Jump to content

Fabia II 1,6 16V - převodovky


Tonda-B
 Share

Recommended Posts

Netušíte někdo jaké převodové poměry mají převodovky pro uvedené auto?

Já jsem zjistil jen, že možností je několik:

převodovky JHL, LVA, MAB, LNJ, NVS

vše pro tuhle benzínovou Fabii.

Ale nevím jak se liší svými převodovými poměry - pokud vůbec.

Aha, už vidím, že jsem v nesprávném místě.

Tak jestli to někdo umí opravit, díky.

Edited by Pawouk
Přesunuto. :-)
Link to comment
Share on other sites

Díky.

Tak vidím, že jednička s dvojkou by se mi líbily z MAB a 3,4,5 z MAB nebo LNJ.

Takže by ty první 2 rychlosti přestaly být tak otravně krátké a dalšími rychlostmi bych se dostal na rozumnou maximálku.

Teď je 5000 otáček na pětku 175 km/h a to je docela málo.

Žádná skříň jako taková neodpovídá mojí představě, takže svoji skříň rozložit, ponechat diferenciál se stálým převodem a nakoupit potřebné převody jako náhradní díly.

Co se dá dělat...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jo, je to příjemné:

1 až 5 mám teď ze skříně MAB ale stálý převod z mojí JHL.

Takže jednička s dvojkou už nejsou tak otravně pomalé a nechá se i svižně rozjet ve městě.

Na pětku potřebuji sehnat ještě trochu výkonu:

Teď je 4-ka 5000 otáček 162 km/h. Předtím byla 5-ka 5000 otáček 175 km/h.

Nebo jinak:

130 km/h na pětku bylo 3700 otáček, teď je to 3050 otáček.

Kdyby to nebylo tak drahé, doporučil bych to všem...

Link to comment
Share on other sites

To nevím.

 

Převodovku z Rapida jsem nesháněl, takže o její dostupnosti a ceně nevím nic.

Trochu pochybuji že by se do tak úzkého auta jako je Fabie II vešla 6-stupňová převodovka.

Ale nezkoušel jsem to, tak to nemůžu potvrdit ani vyvrátit.

 

Příjemný vedlejší efekt mojeho seskládání dvou skříní do jedné je, že je namazaný komínek spojkového ložiska, který byl úplně suchý.

Takže se o poznání líp řadí.

Hlavně zpátečka.

Link to comment
Share on other sites

Spotřeba šla nahoru...

No, ale trochu vážněji - já jsem udělal 2 změny prakticky současně:

- výměna výfukového svodu za R2-kový

- seskládání převodovky ze dvou různých převodovek.

 

Jak je vidět: http://uloz.to/xBkbYcye/fabia-1-6-16v-svod-r2-jpg ,

svod to polepšil všude, ale to, co mne na tom hlavně baví je,

že to přibylo nahoře a přestalo to tam být takové dietní.

Takže si to užívám a to je - podle mého názoru - důvod té zvýšené spotřeby.

 

Jak už jsem psal jinde, první 2 nádrže - auto v sériovém stavu - byla spotřeba 9,9 l/100 km.

Pak jsem to přestal točit, protože motor to nebavilo a tak to nebavilo ani mne.

To byly asi další 3000 km s průměrem 8,7 l/100 km.

No a teď je to zase větší radost to točit, takže jsem tomu přizpůsobil způsob jízdy a jsem na 9,7 l/100 km...

A až se nabažím toho, jak to líp funguje a začnu jezdit normálně (protože jinak bych se nedoplatil na pokutách), bude teprve zajímavé si spotřebu prohlédnout.

Edited by Tonda-B
Link to comment
Share on other sites

tak to je potom dobrý skok vzhľadom na to že to má "iba" 120koní, a akú máš pri ustálenej rýchlosti aj tam je vyššia ?? ak ano tak by som to nechcel tie zvody na bežné jazdenie........to si potom radšej kúp nejaké auto s turbom a to keď poladíš tak máš tam o 20-30% vyšší výkon.

Link to comment
Share on other sites

Tak to samozřejmě ne.

Pokud se podívám na údaje o okamžité spotřebě, tak ta je při 130 km rychlosti o dost nižší.

 

Ve 210 km/h je teď o 0,6 l vyšší okamžitá spotřeba, než byla s původní skříní ve 175 km/h.

Oboje rychlosti jsou 5000 otáček.

Ale se svodem přibylo v 5000 otáčkách pár koní. No a každý používaný kůň navíc chce své palivo navíc...

 

Co se týče spotřeby, tak v tom je ten svod nevinně. Příčina je zkrátka v pravé noze...

 

Turbomotory nemám rád, takže budu pokračovat radši na tomhle motoru.

Už mám pro sací vačku spočtená zrychlení (aby se daly ponechat sériové ventilové pružiny) a vyrobený matiční palec.

Takže teď nabrousit vačku (bude v 1 milimetru o 15 stupňů delší, ale bude mít jen o 0,1 mm větší zdvih kvůli sériovým pružinám),

pak vysokofrekvenční kalení, načasovat ji nějak rozumně v motoru a uvidíme co to udělá.

Výpočtově by měla přinést tak 10 koní.

Snad si s tím ŘJ poradí a dokáže k ní vytvořit adaptace.

K tomu svodu si je vytvořila skvěle - jak je na protokolu z brzdy vidět: lambda kolem 1 je jen dole

a  pak už ŘJ drží bohatost někde kolem lambda 0,92 až nahoru.

Edited by Tonda-B
Link to comment
Share on other sites

Tak držím palce nech ti to víde, budeš asi prvý čo sa do tohto motora pustil, mohol by si si spraviť svoje vlákno a tam dávaj aj fotky. :kol-47:

 

Ja si osobne myslím že už z výroby mohli dať dlhšie prevodovky, na 1.4ku tak že pri 3000ot to išlo 115-120 a na 1.6ky tak ako máš ty.

Link to comment
Share on other sites

První určitě nejsem - Fabii R2 - s tímhle motorem BTS - dostali na 200 Nm a 195 koní.

A svoje vlákno? Nevím jestli odpovídá pravidlům. Ale i kdyby, jsem mizerný fotograf...

 

Já pořád podezřívám ty emisní normy, že výrobce nutí k takovýmhle nesmyslům.

 

Třeba u Fabie I 1,4 MPi 44 kW jsem neměl žádný důvod lézt do převodovky.

Tak mi stačilo jen zvednout výkon o 50% (přesněji na 68,8 kW) a bylo hotovo.

Ta sériová skříň pak bezvadně pasovala k charakteristice motoru.

Dokonce i pětku měla o chloupek delší - 5000 otáček bylo 180 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...