Přejít na obsah

sklon sedáku sedačky řidiče


puuaines

Doporučené příspěvky

Lze nějak hnout se sklonem sedáku sedadla řidiče na kostře sedačky, nebo je to napevno "navařené". U elektricky ovládaných sedadel jde nastavit větší sklon, než který je daný u manuálně stavitelných, kde lze řešit jen sklon opěradla a posuv. Tak si říkám, že ten prostor pro jinou polohu by tam mohl být.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dělal jsem taky, asi před dvěma týdny. Zvládneš to sám, potřebuješ tisíchran M10. Jako podložku jsem použil matku 10mm vysokou. Výsledek je znát, je to o dost lepší. Ale před Octavií jsem měl Passata Highline s elektrickými sedačkami a šlo to zvednout ještě víc. Mám 182cm, v sérii jsem měl jen zadek v sedačce, stehna ve vzduchu, nepodepřená. Teď s podložkou už mám podepřená stehna tak z jedné třetiny. Chtělo by to přeci jen trochu delší sedák a víc zvednout. Přemýšlím o výměně za RS interiér nebo aspoň interér Paket Dynamic.

post-94365-0-69301900-1460290360_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když bych uvažoval o variantě s podložením předních šroubů, asi by bylo bezpečnější nahradit ty původní delšími ( o délku vložené podložky ), aby zůstala zachována hloubka přišroubování sedačky.  Nevíte jeslti se dá ten šroub sehnat i v delší variantě ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hloubka přišroubování sedačky je irelevantní, dokud je sedačka přitažena na PLOCHU. Tření těchto ploch přitažených k sobě čtyřmi šrouby utaženými 40Nm udrží hrubým odhadem minimálně tunu, možná až dvě tuny. V okamžiku, kdy mezi tyto plochy vložíš malinkatou podložku, výpočet se radikálně mění. Jediné, co Tě dělí od utržení sedačky a rychlý pohyb směrem vpřed k nafukujícímu se airbagu není tření ploch přitažených k sobě těmi šrouby, ale malilinkatá ploška namáhaná na střih mezi závity u čtyř šroubů, což i selským rozumem snad uznáš, že je silně o něčem jiném...

 

No, buď si změň nick na "jezdícímrtvola" nebo se, PROSÍM, zajdi poradit do odborného, autorizovaného servisu, případně si nech zaslat vyjádření výrobce k podobnému super tuningu.

 

Děkuji.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jaké bude odpověď z autoriz. servisu, nebo od výrobce je dopředu jasné, ti nebudou souhlasit pomalu ani s výměnou žárovky svépomocí.

Nicméně, když to vezmu podle tvého vyjádření, máš pravdu, že lišta sedadla je přichycena 4 šrouby, lišty jsou ale ve většině průběhu ve vzduchu, pouze vpředu a vzadu v místě šroubů leží na podlaze ploškou cca 4x2 cm. Pokud by se tedy dopředu umístila nikoliv pouhá kulatá podložka, ale na míru zhotovená železná podložka té velikosti 4x2 cm, a tlouštce cca 1-1,5 cm, aby plocha podložení zůstala stejná, tak pak by Tvé tvrzení o střihových silách na šroub už neplatilo, ne ?

 

Píšu to spíš jen teoreticky, asi nebudu mít odvahu na to to zkoušet, nicméně sklonem sedáku, resp. jeho krátkou délkou u O3 jsem zklamán. Co je to platné, že je širší, když je kratší než u O2. To jsem si samozřejmě při krátké předváděcí jízdě neměl šanci uvědomit, začne to vadit až při delší jízdě. Stejně tak mi vadí odlišní sklon pedálu plynu, který zde je kotven seshora, namísto lepšího zespoda, jako to bylo u O2, kdy si člověk mohl o spodek pedálu u podlahy opřít patu, zde je už takový úhel, že bych si vyvrknul kotník.

Řešení je dát sedačku skoro úplně dolů a dozadu, potom jsou nohy v klidu, ale už zase špatně dosáhnu na volant a bolí mě záda ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podložka velikosti styčné plochy je teoreticky řešení, pokud by byla na obou stranách, abys zabezpečil, že i vzadu je to utažené na plochu a ne zdeformované natvrdo utaženým šroubem.

I když odborníkovi by se to asi taky nelíbilo, neboť tam ty plochy jsou dvě a až tak daleko mé znalosti průběhu sil nesahají, abych byl schopen dát ruku do ohně, že je to OK. Respektive já bych si ani na takto upravenou sedačku nesedl.

 

Pořád jsem dumal, jak je možné, že někdo občas nepřežije relativně "obyčejnou" nehodu v (alespoň pro mě) tak bezpečném autě jako je Octavie. Po pročtení celého fóra a dalších různých vychytávek na Internetu už mi to zase tak nejasné není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nerozumím jak v těch autech sedíte.... Mám teda packet dynamic, 186 cm... Stehna podeprena, patu prave nohy , oprenou o zem... Sedačka ve výšce 4x páčkou nadzvedla z krajní polohy... Sedí se mi parádně... Ruce mám spíše "na krátko" , ale trocha vytazenym volantem...pokrčena kolena cca 10 cm od palubovky... Na polohu za volantem jsem vcelku magor, ale podkladat sedačky podlozkama mne ještě nenapadlo [emoji3]

Editováno: , autor: marek_proksa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

No však o tom celou dobu mluvíme. Podle obrázku co jsem se koukal tak  jsou sedačky z paketu Dynamic na sedáku delší aspoň o 3 cm a asi budou mít i lepší sklon sedáku ( vyšší přední hranu ). Můžeš mi schválně změřit délku sedáku ?

Ty obyčejný pro výbavu Style jsou prostě na mě ( 188 cm ) krátký, nebo mají příliš nízkou hranu.

A Máte někdo tušení, kolik by stála případná výměna sedaček obyč. za paket dynamic ? ( jen přední sedadla, vyhřívaná ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, právě proto jsem to v úvodu napsal že jej mám... Je to fakt super, za těch 5 litrů to stalo, akorát kvůli "znalostem" prodejce nemám ovládání rádia na volantu... Kolik by stála výměna za dynamic sedačky netuším...zkusim změřit zítra... Teď jsem v práci..

Editováno: , autor: marek_proksa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ, díky viděl jsem,  50 cm, ještě musí změřit ten svůj, ale určitě bude kratší :-)

 

Každopádně otázka i na ostatní, nevíte kde sehnat a namontovat přední sedadla z p. Dynamic, případně z RS ?

V ofiko servise se známý nějak kroutil, a že to snad ani vůbec nedělají a že to stojí 40 tisíc atd., to se mi moc nezdá, zvlášť, když by se airbagy a vyhřívání mohly použít ze stávajících sedaček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 12. dubna 2016 na 23:03, Petrik napsal:

Hloubka přišroubování sedačky je irelevantní, dokud je sedačka přitažena na PLOCHU.

 

No, buď si změň nick na "jezdícímrtvola" nebo se, PROSÍM, zajdi poradit do odborného, autorizovaného servisu, případně si nech zaslat vyjádření výrobce k podobnému super tuningu.

 

Děkuji.

Naprostý souhlas, střih je úplně něco jiného než namáhání v tahu, nebo fixace třením na plochu....

 

Dovolím si učinit vyjádření institucí, co jsi psal (páč mě je úplně jasné jak to dopadne):

 

Výrobce: Takováto úprava není povolená. Sedačky jsou homologované pouze na upevnění dle projektu.

 

Autorizák: 1) Chvíli budou čumět a pak dají naprosto profesionální fundovanou odpověď: udělejte si s tím co chcete a pro jistotu to víc utahněte :-)

2) Nejde to, páč to nemáme v katalogu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak je pravda, že sedáky (mám výbavu STYLE) žádná hitparáda tedy nejsou při mé postavě 188 cm. Tady bych očekával od Škodováků pro příště zlepšení. Ideál by byly sedáky na úrovni Superba a ještě lépe sedáky Ergocomfort od Passatu, ale chápu, že to už jsme u auta o třídu výše. Nicméně, čím víc trávíš času v autě tím více jsou sedáky pro mě jednou z nejdůležitějších položek v káře....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...