Přejít na obsah

Povrchová úprava ocelových disků-komaxit, chromování a nebo jinak?


Mr.Pavka

Doporučené příspěvky

tak buď máš odrbaný hliníkáče a potřebuješ se těch rýh nějak zbavit, a nebo je nemáš odrbaný a pak nemusíš nic lakovat. Případně jsou jen lehce ošudlaný a to pak stačí přeleštit. V každém případě už jen samotné mytí disku je pěkný ojeb a to nemluvím o případném broušení. Myslím, že s tím "nazdar" to nebude jen tak :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi nekde kolem Pardubic,tak mam kontakt na pana,co lakuje,  4 kola 1500KC,funguje to tak,ze nastrika,vypaluje v peci,pripadne znova nastrika pokud neco vyleze ,vypali a nakonec zavre bezbarvym krycim lakem.I ten se vypali.

Sef to ma na Superbu asi 4 sezonu,kola jsou stale jako nova,nikde se nic neloupe.Ja si to nechal udelat na Fabce,myslim ze za ty penize neni co resit......Vypada to perfektne,sel bych cestou koupit pouzite alu disky-original,nechat je opiskovat,striknout,vypalit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco komaxitu i chromu jsem už nechával dělat na motoveterány. Na ráfky bych udělal tohle: Otryskat pískem, nanést dvousložkovou základovku (polyuretan, epoxid)  a na to dvě vrstvy vrchní dvousložkové barvy. To je asi nejvíc muziky za nejmíň peněz. Odolné mechanicky i chemicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem to podobně, nechal jsem si udělat hloubkové pískování plecháčů, (originálně byli k nějakému VW) za 200,-Kč/ks, na to sem si nechal udělat v práškové lakovně komaxit za 200Kč,-Kč/ks. Pak jsem koupil barvu za 100Kč v hornbachu a bezbarvej lak za 100Kč. Jakmile kola přišli, tak jsem je znovu nattřel několika vrstvami barvy, a nechal vyschnout pár dní, pak nazout a opravil poškození z pneuservisu, nakonec i s pneumatikama jsem je přestříkal bezbarvým lakem. Mám je teď první zimu a nevypadá to špatně. Kdysi jsmem dělal brigádně v práškové lakovně a dostali jsme za úkol obrousit špatně nalakováná místa šmirglem, no nadávali jsme, slušní jsme nebyli. On ten komaxit po vytvrdnutí je tvrdej, ale taky houževnatej a pokud se pod něj nedostane voda a vzduch aby kov korodoval, tak je téměř nezničitelnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ještě k tomu komaxitu - on není komaxit, jako komaxit. Jsou i málo odolné do interieru, které na povětrnosti křídovatí. Navíc, stačí mikroskopické narušení vrstvy a narozdíl od mokrého laku, který má více vrstev, koroze vesele bují pod jinak na pohled pěkným komaxitem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Ahoj,také jsem měl pískované disky.Můžu potvrdit,že do toho spoje střední a obvodové části  se skutečně nedostane a brzy se tam začne rez objevovat znovu.Já jsem je nechal nastříkat černou lesklou barvou,ten spoj na tom disku jsem pak zalil zředěným Resistinem,aby zatekl,kam až může .Ještě ale pozor na jednu věc!Ta barva,kterou vám ty disky nastříkají,vytvoří silnou vrstvu a to představuje problém u zadních kol,pokud máte bubnové brzdy.Zmenší se vám totiž průměr toho středového otvoru,který je nasazený na zadním náboji.Nasadit vám  tam ty kola půjdou,šrouby je přitáhnete,ale problém nastane,až budete chtít takové kolo sundat!Nepůjde totiž z toho náboje dolů!Takže než tam budete ta kola dávat,ten středový otvor zkontrolujte,případně vrtačkou s lamelovým kotoučem trochu probruste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Chystám takú malú renováciu mojich diskov na leto a zisťujem čo a ako. Chcel by som sa opýtať či má niekto skúsenosť s výberom farby laku na originál škoda zliatinové disky. Ide o to že obchody ponúkajú všelijaké strieborné, sivé ale nechcem sa potom trápiť s netrafenym odtieňom. Viem že som niekde na fóre raz videl ako niekto striekal disk, myslím ze to bolo na O3, a celkom sa mi to páčilo, len už to nedokážem nájsť. Mohla by to byť napr originál strieborná na karosériu alebo niečo úplne iné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odstínem se asi budeš trápit vždycky.Jakou barvu disků si vybereš,jaká se ti líbí,to se musíš rozhodnout sám.Když budeš stříkat ty disky všechny,tak konkrétní odstín není důležitý.Pokud chceš mít do budoucna nějakou jistotu,že budeš mít čím opravit případné škrábance tak aby to bylo co nejméně poznat,tak si musíš tu barvu jedině nechat rovnou do zásoby.Disky budeš muset důkladně umýt,abys je zbavil stop vosku a prachu z brzdového obložení,pak asi nejlépe jemným brusným papírem pod vodou zdrsnit,při té příležitosti odstranit případné škrábance,odmastit a dál postupovat tak,jak bude napsáno na spreji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vdaka za tipy, vacsinu z toho som ako tak vedel, ale ja nechcem lakovat cele disky. Chcem urobit, ako keby, pristrek na miesta kde to je poskodene. Samozrejme na hlbsie ryhy pouzit alu tmel. Preto som zistoval ci niketo nema skusenost, ktory sprej, resp. odtien farby bude najviac totozny s original farbou disku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch odstínů barev na discích bude určitě celá řada.To není nějaké konkrétní číslo autolaku.Spíš se připrav na to,že nějaká místní oprava té stávající barvy bude vidět vždy.Jinak by to musela být restaurátorská práce,dražší,než disky samotné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pyro, jedná možnosť je, že si prirovnáš rôzne vzorky farieb k diskom. Ale neviem, či klasický vzorkovník autolakov sa dá použiť aj na disky. Ak áno, tak máš viacmenej vyhraté, lebo v dobrej lakovni ti dnes namiešajú už hocijakú farbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...