M-P9 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 (edited) čau všichni, předem říkám, že jsem prošel celé zdejší fórum, i nesouvisející vlákna, ale příčiny poruchy a poruchy na mém superbu jsou mimo to, co je zde k dispozici. Jsem tu nový, tak prosím o trpělivost a trochu tolerance v případných přehmatech. Sup 1, 1,9TDi, 74kw 2003 K věci: netopí... po nastartování a zahřátí, mírně topí tak max 5min, pak teplota ohřátého vzduchu klesá až jde dost chladný vzduch, pokud zastavím a nechám běžet na volnoběh, někdy začne mírně topit, někdy ne. Sem tam se stane že začne mírně topit na chvilku i třeba na dálnici. Vyměnil jsem termostat, snažil se odvzdušnit radiátor topení, mrknul jsem na pohyb páky regulační klapky, která jde skutečně na doraz, takže servomotorek topení makal dobře, klapka zavírá správně (sejmul jsem strunu a dotlačil ručně tak cca 2mm). Teplota vystoupá na 90° a drží po celou dobu jízdy, hadice netlakují, takže poruchu těsnění, či prasklou hlavu bych vyloučil, z expanzky ani není cítit zápach spalin. Víčko expanzky jsem pro sichr taky vyměnil za nové, beze změny. Chladicí kapalina neuniká, bubliny nepozoruji. Při výměně termostatu jsem zjišťoval průchodnost hadic a radiátoru, vše je volné, snadno průchozí. Nemám Climatronic, jen AC. Dík za nějaký tip. čerstvé zjištění: servomotorek mísící klapky podělaný nebude, žádný tam totiž není, je tam přímé ovládání- otočný knoflík regulace -struna- osa táhla s raménkem táhla (červené)- struna ovládání klapky. Mechanické, funkční. Napadá mě nějaké čidlo vnitřní teploty které by regulovalo průtok ohřáté kapaliny do radiátoru topení, nebo pumpa. Edited December 10, 2014 by M-P9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUP1 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Ahoj, klapka, která by regulovala průtok do topení tam není. Pokud jsi opravdu provedl kontrolu všeho, co píšeš, vypadá to na pumpu. Vždycky se ptám, kdy se dělaly rozvody? A byla vyměněna i pumpa? Pokud nevíš, auto máš krátce, určitě bych těma rozvodama začal (samozřejmě i s tou pumpou a výměnou chladiva) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-P9 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 Docela mizerný zjištění, po výměně čerpadla se satv nezměnil. Stálo to ranec a problém zůstává. pozoruhodné je, že nové čerpadlo má jinou konstrukci lopatek, což mě trošku překvapilo ale zase jsem si říkal, že to může mít vliv. Nemá. Na foto je vlevo původní čerpadlo, vpravo nové. Topení se chová stále stejně. Hadice do topení jsou horké, když odvzdušňuju dirkou v hadici, jdou bubliny a horká voda. Past. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-P9 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 Tak už topí. Velké závady způsobují malé příčiny. Doufám, že to někomu pomůže, pro případ, že něco takového nepotká jen mě. Tady diagnostika naprosto selhala. Chybka v expanzní nádobce. Sice jsem dal nové víčko, ale do původní nádobky a v místě kde dosedá těsnící kroužek expanzní zátky víčka nádobky je dosedací plocha na tělěse nádobky poškozená a v chladícím okruchu se nedokázal udržet nutný přetlak. Přišel jsem na to náhodou při odvzdušňování, kdy při cca 2tis ot. vytékala voda a šly bubliny ale při poklesu otáček šla voda z odvzdušňovací dírky značným tlakem , což byl signál nerovnoměrného nutného tlakování chladícího okruhu. Tak jsem ze starého víčka sundal přetlakovou zátku a vrazil ji do hrdla nádobky nadoraz (bez vrchního dílu) v očekávání nějakého zjištění. Zjistil jsem nic, ale sup začal topit. Dám novou zátku a nic. Zjistit příčinu pak už nebyla až taková soutěž. Jsem na sebe dost naštvaný, taková triviální závada. Ale zas mám nový rozvody, pumpu , rozborku a sborku kastlíku u spolujezdce, rozsypaný osvětlení kastlíku (raději dvakrát měnit motor než dát to podělaný světýlko dohromady), uklizenou garáž - samá pozitiva. 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUP1 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 (edited) No super, tím, co jsi měnil, jsi rozhodně nic nezkazil a máš jistotu. Jsem rád, že jsi napsal, jak to dopadlo. Tady máš malý bonus, jak vyřešit světýlko v kastlíku za minutku: http://forum.skodahome.cz/topic/125840-osv%C4%9Btlen%C3%AD-kastl%C3%ADku/ Edited December 15, 2014 by SUP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktorone Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 přesně, zpětná vazba je super, často lidi nazbíraj rozumy a pak už nenapíšou, jinak ted odkaz s obrázkama jsem mu chtěl taky hodit, a byl jsi rychlejší Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirkaBrno Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 kolik toto reseni problemu stalo nez jsi to vyresil..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-P9 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 To: SUP 1 Jsem ti zapomněl díknout za info, že žádný ventil v topném okruhu není, jsem si nebyl jist a patrně bych nějaký ventil hledal, protože ten stav pro mě byl nepochopitelný, takže jsem se zaměřil jiným směrem, sice špatným ale nakonec to vedlo ke zdárnému konci, tak dík. Sup 1 s Doktorone - světýlko - znovu jsemto vzdal a odložil na nejméně pozítří- nemám na to složení pazoury, nebo jsem té pružince už ublížil natolik, že nemá původní tvar, nebo nevím, pokaždé mi to vyběhne než to sesadím. JirkaBrno: nejsou to jen prachy je to spousta času, chybka, že jsem koupil rozvody sólo a pumpu sólo, naštěstí mám na díly super slevy, neb můj šéf v rámci svého podnikání má slevy všude možně, takže rozvody s cenovkou cca 4600,- mám za 3100 kč a ještě mínus dph a ještě 4% zpět za platbu kartou, pumpa 1400,-, k tomu ještě 5ltr K12 za cca 230,- , před tím termostat za 280,- , víčko expanzky za 150,-, dnes expanzka za 420,-, dohromady minimálně 8h času, po každém pokusu opravy projetí dobrých 8km (4x), zlomený imbus TORX 30 (pochopitelně půjčený- 55,-), stržená imbus hlava šroubu na řemenici (nový 16kaček, ale 1,5hodky práce + dojet pro vytahovák) , k tomu minimálně 2 hodiny kolem mísící klapky - zbytečně, zatím 1 hodka kolem světýlka kastlíku - to ještě neskončilo, nějaká diagnostika- tu neplatím, ale dohromady tak 6,5tkc v materiálu a ostatní jsem popsal. Žádný drama ale po odhalení závady jsem to maličko nepobral, by to bylo do pětikila... Asi tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktorone Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Tak ještě ze tak a mas toho spousta výměného, takže snad už bude klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tarantulas Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 To ovětlení kastlíku zkus na vrakáči, já ho sehnal za 100,- a bylo po nervech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lanny Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 M-P9 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonmirec Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Čaute. Mám takýto problém: Climatronic mi kúry celkom dobre, len nechce ten teplý vzduch fúkať do zadu auta. Vpredu fúka tak ako má, len vzadu z fukárov mi nejde žiaden vzduch. Ani keď manuálne pridávam na ventilátore, alebo prepínam fúkanie na nohy alebo hore. Dnes som mal zhodený kaslík spolujazdca a sledoval som ako to vlastne funguje a vyzerá, že mechanizmus funguje, ale vzduch, ktorý má ísť do fukárov dozadu, fúka niekde von pod palubovku. Viete mi poradiť čím to je. Na diagnostike mi nehlási žiadne chyby. Ani cez VAG a ani diagnostika cez climatronic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavska Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Mě to fouká jen když dám foukání na střed tak z výdechu nad popelníkem jde slabonce vlažný vzduch. Jinak z výdechu pod sedačkama mi to jde normálně. Tobě to tam taky nefouká? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pecan1.9Tdi Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 zdarec,ja mam zase problem v tom ze,mi superb zacal stale topit...stalo se to ze dne na den.na diagnostice mi to ukazalo vadnou klapku a servo motor.chci se jen zeptat jak narocna je oprava,jestli se musí rozhodit cela palubka atd.diky za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavska Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Pravděpodobně ti to napsalo chybu klapky V68 (ružová) . jde vyndat celekm lehce pro lepší přístup si sundej kaslík a povol výdechy pro nohy a dostaneš se ke klapce drží na 3 15torxech nebo 5,5 klíček 6hr. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.