Jump to content

Problém se 105L - nestartuje


Tomas.Kov
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám problém se starou šádečkou 105l, startér točí, ale nechce chytnout. Kabely jsou v pořádku, cívka očištěná ale pořád nic. Zkouším to jak se sytičem tak i bez a nic. Fakt už nevím čím to může být, jestli jsou svíčky "zasrané" nebo mi cívka nedává jiskru.
Předem díky za rady.

Edited by Pawouk
Upraven název vlákna.
Link to comment
Share on other sites

to bude chtít více informací. Auto doposut jezdilo a najednou přestalo, nebo někde delší dobu stálo? 

 

aby to nastartovalo musí být splněny tři věci:

1) zapalování musí dávat jiskru

2) musí tam téct benzín

3) seřízený předstih (předpokládám, že jinak je motor ok)

 

začneme tím zapalováním - vytáhni kabel od cívky z rozdělovače a pokud se jím přiblížíš ke kostře, tak by měla při startování přeskakovat jiskra. Pokud se tak děje postup ke svíčkám. Postupně je vyšroubuj a opět by při startování měly jiskřit (musíš se jimi dotknouit bloku motoru). Raději je drž v kleštích docela to dává ránu.

Link to comment
Share on other sites

Zkusil bych to po několikanásobným startování - vyndat svíce a obhlídnout. Pokud jsou suchý, nejde do motoru benzín. Pokud jsou mokrý, asi nebude v rychtiku jiskra, nebo je motor přechlastanej a benzínu je moc (taky možná příčina, způsobená děravým plovákem nebo nefunkčním uzavíracím ventilkem plováku v karburátoru).

Podle příznaků se musí odvíjet další postup diagnostiky - jde se buď po karbci a klidně i dál "proti proudu" benzínu přes podávací AC pumpu až do nádrže, nebo od svíček přes koncovky, vn kabely, rozdělovač, cívku, její odrušovací odpor až ke spínací skříňce, pojistkám a přívodům od baterky.

Příčin, proč normálně "točící" motor v šáde nechce chytnout, je moc. Včetně třeba zpuchřelý hadice mezi nádrží a AC pumpou, kterou se přisává vzduch a čerpadlo nedá do karbce palivo, i když je nádrž plná - osobní historická zkušenost.

Link to comment
Share on other sites

Po novém roce jsem se rozhodl nastartovat škoduli, normálně natočil, nechal problblat a začal jsem foukat kola. Potom jsem si všiml že teplota hopsla na nějakých 60 - 70 °C tak jsem dal dolů sytič a zachvilku bobik shasnul a už jsem ho nenatočil. Vyndaný svíce, očištěný kontakty, benzin tekl proudem, kontrola mezery mezi kontakty raménka rozdělovače... a tam jsem si všiml, že se raménku mu nechce moc vracet. Tak jsme to rozebral chvilku nad tím špekuloval, vytáhl závlačku odstranil jednu ze tří podložek na čepu, vratil zpátky raménko, od oka nastavil mezeru a chytlo to na drc. Jak říká Ekkar, důvodů proč nenastartovat škodovku je hooodně :D a někdy se člověk diví co to můžou být za zapeklité příčiny. 

Link to comment
Share on other sites

Dneska nastartovala, svíčky znovu čištěny, vyměněna zapalovací cívka. Sice byla přechlastaná, ale chytla až na roztáhnutí, jelikož byla beterka skoro kaput. Jenže mám pocit, že mi jede na 3 válce a ted přemýšlím co to může být za přícinu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mně dělalo víčko rozdělovače "záhadný starty". V garáži jsem normálně nastartoval, vyjel, zhasnul motor a už nenastartoval. Dělalo to víčko rozdělovače- změnou teploty garáž/venek se víčko orosilo a ani po vytření to nechtělo naskočit. Když jsem víčko vyměnil za "suché" z domova auto nastartovalo hned. Takhle se mi to stalo několikrát, když byl větší rozdíl teplot garáž/venkovní teplota.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...