Přejít na obsah

Padající ručičky budíku, blikající přístrojová deska, nulování hodin a počítače


VAG BoBo

Doporučené příspěvky

Zdar ve spolek, řeším takový problém, sem tam za jízdy spadnou ručičky teploty a palivoměru, zápiska a zabliká červeně kontrolka teploměru, nádobka s čidlem na chladicí kapalinu vyměněna. VAG někdy napíše poruchu plováku v nádrži, ale jen někdy. Měl jsem venku budíky a když jsem je dal spět tak to na nějakou dobu přestalo dělat, ale zase to začalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den

 

mam prosbu tema jsem prosel a nenasel jsem odpoved tak jestli jsem prehledl se omlouvam. Uz je to asi dva tydny co se nam zacli nulovat budiky (hodiny a denni km) ze zacatku to delalo porad pak skoro tyden nic a ted zase... a navic dneska zacli padat rucicky... palivomer spadl uplne dolu smerem kdybych mel plnou nadr po vytazeni klicku se to srovnalo ale zaclo to delat i na teplote... kdyz se rucicky hybou tak tak jakoby zadrhavaji...

Prosim o radu jsem bezradny nemuze to byt kabelovy svazek nebo neco takoveho ?

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název vlákna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj,

 

Prosím o radu, kde by mohla být závada. Komplet svazek zkontrolován, rozmotán, nedávno měněn snímač úhlu natočení na řízení. Probliknutí a kolaps budíků probíhá neřízeně, čím dál častěji. Nyní už problikává přístrojovka i na volnoběh při stání. Občas se roztočí i tachometr, někde vyjede otáčkoměr na 3,5 tis za stejného chodu motoru, někdy se vynulují hodiny a počítač, někdy ne. Někdy je blikání provázeno pípáním, někdy úplně bez zvuků. nemáte někdo s tímto úkazem zkušenost u fábie? jedná se o r.v. 2000, 1.4 MPI 50kW.

 

Video zde: 

 

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, mám ten stejný problém. Když jsem s tím šel do škodovky (+ jsem servisákovi ukázal stejné video viz. nahoře, z mého auta) tak mi bylo řečeno, že jim to neudělalo a že neví co s tím (auto chodí pravidelně na servisky a nikdy se nezmínili,že by bylo něco v nepořádku). Problém je defakto stejný jak byl popsán od Mildy, s tím, že se to častěji než obvykle dějě při sepnutí stěračů (když stírám na cyklovač téměř při každem sepnutí se mi rozjede na přístrojovce koncert a ručičky jdou dolů). V ostatních případech naprosto neřízeně a kdykoliv. Našel by se někdo, kdo ví, kde je problém? Fabia r.v. 2003, 1.4 mpi 50 Kw

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chlapi vyřešil někdo tyto problémy s budíky? Já když nastartuju, tak je vše v pohodě, pak asi po ujetí 200m se mi rozsvítí kontrolka ASR a lítá mi ručička otáček. Po nějaké chvilce začne lítat i ručička teploty motoru a rozbliká se červená kontrolka mazaní s akustickým signálem. Do toho mi na palubním PC nepočítá aktuální spotřebu ( je to na 0 ), zbytek je v pohodě. Auto jede i při těchto problémech úplně normálně, takže to bude něco s přístrojovkou, tipnul bych asi studený spoj a nebo nějakou kostru.. Ví někdo co s tím?? Pěkně prosíím ... Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute klubáci,

 

Tak jak jsem se tázal výše, tak to vypadá nyní..

 

Z ničeho nic mi teď při těch vedrech začínají blbnout budíky - padá ručička otáčkoměru, padá ručička teploty motoru, svítí kontrolka ASR a bliká a pípá kontrola mazání oleje. Z těchto věcí jsem si myslel, že to bude svazek kabelů, odmotal jsem, vyvěsil jsem a po dvou dnech chvíli byl klid.. Včera to ale začalo znovu.. Tak jsem trochu zavzpomínal kudy jsem jezdil a jaké bylo počasí.. Bylo přes 32 stupňů, jasno.. A Chyba se objevila vždy po přejetí po roztavené asvaltce ( terová cesta posypaná štěrkem ), podobným místem jsem jel i včera a do 2 minut mi zase začaly blbnout budíky..

 

Myslíte, že se mi dostává ten černý bordel na snímač ABS ( ASR ) u kol a dělá to tuto neplechu?? Dneska to už neudělalo.. Je možné že se ten humus po nějaké době ježdění, nebo po vytuhnutí a následném rozjezdu sám odstraní?

 

Ještě bych dodal, že když nejezdím přes ty škaredé " terové cesty " , tak i v těch vedrech jdou budíky jak mají.

Editováno: , autor: Petr Šulák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám Fabii 1,9 TDi 74kW, rok 2002. Když zapnu žhavení třeba 2-3x za sebou, tak se mi resetuje palubní počítač - vymaže se i dlouhodobá spotřeba, přepne se z původně nastaveného údaje na hodiny a současně se vynuluje i denní počítadlo kilometrů. Hodiny se nevynulují. Stane se to jen když zapínám opakovaně žhavení aniž bych startoval. Přístrojová deska je dle VAGu bez chyb. Je to nulování údajů normální nebo je někde chyba? Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte to jeden jak druhej způsobený oxidací na spojích počínaje od baterky. Oprava je piplavá, ale z větší části se dá udělat i na autě stojícím u chodníku prostředkama dostupnýma každýmu běžnýmu obyvateli český domácnosti.

Nejdřív to zkuste "amatérsky" co sami zvládnete, když to nepomůže, shánějte autoelektrikáře nebo ještě líp autotronika a popište mu, co jste zatím sami udělali podle následujícího popisu:

1) odpojte baterii auta. Jemným pilníkem opilujte nebo nožem oškrábejte povrchovou vrstvu kysličníků jak na vývodech baterie, tak na vnitřku svorek na vývody nasazovanejch. NEBERTE NA TO ŠMIRGLPAPÍR, DROLÍ SE Z NĚJ KRYSTALKY BRUSIVA A DĚLÁ TO PAK JEŠTĚ HORŠÍ BORDEL NA KONTAKTECH!!!

2) Odšroubujte šroubový spoje držící kabel ve svorkách - jak plochy svorek, tak kabelový oko je potřeba taky očistit od kysličníků.

3) Odšroubujte šroubovej spoj (matici) držící ukostřovací kabel ke karosérii - zase, všecky kontaktní plochy očistit až na kov.

4) Všecky očištěný plochy tence namázněte vazelínou proti další oxidaci a smontujte - všecky matky a šroubky DOBŘE UTÁHNOUT!

5) Stejným postupem odmontujte, očistěte, namázněte a zase utáhněte všecky šroubky, který drží kabelový kontakty v pojistkovým boxíku na vršku baterie (některý verze ho mají na podběhu - jsou to takový ty "plíšky", od kterejch vedou kabely k servu, ke žhavení a k dalším výkonnejm spotřebičům v autě) - koukněte se na pérový podložky, pokud jsou unavený a moc smáčknutý, dejte tam nový - jedna nestojí ani desetník, je to ale hodně důležitej prvek zajišťující dobrej kontakt!!!

6) Vyloupněte kryt pojistkovýho boxu = levej bok palubní desky a jednu po druhý povytahujte a očistěte pojistky. Jednu po druhý proto, aby se vám nepopletly mezi sebou - je to pak docela vražda hledat kam patří která hodnota. Pojistky se čistí tak, že se každá vytáhne, do svorek se stříkne čisticí sprej na kontakty a pojistka se 2x-3x za sebou zastrčí a zase vytáhne ven - tím se poškrábe vrstva kysličníků a zbytky kontaktního spreje zase fungujou proti další oxidaci.

7) jako poslední můžete vlétz pod auto a tam zkontrolovat, jestli má servo dobrý ukostření na kastli a jestli je stejně dobře ukostřenej i motor a přes jeho blok i alternátor (jsou tam měděný páskový vodiče, schovaný pod krytem - zase, spoje očistit až na kov a dotáhnout).

 

Nezapomeňte zase připojit baterii - sice se vám vymazaly všecky dočasný údaje na palubním počítači a předvolby na rádiu, ale udělali jste něco pro zvednutí spolehlivosti celý autoelektriky - a to se počítá.

Bod 7 můžete nechat pro mechoša, kterej nejlíp ví kde ty body jsou - ale zbytek zvládnete za cca hodinku i sami a rozhodně za to nebudete platit 500,- jako v servisu, do kterýho stejně budete muset zajet, pokud ani učunění bodů 1 - 6 nepomůže...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...