Přejít na obsah

Cukání motoru při plynulé jízdě


Lukajs007

Doporučené příspěvky

V podstatě jak píše 15degren, mě to Bolka odhalila jako AGR s chladičem a po celé výměně OK. A ještě měli připomínky, že pokud se jezdí moc pomalu, za studena a ve městě, tak se AGR mnohem víc zadělává a pak to takhle dopadá. Přitom u mne 1/3 nájezdu město a 2/3 dálkové trasy. A to se měnilo při nájezdu necelých 40 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve tvém případě přichází na řadu další výmluva a sic že jsi jezdil jako šnek na pětku pod 2 tisíce na dálnici :-)

 

Ne ale ted vážně, možná prostě jen špatně dovíral a zanesl se a nebo odešla mechanická část, ne vždy se EGR vyhazuje jen proto že je zanesený byly s nimi a vlastně pořád jsou velké problémy nefungovalo pořádně a spolehlivě na nich absolutně nic. Zcela evidentně to škodovka má jako drahé kurvítko, ale asi to přepískli podle mě se to sere víc než chtěli. On takový EGR může nadělat spoustu neplechy, když to ignoruješ tak ti to zničí DPF a může podpálit ventily.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechápu, jak škodovka může mít s O3 takové prodeje a popularitu. Mám už několikátou generaci škodovky, kromě faceliftu O2 jsem snad měl všechny a bez problémů s naprostou spokojeností, ale O3 mám v RS necelé tři roky a samý neřešitelný problém. Dlouhé starty při určité teplotě okolí, cukání a Bolkou řešeno aktualizací SW, výměnou všech vstřiků, EGR až mi po odstranění cukání nakonec ofiko sdělili, že start trvající 5s je u této motorizace zcela normální a nemá žádný vliv na životnost motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hale víš co, je to normální, protože je vadná polovina serie, tak se dá říct že je to v rámci normální parametrů. To máš jako s teroristickýma útokama o křesťanských svátcích, jsou tak časté že se také stávají standardem a upřímně bylo by divné kdybych při nějakém svátku neviděl ve zprávách nějakého slimáka. Stejně to máš se závadama na škodovkách, ty vady jsou na tolika kusech že se stali normálníma.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapomněl jsem napsat, že mi to cuká jen na volnoběh při stání asi do teploty 60 st.pak to přestane. Za jízdy nic. Dělá to někomu taky?                                                         

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice to byla OII 1,6 MPI benzín, ale dělalo to přesně to, co popisujete. Cuklo při plynulé jízdě, někdy na volnoběh a pak třeba týden nic. Důvodem byla vadná lambda sonda. Do ujetí 3000 km ji měnili dvakrát, ale pak už byl klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Také jsem pozoroval cukání při zhruba 50 km/h při teplotách pod nulou a neohřátém motoru (1,6 TDi, 66kW, CLHB, r.v.2015). Dobře pozorovatelné při jízdě na tempomat. Kromě toho se mi ca. 4x za ujetých ca.15 000km stalo, že motor déle točil než naskočil*. Reklamoval jsem toto chování v autorizovaném servisu.  Na první pokus aktualizovaný SW motoru a doporučeno tankovat aditivované palivo (Verva). Na Vervu chování lepší, cukání ale nezmizelo.

Při druhé návštěvě proměřeny vstřiky - korekční množství na 1.,3. a 4. válci ca.+0,2, na druhém -0,51 (vyvažoval plusové odchylky na ostatních a hodnota hraniční). Následně vstřikovače analyzovány v Diesel servisu, kde prošel pouze vstřikovač z 2. válce. Po rozebrání vadných zjištěno přidření jehly. Palivo nebo jiná kontaminace nepotvrzena jako příčina. Škoda povolila vyměnit celou sadu vstřikovačů v rámci pětileté záruky (stáří vozu 2 roky, najeto 30 000km). Na mou žádost a mé náklady byl vyměněn i palivový filtr, který Škoda nařizuje měnit až tuším v 90 000km a není standardně měněn se vstřikovači.. Uvidíme, zda vstřikovače byly příčinou, po přečtení zdejších zkušeností jsem spíše skeptický, ale alespoň vím, že jeden z nejcitlivějších a nejdražších komponentů mám nyní bezvadný. Podmínky, za kterých se cukání v minulosti objevilo nyní nepanují, takže je předčasné slavit..

 

*shodou okolností jsem v dobé opravy měl možnost dva dny jezdit s téměř novou OIII s 81kW verzí 1,6TDi (najeto 3500km) - během té doby došlo 2x ke stejnému chování - motor točil min.3s a teprvve potom naskočil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Ahojte všetci. Tak ako to popisujete sa to prejavuje aj mne. Ale je zaujímavé, že to netrhá stále. Mám tak isto motor CLHA. Ešte keď to bolo v záruke tak som to reklamoval. Samozrejme že všetko v poriadku. Pozerali sa na mňa ako keby som si to vymyslel. Zaradím tretí stupeň motor ešte nie je úplne zohriatý a vtedy to cuká. Inokedy tá istá trasa a teplota a motor ide normálne. Takže neviem. Ináč ako to tu už n popisoval Rajnold , tak isto niekedy motor dlho točí až naštartuje , ale to som už písal inde. Ja neviem čo s tým ideme robiť. Vyriešil to už niekto? Mám nabehané iba 60 000km, Nechce sa mi veriť že vstreky sú zlé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po roce a 30ti tisících kilometrech s novými vstřikovači (auto má nyní 60 tisíc km) mohu konstatovat, že se chování nezměnilo. Pocukávání při studeném motoru při teplotách pod nulou je tu stále. Myslím, že ani nikdy nezmizelo, jen po výměně nebyl mráz (polovina března 2017). Příští týden jedu na servisní prohlídku, už se na mě těší, opět se budou měřit korekce.. Za celý rok tankováno pouze u Benziny (Verva). Osobně jsem přesvědčený, že vstřikovače za to nemohou. Sporadicky se objevilo (za rok ca 5x) delší startování (i krátce po výměně), ale to snad řeší všichni s TDi. Někdy za tepla, jindy za studena..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

nevím, jestli to bude stejný problém, ale dnes (-11°C) mi při startu přes KESSy auto startovalo cca 3sec a poté se jakoby zakuckal motor - otačky chvili oscilovaly - už nevím přesně rozmezí - plácnu 500-1500/min, poté se hned ustálilo na klasických postartovních 1000/min. Nikdy se mi to nestalo, tankuji Verva Diesel + VIF. Mohlo to být způsobeno zamrzáním nafty? Nebo se může jednat o jiný problém, popř. normální vlastnost motoru při mrazech? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

měl jsem stejný problém cukání při studeném motoru na volnoběh Oct III 2013 1,6 Tdi 77 Kw  160 000 najeto. Samozřejmě auto po záruce a hromada dílů vyměněna. Už jsem na to neměl nervy a šla z domu. Vozidlo mě totálně zklamalo, proto jsem šel do benzínu a mám klid.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, s tím cukáním má stejný problém 1.6 tdi 77Kw 7st automat, začalo to v 60tis km a postupně se pár týdnů cukání zhoršovalo, teď mám cca 100tis km, situace se už nezhoršuje, ale je to téměř vždy když je auto studené (nemusí být pod 0) a plynule táhne třeba do kopce. V okamžiku kdy se zahřeje je to OK. Všiml jsem si, že se to zhoršuje když vlhko nebo déšť.

 

Štve mě, že na to zatím nikdo nepřišel, jinak jsem s autem spokojený. Kdybyste někdo opravil tuto chybu, napište prosím čím to bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Tak se taky bohužel musím přihlásit do klubu octávatoru s cukajícím TDi. Toto chování pozoruji již delší dobu, ale nijak jsem to dosud neřešil, nicméně se mi zdá, že postupem času a přibývajicími km se problém s cukáním prohlubuje. Auto mám 1,5 roků a 20 tis. najeto. U mne je to cukání nejznatelnější a já sám ho pozoruji již od počátku na 4 r.st. při otáčkách okolo 1700 a to jak většina uvádí při konstantní jízdě či opravdu mírném zrychlování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 3. 2018 na 18:56, kerim1 napsal:

Zdravím,

měl jsem stejný problém cukání při studeném motoru na volnoběh Oct III 2013 1,6 Tdi 77 Kw  160 000 najeto. Samozřejmě auto po záruce a hromada dílů vyměněna. Už jsem na to neměl nervy a šla z domu. Vozidlo mě totálně zklamalo, proto jsem šel do benzínu a mám klid.

 

on ťa ten klid prejde :D

nedavno som mal na sluzobku pozicanu O3 1,5 DSG (benzin samozrejme). Kolegina si az na tretie rano zvykla na to ze to nie ja sa hram s plynom ale ze to sa skutocne neda ist so studenym motorom, a to som skusal aj manual aj tempomat....

skratka to cukalo asi kilometer mestom jak besne. Nie pri zrychlovani alebo spomalovani, len ustalena jazda (a to som kedisy nadaval na F1 1,9TDi, kurna to bol zlaty motor, ktory uz nikdy nevyrobia  :( )

Editováno: , autor: misocko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 26. 7. 2015 na 13:59, Liapor napsal:

Ahoj,povedlo se někomu vyřešit tady popisované cukání... trápí mne úplně stejný problém..

Škubání na volnoběh, neklidný motor, 2x spadlo do nouze, po opětovném vyp zap klíčku ok.Ahoj, ano podařilo se. Ve škodovce mi řekli ať to tam ani nevozim že si nevědí rady, auto bylo u jednoho mechanika a jednoho elektrikáře, kteří si řekli za práci, ale nic nenašli. Na 3 různých diagnostikach nic nenašli, takže ani nevěděli po čem jít. Zakoupil sem diagnostiku vcds a hle chyba na světě. Napájení vstrikovace A - zkrat na kostru. Kontroloval sem kabely i proměřoval piezo vstriky, vše ok. Nakonec se mi to projevilo po otevření dveří u řidiče nesvítilo stropní světlo, auto se po zabouchnuti dveří samo zamklo, protocily se budíky a na displeji se zobrazilo Klíč nenalezen. Takže závěrem, měl sem total 12 přerušených kabelu ze 16 ti v pruchodce u dveří řidiče. Oprava 2,5hodiny která mě stála 00prd. Od té doby auto klidne na volnoběh, necuka a nespadne do nouze. Elektrika je svinstvo. Snad to někomu pomůže ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2019 na 21:26, Cidling napsal:

Tak se taky bohužel musím přihlásit do klubu octávatoru s cukajícím TDi. Toto chování pozoruji již delší dobu, ale nijak jsem to dosud neřešil, nicméně se mi zdá, že postupem času a přibývajicími km se problém s cukáním prohlubuje. Auto mám 1,5 roků a 20 tis. najeto. U mne je to cukání nejznatelnější a já sám ho pozoruji již od počátku na 4 r.st. při otáčkách okolo 1700 a to jak většina uvádí při konstantní jízdě či opravdu mírném zrychlování.

Mám 11000km, nedávno se mi to stalo 2x. Cca 1500 ot., 4st. a minimální plyn...střídavě zrychlení a zpomalení jakokdyby jednotka nevěděla, co se po ní chce...Řešil jsem povolením plynu a hned zrychlením nad 1500 ot., nebo přeřazením na 3st. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam také tyto priznaky, kdy motor trochu prida, zpomalí aporad dokola. Dela to jen pokud není velká zátěž motoru, konstantní jízda s lehkou nohou. Je to vidět i na aktuální spotřebě ktera se houpe v rytmu houpani o cca 0,4L.

Mam najeto 197tkm,rok 2015.soft v jednotce původní. Zkusim dat prehrat jednotku na novější soft. Ví někdo jaké jsou změny v jednotlivych verzích? Nebo ta nejnovější řeší i všechny předchozí problémy? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky mám stejný problém. Auto při zhruba 2000 ot. a konstantním zatížení prostě cukne jednou nebo 2-3x za sebou.  Navíc jsem zjistil, že pod plastovým  krytem na motoru mi něco teče, přesněji u vstřiků.  Dnes jsem auto dal na reklamaci do servisu společně s dalšíma závadama  a to s vrzáním nápravy a hučením při zatočení vlevo.  Auto jsem předal v servisu dal v 6:50 ráno. V 17:00 mi volal pán ze servisu, že auto je hotové. Nemohl jsem tomu uvěřit.  NO, tak jsem se ho zeptal, co vše dělali na autě.  Na to mi pán odpověděl, že vrzání opravili namazáním a zbytek závad se neprojevilo. Na cukání mi bylo řečeno že se tedy nic neprojevilo a tu "Vlhkost" u vstřiků otřeli a mám s tím najet 1000km a pak se za nimi mám stavit aby se podívali, jak to vypadá.  Tak jsem zvědav. Pak dám vědět. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jalej zaznam z tpi? To je to prehravani Sw co zde někdo ukazoval? 

Ja jim to ukazal taky ale řekli mi ze myho auta se to metyka. Ze prej to pripojili a novější soft není. Coz mi přijde jako nesmysl kdyz mam puvodni z roku 2014. Za tyden sem objednam do jineho servisu. Bohužel u mne vše platím 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z TPI šlo o Závadu ŘJ palivového čerpadla. Byl to jen návrh, co by to mohlo být. Řekl jsem jím, ať se přes diagnostiku podívají na typ ŘJ a srovnají to s tím co bylo napsané na papíře.
Přikládám odkaz na pdf z technické servisní konference.
 https://docplayer.cz/docview/71/65673198/#file=/storage/71/65673198/65673198.pdf

Editováno: , autor: Baconn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...