Jump to content

PROBLEM - vymena za led brzdove zarovky = trvale sviti ASR/ESP + 3. brzdove svetlo + prava brzdova led zarovka


marrrek
 Share

Recommended Posts

nazdar kluci, ve (Fabia I, 1.4TDi 59kW, r.v.:7.2007, ASR) pri vymene vlaknove brzdove zarovky za led zarovku na leve strane je vse v poradku - ledka sviti pouze po seslapnuti brzdoveho pedalu (pri nastartovanem i vypnutem motoru)!!

 

kdyz vymenim vlaknovou zarovku za led zarovku i na prave strane...

1. led zarovka sviti slabe (cca 20% svitivost) i kdyz neni seslapnuty brzdovy pedal pri nastartovanem motoru - pri vypnutem motoru nesviti resp. zasviti (100% svitivost) pouze po seslapnuti brzdoveho pedalu?!

2. ve tretim brzdovem svetle se na prave strane slabe rozsviti (cca 20% svitivost) asi 4 led, uprostred cca 8 led nesviti vubec a na leve strane se take slabe rozsviti (cca 20% svitivost) asi 4 led i kdyz neni seslapnuty brzdovy pedal pri nastartovanem motoru - pri vypnutem motoru treti brzdove svetlo nesviti resp. zasviti komplet cele (100% svitivost) pouze po seslapnuti brzdoveho pedalu?!

3. a nakonec zasviti na pristrojove desce kontrolka ASR/ESP (pri mackani tlacitka ASR/ESP kontrolka nezhasne - zhasne pouze po zpetne vymene led zarovky za vlaknovou zarovku a naslednem vypnuti a nastartovani)?!

 

podle ELSY ma leve & prave & treti brzdove svetlo plusovy kontakt spolecny!!

 

existuje nejake reseni, aby prava led nedelala problemy??

 

PS. zkousel jsem to opacne - nejprve vymenit zarovku za led v pravem svetle a pak i v levem, ale vysledek stejny... leva led byla v poradku, prava led delala tytez problemy!! diki

Link to comment
Share on other sites

LEDky mají menší odpor oproti klasickým žárovkám.Musíš někde zjistit jaký mají odpor při svícení klasické žárovky a takový odpor pak přiletovat před LEDkové žárovky.Řešil jsem to u blinkrů.Na palubovce blikaly šipky jako blázen,když se spálí žárovka.Po přidání odporu na obě strany se blikání ustálilo,tak jak má být.Ve stropním světle mám taky LEDku a ta pořád slabounce svítí,ale tam to neřeším.

Link to comment
Share on other sites

Fosgen, prave kvuli snizeni spotreby (+ zvyseni svitivosti u zpatecek, interieru, blinkru atd... a v nepsledni rade zvyseni zivotnosti brzdoveho spinace - dele nez rok mi nevydrzel) jsem menil zarovky za led (fabia nema kontrolu vypalenych zarovek - takze jsem zadne odpory nastesti neresil)

 

* interier + kufr - vse komplet led = kdyz jsou led vypnute sviti sice slabe, ale nijak to nevadi

 

* predni potkavacky - zarovky

 

* dalkova svetla - zarovky

 

* predni mlhovky (HB4) - take zarovky, ale chystam se na vymenu za led

 

* predni + zadni + bocni blinkry - mam led (bez odporu) = pri levem nebo pravem blinkru blikaji led stejne jako kdyby tam byly klasicke zarovky, pouze ukazatel na pristrojove desce blika cca 10x rychleji [uz jsem si zvykl] teda jenom pri vystraznych svetlech trojuhelnik“ blika ukazatel na pristrojove desce normalne

 

* zpatecky - led a vse v poradku

 

* SPZ - led a take vse v poradku

 

* zadni potkavacky + mlhovka - zarovky, ale take se chystam na vymenu za led

 

 

* brzdova svetla - led = leva strana v poradku, ale prava strana pri nastartovanem motoru slabe sviti + rozsviti i cast 3. brzdoveho svetla a dela chybu v ASR/ESP systemu

 

# odpor tam zatim davat nechci, protoze:

1. se zvysi spotreba a potom to uz bude +/- jedno jestli tam bude led nebo klasicka zarovka

2. snizi se svitivost led tj. prava strana s odporem bude svitit slabsi nez leva strana bez odporu

 

# myslim ze neplechu dela jednotka ASR/ESP - reseni:

 1. plusovy kontakt praveho svetla odstrihnout a pretahnout plusovy kontakt z leveho svetla

 2. na plusovy kontakt [spolecny z brzdovymy svetly] ktery vede primo jenom do jednotky ASR/ESP pripajet diodu, ktera pusti napeti pouze smerem do jednotky ASR/ESP ale z jednotky zpet ne

Edited by marrrek
Link to comment
Share on other sites

Mi právě vadilo to rychlé blikání na přístrojovce.Blinkry venku blikaly normálně.Po přidání štelovacího odporu,nebo jak se to správně jmenuje,jsem si to vyšteloval aby to blikalo normálně.Na SPZtce mám taky sufidky s LEDkama a tam to taky neřeším jestli prosvěcují nebo né.Kolegovi z roboty to taky blblo když kupoval LEDky a oni se ho hned ptali jestli chce s odporem,nebo bez.Koupil si bez ( byly o něco levnější ),ale musel je jít vyměnit za ty s odporem a od té doby má klid a vše funguje jak má.

Link to comment
Share on other sites

odpor sa pripája paralelne - nezníži sa svietivosť... Treba vyskúšať akú treba hodnotu, napríklad ja som v interiéri použil 1kohm (funguje to dokonca aj s 20kohm) pravdepodobne to ide cez riadiacu jednotku a tá kontroluje žiarovky spôsobom trvalého (malého) konštantného prúdu - nerozsvieti žiarovku ale LEDku áno.

 

K tým brzdovým svetlám treba ale menší odpor - skús tak 20ohm 15-20w -PARALELNE- ak máš kontrolu žiaroviek - pozor odpor sa bude zohrievať. opäť treba poskúšať...

možno by stačil aj väčší odpor ak nemáš kontrolu žiaroviek - o to lepšie, menej by sa hrial - napríklad na nejakom 470R bude strata už len okolo 0,5w

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...