Přejít na obsah

Roomster 1.6 TDi vysoke volnobezne otacky + prehrievanie


Doporučené příspěvky

Nevie mi niekto poradit v com je problem? Mam 3 rocneho Roomstra 1.6 TDi a v poslednych mesiacoch mavam problem s volnobeznymi otackami. Skusim popisat co sa deje. V prvom pripade sa to stava ked motor pri podradeni mierne vytocim (pri predbiehani a je to vzdy len okolo 3000rpm) ostanu nasledne volnobezne otacky "vysiet" mierne nad 1000 rpm a pri pomalsej jazde po meste sa zacne prehrievat motor (ventilator chladenia ide nonstop). Po par dnoch sa to samo dostane do normalu. Pisem po par dnoch, pretoze zvycajne nepomoze ani vypnutie motora a jeho uplne vychladnutie. Zvysene otacky mam niekolko dni. V druhom pripade sa to iste stava teraz pocas zimy, ked teplota klesne pod +4 stupne. Motor ma sustavne vysoke otacky (akoby isiel na sytic) a klesne to len ak stupne vonkajsia teplota, alebo az po niekolkych hodinach jazdy. Niekto mi naznacil, ze by to mohol byt teplotny senzor, ze s tym VW motory mavaju problem, ale rad by som pocul vase skusenosti a rady, a v pripade, ze je to ten senzor, ci je sanca si ho vymenit sam. Dakujem za kazdu radu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď v zimě je to normální, že je zvýšený volnoběh, dokud se motor neprohřeje. Ale já mám tak 980ot. Nad 1000 se mě zdá moc. To nevím čím by to mohlo být.

A další problém je v debilním teploměru, který ukazuje 90*C, už od 66*C. To je ale pořád málo, tak ty zvýšené otáčky jsou ještě pár km, po dosažení ručičky na 90*C. Jestli ti to trvá opravdu dlouho, Tak by to mohlo být to čidlo teploty, ale spíše nedovírací termostat, a motor se těžce zahřívá.

 

Chtělo by to změřit teplotu motoru nějakým nezávislým teploměrem.

 

Že máš něco s termostatem, by nasvědčovalo i to občasné přehřívání. Možná se přidírá, a někdy nedovře a někdy zase neotevře. 

 

Zvýšené otáčky jsou taky když se vypaluje filtr.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi jasne, ze teraz v zime chvilku trva kym sa motor zahreje na normalnu teplotu, ale preco mam tento problem len pri teplotach od +4 nizsie? Pokial mi teplomer v aute ukazuje vonkajsiu teplotu 5 a viac stupnov, motor bezi 10-15 minut na mierne zvysenych otackach (cca 950-980) a potom sa dostane do normalu, ale ak je teplota 4 a menej, ma volnobezne otacky cez 1000 a to niekolko hodin aj v pripade, ze trcim v zacpe a motor je davno zahriaty. A v lete mi to robilo taktiez, presne ako som pisal vyssie. Staci ak chvilku jazdim "agresivnejsie" a volnobezne otacky ostanu "vysiet" niekde okolo 1000rpm niekolko dni bez ohladu na teplotu motora. 

Editováno: , autor: drivesk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych opravdu začal s měřením skutečné teploty motoru (http://www.gme.cz/profesionalni-infracerveny-teplomer-cem-dt-8862-p759-923), a porovnal s VAGem. Jestli jsou informace, které jdou do ŘJ skutečně pravdivé. A taky jestli má motor správnou provozní teplotu.

Nikdo neví co programátoři vymysleli, když teplota správná není. Ať už opravdu, nebo jen špatně měřícím čidlem. Teploměr na palubce neřekne nic. Ten ukazuje 90, od 66*C do 108*C.

 

 

Jestli je měření teploty v pořádku, tak by to chtělo připojit VAG, jestli nepíše nějakou chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedině napojit na VAG .. já mám zvýšené otáčky lehce pod 1000 asi těch 980 když je zima a mám zaplé topení (automaticky sepnuté elektrické topení), pak taky když vypaluje filtr ale to stačí trochu projet ne s nohou na podlaze a jsou zase kolem 800 a když bylo teď -15 tak to udělalo při prvním startu v garáži po mrazivé noci že otáčky vyskočily i na 1100 ale po vyjetí z garáže jen na volnoběh otáčky spadly .. a taky mě to dělá když mám velký odběr z altíku a baterka je vybitá nebo to nestíhá .. v létě to bylo s klimatizací v zimě to topení.. dělá to taky v  zimě když to 5s žhaví a pak nastartuju .. to tu baterku asi dost vybije.. ale když se rozjedu tak to po pár metrech skočí do normálu..

 

Ale jak jsem pochopil jezdíš asi dlouhé hodinové trasy takže to bude asi nějaká chyba ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už tomu je 5. rok čo jazdím na 1.6 TDi a musím povedať že ani keby že ma zabijete tak netuším aké sú správne voľnobežné otáčky a či sa tie moje nejako odlišujú :D

 

Nie je možné že auto zvýšenými otáčkami reaguje na potreby auta? Kúrenie, klíma, dobíjanie baterky spojené so zvýšeným odberom elektrickej energie (vyhrievanie sedačiek..), atď? V každom prípade by som ho isto zaniesol do servisu, lebo čo som videl rozobratú moju 1.6, toto už veru nie je motor s ktorým si poradíš sám doma..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však jsem to psal ze auto reaguje na zvysenou spotřebu elektřiny. Jenže mu moc často. To je divne. Mě to zvládá Sedačky vyhrivat a pokud ne zapne pridavne topení tak se otáčky ne zvedají. V tech mrazech ho ale párkrát zapl ikdyz byl motor ohraty na 90 stupňů vody.

Podle mě má nějak 850 ot. Správne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...