Jump to content

Ruční brzda


Petrrr
 Share

Recommended Posts

Vi nekdo jak se dotahuje rucka? Kdyz jsem to kupoval brzdilo na 3tim zubu, dnes jde zatahnout uz na 5 ty zub a navic uz ta rucka ma vuli mezi klidovou polohou a 1. ozubem, Takovej volnej vakl bez odporu. U O1 to bylo u loketky s nutnosti jeji demontaze. Jinak mi dnes pri vetsim brzdeni sustilo od prave zadni brzdy. Tak jsem to parkrat zahamtoval aby se to sjelo, tak se to zlepsilo, tak uvidime - hold kotoucovky, dnes se dost solilo.

Link to comment
Share on other sites

Aha, jde to zjistit venku na ulici? Zase auto mam 2 roky a 37tis km tedy az tak stare neni . Je pravda ze rucni brzdu pouzivam hodne, tedy vzdy kdyz parkuji. U predchozich aut jsem RB pouzival jen v kopci, jinak jen zarazeny RS. Tady radeji diky znamemu problemu s retizkem zatahuji rucku a az pak radim RS.

Link to comment
Share on other sites

Jde o to, že lana se téměř nevytahují, nutnost tedy jejich seřízení za provozu je minimální. Pokud se krok páky prodlouží, je to většinou způsobený nějakou závadou.

Buď jsou zatuhlý vlastní bovdeny , nebo se páčky na třmenech nevrací do základní polohy. Tím ale nefunguje automatický seřizování kroku ručky, protože ráčna ve třmeni nemůže přeskočit do další polohy.

Pokud teď přitáhneš lanovody, krok ručky se sice zkrátí, ale postupně se zase začne prodlužovat úměrně opotřebování brzdových destiček.

Pokud lano opět dotáhneš, brzo se dostaneš do situace, že páčky na třmeni se dostanou do dorazu a ručka nebude brzdit i když krok páky bude OK.

Link to comment
Share on other sites

Sice to není z Rapida, ale je to v podstatě to stejny. V tom držáku vlevo dole je uchyenej bowden a za tu páku co směřuje směrem nahoru je zaháčeny lano. No a aby ruční brzda správně fungovala, musí ta páka být opřená o ten doraz, kterej vidíš vpavo od té páky, ve výšce zhruba kousek nad odvzdušňovákem. Pokud se páka opírá jako na fotce, máš to v pořádku a jenom seřiď lana tak, abys neměl vůli mezi pákou RB a lanovodama. Pokud bys to seřídil moc a už by se to hnulo od toho dorazu, tak to je špatně a dojde k tomu, co popisoval Jarda-k. Pokud to nemáš u dorazu, musíš lano vyháčit. Pokud se páka na třmenu sama bez lana nevrátí, vázne třmen. Pokud se páka sama vrátí k dorazu, váznou lana, nebo lano.Záleží na tom, jestli je to na jedné straně, nebo na obou. Když si lehneš vzadu pod auto, tak to uvidíš.

post-86866-0-67198100-1422127268_thumb.j

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To same odbrzdeno. Je videt ze paka se nedotyka dorazu jak tomu bylo na prave strane, paka se po sve draze hybe volne presto ani kdyz ji chci pomoct rukou tak se dorazu nedotkne, dal to proste nejde. Jde sice asi o 2mm mozna mene ale presto. Tedy dotaz zni, dalo by se to reklamovat? Casu moc nemam do 5.2. Rucka uz jde zatahnout na 6-7.zub misto puvodni 3 od novoty. Jinak brzdi.

post-10015-1422178228,8386_thumb.jpg

post-10015-1422178240,2629_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

To mam obavy stejne prave. I kdyz muj mechanik mi rikal ze to duvod k reklamaci je. Geoska dobre, vlitnes do diry a je to, u rucni brzdy ja ovsem u ni tezko svym zachazenim neco ovlivim. Uvidim pisnu jim email s fotkama co mi odpovi. Ale i muj mechanik rikal ze za spravneho stavu se draha rucni brzdy jak uvadi kluci vyse prodluzovat nema a ta paka se ma vratit az na doraz. I tak diky vsem, stelovani lanovodu u rucky je opravdu pitomost od ktere jste me zachranili.

Jinak po O1 s bubny jsem se zarekl ze bubny uz nikdy ( furt jsem u nich musel neco resit) a jak je videt kotouce taky asi zadne terno nejsou. Z blata do louze. :D

Edited by Petrrr
Link to comment
Share on other sites

Je potřeba vyháčit to lano a pak uvidíš, jestli se samotná páka bez lana vrátí k dorazu. Většinou, když třmen zatuhne, páka se

nevrací vůbec, ale že by se vrátila a až poslední kousek nemohla, to je divny. Ledaže by to už někdo blbě seřídil a dotáhnul to

moc a k tomu dorazu to nepustilo lano. Píšeš, že ručku používáš často, takže by tam nemělo k zatuhnutí dojít jako u lidí co

ručku nepoužívají a myslí si že tím něco ušetří.

Link to comment
Share on other sites

Diky basso, jedinej ochotnej. Dalsi veci necham na servisu, na ulici tezko vic zvladnu, uz tak jsem mel problem se pod to napasovat. Mozna uz to z vyroby bylo ale rucka i tak byla na 3 zubech u novoty. Taky je fakt ze pri brzdeni pri pomalych rychlostech to v tom kole malinko susti. A co se brzdy tyce, od toho je to parkovaci brzda ne? :D

Link to comment
Share on other sites

No a dnes po jízdě do práce se to zlepšilo tak o 1-2 zuby, asi jak jsem s tím včera kouzlil tak to asi samoštel navinul páč je pravda, že dráhu páky jsem o trochu zvětšil k tomu dorazu ( i když né úplně k dorazu). Přesto to nechám zkontrolovat, už jsem tam psal včetně fotek šéfovi servisu (docela ochotný pán - zkušenosti z minulosti) tak jsem zvědav co na to poví. Skoro až jsem nyní na pochybách zda-li to dál řešit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...