Přejít na obsah

Dočasné omezení rejdu do jednoho směru - závada?


Ekkar_z_Bastlírny

Doporučené příspěvky

Soused (kterej mě dobrák před lety navedl na koupi Rooma :kol-138:  :kol-138:  :kol-138:  :kol-138: ) mě poprosil o položení následujícího dotazu:

 

Stalo se mu poměrně nedávno, že na fábii 1 hatch (motor 1,4 74kW, MR 2001) po mrazivé noci nastartoval a nešlo mu otáčet volantem na obě strany stejně - doleva dosáhnul normálně plný rejd (cca 1,8 otáčky volantu od střední polohy), ale vpravo otočil jen asi o necelou jednu otáčku a "narazil na doraz" jako by dotočil plný rejd. Kola měl přitom vytočená v úhlu odpovídajícím jen té 1 otáčce volantu = případný poloměr zatáčky doprava by nedosahoval normální hodnoty kolem 10m, ale byl by mnohem větší. Po celkovém prohřátí auta na slunci (dojel na parkoviště u supermarketu a auto tam cca 2 hodiny stálo na slunci) se funkce řízení vrátila do normálu = celkový úhel otočení volantu je cca 3,6 otáčky od dorazu k dorazu a úhel rejdu kol je na obě strany stejný.

 

Setkal se někdo z vás s podobným probémem? Kontrolky nic nenormálního nesignalizují, na VAGu zatím nebyl. Hladinu oleje v servu jsem mu poradil překontrolovat až já před chvílí, ale venku je tma a zima jak v ruským filmu, auto stojí u chodníku na sídlišti = kontrola hladiny může proběhnout až zítra.

 

Setkal se někdo z vás už někdy s podobným problémem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvolni sa holander na hrebeňovom riadeni a na volnobehu nechaš bežať kym nevytlači všetko. Ale poriadne zohriať motor aby motor odovzdal teplo hrebeňu za predpokladu že sa to bude robiť teraz v zime aby tam neostali krištalyky vody. Olej sa predava litrove potom som dolial asi 4 deci na preplachnutie to mormalne sa tymto množstvom odvzdušni a zase cez holander von. Zostatok oleja stači na naplnenie až na max.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, pokud to půjde do service, že se na to nejdřív podívají. I když si myslím, že pokud to auto je 14 roků starý, tak se ta náplň i manžety můžou vyměnit preventivně - řízení proti tomu určo protestovat nebude...

 

Taky jsem nechal v létě vyměnit po 7 letech "gyrol" v převodovce, i když ŠA tvrdí, že ta náplň je "celoživotnostní" - olejáři říkají něco jinýho a mě se těch 800,- za olej a cca 200,- za výměnu nezdá zas taková raketa...

Rozhodně jde po tý výměně řazení líp, i když ani předtím neprotestovalo. U řízení předpokládám, že náplň nechám vyměnit cca po 10 letech, zatím se nezdá, že by to dělalo nějaký problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkal, že když to otevřel, tak olej byl ke špičce toho tyčkovýho dříku na spodku víčka - vím, že Koyo od TRW se liší provedením tý "měrky", akorát nevím který je který, jedna měrka je rovná tyčka, druhá kužel. Kužel = KOYO, Tyčka = TRW ?

On dolil olej až těsně pod to hrdýlko, nastartoval, 2x protočil rejd doleva doprava a zpátky a funguje to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...