Přejít na obsah

Montáž ESP do Fabie FL r.v. 2010


FrantisekM

Doporučené příspěvky

Ahoj klubáci,

 

možná toto téma někoho zaujme, možná ne. V každém případě jsem se rozhodl dodělat ESP do maminy fábie. Né že by mamka a čerstvá babička byla závodník, ale auto s ESP je bezpečnější, než auto bez ESP :) Montáž proběhne 5-7.12.2014.

 

Vůz je fabie FL r.v. 2010 s 1,2l HTP 51kW, Potřebné díly budou stejné u všech motorizací po FL.

 

Přínos ESP - ve voze je nyní "holé" ABS, to znamená, že jednotka neumí nic jiného než regulovat tlak v brzdách aby se nedostaly kola do bloku. ESP jednotka přídá kromě ESP, taky ASR, EDS, HHC, XDS a kontrolu tlaku v pneu.

 

Zatím zjištěné potřebné díly:

 

Jednotka ESP

Držák jednotky ESP

Matice

Podvolantový kroužek (snímač úhlu natočení volantu)

Tlačítko ESP

Tlačítko tlaku v pneu

Krytka tlačítka ESP

Dvě brzdové trubky od posilovače brzd k jednotce ESP

 

Další info o konkrétních dílech(seznam čísel dílů), konektorech, cenách dám hned po montáži

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner).  Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner).  Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko.

 

Jiříku co to je za nic neříkající příspěvěk? Tím co si napsal chceš říct, že jen vyměníš jednotku nandáš podvolanťák nakóduješ a hotovo? Jestli jo, tak doufám, že se toho lidi nebudou držet :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebné díly + ceny origo dílů a ceny na vrákáči

 

Název                                  Číslo dílu                                                 Cena origo.           Vrakáč

 

jednotka ESP                      6R0 614 517 T, AG                                 34 592,-                 3 000,- až 6 000,-     koupenu na ebay za 100€

držák jednotky ESP             6R1 614 235 C                                            440,-                 koupeno origo

podvolant. kroužek              6Q0 959 654 D                                         4 143,-                 1 000,- až 2 500,-     koupeno na ebay za 30€

tlačítko ESP                         5J0 927 134 C, D, E                                    305,-                 koupeno origo

tlačítko na res. tlaku            5J0 927 127                                                 159,-                koupeno origo

krytka tlačítek                      5J1 858 179 G -1QB                                    117,-                koupeno origo

brzdové trubky                    6R1 614 739 G                                             418,-                koupeno origo

                                           6R1 614 740 G                                             418,-                koupeno origo

matice                                 N    023 003 11                                                 3,-                koupeno origo

 

piny jedn. ESP                    000 979 025 EC  2x                                          ?

piny pod. kroužek               000 979 009 E     5x                                          ?

piny tlač. ESP                     000 979 009 E     4x                                          ?

piny tlač. tlak                      000 979 029 E     4x                                          ?

 

konetor tlač. ESP               5J0 971 636                                                     19,-

konektor tlač. tlak              1J0 972 722                                                      45,-

 

vodič 0,35mm2                   9 x 4 m

vodič CAN antrieb               1 x 2 m

vodič 0,5mm2                     2 x 2 m

 

Díly mě stály cca 5 500,- vodiče piny a konektory jsem měl a nekupoval

Editováno: , autor: FrantisekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj klubáci,

 

tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil :)

 

Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků

 

 

1) Montáž jednotky ESP

zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat:

- vzduchový filtr

- stěrače

- šerný plast pod stěrači

- motor stěračů

- sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ

- protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu

- sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS

 

motorový prostor vypadal takto:

post-21841-0-08737500-1418155821_thumb.j

 

- následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší

- výměna držáku ŘJ

- na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky

- namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček

 

porovnání držáků:

post-21841-0-41592600-1418156306_thumb.j

 

porovnání ŘJ ABS a ESP:

post-21841-0-09308800-1418156399_thumb.j

post-21841-0-00701000-1418156430_thumb.j

 

namontovaný nový držák pro ESP jednotku:

post-21841-0-23381600-1418156499_thumb.j

 

uřezat plastové nálitky:

post-21841-0-52713600-1418156628_thumb.j

 

namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky:

post-21841-0-53919600-1418156679_thumb.j

 

Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru

 

pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku

 

- sundat airbag řídiče a volant

- sundat kryt A sloupků

- sundat horní kryt sloupku řízení

- sundat štít budíků

- vyndat budíky

- sundat spodní díl sloupku řízení

- sundat páčky

- demontovat pojistkový box

- odpojit vypínač denních světel

- vycnakout diag. konektor

- vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel

- vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je

- vyndat rádio

- vyndat střední panel

- vyndat ovládání klimy

- vyndat spínače a odpojit (zadní okno)

- sundat vrchní schránku spolujezdce

- ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!!

- sundat boční kryty

- demontovat airbag spolujezdce

- vyndat sluneční sensor

- odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem

- povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou)

 

Takhle to pak asi vypadá:

post-21841-0-42332000-1418580878_thumb.jpost-21841-0-74397000-1418580942_thumb.j

 

následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu

 

následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky

zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu)

 

nakodování brzd a gateway

 

naplnění a ovzdušnění brzd

 

nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru

 

Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje.

 

A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má

 

Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat :)

 

Tak snad to někomu pomůže

Editováno: , autor: FrantisekM
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...