Přejít na obsah

FII - Výměna zadních bubnů za kotouče


Pribinačik

Doporučené příspěvky

já jsem na F1 a O1 na bubny nesáhl 160.000km, na fabii jsem nedávno za pár peněz vymėnil pakny a prasátka a můžu na brzdy zapomenout, oktávka mě čeká. Podotýkám, že obě auta tahají i vleky. Na Rapidu (poslední skladovka) mám už bohužel kotouče, žádný extra účinek nepociťuji a po roce sleduji už rez na kotoučích a přemýšlím co to bude jednou stát zbytečných starostí a penėz. Beru kotouče u tuctovek vzadu jen za pozérství (mimo RS ap.).

Taky gratuluju, fakt super zbytečná investice, ale dle chuti soudruha.

 

pozn. pokud někomu neudrží ručka auto v kopci tak to není problém těch bubnů, ale jejich majitele.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám ještě jeden důvod, proč mám raději bubny. Rád udržuju disky v čistotě, a při každém přezouvání je taky umývám. A je rozdíl v umývání předních, kde jsou nánosy od brzdových destiček, a zadní jsou jen trochu od prachu, nebo bláta, co se lehce omeje jen vodou. Občas bubny sundám a brzdový prach z nich lehce vyklepu a vyfoukám, a prohlédnu prasátka.

Možná někdo namítne, že si disky nechá umýt v pneuservisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, atlan said:

A ty si myslis ze kotuce v zadu budu 100tkm bezudrzbove? To iste co bubny minimalne, akurat drahsia udrzba. 

Bunmy som robil po 6 rokoch prasiatka a pakne a teraz  ked ma 13r a 225tkm by to chcelo znova. Asi nove pakne a bubny. 

Zaprvé - neodpověděl jste, resp. jste neuvedl jediný argument, proč by bylo auto s přestavbou na kotouče neprodejné, krom toho, že si to myslíte...? Protože já si to nemyslím a argumentací mi budiž, že znám pár lidí, kteří u různých Škodovek tuto přestavbu provedli, přes STK prošli bez problémů a auta následně též bez problémů prodali... Ve velkém TP NENÍ TYP BRZD UVEDEN a vozy s tímto motorem byly na některých trzích vybaveny kotoučovou zadní nápravou (např. na tom německém). Navíc je to uvedeno jako jedna z alternativ v dílenské příručce Škoda Auto v části Brzdové systémy v tabulce na straně 8, že motor 1.4 16v CGGB může mít vzadu bubny i kotouče. Narozdíl třeba od HTP, kde jsou uveden jen bubny jako jediná alternativa zadních brzd... Poprosím tedy, uveďte nějaký pádný argument, proč takto přestavěná auta nejsou prodejná, protože jinak je to jen Váš ničím nepodložený dojem...
Zadruhé - vepředu mám ještě původní brzdy, auto má teď necelých 90tkm a nevypadá to, že bych je musel v dohledné době měnit - kotouč i destičky mají ještě slušnou tloušťku, nejsou zkorodované ani zvlněné nebo tak něco... U předchozí Fabie jsem přední kotouče měnil taky až hodně po 100tkm... Narozdíl od bubnů, které se též nedožily...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, jipol57 said:

Přidám ještě jeden důvod, proč mám raději bubny. Rád udržuju disky v čistotě, a při každém přezouvání je taky umývám. A je rozdíl v umývání předních, kde jsou nánosy od brzdových destiček, a zadní jsou jen trochu od prachu, nebo bláta, co se lehce omeje jen vodou. Občas bubny sundám a brzdový prach z nich lehce vyklepu a vyfoukám, a prohlédnu prasátka.

Možná někdo namítne, že si disky nechá umýt v pneuservisu.

Fair point, disky se špiní, to je pravda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, ben06 said:

já jsem na F1 a O1 na bubny nesáhl 160.000km, na fabii jsem nedávno za pár peněz vymėnil pakny a prasátka a můžu na brzdy zapomenout, oktávka mě čeká. Podotýkám, že obě auta tahají i vleky. Na Rapidu (poslední skladovka) mám už bohužel kotouče, žádný extra účinek nepociťuji a po roce sleduji už rez na kotoučích a přemýšlím co to bude jednou stát zbytečných starostí a penėz. Beru kotouče u tuctovek vzadu jen za pozérství (mimo RS ap.).

Taky gratuluju, fakt super zbytečná investice, ale dle chuti soudruha.

 

pozn. pokud někomu neudrží ručka auto v kopci tak to není problém těch bubnů, ale jejich majitele.

Ok, Váš názor, Vaše zkušenost. Já mám Fabii jako rodinný vůz, navíc stavím dům, takže krom toho, že jezdím každou chvíli s plným kufrem a zadkem na zemi, relativně často tahám i vozík. A byť to nemám změřeno, tak pocitově brzdí auto se zatíženým zadkem mnohem lépe. Takže to neberu jako pozérství, spíš milou funkční věc, která mj.  i dobře vypadá. Byť uznávám, že by bylo přesvědčivější změřit si brzdnou dráhu ze 130km/h před a po přestavbě. Jo a btw. brzdy jsou shodné jako na RS - ty u RSka se liší jen tím, že jsou lakované na červeno. Ohledně ručky - bohužel to je problém bubnů, bubnová brzda nemá takovou účinnost, takže logicky musíte vyvinout o něco vyšší sílu, abyste vyvinul stejný brzdný účinek. Tj. vytáhnout tu ručku o něco výš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále tvrdím, že ručka udrží auto a vlastně musí jak s bubnem tak i s kotoučem dle normy, ještě jsem za 37 let řidičské denodenní praxe neviděl auto ujet ze svahu zkrz bubny a vždy byla chyba jinde, ač řidič tvrdil kde co. Naposled jsem rval páku ručky kdysi u Felicie, až jsem ji ohnul, praskla a musel jsem ji vyměnit (doma parkuju ve svahu a pakny už byly taky po smrti). A co se týká provozní spolehlivosti (údržby) a nákladovosti tak to nebudu opakovat i mladej doma studuje znalectví a oceňování v oboru, ale to je na dlouhý psaní.

Jestli auto má mít kotouče nebo ne z dokladů na stk nebo jinde nikdo nevyčte, podle VIN to jistě třeba soudní znalec od výrobce zjistí včetně možné alternativní montáže pro danný typ atd.

Tak ať ty kotouče slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už som to sem písal tiež, brzdný účinok kotúče 256mm v predu a 232mm vzadu brzdia výrazne lepšie ako rovnaké kotúče v predu a bubne vzadu. 

Už len tento fakt je dôkazom, že tieto prestavby z origo vecí stojí za to. 

 

S fábiou som bol 5 krát na STK a vždy som tŕpol či sú tie bubny dobre nastavené, či všetko ide ako má. Vždy pred STK tie bubne kontrólujem a vždy som nie moc spokojný s tým ako fungujú. Tento rok som bol na STK a konečne tie bubne boli ideálne nastavené/zabehnuté. 

Čo sa týka kopcov, aj dobre nastavené bubny sú v tomto prípade úplne oničom, musíš tú ručnú zatiahnúť príliš veľa aby naložené auto bezpečne držalo, zato kotúče stačí menej. 

Teraz mám zadné kotúče väčšie ako fabia v predu a je to úplne iný level brzdenia. 

 

S tým čo napísal @Miro F. plne súhlasím. Tiež často jazdím s plne naloženým autom a plus prívesný vozík a je to dosť poznať, že tým 256mm kotúčom v predu tie bubny moc nepomáhajú.

 

 

Bubny sa vedia opotrebovať aj po 50tkm jazdenia. Napr také TRW bubny plus TRW pakne. Pakne dostatočná hrúbka ale spálený povrch, ktorý nebrzdí. A bubon oválny. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém bubnov po oprave sú šmejd diely , neorigo pakne kde nesedia rozmery , vypodkladané lanká ručnej brzdy

 

ja teda nastavím na samostave fabiu tak že ide ručná krásne na dva tri zuby ako má ale musí byť všetko v OK stave a originál diely ... rovnakú konfiguráciu na felicii spravím na jeden zub tam to ide ešte lepšie ...

 

bubny sú super vec, do 150tis prakticky bezúdržbové stačí len vyčistiť a namazať raz za čas ... kotúče na zadku sú katastrofa , čo STK to výmena lebo sú nakomplet hrdzavé , a je úplne jedno koľko to auto chodí , pokiaľ nie je zaťažené denne na zadok a nejazdí kopce tak tie brzdy zreznú aj tak 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme origo bubne brzdia výborne, potom sa zoderú dajú sa znova origo bubne a stojí to za prd. 

 

Kúpil som bubne písali, že originál a došli mi TRW a po dvoch rokoch boli fakt oválne, normálne som tomu nechcel veriť. 

 

Kotúče som nahodil sestre pred troma rokmi ATE a vyzerajú aj po troch rokoch dobre. A to nejazdí veľa a v Liptovskom Mikuláši a v okoli cez zimu aj celkom dosť sypú soľ a vydržali to bez extrémneho zhrdzavenia. 

Možno som zhýčkaný už veľkými kotúčami ale bubne už by som nechcel na zadku auta. Proste toľko problémov s nesprávnym brzdním, že chcem len kotúče. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně nejvíc vadí na bubnech u FI ruční brzda, že ji tahám až do nebes. Reklamoval jsem to již v záruce po 2 letech, seřídili za 250 Kč a výsledek 0. Asi ve 170T jsem koupil kompletní sadu TRW a řekl bych že je to stejné. 

Bubny potřebují občas čistit, jinak krom nižšího brzdného účinku se začnou lepit na ně desky a nejde se rozjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn - treba nové bubny a origo sadu čelustí 5J0698511 a funguje ručná pekne na tri zuby

 

problém ručnej brzdy je len a len v šmejdových pakniach kde nesedia absolútne rozmery a celé je to vyrobené z blatoplechu , výsledok je taký že páka ručnej brzdy oprie vzadu o náboj a pakna aj tak nie je pritlačená ... 

 

urobilo sa milion áut originál sadami , dakedy dávno dokonca sadou celusti na feliciu - boli lacnejšie ale už nie sú a všetko brzdilo krásne ... 

marfan - neviem kde čo kupuješ , ja dávam na Fabiu len originál bubny kedže stojí kus nejaké smiešne peniaze niekde do 50eur kus ... 

a to je výmena v prípade týchto áut tak raz za život po 150-200tis km 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuto sadu jsem tedy nedal, byla TRW včetně bubnů. Měnil jsem vše kromě lanovodů. Řekl bych, že na některých autech bude i konstrukční vada, neboť to vahadlo v tunelu nemám rovnoměrně a s tím se tu potýká více lidí. Té malé mezery mezi nábojem a paknou jsem si tenkrát všiml. A ta ovalita bubnů je taky problém, protože mi myslím alespoň jedno kolo stále lehce škrtalo. Jestli někdy dojde ještě na výměnu, tak dám origo čelisti i bubny, jak doporučuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupoval som ich v Elite stály veľa myslel som, že budú OK potom som kúpil ATE a je to lepšie na STK to prešlo bez problémov. 

 

S tou výmenou to máš pravdu tie bubne vydržia. Doma máme starú Octaviu 1 na nej origo bubne+pakne a tak by som si predstavoval brzdenie bubnov. Na fabii sa mi to nepodarilo nastaviť tak aby to tak brzdilo a to som si myslel, že to zle nastavujem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ještě bych doplnil jeden drobný fakt, který souvisí s výměnou zadní bubnové nápravy za kotoučovou a na který jsem přišel až nyní: moje F2 z roku 2014 už má povinně ESP a tam se liší kódování (long coding) této jednotky (v mém případě je to jednotka 6R0907379AT, která má ESP 9.0) podle toho, kde má auto jaké brzdy.

     V případě dvojkové Fabie po FL mohou být vepředu 256mm nebo 288mm kotouče, vzadu pak bubny nebo 230mm kotouče (nebo 232 u před FL, ale to je detail). U této konkrétní jednotky je tento údaj zapsán v Byte 2 a v Byte 10. Přikládám vygooglený obrázek, kde je to popsáno a dle čeho jsem měnil kódování - je to původně pro Polo, kde se to ještě mírně liší (pro 256/bubny tam mají u Byte 2 HEX=2C, zatímco moje F2 měla HEX=24).

     Pocitově jsem nezaznamenal nějakou zásadní změnu v chování brzd snad krom rozjezdu do kopce, kde mi HHC (asistent rozjezdu do kopce) při automatickém uvolnění brzdy už konečně pracuje bez pazvuků když mi zadní brzdy přestaly povrzávat, jak jednotka uvolňuje tlak. Možná se to též uplatní při nějakém nouzovém manévru, kdy pracuje jednotka ESP, ale to jen spekuluji. Tak jako tak bych ale řekl, že správně by se to asi mělo při konverzi brzd překódovat...
Moje původní kódování (256mm vpředu/bubny vzadu): Byte 2 - Binary=00100100, HEX=24 a Byte 10 - Binary=00100100, HEX=24

Aktuální kódování (256mm vpředu/230mm vzadu) je: Byte 2 - Binary=00101000, HEX=28 a Byte 10 - Binary=00010100, HEX=14

Byte 10 je binární inverzí Byte 2 (tj binární kódování Byte 2 zapsané pozpátku). Je nutné přepsat oba Byte najednou a pak nakódovat, jinak jednotka kódování nepřijme...

ESP.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...