Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak je potreba vzit v uvahu, ze samotna DSG zvysuje cenu o ca. 40 tKc (u FIII, u ostatnich modelu je to o neco vic/min).

 

Vezmu-li tedy toto v uvahu a budu predpokladat obdobny cenovy rozdil i v pripade Rapidu, dostavam se na cenovy odstup samotneho motoru 1.4 TSi 92kW od 1.0 TSi 81kW nekde kolem 30 tKč. A to uz neni nic neobvykleho. Holt to prodrazuje to povinne DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Martab napsal:

Zrovna příští generace Rapida už byla "potvrzena" snímky z prezentace. A u toho combi bych ještě počkal, přecejen prodeje Ibizy combi a Fábie combi jsou trochu jiné. A hlavně zaměření Škody a Seatu je trochu jiné... A to "miniSUV" bude na základech Arony.

 

tak potom možno zostane klasiská rapida a zmizne spaceback

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezky napsaná a nezaujatá recenze :) 

Za mě obecná zkušenost a pohled na design + něco k tomu, co jsi psal (jinak osobní zkušenost nemám):

  • Obecně mě Polo moc nenadchlo, designově je dost divné, určitě radši Ibizu, která je velmi povedená.
  • Fabia je proti zvyklostem posledních Škodovek docela hezká, nebo za sebe spíše ani ne hezká, ale dává smysl, linky navzájem navazují a sedí to. Co se mi nelíbí je až přehnaně prolisovaná zadní část a boční linie oken, nuceně zvětšená prohnutou linkou vpředu a vzadu. Mi v poslední době spíše vadí větší Škodovky, podle mě proti konkurenci nenabízejí zajímavý design (až na SIII) a kvalita je velice podprůměrná, Fábie ale myslím není mezi malými auty žádnou ostudou, za mě OK.
  • Měkčená palubní deska je sice fajn, ale reálný přínos vidím v menším lesku a menšímu riziku vrzání (i když, OIII ji má měkkou dost a auto vrže a praská jako stará almara úplně všude). Spíše ostudné, odporné a stupidní jsou ty výplně dveří, ty jsou lepší i v Dacii.. S budíky souhlas, je to asi jakési vynucení digitálního štítu, u nových Škodovek jsou obecně především stupnice velice pěkné a přehledné.
  • Jízdní vlastnosti jsou do jisté míry subjektivní, záleží také na výbavě, motoru, obutí... Ale věřím ti to, nová auta totiž nemají jezdit dobře. Nová auta mají jezdit bezpečně, pomalu a nabízet ideálně konektivitu i s mimozemšťany, protože to přece každého zajímá. Takže lepší to nebude...
  • No a cena? Prostě VW.. Když vezmu Passat, ten má asi své jméno a určitou "prestiž", v dané třídě bych si stejně nic jiného nevybral, takže by mi nic jiného nezbylo. Ale taky to není žádná pecka, v určité výbavě má to auto například v interiéru (dekor, aj.) tak laciné materiály a jejich úpravy, že je to až neskutečné na to, že je to auto vesměs téměř vždy za milion +.. Proti Superbu je to v interiéru ale jiná třída, stejně jako to odhlučnění, obecně mohu potvrdit, že VW bývají odhlučněné minimálně 2x tak dobře. V případě této malé třídy je ta cena řekl bych už přestřelená na to, že to auto mi jako žádná pecka nepřijde. Konzervativní design bych neřešil, mi třeba vyhovuje více, ale spíše to auto nemá nápad a přesně jak jsi napsal, vlastně ani relevantní důvod, proč zaplatit o tolik více..

Nechci být jako Kokta, ale faktem je, že v tomto případě bych si fakt koupil ten Seat :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

https://m.autorevue.cz/naftove-motory-skoda-fabia-a-rapid-zeneva-2018

 

Tak ak som správne pochopil vyjadrenie v tomto článku tak rapid končí súčasnou generáciou a nahradí ho zrejme novy crossover.

Konkrétne tento odsek tak vyznieva:

"Ostatně ne nadarmo koncern Volkswagen vyvíjel agregát 1.0 TGI, který už můžeme znát třeba z Pola. Nelze očekávat, že by se tento motor objevil ve stávající generaci Rapidu, ta totiž letos skončí, u nástupce je však jeho zástavba více než reálná."

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nesmyslná móda ty pseudo SUV a jedinné v čem je to dobré je vyšší posez,jinak většina rádoby SUV vozu má oproti sedanu,kombíku daleko menší užitnou hodnotu.

Bavil jsem se o tom s páru lidma co autama žijí a mají stejný názor.Bych chtěl vidět,kdyby začali všichni dělat ty nafouklé bubliny,jak se budou tvářit někde na sídlištích,kde už teď není kde parkovat,člověk,když zaparuje mezi dvě auta stěží otevře dveře.

Já si myslím,že je to jen móda.Ano,je příjemné pohodlně nasedat a vysedat :-),ale to je si myslím tak asi vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice ano, ale myslím že pokud oba pojedou 100, tak bude uplně jedno, jestli sedíš ve Fabii nebo Aroně (Fabia SUV), to nemůže dopadnout dobře ani pro jednoho, zas takové rozdíly tam nejsou. Jo kdyby to nebyla Arona ale Q7, to by byla jiná, ale furt nic pěkného...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak treba Ibiza/Arona jsou technicky totozna auta. Platforma je stejna. A zjednodusene receno, ta urcuje, jak bezpecne auto je.

Muzeme se bavit o tom, zda tech par mm rozdilu ve vysce sezeni muze za urcitych okolnosti znamenat nejakou vyhodu, v tomto pripade by ale byla beztak homeopaticka. 

Ja SUVckam taky prilis nefandim, a to v neprime umere s jejich velikosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Souhlasím s Cosby. Opravdu tahle móda přilepených  "desek" monitorů je děsná. Možná je to po ergonomické stránce dobré , ale estetika je pro mne hnus fialový.  Opravdu se to zákazníkům líbí, že to automobilky do toho interiéru tak nepatřičně zakomponují? Tak, jak se mi hnusí růžová barva karosérie, tak tahle desková mánie ještě více. Kde je estetika a celistvost interiéru ? Bohužel i Škodovka např. ve Scale již s tím začíná, časem přijde pravděpodobně  stejná Nová  Octavia, Fabia atd.

Takže k tématu "F III versus konkurence", zatím v tomto směru dnes  dobré, ale do budoucna  asi bohužel moc ne, aspoň ohledně těch přilepených monitorů. 

PS: Rád uznám svoji chybu, pokud budoucnost ukáže, že jsem se dnes mýlil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem jednoznačně pro displeje v zorném poli, ale všeho s mírou.
Navigace, palubní údaje a informace, stejně jako informace k audiu, apod. jednoznačně patří nahoru tak, jak to většina automobilek umí už 20 let.
Tablet alá Renault je kekel, ale díky bohu ještě za zachování fyzických ovladačů klimatizace. Co fakt nepochopím je nutnost smířit se s novým trendem šetření nákladů za fyzické ovladače na úkor bezpečnosti, co dokáži dnes ovládat i poslepu, na to se u nových aut musím soustředit a hledat to složitě v menu, včetně základu typu ventilace.. To vnímám jako největší zlo...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem už starý,ale líbí se mi filozofie Mazdy,i když i ta si myslím,jednou bude nucena podlehnout modním trendům.

Kdybych mohl,všechy fíčuriny,bych zakázal.Řidič se má věnovat řízení,takže všechny ty WI-Fi hotspoty,pseudotablety,virtuál kokpity atd atd bych zakázal.

Je tisíce nehod zaviněných právě těmito "rozptylovači" řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...