Jump to content

FII - Výměna zadních bubnů za kotouče


Pribinačik
 Share

Recommended Posts

Nazdar, na začiatku tejto temy riesite funkcnost/nefunkcnost a brzdne ucinky kotucovej resp. bubnovej brzdy... Ja mam Fabiu II r.v. 9/2011 1,2 TSI 63kW - spomínaný motor. Taktiež som mal vzadu bubny a urobil som prestavbu na kotuce. Samozrejme na povodnu napravnicu to neslo, lebo skodovka zacala robit rozdiel v napravnici bubnovej a kotucovej a na bubnovej sa nenachadzaju potrebne "usi" pre uchytenie strmena.. inak na naboj pasuje kotuc a funkcnost ABS a ESP nie je nijako obmedzena - snimac sleduje pohyb loziska a nezalezi na tom ci je tam bubon alebo kotuc.

Co sa tyka brzdneho ucinku samozrejme pri beznej jazde to nie je citit. Pocitil som to az pri extremnejsej jazde, v kopcoch a v hranicnych situaciach. Taktiez na STK nebde vacsi rozdiel, lebo brzdnu silu udava tlak z hlavneho brzdoveho valca a rovnaky tlak ide do bubnov ako aj do kotucov - rozdiel je v konstrukcnom rieseni a to ze kotuc dokaze lepsie preniest brzdnu silu.

Taktiez rucna brzda sa da bez problemov nastavit - je vsak potrebne pouzit original brzdove lanka (nie nahradu).

Este planujem vymenit aj predne brzdy z Fabie RS koli vacsiemu priemeru. Keby som sa znova rozhodoval ci prestavbu urobit alebo nie isto by som to spravil :)

Celkove naklady na prestavbu v mojom pripade boli:

150 € kompletna napravnica + strmene

70 € nove kotuce

30 € nove platnicky

20 € brzdove lanka

robota FREE - doma v garazi :)

Link to comment
Share on other sites

Halelujá, prvni prispevek od Bobyho77, se kterym souhlasim. lol

ako som uz spominal s ABS nie je ziadny problem nakolko snimac je umiestneny za loziskom a snima jeho pohyb :kol-31:

Dalsia vec je to ze by som sa neobaval ziadneho znalca... pri motoroch 63 kW je strasny hokej v zadnej naprave a niekedy ani v skodovke nevedia urcit ci maju byt kotuce alebo bubny... (skusenosti :kol-31: )

Link to comment
Share on other sites

este ma napadol jeden detail :) pri FII Monte Carlo ma kotuce kazdy motor bez ohladu na vybavu (ESP) od 01/2012 okrem motora HTP... :kol-31:

Toto by vysvetľovalo FII MC ktorú som videl vystavenú na letisku v BA. Bola to 63kW 1.2 TSI a mala vzadu kotúče a nechápal som to, lebo som vedel že kotúče sa dávajú iba na 77kW. Teraz to už je jasné, extra výbava pre MC. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chlapi neviem či sa to dá. Minule som bol na STK a na nástenke som čítal že je zakázané na Fábiach meniť z bubnov na kotúče. Že vraj je to priamo zákaz zo škodovky. Môže to byť nebezpečné pretože sú tam nejaké iné hodnoty a tlaky. Bolo to výslovne zakázané takže neviem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Což je škoda, když pro jiné trhy se objevuje i 1.2 TSI se 63 kW, ale chápu, že povolit takový zásah je nebezpečné, protože Češi nemají vždy šikovné ručičky... Přestavba v autorizovaném servise však možná být povolena mohla, ale jak jsem již podotkul, z autorizáku je jen kousek k přestavbě doma v garáži, která se nemusí povést.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím páni, tiež sa mi moc nepáči že mám na svojej Fábii bubny a tak som si ich chcel vymeniť za kotúčové brzdy. Prvé čo som išiel spraviť tak som zašiel do autorizovaného servisu ŠKODA a povedal som im čo by som chcel spraviť a aj som sa opýtal či takúto prestavbu ŠKODOVKA zakazuje.... Odpoveď príjmacieho technika: Škodovka to určite nezakazuje, to je všetko len o peniazoch - bubny sa viacej kazia, treba ich častejšie servisovať a nakoniec to zhrnul vetou BUBNY VLASTNE ANI NEBRZDIA !!! a ešte mi aj povedal, že už takúto prerábku na niekoľkých Fábiach robili a že nemali s tým žiadne ďalšie problémy (STK,...). Takže neverím tvrdeniu že Škodovka takúto prerábku zakázala a ak to je aj náhodou pravda, tak to bude len kvôli peniazom a nie kvôli učinku brzdnej sily. Nakoniec som od tej prerábky upustil, z dôvodu že mi bolo ľúto meniť novú nápravu za neakú ojazdenú ale časom túto prerábku nevylučujem....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Koukal jsem dnes do etky a u FII tam jsou 3 typy náprav:

6Q0 500 051 AQ/AT/BC těleso zadní nápravy

6Q0 500 051 BB těleso zadní nápravy - bubny

6Q0 500 051 AS těleso zadní nápravy - kotouče (výběh 1/7/2010 > náhrada 6Q0 500 051 AT)

 

Mám to chápat tak, že 1. verze (AQ/AT/BC)  jsou použitelné na bubny i kotouče?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

A neví někdo jak je to s těsněníma/guferama zadního náboje ze strany z jaký se pak náboj utahuje tou samojistnou maticí? 

 

Jestli je to otevřený nebo je tam těsnění a pod tim mazivo?

 

Sem si tu krytku jentak tedka sundal a pod tou samojistnou maticí je nějaká bílá vazelína. Tak bud tam žádnýgufero není a ta vazelína vylezla z ložiska, nebo to v MB ještě mažou potom ještě na ložisko a nebo ta vazelína vylejzá z ložiska pod guferem což se mi nějak nezdá.

 

 

Né, že bych chtěl na autě který má najeto 2500 km rozebírat zadní náboj, ale chtěl sem se podívat jakej je průměr tý díry do jaký se zaklepává za krycí miska a jestli by mi šla ta miska i do díry v předním náboji aby nebyla vidět ta divná mnohohraná matice co drží poloosu v náboji/těhlici a orezlej vnitřek předního náboje..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Z tvojho príspevku nie je jasné, že aké máš brzdy (v nadpise píšeš o bubnoch, v texte o kotúčoch). Bubny vymeniť za kotúče je problematické, ale jeden kotúč za iný, nie.
Ja osobne by som ale radšej riešil, že čo ti presne píska a prečo.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ahoj je problém výměna brzd za větší jak zde píšete když mám zadní kotoučovou nápravu na autě ale s menšími kotoučemi? Mám F2 combi TDI 77kw a prostě jsem zkoušel nouzové brždění a auto málem hrnulo asfalt před sebou .. stálo sice doslova na pár metrech až mě to překvapilo jak rychle zastavilo ze 100km/h ale prostě jsem měl pocit že se s celým autem převrátím na střechu .. Jde jen vyměnit kotouče na zadku za větší společně s třmeny a destičkami nebo se musí měnit náprava? A nebo by možná stačilo přidat na zadek taky trochu více brzdného účinku .. nešlo by to třeba nějak udělat aby zadek brzdil více? Budu na zadku měnit destičky a při tom asi i kotouče tak bych kdyžtak dal rovnou větší :) brzdy byly jedovaté i na staré F1 ale tyhlety to je o několik levelů výše .. jenže bych chtěl ještě více :p

Link to comment
Share on other sites

Niekto tú na fore si dával doštičky z nejakou špecialnou zmesou, ktoré mali lepší brzdný učinok.

 

AK by si chcel vymeniť neviem ale za čo by si ich vymenil. Ako písal E1 vieš tam dať 239mm. Problém bude asi len zohnať kotúče s 5x100 roztečom.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Zdravím,

 

přispěji s vlastní zkušeností výměny bubnů za kotouče. Jelikož mě málem vyhodili z technické za nesymetrický brzdný účinek bubnů na mé dvojkové Fabii 1.4 16V (2014), rozhodl jsem se, že už to nebudu opravovat a dám tam rovnou kotouče, což jsem stejně chtěl jednou udělat.
     Sehnal jsem za 4000kč celou nápravu i s komplet brzdami a lanovody odstrojenou z po-FL Fabky (2010). 1000kč mě stála výměna, kterou mi dělal soused automechanik (cca 3 hodiny práce). Štěstí bylo, že kotouče byly prakticky nové stejně jako destičky, neštěstí bylo, že oběma třmenům se špatně vracela páčka ruční brzdy, což jsem zjistil až po pár dnech, co už to bylo na autě... Občas se tedy po uvolnění ruční brzdy nevrátila ta páčka až do uvolněné polohy a trošku to přibrzďovalo - na jednom kole více a častěji, na druhém méně a jen občas. Přemýšlel jsem, co s tím, vyměnil jsem lanovody za nové, což nepomohlo, nakonec jsem se rozhodl přestat experimentovat a vyměnil oba třmeny za nové (druhovýroba od BOSHe), cca 5000 za pár. No, celkem mě to tedy i s prací vyšlo něco málo přes 12 000kč... Zůstala mi původní náprava, kterou ještě zkusím prodat...
     Hlavně kvůli těm třmenům to stálo o něco více, než jsem původně počítal a měl by s podobnou komplikací počítat každý, kdo se do toho pustí. Ale nakonec jsem rád, že jsem to udělal. Mám vzadu vlastně komplet nové brzdy, tedy výhledově na delší dobu bez investic. Auto brzdí lépe, hlavně když je naložené a zadek sedí na zemi. Ruční brzda jde oproti bubnovce až neuvěřitelně lehce zatáhnout a udrží auto i v prudkém kopci, což už ty unavené bubny měly trochu problém i s ručkou vytaženou až bůhví kam... No a taky to podstatně lépe vypadá... :) Poslední otázkou je, co na to řeknou na STK. Nicméně je to orginál, ve velkém TP to zapsáno není, ostatní diskutující na fórech s tím problém též nezaznamenali a také nutné zmínit, že i některé 1.4 16V EURO 5 (CGGB) měly vzadu kotouče (třeba specifikace prodávané na západ od nás co sem překupníci tahají je zatím měly všechny, co jsem zaznamenal)... Zjistit by se to tak teoreticky dalo asi jen z VINka, ale otázkou je, jestli to někdo bude dělat a jestli na to vůbec bude mít právo to zjišťovat...
     Ještě bych zmínil jedno specifikum dvojkových Fabií/Roomsterů - cca od půlky roku 2009 se měnil systém brzd zadní nápravy - starší verze mají brzdy z jedničkové Fabie s průměrem kotoučů 232mm, novější už mají brzdy 230mm (první Rapidy mají dle kódů stejné). Liší se tedy držáky třmenů, třmeny, kotouče. Klika nápravy vč. úchytů na brzdiče jsou stejné i podle čísel dílů, tj. z jedničkové Fabie. Nevím, jak to jde kombinovat, jestli na auto z roku 2014 lze dát i starší systém, nicméně určitě pozor na záměnu, kdybyste to sháněli po jednotlivých dílech, protože třmeny pro 230mm a 232mm kotouče by možná nemusely fungovat...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, atlan said:

Gratulujem, zbytocne vyhodenych 12t.

Auto je tym padom nepredajne.

Pritom stacilo nove valceky a oblozenie. Navyse bubny su takmer bezudrzbove. 

Děkuji za gratulaci. Zaprvé jak jsem psal, těch 12t je pro mě akceptovatelných i vzhledem k tomu, že mám komplet nové brzdy a nebudu to muset nějaký ten rok řešit. Kotouče jsem tam chtěl dát tak jako tak v momentě, kdy bych musel nechat bubny opravovat, což byl právě tento okamžik...
Zadruhé - prodávat auto neplánuji a i kdyby - proč by proboha mělo být neprodejné??? Ve velkém technickém průkazu typ brzd uveden není. A bavil jsem se o tom se sousedem, který mi to dělal a on sám si na Octavii TDI 66kW dával dozadu kotouče místo bubnů a dopředu velké brzdy z 1.8T a nikde s tím problém neměl...
A zatřetí - bubny bohužel fakt nejsou bezúdržbové, alespoň teda na Fabii opravdu ne - je to už třetí Fabia, kde mi nezvládly ani 100tkm... Bezúdržbovost si představuji trochu jinak...

Edited by Miro F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...