Přejít na obsah

Kontrola činnosti DPF


lars

Doporučené příspěvky

Pevné zbytky hoření odcházející z motoru se dají rozdělit na 2 základní složky. 

 

1) Nedopal - částce, které jsou hořlavé, ale z nějakého důvodu v motoru neshořeli. Říkáme jim saze .kvůli nim máme DPF,  který je umí zachytit a občas je řídící jednotka motoru nechá vyhořet a obnoví se tím filtrační kapacita DPF. Ještě máme tzv.nedopal chemický - v plynné formě, Tvořený  nespálenými uhlovodíky a plynem CO - k odstranění chemického nedopalu máme oxidační katalizátor. 

 

2) popel - pevné částice které nehoří. DPF je zachytává,  ale už se z něho nedostanou a postupně snižují filtrační kapacitu DPF. Popeloviy obsahuje sama nafta,  biosložka v ní obsažená a i olej,  kterým motor mažeme a motor ho v malé míře také spaluje. Některé prameny nazývají  popel "oil ash"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, kdyby mě jednotka vyzvala k výměně filtru a doposavad fungovala bez problémů,  nechal bych hodnotu zaplnění popelem snížit z oněch 70g na 60g. Třeba by to pak ještě fungovalo.... samozřejmě bych dál sledoval funkci filtru.  Za pokus by to stálo, něž hned kupovat filtr nový. Ale kdo tohle prvně vyzkouší?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to máš auto úplně nové nebo jsi kupoval jeté ? Protože stav zanášení ukazuje zhruba na 186 tísíc km než na 160k, Pokud nedojde ke změna křivky zanášení, budeš mít dle PC DPF plný zhruba ve 224k km, ale odchylku máš přílíš velkou co jsem měl možnost projít auta s jistými KM a propočítvat oil ash na km tak to sedělo vždy s naprosto minimální odchylkou. Tachometr stočíš, ale filtr buď úplně resetuješ jako nový hodí to 0 nebo s tím nehneš, libovolně hodnotu zanášení měnit nejde. Právě podle stavu Oil Ash můžeš naprosto přesně odhadnout reálný stav km a proto, pokud je kupující ojetiny jen trošku znalý, tak se na stav oil ash při koupi ojetiny podívá jako první, jsou vlastně jen 4 scénáře.

 

1. Oil ash je skoro nulový- někdo buď měnil filtr nebo úmyslně resetoval jeho stav, protože už byl dosažen limit naplnění nebo chtěl zakrýt reálný stav vozu.

2. Oil ash nelze vůbec načíst - jasná manipulace, je i dost možné že filtr tam vůbec nebude a bude zde pouze obal. U CRka tohle nemá smysl řešit do 200K km, takže auto bude asi uhnané, už jen proto že tam DPF nejspíš neni ruce pryč.

3. Oil ash nesedí ale není ani zdaleka nulový stav- DPF mohl být z výroby vadný a DPF mohlo být měněno v rámci RMA, na to bude doklad, popř. byla porucha vstřikovacího systému, které mohla DPF taktéž odrovnat, opět bude doklad o opravě.

4. Oil ash sedí, auto na 99 % ukazuje reálný stav km.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Clerfayt napsal:

To doufá asi každý. Obávám se, že dříve než odejde DPF,  dojedu na EGR,  vstřikovače a další drobnosti. Nebylo by to lepší ve 190000km prodat ještě před výměnou rozvodů,  tlumičů, kotoučů, ložisek, ramen,   gum . ...

 

Tlumiče už netlumí většinou od 150k... jako jo je to asi jednoduší prodat. Nicméně i když to necháš zgenerálkovat a máš rozumný mechaniky kteří ti udělají cenu, vyjde tě levněji to auto do nějakých 350k udržovat, protože vstřiky a čerpadlo ti může odejít velice snadno i u vozu s 80K km. Např. u OIII jsem myslel že  výměna systému siemens za bosch je výhra, ale když se podívám do vlákna, tak tam je tam spousta stížností na drahé opravy a běžně do 100 k km.... jako mnohem víc než u siemense... ale pokud máš na nové nebo zánovní auto, tak samozřejmě je to minimálně méně starostí...

 

jules365

Ano, myslím si že je stočené osobně si to tipuji na 25 až 35 tísíc km což není tak hrozné, ale cenu ojetiny to v bazaru nemálo zvedne. Ono je v bazaru dost stočených vozů, ale černé scénáře kde je to o stovky tisíc jsou raritou, většinou je to právě do 50k km, přece jen když budeš mít auto se 125k km za 200 tisíc a vedle stejné auto stejný rok stejný stav a napsáno 98 tisíc za 220 tak věřím že většina lidí si těch 20 tisíc rádo připlatí a není to zrovna málo za nic.

 

Zpětně když se dívám na nové vozy, tak 1.6 TDI ve dvojkové octě s víceprvkem, je poměrně dobré auto a motor sám o sobě výborný držák. Já osobně je dojezdím oboje auta u druhého jsem se už odhodlal k dodání nového filtru.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, jules365 napsal:

Momentálne mi ukazuje 49,8g a najazdených skoro 160k km..tak dúfam že vydrží čo najdlhšie

 

Já mám cca 43,35g necelých 180k km a koupil jsem to od leasingkovky pri 141k km. Mě ale dělaj dálnice cca 45% km

 

Jen dotaz proč si tu app nekoupit stojí cca 120,- nic víc. Je to šikovná app tak proč nepodpořit vývojáře

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ovce: ale ty tam máš zase abnormálně málo ve 180 se to pohybuje mezi 48-51 g, buď jezdíš s průměrnou spotřebou do 4l skoro permanentně, nebo leasingovka měnila v záruce filtr. Ono totiž se osadí do nových aut dost ne úplně dokonalých filtrů a často v prvních 20k umřou a na záruku je výmění... právě těch prvních 50k se odhalí zmetky, pak už většinou těch 200k přežijou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsem nakonec objednal DPF filtr z ebay za 12 tisíc. Tvrdil že je to nový original, přijel mi originál, vypadá jako nový a funguje jako nový, spadla mi spotřeba skoro o litr.... takže i když se po 260k km regeneroval po 750km a hodil kontrolku kvůli oil ash tak evidentně plný opravdu byl. A prošel jsem novou verzi emisního měření na poprvé bez problémů.

 

Příští léto nechám dát na stolici vstřiky, protože jsem při hledání narazil i na německé repasy siemens vstřiku s garancí odchylky nového vstřiku a mají přes 99 % hodnocení od kupujících za cenu 2800 kč za vstřik už nevidím problém tam dát všechny 4 nové.... Zvláštní že to v německu jde a u nás ne... ať žije ebay.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎5‎.‎6‎.‎2017 na 14:23, Clerfayt napsal:

Ovce, na kolik se Ti podařilo stáhnout hodnotou soot mass calc po aktivní regeneraci? Mě cca na 3g, ale obvykle kolem 4g. 

 

 

Včera na 8,12g ale zas začínala regenrace na nějakých 104%, protože jsem jezdil o víkendu dost po městě a krátké trasy tak se to zaplnilo na tolik %

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte, doplnim pikosku.

 

O2 FL r.v.: 2010 - najdene daco cez 160t len /poctive km auto mame v rodine od nova - poslednych 100t tankovana vacsinou premiova nafta ..

 

V roku 2017 dieselate SW a dnes 64,12g popolceka zo 70g. Podla toho co tu citam v starej teme by malo mat auto 250t plus km ale predpokladam ze za to moze DG software...

Dakujem VW za klamanie ludi a nesledne pomocenie majitelov a vyhrazanie sa pri neuposluchnuti DG zvolavacky .. HANBA

Editováno: , autor: misko1985
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je to premiova nafta? Ser na to co je prémiové a neprémiové.  Tankuj naftu s co nejmenším obsahem popelovin, aby v DPF zůstávalo málo popela. A s detergentama bez popelovin (kovů a sulfidů), aby se ti nezasíraly vstřikovače. O bezpopelném oleji ani nemluvím. Co je to "prémiové"? Nějakej nespecifikovanej parametr. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...