Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Abych pravdu řekl tak ta mazda se mi velice líbí (ač jsem v ní teda ještě neseděl). Má prostě svůj styl a charisma. Líbí se mi i ostatní modely (3ka a 6ka). Nejvíc ale oceňuji ty nepřeplňované motory. Jsou mi prostě sympatičtější než TSI. Jak je vidět i s nimi lze dosahovat výkonů přeplňovaných motorů a k tomu plnit i emise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To predsa aj mne. Ak by bola mazda 3 wagon, tak sa upisem aj diablovi, aby som ju mohol mať :)

Taktiež som si myslel, že miesto fabie combi by som zobral Cx3. Je rovnako dlhá, má vsak menší kufor, čo je pochopiteľné, stojí na podvozku mazdy 2. Čo vsak túto možnosť úplne zabíja, je cena. V porovnatelnej výbave fabie combi style plus je to cca 18500e.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mazda si nepotřebuje hrát na dospělé auto, kategorie malé vozy - co dodat. To u nás je zažito, že z malých vozů se dělají rodinné kočáry.

přesně a proto jsem řekl, že je to test o ničem, jako jo, je to dobrý test ale pro koho ?, Fabia je u nás braná jako hlavní auto, v tomhle Mazda prostě konkurovat prostorem a kufrem nemůže ač je sebelepší. Mazdu si koupí v drtivé většině ženská do města. Fabia a Polo působí jako dospělé auto. Už jenom ten interiér. Sice tvrdé plasty ale vypadá dospěle...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390: neviem, ale ja napr. porovnavam dospelost auta jeho kvalitou, spracovanim, materialmi atd. takze pre mna je Mazda 2 dospely muz  a Fabia pubertak :-)

 

KubinoPv:

Co tak byt nohami na zemi. Ja viem ego Skody je velke, ale sorry keby konstrucia a vyvoj v Mazde si zoberie 10 rokov dovolenku, Skoda ich uz mozno dobehne. Ved bud trochu realista. Mna skor zaujima kedy uz konecne koncern, Skoda vyrobia spolahlivy motor ako napr. Mazda. Skoda by mala ist do Mazdy na exkurziu.

 

Vysvetli mi jednu vec. Preco koncern nevie od cca 2006 roku urobit prestavovac vackoveho hriadela, tak aby nebol s nim problem. Uz na FSI motorch sa objavoval problem, potom zase na 1,4 TSI sa objavoval a este im to nestaci, tak aj na novej generacii EA 211 1,2 TSI ( konkretne u mna a to ma najazdene cez 8tkm ) -  nepoucime sa a nepoucime.

 

Ved nevadi, daval som im sancu, ze nova generacia. V rodine uz nikto koncern nechce, kamarati tiez maju passaty a teda (zeby spolahlive auto  to bolo, urcite nie), povedali nikdy viac to nekupia a pozeraju po japoncoch.

To som rozmyslal tento rok nad Fabiou a uz som rozhodnuty, urcite nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: máš pravdu, všetci sme blázni, čo kúpime škodu/vw, mali by sme kupovať japoncov .. všetky dôvody platia, je to tak ako píšeš.

Ale čo mám robiť, keď si u nich neviem vybrať? Proste daný "segment" nerobia vôbec a to, čo by som od nich chcel, tak na to nemám.
Neviem koľko japoncov si mal doma, ale tiež majú svoje muchy. Jedného takého nového máme v rodine, ale nejdem sem o ňom písať, pretože to sem nepatrí. Len chcem uviesť na pravú mieru, že ani japonci nie su bezchybní a človeka zmlsaného nemeckým spracovaním auta niektoré veci až šokujú. Žiaľ, dnes sa šetrí všade. Mimochodom malé turbo motory už začínajú robiť aj japonci, takže uvidíme ako im to pôjde. Potom je otázka, že kto je teda pozadu.

No a ak ide konkrétne o mazdu, tak si stačí otvoriť cenník, potom škodovke, resp. koncernu človek čo to odpustí a radšej v rámci záruky riskne kúpu vozu, ktorý v prípade problémov/pochybností ľahko posunie ďalej. Nespochybňujem však, že nové mazdy sú pekné, majú lákavé motory, prepracované interiéry,.. no pýtať sa, že prečo škodu a nie mazdu, mi príde podobné ako pýtať sa majiteľa golfa, prečo si nekúpil radšej A3ku, 1kové BMW a pod.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390: neviem, ale ja napr. porovnavam dospelost auta jeho kvalitou, spracovanim, materialmi atd. takze pre mna je Mazda 2 dospely muz  a Fabia pubertak :-)

 

KubinoPv:

Co tak byt nohami na zemi. Ja viem ego Skody je velke, ale sorry keby konstrucia a vyvoj v Mazde si zoberie 10 rokov dovolenku, Skoda ich uz mozno dobehne. Ved bud trochu realista. Mna skor zaujima kedy uz konecne koncern, Skoda vyrobia spolahlivy motor ako napr. Mazda. Skoda by mala ist do Mazdy na exkurziu.

 

Vysvetli mi jednu vec. Preco koncern nevie od cca 2006 roku urobit prestavovac vackoveho hriadela, tak aby nebol s nim problem. Uz na FSI motorch sa objavoval problem, potom zase na 1,4 TSI sa objavoval a este im to nestaci, tak aj na novej generacii EA 211 1,2 TSI ( konkretne u mna a to ma najazdene cez 8tkm ) -  nepoucime sa a nepoucime.

 

Ved nevadi, daval som im sancu, ze nova generacia. V rodine uz nikto koncern nechce, kamarati tiez maju passaty a teda (zeby spolahlive auto  to bolo, urcite nie), povedali nikdy viac to nekupia a pozeraju po japoncoch.

To som rozmyslal tento rok nad Fabiou a uz som rozhodnuty, urcite nie.

Pokud vím, tak toto je svobodné fórum a nepotřebuji pořád dokola být Tebou moralizován. Copak si myslíš, že kvůli Tobě fláknu klíčema od Škodovky do kanálu a budu jezdit tím co mi nadiktuješ?. Dej si mokrý hadr na hlavu. A pokud sis všiml, tak jsem nenapsal absolutně nic proti Mazdě kritického.....Když už máš se mnou neustále problém :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je zajímavý, jak všude čtu jak je koncern hrozný, jak všichni jsou někde jinde apod. Ale VW udává trend a všichni výrobci se mu chtějí vyrovnat. Každý se chce rovnat s Golfem, Polem a Passatem.. Každý chce mít dodávku ( pro převoz lidí ) jako je Transporter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět se mi potvrdilo, že Škoda už se neporovnává jako dřív s ostatníma, ale ostatní se musí přirovnat k ní jako výchozímu bodu-leadrovi na trhu.

  a toto je co.......... kedysi mala Skoda 50%  podiel na trhu v CR a SR, dnes je rada za 25%.

Mozes byt uplne kludny, mne je to jedno........ len niekto zacina vidiet veci trochu inak. Napr. aj ja uz nemam ruzove okuliare a zaslepenost. Ja tvrdim, ze je dnes jedno ci francuz, koncern vsetko to stoji za ........

 

Uz aj zahranicie to vidi inak a nie ako zaslepeny server auto.cz - pokial to je Skoda a koncern neexistuje nic lepsie

 

http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-trapi-spotreba-oleje-pojistovna-uz-je-nepojisti/

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr.. na rovinu, už ma začínaš vytáčať. Prečítal si si vôbec ten článok, ktorý si sem dal, než začneš šíriť poplašné správy?!
Ide o motory 4-6 rokov staré a netýka sa to 1.2tsi, tak aký to má súvis s fabiou. Už ma unavuje tu čítať tvoju neustále jednostranne zameranú kritiku voči koncernu. Hlavne od veci, absolútne nesúvisiace s fabiou. Nechápem vlastne čo chceš svojimi príspevkami dosiahnuť. Veď ok, už si to tu spomenul, koncern nie je bez chyby. Väčšina z nás to vie. Ty si odtrp nevyhnutný čas s autom z koncernu, zbav sa ho a už nikdy si do auta koncernu ani len nesadni. Ale pre pána, už o tom dokola nepíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm, když už se tady mluví o Mazdě, tak ta má obrovský problém s diesely - a to jak staršími, tak novými. Konkrétně 2.2 Skyactiv-D, to je perla špičkové techniky, která plní EURO6 bez AdBlue. Jenže co je to platné, když vačkový hřídel nevydrží u některých ani 20 000 km? Kdo má zájem, tak podrobný popis je v posledním speciálu SM Diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám dojem že veškerá nová technika je na bačkoru a když zde napadáte Houmra za vytahování starých hříchu TSI tak si vemte v úvahu současnou katastrofu s přestavovačem vačkovýho hřídele a to je přímo masakr oproti zvýšený spotřebě oleje. Jinde se zase kritizuje zastaralost motorů Renault u Dacie, jenže tyhle kupodivu fungujou a budou dlouho fungovat. Tedy než se kasat moderní technikou s jepičí životností tak radši mít pod kapotou klasiku která se odvděčí spolehlivostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za vše tyto blbosti může euro norma kdy se snaží snížit emise jak to jde.

Takovej příklad, mám 1,8 T petiventil bez těchto kravinek, prostě zlatá jednoduchá přeplňovaná benzínová technika. Před 14 dny na emisích byly hodnoty jako u novýho auta, jenže tomu autu je 16 let a bude mít brzy 200 Tkm. Na motoru je vše původní a mimo spořebních a servisních úkonů jako svíčky, filtry a rozvody s vodním čerpadlem a alternátorem si motor více nežádal. Tak by to mělo být, jenže doba je jiná. Já se obejdu bez konektivity, všemožných systémů a možností nastavení a radši dám přednost dobrýmu motoru kterej přežil 15x dobu záruky v naprosto skvělý kondici. A spotřebou je stále špičkovej.

Než mít pojízdnej počítač ještě se zrůdností SS tak to radši klasiku která se vyráběla ještě nedávno, ale funguje naprosto skvěle a přináší celé to dlouhé období jen radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wolfspitz: Tak,tak pravdu máš,prostě se koncern VW někde přepočítal,myslím si ale že i s novými pc motory se umí některé automobilky celkem dobře vypořádat když už je k tomu tlačí emisní limity.Jasný ale je ,že nemůžou co do kvality a výdrže konkurovat klasickým motorům s pěkným objemem,prostě už musíme vzít v potaz že doba kvality atd je už pryč a nastoupila doba rychlé obměny jak aut, tak jiných vyrobků a to se prostě zastavit nedá.Jen mně dojímá to, jak jsou konzervativní lidé ke značce škoda a nedej bože se zmínit v negativním projevu.Prostě to s motory tsi posmolily a tak to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je u toho ještě jeden faktor a to maximální šetření aby akcionáři si měli co rozdělit. Třeba vynechání mazacího kanálku v ojnici, její odlehčení, dále odlehčení klikovky a tím se vyloučila možnost generálky a motory se budou opravovat jen z nových dílů nebo měnit celý jako kus. Jenže to se vyplatí po dobu záruky a zde je vidět že i Škoda má snahu si nechat zaplatit polovinu ceny práce od zákazníka. To je do nebe volající nehoráznost.

Pokud by auta stála pakatel tak je to jedno, jen je to škoda materiálu. Jenže stále jsou předražený a zde použiju srovnání s novým náklaďákem a osobákem. Přitom osobák je materiálově nenáročnej a cena je kolikrát stejná jako u velkého auta.

Zajímavé čtení je ten MotorTalk tam jsou takové hrůzy popsaný že informovaný zákazník by se Koncernu obloukem vyhnul. Ostatně je tam dost lidí kteří se po osvobození z chomoutu Koncernu teprve radují nad bezstarostným užíváním auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to tu melete za krávoviny ? si myslíte že koncern VW jako jediný má problém, jako jediný vyrábí malé motory, jako jediný šetří ?

Ještě ta věta, že kdo odejde z koncernu, tak si užívá bezstarostné užívání aut. To je jako u jaké značky si člověk užívá bezstarostnou jízdu ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaké pak krávoviny, MotorTakl  je Německej a tam by se dala čekat velká lojalita k vlastní značce. Jenže zkušenosti uživatelů tam kážou něco jinýho a že jich tam je. U nás ta komunita Koncernu je malinká oproti sousedům. A citoval jsem ten odchod přímo od jednoho kterej bojoval s dvojspojkovou převodovkou.

A u šetření Koncernu jsem zapoměl na sílu AL stěny motorovýho bloku a to je 3mm :kol-44: a motor aby se pomalu rozebíral na speciálním přípravku aby se po sundání hlavy nedeformoval blok. Tak daleko došlo šetření materiálem, obhajovaný snižováním hmotnosti a tím úspoře paliva. Jenže moje stará dobrá O1 váží 1400 kg a jezdí běžně za 7,5 litru při 116 Kw a kde je ten pokrok za ty léta. Maximálně v nasazení elektroniky a vysokopevnostních plechů a to jediný beru jako kladný prvek.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes se šetří úplně všude, i u letadel, viz Airbus, který vyrábí letadla výrazně míň nad dimenzovaný, že se při opravě funkčně opotřebovaných součástí nevyplatí oprava, ale díl se rovnou mění (Boeingy často i při výrazném opotřebení nepotřebují výměnu). Má to svoje klady i zápory. Sice se s tím sníží hmotnost a spotřeba paliva, ale zvýší se náročnost opravy.

To samý platí i u aut. Ale šetření na tloušťkách bloku motoru atd. Asi nebude jen o tom, že přijde někdo z vedení a přikáže šetřit a konstruktér bez přemýšlení ubere milimetry po stranách, ale protože před 10-20 lety nebyly k dispozici takový možnosti pro konstruktéry, který by jim dovolily šetřit tam, kde to nebude mít na pevnost / tuhost / odolnost vliv. Dnes jsou k dispozici simulační SW pro odlévání / tváření / svařování, že se dá motory a celou konstrukci mnohem líp optimalizovat a stejně tak jsou výrobní procesy o kus dál. Proto jsou motory u starších aut bytelnější, nebyly takový možnosti odhalení potenciálních vad a problémů jako jde dnes.

To, že EU chce Euro6 a tím se musí motory downgradovat a to pak dělá problémy, je další věc... :)

Editováno: , autor: VojtěchPraha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano technologie pokročila přímo obrovskýma kroky a to ilustruje zážitek mého kolegy v Berlíně který má slévárnu odlitků i pro Bosch a ten to dodává i Koncernu. Objednávka byla na skříň vstřikovacího čerpadla a byla stanovená cena odběratelem. Takže dle ceny se připravil vzorek a zástupce Bosche byl nadšenej do té doby než mu kolega ukázal téměř průhlednou vnitřní přepážku. Až tak pokročila technologie vysokotlakýho odlévání. Pak kolega upustil odlitek na zem a ten se rozpadnul. Takže Bosch po této demonstrativní ukázce přidal na ceně a zakázka byla uzavřená.

Osobně bych vybíral auto u značek které poskytují nadstandartní záruky bez jediného omezení a tam je asi jediná možnost klidného užívání dnešního výrobku. Ale mezi ně Koncern bohužel nepatří, ten si nechá vše zaplatit a o pěti nebo sedmi letech nechce nic slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaké pak krávoviny, MotorTakl  je Německej a tam by se dala čekat velká lojalita k vlastní značce. Jenže zkušenosti uživatelů tam kážou něco jinýho a že jich tam je. U nás ta komunita Koncernu je malinká oproti sousedům. A citoval jsem ten odchod přímo od jednoho kterej bojoval s dvojspojkovou převodovkou.

A u šetření Koncernu jsem zapoměl na sílu AL stěny motorovýho bloku a to je 3mm :kol-44: a motor aby se pomalu rozebíral na speciálním přípravku aby se po sundání hlavy nedeformoval blok. Tak daleko došlo šetření materiálem, obhajovaný snižováním hmotnosti a tím úspoře paliva. Jenže moje stará dobrá O1 váží 1400 kg a jezdí běžně za 7,5 litru při 116 Kw a kde je ten pokrok za ty léta. Maximálně v nasazení elektroniky a vysokopevnostních plechů a to jediný beru jako kladný prvek.

kolik stála ta tvoje Octavia nová ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano technologie pokročila přímo obrovskýma kroky a to ilustruje zážitek mého kolegy v Berlíně který má slévárnu odlitků i pro Bosch a ten to dodává i Koncernu. Objednávka byla na skříň vstřikovacího čerpadla a byla stanovená cena odběratelem. Takže dle ceny se připravil vzorek a zástupce Bosche byl nadšenej do té doby než mu kolega ukázal téměř průhlednou vnitřní přepážku. Až tak pokročila technologie vysokotlakýho odlévání. Pak kolega upustil odlitek na zem a ten se rozpadnul. Takže Bosch po této demonstrativní ukázce přidal na ceně a zakázka byla uzavřená.

Osobně bych vybíral auto u značek které poskytují nadstandartní záruky bez jediného omezení a tam je asi jediná možnost klidného užívání dnešního výrobku. Ale mezi ně Koncern bohužel nepatří, ten si nechá vše zaplatit a o pěti nebo sedmi letech nechce nic slyšet.

 

A proto mám záruku na 5 let, protože koncern o tom nechce slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Jen mně dojímá to, jak jsou konzervativní lidé ke značce škoda a nedej bože se zmínit v negativním projevu.Prostě to s motory tsi posmolily a tak to je.

 

Řekl majitel plechovky od Renaultu. Heh, mám spolužáka ve značkovém servisu Renault/Dacia, tak vím, co to je za plečky. Si docela srandovní. Vy dva komici s wolfspitzem, moc mě neštvěte, varování už jste dostali. Jestli si chcete notovat v ohrnování nosem a brečením na koncernem, vypadněte ze solidních témat do hospody/lampárny. Tam si ty vaše stokrát omleté a trapné litanie můžete psát, co hrdlo ráčí. A nebudu se opakovat! Z jiných for by vás dávno vyhodili, tak si toho važte, že tady ještě jste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...