Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Ono to bude zrejme ten isty motor, len inak naladeny (max. krutak ma posadeny o cca. 1000 otacok nizsie, teda bude mat inu krivku vykonu). Aj ked mozno to bude novsia generacia, do Ceedov sa daval pokial si dobre pamatam okolo 2008, ja mam rocnik 2013.

 

Nedaju sa porovnavat vykony, ked je uplne odlisny koncept motora. Kazdemu musi byt jasne, ze oturbenych 77kw je silnejsich ako atmosferickych 80kw. Atmosfera potrebuje otacky, pricom turbo tlaci vzduch do motora prakticky v celom rozsahu. Preto porovnavam moju atmosferu so slabsim TSI, ono ma sice o 14kw menej, ale o 23Nm viac (prave vdaka turbu). Atmosfera poraza turbomotor az za hranicou max. krutiaceho momentu, teda cca. 4000 a vyssie. Vykon je priamo umerny otackam a krutiacemu momentu, teda v urcitom malickom intervale otacok budem mat vyssie okamzite zrychlenie ako tvoj Leon (to je ten rozdiel 3kw), ale to moze byt kludne niekde medzi 5800-6000, cize zanedbatelne.

 

Co sa tyka 0-100, tu je to tiez troska skreslene kvoli prevodovke. Som si takmer isty, ze 1.2 TSI zvladne stovku este na dvojke, ja uz musim mat trojku. Logicky, turbomotor moze mat tazsie prevody, pretoze vyuziva spodne a stredne spektrum otaciek. A 2 preradenia vs. jedno asi velky rozdiel nebude, ale pol sekundy to spravit moze.

 

Ono hodne zalezi, co clovek od auta ocakava. Samozrejme, turbo lepsie reaguje v nizkych otackach na plyn, je pruznejsie a prijemnejsie na jazdu, ale atmosfera ma tiez nieco do seba. Je fajn pri obiehani citit, ze motor nepolavuje a na trojke vykon stupa az po obmedzovac. Akurat sa clovek musi viac hrat so saltpakou :) Ale je to len o zvyku.

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Losky83:

To ano nejaka atmo V8 5,8L  to je nadherny zvuk........................ ale uz aj R32 V6 3,2L , pripadne R36 znel pekne.

 

 melonsvk:

Suhlasim, turbo je prijemnejsie na jazdu. Kedze jazdim aj atmo aj turbo tak sa da viacmenej suhlasim s tym co si napisal. Skusal som porovnat Ceeda 1,4 80kW a Fabiu 1,4 16v 55kW. Bol som prekvapeny ako sa ho drzala Fabia v beznej premavke. Jedine kde stracala bol uplny vrch, lenze tak sa neda v premavke jazdim. Jednoducho bezna jazda s vyuzivanim stredneho pasma otacok sa nijako neprejavilo v prospech 1,4 80kW vs. 1,4 16V 55kW. Ja som to tvrdil. Su to 1,4 objem a pri beznom jazdeni to ide -+ rovnako. Vacsi rozdiel je nejaka osoba navyse.

 

S cim, ale nesuhlasim je:

 

(ale atmosfera ma tiez nieco do seba. Je fajn pri obiehani citit, ze motor nepolavuje a na trojke vykon stupa az po obmedzovac.)

 

Skus to na TSI 77/81kW - ze na trojke skusis akceleraciu. Prave 3-ka je u TSI dost silna napr. pri predbiehani, ides 60km/h a na 3-ke slapnes na to, uvidis, ze to taka lepsie ako rio

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dufam, ze riesime EA 211 radu u 1,2 TSI. Co so viezol 1,2 TSI EA 211 77/81kW. Tak prejav bol podla mna taky isty. Akurat 81kW sa brala o cosi lepsie do otacok, ale to bolo tym, ze to bola lahka kratka Fabia a predsalen ci uz Rapid alebo Leon su o nieco tazsie a vacsie auta. Samotny prejav bol 1200-1500 ot. nic moc a v 1800-2300 ot. pocit najvacsieho tahu tzv. turboefekt.

Kruhac je prikladom dvojka 1200ot. pridas a  nic, dojdes na 1800ot. a pokial neuberes plyn, kop a  si schopny potlacit auto pred sebou ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm a u 1.2 TSI 66kw už není ten turboefekt jako u 1.2 TSI 63kw ? V koloně mě právě ten 63kw docela byl nepříjemný, že žadný výkon do 1600 a pak malé kopnutí kolem 1800. 

do prdele, jaký chceš výkon v koloně ? I 1.2TSI v otáčkách než začne foukat turbo, je úplně v pohodě do kolony...

A malé kopnutí ?

On je také rozdíl jakou 63kW si řídil. Verze před změnou SW, měla nástup turba a krouťáku posazený daleko níže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád lepší Tsi jak Tdi, když turbo ještě netlačí. Benzín se sebere o něco lépe. Rok jsem jezdil s tou 63kw a do mesta pohoda, jen na okreskách jsem trpěl, tam na předjíždění ty koně chyběly. Ta 81kw jede mnohem lépe. Každopádně bohužel u těchto motorů mi chybí při divočení točení do vysokých otáček, japonec to není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme ze nie je, ale ked si chce niekto vsugerovat, ze investoval dobre svoje peniaze do vyssieho vykonu, tak to dokaze :)

Urcite nejaky rozdiel bude, pretoze vela testov a aj ludi tvrdi, ze takmer nie je poznat rozdiel medzi 1.2tsi 81kW a 1,4tsi 92kW, cize potom podla tejto logiky by nebol velky rozdiel medzi spominanou 1,4tsi a slabsou 1.2tsi, co uz tak uplne neplati. On rozdiel bude, ale urcite nie taky, aby sa so slabsou nedalo obiehat a druha isla "mnohem lepe".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl určitě je a né malej. Problém je v tom, že ty koně se probouzejí trošku dále a většina jsou šetřílci a auto nevytáčí, přeci jen by jim to pak kazilo hezká čísla v dlouhodobé spotřebě. Ještě pak někdo napíše, že 1.2 81 je skoro stejná jako 1.4 110kw.

Teda Room 63kw umí předjíždět, ale ne už bezpečně. Blbě se odhaduje. Je to prostě slabé. Ale pro pasivnejsi řidiče ten motor ujde. Ale rozdíl s 1.4tsi je propastný. A ve spotřebě je taky znát rozdíl, zvláště pokud se 1.2 naloží. Na cestě k Severnímu moři jsme jeli F2 1.2 63kw a O3 1.4 103kw a my přijeli za necelých šest, kolega z fabkou o litr a drobné více.

Editováno: , autor: Losky83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk:

Ono je to trochu komplikovane, pokusim sa to vysvetlit. Budem sa bavit o 1,2 TSI EA 211 63/66 160Nm  - 77/81 kW 175 Nm a 1,4 TSI EA 211 90kW 200Nm...............

 

1. Pri beznej jazde a sulichani v pasme otacok 2000-3000 ot. budu jazdit obe 1,2 TSI podobne. Silnejsia 1,2 TSI zacne mat navrch ked sa pritlaci na pilu t.j. tocenie nad 3500 ot. ( tam sa prejavi slabsia orezana 1,2 TSI ), dalej pokial to auto nalozis, este tej silnejsej 1,2 TSI pomaha lepsie odstupnovana 6 stupnova prevpdovka vs. slabsia 1,2 TSI 5 - kvalt.

 

2. Ak budes robit akceleraciu z 0- na 100 km/h tak rozdiel medzi silnejsou a slabsou bude cca 1,5s, lenze urob akceleraciu z 0 na 160km/h a tam uz bude rozdiel vyrazne vyssi. To iste je napr. dialnica DE akceleracia nad 160km/h slabsia uz leze ozaj pomaly, nehovorim ze silnejsia nejako taha, ale tam sa prejavi, ze chybaju kone.

 

3.Napr. Ibiza ST 1,2 TSI  pruzne zrychlenie 80-120km/h na 5-ke pre obe verzie vykonu 66/81kW je 14,7/11,7 s

            Polo 1,2 TSI pruzne zrychlenie 80-120km/h na 4-ke pre obe verzie vykonu 66/81kW je 11/9 s

            Polo 1,2 TSI pruzne zrychlenie 80-120km/h na 5-ke pre obe verzie vykonu 66/81kW je 15/12 s

            Golf 1,2 TSI pruzne zrychlenie 80-120km/h na 4-ke pre obe verzie vykonu 63/81kW je 12,5/10 s

            Golf 1,2 TSI pruzne zrychlenie 80-120km/h na 5-ke pre obe verzie vykonu 63/81kW je 18/13 s

 

4. Vozil som Leona 1,4 TSI 90kW a 200Nm. Pri beznej jazde rozdiel nie je dramaticky, ale je citit vacsi tahat. Logicky 1,2 TSI ma mensie turbo a tlaci  63/66kW 1,7 vs. 77/81kW  1,9 baru a 1,4 TSI ma vacsie o nieco sice tlaci 1,8 baru, ale zatah je silnejsi a hlavne rozdiel pocitis ak auto nalozis. Poviem ti 4 v aute a pri tlaceni na pilu islo pekne, jednoducho 25Nm + cca cez 10kW navyse a vacsi objem motora sa pri zatazi prejavi.

 

Vyrobca nesidi nikoho na motore, jednoducho ked priplatis za 1,4 dostanes viacej ako u 1,2 a to iste plati aj u 1,2 slabsia vs. silnejsia

 

To je skor o tom, ake su koho priority a ako ma hlboko do penazenky. Tak to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dufam, ze riesime EA 211 radu u 1,2 TSI. Co so viezol 1,2 TSI EA 211 77/81kW. Tak prejav bol podla mna taky isty. Akurat 81kW sa brala o cosi lepsie do otacok, ale to bolo tym, ze to bola lahka kratka Fabia a predsalen ci uz Rapid alebo Leon su o nieco tazsie a vacsie auta. Samotny prejav bol 1200-1500 ot. nic moc a v 1800-2300 ot. pocit najvacsieho tahu tzv. turboefekt.

Kruhac je prikladom dvojka 1200ot. pridas a  nic, dojdes na 1800ot. a pokial neuberes plyn, kop a  si schopny potlacit auto pred sebou ;-)

Přesně tak Houmre :-) to jsem měl na mysli, s atmosférou se tohle nestane, ty kopance ve městě lezou na nervy ale zvyknout se dá no :-) Jak jsem psal, v Ecoboostu je ten kopanec mnohem větší a řešením asi bude do budoucna malé turbo poháněné elektromotorem, takže si SW naladí průběh točívého momentu aby měl krásný lineární zátah jak stará dobrá atmosféra  :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme ze nie je, ale ked si chce niekto vsugerovat, ze investoval dobre svoje peniaze do vyssieho vykonu, tak to dokaze :)

Urcite nejaky rozdiel bude, pretoze vela testov a aj ludi tvrdi, ze takmer nie je poznat rozdiel medzi 1.2tsi 81kW a 1,4tsi 92kW, cize potom podla tejto logiky by nebol velky rozdiel medzi spominanou 1,4tsi a slabsou 1.2tsi, co uz tak uplne neplati. On rozdiel bude, ale urcite nie taky, aby sa so slabsou nedalo obiehat a druha isla "mnohem lepe".

 

já teda těch 20tis navíc nebo kolik to bylo nedal jenom za výkon, ale také za 6 kvalt a zadní kotouče... Výkon tvořil 1/3 přínosu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já teda těch 20tis navíc nebo kolik to bylo nedal jenom za výkon, ale také za 6 kvalt a zadní kotouče... Výkon tvořil 1/3 přínosu :)

 

nom.. len u nas su kotuce uz v serii, takze rozdiel je vykon a 6 kvalt.. mna 5 kvalt nijako neobmedzuje ani na dialnici (koniec koncov ma velmi dobre otacky aj pre dialnicne rychlosti). Samozrejme asi je to o tom, kolko na tej dialnici clovek najazdi, ale na druhej strane ak by som mal po nej jazdit denne vacsie trasy, tak vobec clovek nezvoli 1,2tsi a uz vobec nie fabiu. Inak mi proste ten priplatok zmysel nedava. Pre caste presuny na velke vzdialenosti s plne nalozenym autom v 4 fabia nie je tak ci tak. Takze 6kvalt a o nieco vyssi vykon v otackach to nezachrani.

 

Losky: snad nebudes porovnavat fabiu a roomster..

Na tom priklade O s 1,4 vs Fabia s 1,2 pekne vidiet zameranie auta a je logicke, ze na podobne pouzitie bude vacsi vykon a vacsie auto nielen komfortnejsie, ale aj uspornejsie. Druha vec je, aka je situacia v 99% pouzitia tychto aut (ak ide o sukromne rodinne auto). Raz za rok sa da prezit vyssia spotreba na dovolenku aj s fabiou, vo vysledku ma nizsie naklady na prevadzku a samotne vozidlo majitel fabie.

Tato umera samozrejme neplati vzdy. Cestu do HR som absolvoval aj s fabiou HTP aj s OI 1,8T a vzdy bola vyssia spotreba u tej octavie. Cesta je samozrejme s oboma autami uplne ina, ale ja si uzivam kazdu jazdu autom.. na kazdom je nieco, co cloveka bavi. HTP ma bavilo, ze doslo do ciela na hrane svojich moznosti za zaujimavu spotrebu :)

 

houmr:

pekne napisane, s tym sa da suhlasit. No zastavam nazor, ze do kazdeho auta v koncerne je nejaky benzinovy motor idealny z hladiska mainstreamu a ja to vidim takto:

fabia, polo, ibiza: 1,2tsi 66kW

octavia, golf, leon: 1,2tsi 81kW

Altea, touran: 1,4tsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipo som pozeral, neviezol som sa.

 

Pre mna je to auto nezaujimave pre tieto veci:

 

1. Motory iba 1,4 atmo, resp 1,6 atmo ale iba s automatom.

2. Interier podla mna nic moc dokonca design je tak 7 rokov spat, tto robili japonci a korejci vtedy, teraz je to dost mimo................................

 

Niekoho to moze oslovit, ale myslim, ze nijako moc uspesne to v SR a CR nebude uz len pre jednu vec a to sedan. Ani 301-ka nema nijaky uspech napriek cene. Kto pojde vyslovene po cene pojde do Fluenca, podla mna prijatelnejsie a kto bude cchet velke auto za malo penazi ma tu Daciu Logan MCV alebo Lodgy.

 

 

vorlajz:  ty si to trafil...... ja ze co mi to pripomina............... 98 rok korejci, japonci Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm... tak sedan... uz teraz predsa vieme, ze bude aj HB a kombi. Podobne motory sa zrejme casom doplnia. Ocakavam minimalne 1,6 s manualom a mozno aj nejaky ten oturbenec od fiatu. Priznam sa, ze na fotkach sa mi pacilo, ale nazivo som az tak paf nebol. Zatial len tak zvonku obhliadka v nakupnom centre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...