Jump to content
kasekvvv

Koupili byste si znova Škodu Rapid?

  

159 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

S příchodem motorů 1.0 TSI jen definitivně potvrzuji, že Rapid si už nekoupím :-) Nic proti němu, je to praktický vůz, ale fakt nemám čas něco furt reklamovat. Navíc ve Škodě se už naučili dělat hluché a tak stejně je mi pětiletá záruka na prd :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapida (Spaceback, MR2017, 1.2 TSI 81 kW EA211) mám od přelomu srpna a září, kupoval jsem ho jako roční v rámci programu Škoda Plus. Předtím jsem měl F3 Combi Style+ jako služební auto a věděl jsem, do čeho zhruba jdu. Rapid má téměř vše, co potřebuju k plné spokojenosti; to "téměř" zahrnuje chybějící tempomat a autorádio bez BT. Autorádio se dá poměrně vtipně řešit prostřednictvím značky Geborn, která je plně kompatibilní se systémy auta a za ty peníze nabízí více muziky, než standardní autorádio od Škody. U tempomatu ještě nevím, potřebuju zjistit kompatibilitu poslední sady tempomatu s mým Rapidem. Klimatizace je sice jen manuální, nicméně funguje a chladí.

Podvozek je super. Tvrdý tak akorát, pěkně to sedí na silnici a v zatáčkách dovolí hodně. Ani nerovnosti nejsou až takovým problémem, jak jsem na základě zkušeností kolegů majitelů Rapidů čekal. Rapid holt není limuzína, ale levné konfekční přibližovadlo, takže nelze čekat nějaké zázraky, ale přesto je dobře sestavené auto, které působí robustním dojmem. Plusem je také nečekaně dobře provedené odhlučnění podvozku.

Motor je turbobenzínový čtyřválec dvanáctistovka o výkonu 81kW, rozvody už jsou řešené pomocí řemenu. Odhlučnění motoru je opět velice podařené, při mých cestovních rychlostech (kolem cca 100 km/h tacho) motor prakticky neslyším, vnímám jen svist pneumatik a aerodynamický šum vzduchu, obtékajícího kolem spár karoserie. Zatím jsem si ještě nezvykl na docela výraznou turbodíru, čehož následkem je tu a tam poskakování při rozjezdu na jedničku. Provozní vlastnosti jsou také dobré, průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5.8 - 5.9 litrů na 100 km při převážně městském a příměstském provozu; naše stará dobrá oktávka 1.6MPi 74kW má ve stejném provozním režimu spotřebu minimálně o litr a půl vyšší.

V autě se mi sedí dobře, sedadla by mohla mít výraznější boční vedení. Jinak prostor v autě je na svou třídu luxusní, sednu si sám za sebe a ještě zbývá dost místa na kolena, což se mi v jiných autech nižší střední ještě nestalo. Trochu mě mrzí nemožnost sklopení sedáku zadní lavice,Posilovač řízení je elektrický, takže sice postrádám zpětnou vazbu od kol, ale adaptace posilovače na jízdní režim je solidní a auto se mi řídí dobře. MaxiDOT zobrazuje údaje o autě přehledně, detaily mohu sledovat v sekci CAR na autorádiu. Multifunkční volant je super, ovládání rádia a maxidotu tlačítky na volantu je návykové. Bohužel, kvůli absenci autorádia s BT a jakéhokoliv asistenta nejsou tlačítka s příslušnými funkcemi aktivní, jejich stisk jen vyvolá hlášení "Funkce není podporována" na maxidotu. Co mne poněkud obtěžuje, je nápověda řazení, takže ji ignoruju a řadím podle otáček motoru. Světla svítí uspokojivě; na Fabii jsem měl low xenony či jak se to jmenuje a myslím, že halogeny svítí lépe. Každopádně halogenový reflektor je levnější na výměnu než reflektor s xenonem. Denní svícení představují výkonné LED v předních mlhovkách.

Shrnuto a sečteno - ano, koupil bych rapida znovu. Nesmělo by v něm ale chybět autorádio s BT, tempomat a možná přední vyhřívané sedačky, což v mém autě není. Ale zase byla to poměrně nabídka za celkem rozumný peníz a myslím, že jsem neprohloupil.

Edited by CzechDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom poznámka - FIII nikdy žádné xenony neměla. A u Rapida je xenon vs halogen celkem znatelný rozdíl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, Fabia 3 pred faceliftom mala iba halogény... buď klasické paraboly alebo tie projektory.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapida liftback ve výbavě elegance plus s motorem tsi 77kw(12/2014) jsem odkoupil od rodičů v květnu tohoto roku se stavem tachometru 29 tisíc. Nyní mám najeto 41 tisíc. Z auta jsem velmi zklamaný. Nyní skončila čtyřletá záruka. Doposud řeším reklamace. Motor po studeném startu píská,tekoucí zadní tlumič,praskající lak v rozích střechy,sáknoucí motorový olej pod víkem rozvodů a na olejové vaně. Nejvíce jsem ale zklamaný z hluku,která auto vydává za jízdy při přejezdu nerovností. Vrzájící plastové výplně předních dveří,uchycení pásů,rámeček budíků. Kočičí hlavy jsou utrpení. Vše začalo po nájezdu 30 tisíc. Do té doby nic nikde nevrzalo. Motor bych čekal taky méně hlučný. Nad 2500 otaček už hluk silně proniká do kabiny. Podvozek tvrdý,zadek uskákaný. Doposud jsem jezdil ve felicii z roku 1997 a fabii z roku 2000. Když nyní přesednu nazpět do fabie,která má najeto 240 tisíc,nikde nic nevrže,nerachotí. Za mě rapid obrovské zklamání a již bych ho znovu nikdy nekoupil. Jako nový stál rodiče 430 tisíc. S ohledem zpět takové peníze za plastové chrastítko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levitas - po faceliftu 2015 došlo k velikému zlepšení. Ale ten hluk od motoru nemůžu potvrdit u kolegy, má to co ty, akorát 63kw slabší verzi. Jinak tady na foru najdeš i nějaké rady jak si poradit s pazvuky ve dveřích a nejenom tam. 

Tím vůbec nebráním Rapid :-) mám ročník 2016 a reklamace už jsem přestal počítat :-)

Jako perličku uvádím, že jsem před necelými dvěma roky přemluvil kamaráda a kolegu, ať si místo Rapidu liftback koupí obyčejný nový Focus kombi 1.6 Ti-VCT 77kw Trend, který byl za 319000kč. První měsíce jezdil s pochybnostmi o motoru, teď už ne. Na okreskách jezdí pod 6l i v zimě, kombík Focus je o kus větší vůz než liftback Rapid a hlavně - NIC, slovy NIC zatím nereklamoval, nic ho neštve, vše funguje jak má a to je krásné :-) Lepší sedadla, o 10cm širší podvozek, multiprvek vzadu, polstrování kufru už ani nebudu komentovat :-) Nemá sice vyhřívaní sedadel jako já, ale zase nejezdí pořád něco reklamovat a neuroticky nečíhá na pazvuky :-D.. jo a koutouče mu nereznou ;-)

 

 

 

 

 

Edited by bobanHTP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Alez
      Ahoj!
      Prodal jsem auto za svého souseda. Auto se nachází v Polsku, v Raciborzu poblíž polsko-českých hranic.
      Škoda 105L, rok 1975, 91357 km, Velmi dobrá kondice. Pro více informací kontaktujte nás prosím na e-mailové adrese madeline82@hotmail.co.uk
    • By eauto1.cz
      Škoda Octavia2 2005 1.6 FSI 85kW Xenon Klimatronic Alu Tažné
      1.MAJITEL NEHAVAROVÁNO BEZ KOROZE TOP STAV!
      NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
      provoz: 12.05.2005
      166.000 km
      Servisní kniha VEDENÁ PRAVIDELNĚ
      natural 95
      1.6 FSI, 1598ccm, 85 kW (110k) EURO4 198kmh
      Převodovka: manuální, 5 stupňová
      Stříbrná diamantová metalíza
      Liftback, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      kufr:560/1350L
      Spotřeba mimo město:5,5L
      kombinovaná:6,8L
      Objem nádrže:55 litr
      Disky: Alu Škoda Vega R16
      Pneu:205/55/16 asi 95% vzorku Continental

      VÍCE FOTO KLIKNI ZDE!
      VIDEO KLIKNI ZDE:

      Xenonové světlomety, ostřikovače světel, DO centrální zamykání, tón.skla,tmavé okna, vnější teploměr, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC zadní, blikače v zrcátkách, tažné zařízení Škoda Westfalia sundávací bajonet 1300kg, zadní stěrač s integrovaným ostřikovačem.

      10x Airbagy, Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, Tempomat, Multifunkční volant, MAXIDOT velký palubní počítač, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, 4x el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, vyhřívání sedaček s pětirychlostním ovládáním, volant stavitelný v obou osách,loketní opěrka přední+zadní, čidlo deště, automatické stěrače, čidlo světla, automatická světla, COMING+LIVING HOME, automatické zamykání, ISOFIX, kožený volant+ řadička +ruční brzda, automatická clona zrcátka, 4x Kotoučové brzy, hlídání defektu, páté rezervní plnohodnotné kolo s nářadím, Hands Free Parrot s připojením nabíjení mobilu a přehrávaní hudby z mobilu přes rádio

      RÁDIO ŠKODA velké, 6xCD, MP3, AUX, 8repro, USB+MicroUSB+Iphone vstup +Hands Free, streamování hudby z mobilu

      1.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, nekuřák, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, vše originál Škoda, 2x vystřelovací klíče od vozu+ 2x klíče od tažného.

      Servisní historie v DE vedená doposud, Ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, krásný černý interiér bez kosmetických vad, vyměněny brzdy, rozvody, olej.

      5ti stupňová manuální převodovka, ESP EDS ASR MSR EBA ABS posilovač řízení

      Velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, krásné neponičené auto, v CZ nejeto, čerstvý dovoz
      Krásný černý interiér bez kosmetických vad, bez koroze, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, servisováno PRAVIDELNĚ.
      Nová STK+ME na přání čerstvě při prodeji na celé 2roky. Přepis 800kč. Ověřená plná moc připravena, prodej možný i o víkendu, možnost převozní značky, možnost odvozu.
      PRECIZNĚ VEDENÁ SERVISNI HISTORIE U ŠKODY.
      Žádné další investice do oprav!
      Mobil: 737 888 840
      Lokalita: Slavkov 74757 Opava CZ
    • By _Denis_
      Prodám originální odtrhovou hranu (spoiler) z Octavie III v barvě bílá Candy (UNI).
       
      Perfektní stav bez poškození, lak takřka 100%. Původně nalepeno (demontováno při lakování 5. dveří - pojistná událost), profesionálně odlepeno strunou autorizovaným servisem. Spodní plocha nese zbytky lepidla v drážce, možno znovu nalepit lepidlem, nebo oboustrannou páskou.  
      PC: 2.000,- Kč + lak (3.000,- Kč).
      Nyní prodám za 990,- Kč

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
×
×
  • Create New...