako u Shell. Tiež sa žiaden zázračný pokles spotreby áut jazdich na FuelSave nakonal. A ani nemohol, lebo avizovaný rozdiel mal byť do 2%, čo je na úrovni chyby merania.

Čo sa týka VIF-u, a iných aditív, treba si uvedomiť, že prečo ich dávame do motora. Keď to bude kvôli zvýšeniu výkonu, pri našich autách to nemá zmysel. Mal som vo svojom aute rôzne palivá, a poviem ti, že či to bol natural od hypermarketu, alebo značkový benzín, zo Slovenska, Rakúska, Slovinska, Maďarska, Rumunska, resp. či to bolo prémiové palivo, okrem prievanu v peňaženke som nikdy žiaden rozdieľ nepocítiľ. A tankoval som aj V-Power Racing Nitro+, aj MaxxMotion 100, EVO99 v rôznych krajinách, nedávno MaxxMotion 95, jazdil som s mojim autom po meste, po diaľnici, na okruhu, a pocitovo nič. Možno na brzde by sme nejaký rozdieľ dokázali namerať, ale v reálnej prevádzke je to jedno úplne jedno.
Druhým aspektom je čistenie motora. Tu nedokážem povedať, či VIF má pri našich motoroch nejaký zmysel, ale preventívne pre ten dobrý pocit som kúpil jednu plechovku a jednu jednorázovú flašku aj ja.
Videl som akurát ten test VIFu, kde úspešne vyčistil ten starý motor Mercedesu. Otázkou ostáva, či je jeho účinnosť rovnaká aj pri moderných motoroch ako sú tie naše.

Edited by e1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som si tie testy zo sveta motoru čítal. Keďže sú to testy vykonané skušobnými ústavmi, ktoré to robia podľa určitých noriem a pre každý benzín vytvoria rovnaké podmienky tak ten test beriem ako relevantný a dá sa to považovať a dobrý dôkaz toho, ktorý benzín je OK, ktorý nebrať a či ozaj VIF pomáha.

 

VIF pomáha !!! Z priemerného benzínu urobí benzín na rovnakej úrovni aké predávajú benzínky ako prémiový. (Maxxmotion, V-Power, atd). 

 

Ja tankujem na ČS oliva mám to 4km od domu a cena je najnižšia + pridávam VIF. Po pravidelnom pridávaní VIFu do benzínu som spozoroval, že motor mal tichší chod a spotreba málinko klesla (toto sa dá len subjektívne povedať). Prestal som mať problémy z nepravidelným chodom po naštartovaní v lete,zime.

Moja skúsenosť s FuelSave benzínom z Shellky je taký, že som tam natankoval dva krát plnú a mal som počas týchto dvoch nádrží problém so studenými štartmi.

 

 

Môj tato do služobnej fabii tankuje len na OMV a motor bez problémov jazdi a má už skoro 190tkm je to 1.2TSI  77kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ačkoliv mám jinou kubaturu (1,8), je to stále TSi.

Doposud jsem dával pouze 95 a nehodlám na tom nic měnit.

Placebu víceoktanových benzínů nevěřím.

Jediné co dělám, je přidávání VIFu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...