Jump to content

Koupili byste si znova Škodu Rapid?


kasekvvv
 Share

  

166 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tak pánové, můj Rapid bude mít za chvíli rok, co probrat, zda bychom do toho šli znova. Neposuzujte to teď z hlediska cenové nabídky, ale po zkušenostech se současně koupeným Rapidem. Uvádějte rok zakoupení, kilometry a argumenty dle libosti. Jednotlivé příspěvky mezi sebou diskutujte prosím minimálně.

Link to comment
Share on other sites

no, mám ho od přelomu června/července, najeto 11tis

 

Motor - cajk 1.2TSI 77kW, ale 1.4TSI by byla ideální a už bych asi nevzal manuál

převodovka - občas blbne 1 a zpátečka, ale i tak nadprůměr

podvozek - super, není zas tak hlučný a to mám 16" kola, jediné kostky jsou děs, ale po nich jezdím minimálně

prostor - pro mě naprosto ideální auto

výbava - po zkušenostech bych vzal aut. klimu a xenony

design - pro mě asi stále nejhezčí Škodovka ( O3 je už moc nabubřela )

cena - je hodně fajn, ale F3 vychází krapet lépe

 

No a hodnocení, nevím jestli bych koupil znova, auto funkčně a uživatelsky super, ale točí mě, jak vrže interiér, jak mi vrže a zasekává se plynový pedál, začal i bouchat silentblock převodovky... Co je ještě trošku nepříjemný, je citlivost na boční vítr, kolikrát si na dálnici připadám jak ožralej...

Co se týče těhle pazvuků, tak je to fakt tragédie a u novýho auta mě to celkem zklamalo...

Edited by Rypicong
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Taktéž se přidám. Ano, koupil. Jednoznačně vyvážené auto co se týká konstrukce, výbavy, designu, uživatelské přívětivosti. Je dostatečně velké uvnitř a přitom nepřerostlé zvenku. A přitom není těžké, takže je nadmíru hbité i s motory malého výkonu. Úroveň bezpečnosti vysoká. Spotřeba ujde, do tabulek se ale radši nedívat, daň za eurohujerovskou honbu za nízkými emisemi. Pro lidi, co netráví v autě spostu hodin na cestě do práce nebo pracovně, ale jezdí 10-12tkm/rok, je to ideální dopravní prostředek, nepotřebuju být hýčkán různými asistenty a obložen měkčenými plasty (kůží, alcantarou atp.). To se Škodovce povedlo odhadnout u RAPIDa dobře a prodeje o tom svědčí.
Můžeme diskutovat o ceně a nehorázných příplatcích za věci, co v reálu stojí pár euro, a to v souvislosti s ne úplně high technology. To auto je postaveno jasně s cíle úsporně ho výrobit. Za co nejmíň peněz chceme hodně muziky, tak se to prostě musí někde projevit. 

Vady jsou kapitola sama pro sebe, bohužel vývoj a testovaní neodhalí vždy vše, co reálný provoz, zvlášť když se spoustu testů už dělá simulací. A zkoušet v reálném proovozu dnes už taky moc nejde z důvodu času, nákladů a hlavně toho, že doba utajování nepřeje - svět se zmenšil a když si prdnete na jedné straně zeměkoule, hned to všichni vědí i na té druhé straně vč. fotky toho prdu. Část vad jde taky na vrub i honbě za nízkou cenou výroby v Asii, kde to někdy prostě ani takový kolos, jako je VW, neuhlídá. Bohužel v případě některých vad dělá ŠA ze sebe pštrosa a ze zákazníků blbce, co se musí doprošovat. To mě vadí víc, než to, že něco nefunguje.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, já jsem měl Rapida přesně rok, najel jsem s ním 15 tis. bez problémů, snad jen to vrzající těsnění dveří, no a před vánoci jsem ho vyměnil za OIII, no vyměnil, roční auto za roční auto s doplatkem 100t, ale jsem tomu moc rád, přece jenom ten rozdíl je značný, z toho tedy plyne, do Rapida bych znovu nešel, je mi líto.

Link to comment
Share on other sites

Já po roce užíváni a nájezdu 18tkm bych si rapida za tu cenu koupil znovu sem sním spokojen a nevím jaké mají jiní mouchy ale já kromě silentbloku,a vody ve dveřích vše opraveno na záruku jezdím bez jiných závad a zatím mi nic neklepe a ani nevrže a to jezdím celoročně na 17" kolech.Takže za mě určitě protože mi nikdo nedá auto plně vybavené za tu cenu co jsem koupil rapida když jsem dělal to co mám v rapidu na octavii tak to bylo celkem o 200tisíc Kč dražší.Takže já raději ty peníze podržím 4 roky a koupím zase něco nového za tu cenu co jsem ochoten dát za auto.

Link to comment
Share on other sites

Auto pořízeno v srpnu 2013, najeto 45k km.

Motor je prozatím naprosto v pohodě, parádní vnitřní prostor.

Hodně náchylný na boční vítr a při rozbité silnici a kostkách hlučný podvozek.

Kupovat dnes nový auto, tak Rapid by byl znovu v užším výběru.

Link to comment
Share on other sites

Ja mám Rapida 3,5 mesiaca a cez 4500km zatiaľ bez problémov, žiadne tu popisované muchy sa neprejavili..

v užšom výbere by ostal určite, v stredu keď som išiel do Brna ma na dialnici celkom prekvapil, pršalo celkom dosť a myslel som že na úzkych 185/60 R15 to bude nad 150km/h problém ale úplne v pohode.. :)

Link to comment
Share on other sites

Pořízen na konci června roku 2013 kdy byl dovezen domů a čekal na mě v garáží až do 19.8 kdy mi padlo 18 let a používám ho čistě jen já.. Momentálně má 22 tisíc.. Předem upozorňuji že jsem mladé ucho a nikdy jsem jiné auto neměl a proto můj názor nemá nejspíš takovou váhu jako ten váš.. 


 


motor               -  Mám tu silnější 1.2ku... a hlučnejší start byl snad jen jeden nebo dva ( klep klep) (( Vážně měl jsem to načteno a hodně jsem se toho obával každej start staruji s otevřenými dveřmi a poslouchám..))


převodovka      - Nejprve se mi špatně řadila 1čka po pár tisících si sedla.. Momentálně mě občas zlobí jen Rko to řeším 2 vymáčknutím spojky..


podvozek         - Jsem spokojen mám 15 carme..Bohužel mi něco klepe kolem zadní nápravy... ale pouze když jedu po kostkách nebo hodně velkých nerovnostech a musím v autě sedět sám, když tam je někdo vzadu tak je klid pořád..)


prostor/interier - Dostatek místa všemi směry jsem spokojen. V interiéru mi taky nic neklepe,neskřípá.. pouze občas klepou ty poutka od pásu vždy to posunu nahoru a dolu a je klid..


výbava             - Pro mě dostačující mám skoro  full kromě rozjezdů do kopce,  tempomatu, vyhřívanejch sedaček a BT sady.. Pouze bych si koupil navíc jen Dynamic sedačky..


design              - Jako řidič už to nějak neřeším.. ale nedavno mě kamarádi vezli domů a tak jsem pujčil auto kamarádovi a sám jsem si ze zvědavosti sedl do druhého auta, které jelo za rapidem a vážně jeto nádherné auto.. ;)


 


Vlastně jediné co mě mrzí je to že není možnost si do rapida dát 1.4ku v manuálu a to že jsem se vykašlal na dynamic sedačky.. Do auta jsem se zamiloval a vyměnil bych ho snad jen za O3 RS.. jinak ne :D


Edited by allty
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Rapid 1,2 TSI 77kW jsem měl vloni na cca 3-4 týdny půjčený jako náhradní auto v autorizovaném ŠKODA servisu, když mi po nezaviněné nehodě opravovali mou Fabii 2 Combi. Partnerka má Octavii 2 Tour sedan, kterou občas jezdím. Takže mám celkem s čím porovnávat.

 

Kdyby mi někdo dal Rapid zadarmo, asi bych si ho nechal :-). Určitě bych si ho ale nekoupil, a to z těchto důvodů:

 

1) pro mne nezajímavé motorizace - naftu jsem nikdy nechtěl a neměl z principu. V benzínu již ŠKODA nenabízí z hlediska servisních nákladů úspornější typy motorů jako např. MPI, ale jen TSI.

 

2) minimálně s originálním rádiem debilně řešený prostor pro koleno pravé nohy u řidiče - od hrany konzole jsem měl neustále "omleté" pravé koleno. V RAPIDu je v tomhle směru méně místa i než ve Fabii 2 Combi, o Octavii 2 ani nemluvě. Přitom sedadlo řidiče jsem měl posunuté dozadu co to šlo. Tedy abych moc neutlačoval spolucestujícího sedícího za řidičem. Se svými cca 183 cm výšky se přitom nepovažuji za extrémně vysokého.

 

3) ve srovnání s Octavií 2 Tour liftback menší šířka vnitřního prostoru přinejmenším na předních sedadlech (vzadu jsem v Octavii ještě neseděl)

 

4) tvrdé plasty v interiéru, které vypadají lacině

 

5) nevyrábí se ve variantě karoserie "Combi"

 

Ve světle své zkušenosti mi prohlášení, že by Rapid měl nahradit Octavii 2 Tour připadají nesmírně velkohubá.

 

Na to, že je auto poskládané ze "starých" dílů (např. místo zadní nápravy typu Multilink v "plnotučné" Octavii 2 má Rapid torzní příčku), mi navíc připadá předražené. Hlavně v případě, pokud bych chtěl již trochu slušnější výbavu, se cenově dostanu do úrovně Octavie 3.

 

Osobně Rapidu prorokuji osud Fabie 1 Sedan. "Dávám mu rok, maximálně dva", než dojde k ukončení jeho výroby. :kol-28:

Edited by Rocker
Link to comment
Share on other sites

dovolím se ti v pár věcech oponovat.

 

1. MPI z hlediska servisních nákladů úspornější ?

To jako v čem ? Poslední TSI jsou bezproblémové, nevím, co myslíš MPI konkrétně, takto bylo označováno i MPI ( HTP v Rapidu které tam bylo do MR2016 ) a na provozní náklady je TSI lepší. Pokud myslíš např. 1.4 16V, nebo co byla 1.6, tak to není problém Rapidu, to je problém všech automobilek, že se přechází na turbo apod. Já myslím, že majitelé Rapidů budou ještě vzpomínat na 1.2TSI V4, až za pár let nebude v nabídce žádný čtyřválec, jak tomu bude v roce 2017 u Fabie... Nabídka motorů je cajk, jediné co chybí je 1.4TSI s manuálem...

 

2. jaký má vliv originální rádio na prostor nohy ? btw děláš si srandu, že Fabia 2 má lépe řešený prostor na pravé koleno ? to ani náhodou, to byla právě první chvála Rapida, že už má konečně dobře udělaný prostor na koleno a né tak debilně jako měla F1 a F2. Možná už jsi z té F2 tak zkroucenej, že ti pak normální posed přijde zvláštní :) Prostoru na předních sedačkách je nepatrně více u Rapida než F2...

 

3. Žádná novodobá Octavia nikdy nebyla sedan, nevím kde jsi na to přišel. Místo na předních sedadlech souhlas, v zada má Rapid prostoru na rozdávání.

 

4. souhlas, ale je to trend ale i tak, by se konkurence mohla učit povrchovou úpravu a dílenské zpracování tvrdých plastů jako má Rapid nebo Fabia 3. btw ve vyšší výbavě už vypadá palubka celkem cajk

 

5. je tu spaceback, což je skoro combi... Ale souhlas, i když se to nedá brát jako -

 

Je zvláštní, že Rapidu torzku vzadu vyčítáš, ale že jí má i O3 do určitého počtu kW, ti už nevadí. Což je větší průser u auta, které není dělané na cenu jako Rapid.

Při vyšší výbavě se dostaneš na cenu O3, ale mít v O3 1.2TSI bych z principu nechtěl, ač váhový rozdíl Rapidu vs O3 není zas tak velký, u TSI motoru je každé kg znát. btw O3 bude holátko, Rapid už bude mít pěknou výbavu a bude už trochu vypadat...

 

Podle posledních statistik se Rapid prodává docela dobře, spíš dřív skončí Toledo. O budoucnost Rapidu se nebojím. Ale souhlasím, že nyní je pro mě jeho cena neakceptovatelná. Zdražení o cca 40tis na mém kuse. To, že auto vrže apod. to mě ze začátku nesmírně točilo, ale jak se dovídám, táhne se to napříč všemi modely. Já už bych si Rapida nekoupil kvůli ceně. Jinak funkčně, nemám mu co vytknout ba naopak

Edited by Rypicong
Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

 

ad 1. -> moje Fabie 2 má 1.4 63 kW 16V MPI. Bylo to více méně šťastná náhoda, že jsem před lety koupil zrovna tento typ motoru a ne HTP. Tenkrát jsem se o to ještě tak detailně nezajímal. Za necelých 7 let najeto cca 110 tis. km a kromě výměny provozních náplní a filtrů v rámci servisních prohlídek jsem mimo záruku měnil jen brzdové destičky vpředu (vč. stružení kotoučů, které byly jinak v pořádku) a zámek v pravých zadních dveřích. Je to z mého pohledu ideální auto z hlediska poměru cena/výkon, navíc s nízkou spotřebou.

 

Když partnerka chtěla vloni vlastní auto, věnoval jsem výběru dost času a hodně toho načetl. Nakonec si naštěstí nechala poradit a se štěstím, byť po delší době se mi nakonec podařilo sehnat 4 roky starou O2 Tour 1,6 75kW MPI liftback :kol-28: s rozumným nájezdem, nehavarovanou a v dobrém stavu.

 

Od vlastního auta obecně očekávám kvalitní a spolehlivé zejména rozhodující agregáty, které mě nenechají ve štychu zrovna ve chvíli, kdy to budu nejméně potřebovat.

Nemám čas ani chuť být příliš častým návštěvníkem servisu v důsledku toho, že ŠKODA u TSI motorizací používá své zákazníky za jejich peníze a čas jako zkušební králíky (jen co si vzpomínám - problémy s odcházejícím turby kolem 90 tis. km nájezdu, kdy hraješ s osudem o to, jestli se Ti turbo odejde ještě před koncem záruky, nebo až po ní).

I když nemám problém dát do dodatečného vybavení auta úplně ne nízkou částku (ono u té Tourky to ani jinak nejde, pokud se člověk nespokojí s původní výbavou :kol-32: ), očekávám od auta rozumnou výši servisních nákladů. A to se s motory vybavenými turbem moc nepotkává.

 

ad 2. -> Jaký má neoriginální rádio vliv na prostor? Ve své Fabii mám neoriginální, 1 DIN Blaupunkt. Konzole je v těch místech podle mě celkem vysoko, takže se mi NIKDY nestalo, že bych pravým kolenem narážel buď vlevo do klíčku, nebo vpravo do konzoly. Modlil jsem se celé ty 3-4 týdny, po které jsem měl RAPID půjčený, aby už bylo moje auto opravené. Na něco takového jsem skutečně nebyl zvyklý a nechtěl si ani zvykat. :kol-29:

 

ad 3. -> Ano, tady máš pravdu. Samozřejmě tam mělo být "liftback". Už jsem asi myslel na srovnání s Fabií 1 sedan. :kol-44:

 

ad 4. -> Skutečnost, že je něco trendem, ještě nutně neznamená, že to musím respektovat a přes své výhrady k tomuto trendu budu takový výrobek nadále kupovat. Asi v tomhle nejsem dostatečně stádní. :kol-98:

 

ad 5. -> Pokud si dobře vzpomínám, kdysi jsem v nějakém srovnání četl, že RAPID Spaceback má překvapivě menší objem zavazadelníku než liftback. Takže to je takové Combi-neCombi, prostě o ničem.

 

Se zadní nápravou RAPID/nižší výkonové motorizace O3 vs. O2 máš taky pravdu. Nicméně pokud byl Multilink u O2, očekával bych ho jak u O3, tak u nástupce O2 Tour.

Jestli není u nástupce O2 Tour a místo toho je torzní příčka (tzn. výrobek, jehož vývoj je už dávno zaplacený, takže na tom ŠKODA hodně vydělává), ať z nás jako doposud věrných zákazníků nedělá ŠKODA blbce za takovou cenu.

 

Pro mě je toto všechno dohromady jednoznačné "no-go" pro RAPID.

Pokud se nezmění předpisy, resp. ŠKODA nedostane rozum a nezačne vyrábět auta s normálními atmosférickými motory, budu mít po 2 Skodovkách vlastní třetí auto prostě z jiné "stáje" než od koncernu VW.

 

Toledo, myslím, již skončilo. Resp. nebude mít nástupce. Psali o tom už i v novinách.

Link to comment
Share on other sites

Rocker

 

1. jasně, první TSI měli nějaké problémy, ale jak se ukázalo, zas tak hrozný to nebylo a poslední řetězové TSI - které jsou v Rapidu od začátku, jsou úplně cajk. 

 

2. v tomhle jsi unikát, drtivá většina lidí to má naopak, vypíčený středový panel vadí lidem v F2 a chválí již lepší v Rapidu a F3

 

4. a co uděláš ? většině lidí jsou plasty u prdele, jak se ukazuje u F3 která má vynikající prodeje... 

 

5. je to combi ne combi, však jsem psal skoro combi a i s tebou souhlasil...

 

Co se týče torzky vs multilink - to že je vývoj dávno zaplacený - to máš pravdu, jako vše, ale pak tu máš druhou věc a to skladovou cenu a multilinku je daleko vyšší, proto jí nemá ani O3 v méně výkonných variantách a proto také její cena je nižší než O2

 

Když tu furt mluvíš o O2 tour a že Rapid má bejt její nástupce. Porovnej si kolik stála O2 a s jakým motorem a jakou výbavou vs co za ty peníze dnes dostaneš v Rapidu :) Dostaneš daleko lépe vybavené auto a dovolím si tvrdit s lepším motorem. Podle mě právě O2 neměla smysl, protože to byl klasický model, relaitvně očesaný s malou nabídkou motorů, kde byla daná výbava jako elektrická okna, manuální klimatizace apod. 

Rapid je plnohodnotný model...

 

PS: možná atmosféra má vyšší životnost ( což k čemu to je, když lidé čím dál více točí nová auta ), ale jízdní projev je přeplňovaného motoru prostě jiný.

Link to comment
Share on other sites

Pokud se nezmění předpisy, resp. ŠKODA nedostane rozum a nezačne vyrábět auta s normálními atmosférickými motory, budu mít po 2 Skodovkách vlastní třetí auto prostě z jiné "stáje" než od koncernu VW.

 

Toledo, myslím, již skončilo. Resp. nebude mít nástupce. Psali o tom už i v novinách.

Rockere,

jestli sis nevšiml, atmosféry jsou na ústupu a Toledo se nadále v M.Boleslavi vyrábí.

A tvé proroctví o roku až dvou výroby Rapidu ...  :kol-46:

Edited by MBDusan
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Já myslm že se rapidi prodávaj výborně, jezdí jich už opravdu hodně, a to i firemních. Je to relativne levne auto (oproti Octavii) a vypada skoro jako octavie tj. reprezentativně (laik to opravdu nepozná). Užitná hodnota je výborná - obří kufr a podélně hodně místa.

Nedávno jsem jel ve fabii II a to se nedá srovnat vůbec (posez, místo na nohy, výhled apod - rapid vítězí).

Plasty jsou sice tvrdé, ve dveřích ohavné, ale palubka mi přijde na pohled uplně supr. Nejvíc by mě štvalo koupit si za 700 OIII RS a mít plasty ve dveřích :-D Za tu cenu sem tenkrát mohl mít dva moje rapidy a ještě by zbylo.

 

Na pohled vypadá rapid hezky hlavně zezadu, ale je bohužel úzkej a má utopený zadní kola.

Komfort jízdy je rozhodně lepší v OIII i s jednoduchou nápravou vzadu prostě to tlumení je udělané lépe. Odskakování na nerovnostech v zatáčkách je někdy až moc děsivé. U rapida ten komfort vyřeší jedině pár pytlů písku v kufru (ale to pak zas nejede 1.2 TSI)

 

A motor TSI? Pověst špatná ale ten motor je prostě boží (nidky jsem nemyslel že něco takového řeknu o motoru 1.2) a po 2,5 letech zatím bez problémů. S tou 1.4 MPI to vůbec nejde porovnávat.

Bohužel ale objem je  stále rozhodující takže při větším obsazení auta nebo jízde do kopce nemá sílu.

 

A jestli bych auto koupil znovu? Nemám s tím problém, pokud je potřeba auto na normální ježdění, ráno do práce, odpoledne domů, občas nějaký ten výlet.....  ale cena je teď bohužel už někde uplně jinde než v roce 2013, na druhou stranu je ten rapid už taky trošku vychytaný a bohatší základní výbava (tlumiče,maxidot,víčko nádrže atd....)

Edited by rogerer
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Aj keď RAPID nikdy nenahradí žiadnu OII tak je to celkom fajn auto pre súkromnú klientelu kde sa aj super predáva ... Poznám kopec viacmenej spokojných majiteľov , väčšinou 1,2TSI , pri rozumnej jazde fajn spotreba , trošku pre mňa kostrbaté jazdné vlastnosti /tu sa to s OII nedá porovnať / , trošku problém tých prvých kusov kde boli vzadu bubny , ipur volant , čierna lesklá prístrojovka bez akejkoľvek lišty čo časom generačne zmenili ... Osobne by som sa nebál ani TSIčok , doposiaľ sa neriešilo okolo motorov nič , len klasické drobné veci ako silentblok prevodovky , nestierajúci zadný stierač spaceback , rôzne vrzgania a podobne... realita je taká že všade kde sa pozrem , či inde alebo pred seba tak v podstate na salone iné ako RAPID a Fábia ani nie je a predáva sa to dobre ... Cenovo , jazdnými vlastnosťami ani komfortom to na OII nemá ani nebude mať , ale to bol asi aj zámer , trošku sa smejem tomu ako sa hovorí o väčšom mieste vzadu , ktoré nie je ale spôsobené rázvorom ale skôr tým že to má celkom dosť smiešne sedačky , hlavne tie klasické látkové v ambition , a mne osobne sa do toho horšie nasadá ako do OII...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Rapida mám půl roku, najeto cca 25tis km, a klidně bych do něj šel znovu. Celkem velké, pohodlné auto. Samozřejmě jsou i nějaké mínusy jako např. tvrdé plasty, trošku uskakující zadek, až moc měkké zadní tlumiče. Ale když to vezmu kolem a kolem tak se jedná o velice solidní vůz. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By pedrito86
      Neužil by někdo letní na origo plecháčích? Kola jsou 185/60 R15 6Jx15 ET38, Gumy KUMHO Ecowing ES01 - DOT2318 a 2218. Vzorek 6mm a hezkých 6mm Jsou jeté 2 sezony, cca 20K km. Jsou vyvážené, čisté, neorezlé, v pytlích, stačí jenom nasadit. K nim ještě origo kryty Costa 15" Koupené loni (PC 1100), jeté jednu sezonu (předchozí mi klasicky ukradli ) Poklice v super stavu, čisté, neolámané, jenom jedna má malinký škrábanec. S poklicemi cena 4200. Bez poklic 4000, samotné poklice 600. Předání osobně v Praze, případně po dohodě někde na půl cesty. (na poštu s tím určitě chodit nebudu) Rozumná dohoda možná, překáží mi v garáži. Díky!
    • By miklisek
      Protože tady: https://forum.skodahome.cz/topic/144335-vyhřívání-sedaček/?tab=comments#comment-2335149 ani tady: https://forum.skodahome.cz/topic/132073-vyhrievané-predné-sedadla/?do=findComment&comment=2255137 doposud nikdo neodpověděl na základní otázku "JAK NA TO?", sepíšu sem návod na instalaci vyhřívání sedaček na RAPIDa.
       
      Velkou inspirací byly zkušenosti a návod od @wirer , jeho link na návod zde: https://wirer.sk/f3_vyhrev-predok/
      Na RAPIDa se instalace mírně liší.
       
      Základem úspěchu je sada od HT CARu https://www.htcar.cz/vyhrivani-sedadel-skoda-rapid-orig-pro-2-sedadla. Pokud jste měnili sedačky za nové s vyhříváním jako já, lze koupit pouze elektriku, stačí firmu kontaktovat a dodají vám jen elektriku vč. ŘJ za nějakých 2.000Kč. Popisuji tuto variantu bez čalounické rozborky a zborky.
       
      Jejich návod zde:
      hts-rapid orig montážní návod.pdf
       

       
      Nutné dokoupit ještě tyto komponenty:
       
      - lišta s tlačítky, u mého RAPIDa to je provedení 5JA927132AH https://www.automultimedia.cz/cz/shop/spinace-a-tlacitka-interieru-3/oem-5ja927132ah-set-tlacitek-rapid-vyhrev/, cena velice slušných 450Kč

       
      - držák řídící jednotky 1J0 937 510 A - 3ks, cena ve Škodovce cca 85Kč/ks

       
      Propojení nových svazků od ŘJ s původním svazkem na sedadlech:
      - svorkovnice 3C0 973 332 B - 2ks, cena ve Škodovce cca 80Kč/ks (nebo třeba za 69Kč z https://www.autokseft.cz/VAG-ORIGINAL-Teleso-ploche-zastrcky-s-pri-VAG-3C0973332B-3C0973332B-nd1607464)

      - do této svorkovnice piny 000 979 254 E - celkem 4ks (raději vzít nějaké do rezervy); lze nahradit v nouzi pinem 000 979 132 E při použití vodiče 1mm2 (např. zde https://www.autokabel.cz/kontakt-micro-power-timer-kolik-16-do-1mm)

       
      Svorkovnice osvětlení tlačítek:
      - pin 000 979 164 E (https://www.autokabel.cz/dutinka-micro-quadlock-vodic-do-075-mm)- 1ks (raději vzít nějaké do rezervy)

       
      Pojistková skříňka:
      -pin 000 979 227 E - 1ks (https://www.autokabel.cz/kontakt-standard-power-timer-dutinka-48-do-25-mm)

       
      Pro spojení svazku ŘJ vyhřívání a svazků od sedadel pod palubní deskou:
      - svorkovnice dvoupinová https://www.autokabel.cz/autokonektory-ruzne-/konektory-typu-te-a-fep/konektor-fep-jpt-2fn (nebo 1J0 972 923) a piny do ní https://www.autokabel.cz/kontakt-junior-power-timer-dutinka-28-do-25mm (resp. 000 979 021 E).

      - protikus svorkovnice https://www.autokabel.cz/konektor-fep-jpt-2mn (nebo 1J0 972 712) a piny do něj https://www.autokabel.cz/kontakt-junior-power-timer-kolik-28-do-25mm (resp. 000 979 022 E)

       
      Svazky od sedadel:
      - vodič šedý 1,5mm2 (https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-1,5/autovodic-flry-b-150-mm-sedy)
      - vodič hnědý 1,5mm2 (https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-1,5/autovodic-flry-b-150-mm-hnedy); HT CAR dodává dvoulinku s průřezem 1mm2, ale originální zapojení používá vodiče 1,5mm2

       
      Instalační materiál:
      - páska textilní TESA https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-9mm-x-25m

      - elektrikářské stahovací pásky 2,5x200 https://www.autokabel.cz/vazaci-pasky/vazaci-paska-25-200mm

       
      Úprava svazků kabeláže.
      1. Dva červené vodiče napájení nutné spojit do jednoho pinu 000 979 227 E protože RAPIDy (tedy ty do do 2015) mají napájení řešeno společně z pojistky 41. Toto spojení jsem dělal až v autě podle skutečné potřebné délky vodičů, jak to vyšlo.

      2. Pokud nepoužijete dodávanou dvoulinku s připravenými konektory, je nutno nalisovat piny a osadit svorkovnice na výstupy svazku z ŘJ. Nezapomeňte si označit strany L a P, dobré je osadit na každou stranu opačnou svorkovnici.

      3. Obalte textilní páskou vodiče svazku od ŘJ:
      - společně svazek vedoucí k tlačítkové liště vč. hnědo-bílého vodiče pro osvětlení, nechte svazky samostatně v délce asi 20cm od jejich konců, tyto volné konce ale také obalte.
      - samostatně šedý vodič k BCM
      - společně dva červené vodiče k pojistkám
      - samostatně hnědý kostřicí vodič
      Nechte na konci vodičů vždy asi 5cm volných, u napájecích vodičů a vodiče do BCM asi 15cm.
       
      Před vlastní instalací je nutné demontovat sedačky (4x šroub XZM M10), spodní kryty A sloupků, kastlík spolujezdce (na foto ještě bez demontáže), ovládání klimatizace, lištu s tlačítky, rádio a pojistkovou skříňku. Lišty obou prahů vycvakněte, teprve až když budete instalovat nový svazek.

       
      Na plechové konzoli nad pedálem plynu jsou dva čtvercové otvory. Do nich zacvakněte ŘJ s nasazenými držáky.

       
      Protáhněte svazek se dvěma konektory a vodičem pro osvětlení skrz palubku v místě pod rádiem a vytáhněte skrz prostor tlačítkové lišty.
      Svazek připáskujte k původním svazkům v autě. Pod rádiem nechte svazek volně pro lepší manipulaci s tlačítkovou lištou při budoucím rozebírání palubky.

       
      Vypíchněte pin č.6 ze svorkovnice T10. Do pinu 000 979 164 E nalisujte společně původní šedý vodič a nový hnědo-bílý. Nebo lze vodiče propojit přes vhodnou dutinkovou spojku mimo svorkovnici, určitě bych ale v tomto místě nepoužíval pájení.

       
      Červené napájecí vodiče k pojistkám a kostřící kabel veďte společně po původních svazcích, připáskujte je k nim. Napájecí červené vodiče zkraťte na finální délku a nalisujte na oba společný pin 000 979 227 E. Vysuňte modrou jistící lištu a zasuňte pin do pozice 41. Měla by být volná, napájení do ní je propojeno už z výroby. 20A pojistku vložte až úplně na konec montáže při oživování!

       
      Kostřicí kabel veďte dál po původních svazcích ke kostřicímu bodu dole na A sloupku.

       
      Šedý kabel k BCM není nutné zapojovat, odpojuje vyhřívání, pokud BCM vyhodnotí nedostatek energie na palubě. Kdo to chce mít originálně zapojené, jako já, vede kabel po původních svazcích k černé svorkovnici T73a.
      POZOR! Vodič nemá vůbec žádnou rezervu, takže ho umístěte k původním svazkům nejprve provizorně, aby nikde "nešponoval". Pak ho zapojte do pozice 36 ve svorkovnici T73a. Až po zacvaknutí svorkovnice zpět do BCM vodič připáskujte k původním svazkům.

       
      Sedadlo řidiče:
      1. Na vodiče dlouhé cca 2m osaďte piny 000 979 254 E a svorkovnici 3C0 973 332 B. Obalte textilní páskou, na konci nechte asi 50cm volných.
      2. Nacvakněte držák svorkovnice 1J0 973 510 A do jednoho ze čtvercových otvorů. Svorkovnici do držáku zasuňte.
      Pozn.: já držák neměl, takže náhradním řešením je svorkovnici připáskovat.

      3. Svazek vyhřívání veďte pod kobercem a tlumícím filcem po cestě původního svazku od sedadla, připáskujte. 

      4. Připáskujte nový svazek vyhřívání k původnímu svazku v levém prahu, na levém A sloupku a v prostoru pod volantem až do místa, kde je ŘJ vyhřívání s dvěma připravenými svorkovnicemi L a P.
       
      Sedadlo spolujezdce:
      1. Na vodiče dlouhé cca 3m osaďte piny 000 979 254 E a svorkovnici 3C0 973 332 B. Obalte textilní páskou, na konci nechte asi 50cm volných.
      2. Vycvakněte černý držák svorkovnic a vycvakněte všechny tři svorkovnice.
      3. Seřízněte obě lišty na třetím držáku zleva na asi 1,5mm. Nevím proč, ale jsou moc silné a svorkovnice 3C0 973 332 B do nich nejde zasunout.

      5. Do držáku zasuňte zespodu svorkovnici vyhřívání. Nacvakněte držák zpět, stejně tak původní svorkovnice.

      6. Svazek vyhřívání veďte pod kobercem a tlumícím filcem po cestě původního svazku od sedadla, připáskujte. 

      7. Připáskujte nový svazek vyhřívání k původnímu svazku v pravém prahu, na pravém A sloupku, v prostoru za kastlíkem spolujezdce, za rádiem až do místa, kde je ŘJ vyhřívání s dvěma připravenými svorkovnicemi L a P.
       
      Nyní zkraťte oba svazky na finální délku, nalisujte příslušné piny a osaďte svorkovnice. Obalte vodiče textilní páskou, pokud zůstala nějaká část vodičů nezaizolovaná.
      Propojte oba svazky s výstupem z ŘJ vyhřívání sedadel. 
      Umístěte nebo zafixujte spojení svazků v palubek tak, aby "neklepalo". 

       
      Nacvakněte konektory na svazku do lišty s tlačítky. Při mé instalaci jsem měl problém s typem konektorů pro levé a pravé tlačítko výhřevu, na svazku z HT Caru byly použity špatné typy s jiným vodícím prvkem, který bylo nutné odříznout.
      Lištu s tlačítky zacvakněte do palubky.
       
      Namontujte zpět sedačky a zapojte všechny jejich svorkovnice.

       
      Osaďte pojistku 20A do pozice č.41.

       
      Nastartujte motor. Zapněte parkovací světla. Tlačítka by měla svítit.
      Zapněte vyhřívání. Poprvé to trvá trochu déle, než to začne hřát. Také budete nejspíš cítit lehký zápach, jak se vypaluje prach na topných dečkách.

       
      Pak už zbývá namontovat zpět vše demontované a uklidit v autě obvyklý montážní nepořádek......
    • By Benny-ova
      Zdravím, koupím toto příslušenství pro vozy Škoda Felicia a Octavia, případně má-li to někdo ve svém voze a změřil by mi to budu rád.
      KCD072001 a KCD072002 - plastové kryty oken (tzv. ofuky);
      KDA072015 - plastové kryty prahů;
      KGA093005A - dekorativní polepy středních sloupků;
      GEA093001A - bezpečnostní paket;
      GEA093013 - halogenová autolampa;
      DMA000001 - taška do kufru velká;
      DMA000005 - taška do kufru;
      DMA000007 - síť na zadní opěradlo malá;
      Děkuji
    • By miklisek
      Originální návody na instalaci předního spoileru a bočních prahů na Rapid Monte Carlo.
      5JJ_071_609_Spoiler_predniho_narazniku.pdf
      Pro instalaci spoileru potřebujete:
      -šroub TP5x22-Q – N 91195501 – 4ks
      - rozpěrný nýt A-6x12 – N 0385012 - 4ks
      - montážní lepidlo na spoilery Elch Pro P1 1K-PU - 2x tuba 80 ml (https://www.tuningstyle.cz/montazni-lepidlo-na-spoilery-elch-pro-p1-1k-pu/) je to lepidlo, které Škodovka používá pod svým obj.č. HHA 381 014
      - čistič Terostat 8550
      - brusný papír P80
      - papírová lepící maskovací páska
       
      5JA_071 _685_Bocni_ prahove_ spoilery_Rapid.pdf
      Pro instalaci bočních prahů potřebujete:
      - adaptéry 5JA 853 493; 5JA 853 494; 5JA 853 493A; 5JA 853 494A
      - šroub N 909 747 01 - 8ks
      - primer na PP, třeba COLLE21 Primer for plastics PE,PP,PTFE (https://www.mn-modelar.cz/primer-for-plastics-pe-pp-ptfe/) 
      - vhodné PU lepidlo, které je vhodné na plasty, díky primeru teoreticky nevadí, že je plast prahů (PP+EPDM) špatně lepitelný, primer by měl zajistit dobrou adhezi lepidla. 
      - brusný papír P80
      - papírová lepící maskovací páska
       
      5JJ_071_610_Difuzor_Spaceback.pdf
      Pro instalaci bočních prahů potřebujete:
      - rozpěrný nýt -2ks
      - montážní lepidlo na spoilery Elch Pro P1 1K-PU - 2x tuba 80 ml (https://www.tuningstyle.cz/montazni-lepidlo-na-spoilery-elch-pro-p1-1k-pu/) je to lepidlo, které Škodovka používá pod svým obj.č. HHA 381 014 (pozn. v návodu je uvedeno lepidlo BETAMATE 2810 a primer BETAMATE 4000, což je stejné, jako v případě lepení předního spoileru, proto jsem zde uvedl lepidlo od ELCHu)
      - čistič Terostat 8550
      - brusný papír P80
      - papírová lepící maskovací páska
    • By km7ecz
      Prodám prvovýrobní 4x letní pneumatiky NEXEN Nblue HD 185/60 R15 84H DOT3218 vzorek 7mm, z vozidla Škoda Rapid (vhodné také na Fabia 3).
      Na prodej jsou pouze pneumatiky bez disků, jsou již sundané.
      Předání Ostrava Poruba.
×
×
  • Create New...