Jump to content

Kontrola tlaku v pneu


MichalV123
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
V ‎24‎. ‎1‎. ‎2015 at 20:42, Ozi Toretto napsal:

ano, funguje to na zaklade poctu otacek, ale neni to moc presne, nekdy to zareaguje az po docela dlouhe dobe - treba 500 a vice metru. to je docela velky problem...

docela velký problém?......tak to ani náhodou....spíš obrovská výhoda. U značek (napr. Nissan, Opel, Toyota........) to mají právě ve ventilkách, každý ventilek má svůj zdroj, který má samozřejmě svoji výdrž, cca 3 roky. Další nevýhoda je, že si člověk nemůže doma sám přehodit sadu zimních pneu, pokaždě se musí do servisu, kde automobil napojí na diagnostiku a znovu nastaví ventilky. A poslední nevýhodou je cena těchto ventilků, která je od 1000 - 2000,- za 1 ks!!!!!!!kč jak u které značky. Proto je podle mého názoru toto řešení u Škody (dále ještě  např. Fiat, Renault.......atd) naprosto v pořádku....a to že to zaznamená po 500 metrech mně ani trochu netrápí. Dokud toto povinně nazavedla EU, nikomu to nechybělo...stejně jako pitomý Stop - Start systém. 90 % zákazníků po něm netouží a přesto ho tam dávají, to mi potvrdil i prodejce........B)

Edited by Marcelius
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kolega v práci pořád nadával na služební vůz, že pořád hlásí kontrolu tlaku v pneumatikách, tak to pořád kontroluje a pořád je to v pořádku. Tak jsem mu uložil hodnoty tlaku a od té doby je klid. :D

Prostě občas se vyplatí si přečíst manuál.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nic neřešíš. Prostě nazuješ kola, nafoukáš na požadovanou hodnotu tlaku a uložíš v menu rádia. Pokud dojde ke změně tlaku v některé pneumatice, změní se tvar a tím rychlost otáčení kola v poměru k ostatním. Auto tě pak upozorní, že máš zkontrolovat pneumatiku.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ano tak to je, ale ukladáš hodnotu na stojjacom aute.

Ja som mal z výroby tri kolesá OK a jedno prefúknuté až na 3,5 !! Tak som ho spustil a išiel som uložiť hodnotu za jazdy ako to bolo na octavke II stačilo podržať tlačidlo a uložila sa hodnota.

Tu mi vyhodilo ľavá zadná že je defekt, tak som nakoniec zastavil vypol motor, zapol kľúčik a uložil a už to bolo OK.

Link to comment
Share on other sites

Merak s sebou taky vozim, ale presne hodnoty se nikam zapisovat nemusi. Jen si overit, ze jsou vsechna kola nafouknuta na stejny tlak, tzn. maji stejny obvod (predpoklad je stejna velikost a sjeti). V infotainmentu se jen potvrdi, ze auto stoji na 4 stejnych kolech, ktera jsou OK. Co presne si system ulozi nevim. Urcite to nekde na netu bude popsane vcetne toho, jak presne a na zaklade jakych vstupu to system vyhodnocuje a urcuje, kdy se jedna o defekt. Specialni ventilky ale k tomuto reseni nwjsou potreba...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Kola nemusí být nafuknutá na stejnou hodnotu.Nafouknete pneu na požadovaný tlak a uložíte.Auto si pak hlídá změnu na jednotlivých kolech.

Za dva roky co máme Fabii to zahlásilo jednou a pneu měla o 0,2 nižší tlak.Za mě spokojenost.

Táta má Hyundai i40 a ventilky k zimní sadě ho stály skoro 7tis. :-(

Zlaté řešení co má Škoda.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ahoj ve spolek. Mám takový dotaz. Posledních pár dnů bojuji z hláškou " nizký tlak v pnumatice. Tak jsem gumy nafoukal na 2,5 a uložil to v sistemu. Pár km byl klid a pak zase ten samý problėm. Tak beru měřák a vše v pořákdu. Na všech pneu 2,5! Takhle se mi to stalo asi 8 x. Nechci ze sebe dělat vola a jít do servisu s takovou maličkosti. Nesetkali jste se s podobným problémem? Dík za radu.

Link to comment
Share on other sites

Mi se tato hláška objevovala taky, jenže byla konkrétnějí "ZADNÍ PRAVÁ PNEU" tlak byl opravdu nižší, v pneuservise nic nezjistili. Dofoukali a hláška se po 3 dnech opakovala. Ve druhém pneuservise kolo sundáno, přehuštěno a ani ve vodě nezjištěn žáden únik. Opět dofoukáno. Totéž se zopakovalo ještě 3x, bez návštěvy pneuservisu, pouze jsem u benzinky kolo dofoukal, a ostatní zkontroloval.

Pak následovala opětovně hláška. Zajel jsem do pneuservisu již třetího, tam demonováno kolo z auta. Pracovník pootočil kolem o max. 20 stupňů, stříkl na pneu pěnu a hle bublinky, Vytáhl drátek průměru 0,8 mm délky 30 mm zalepil a od té doby klid. U mého auta hlídání tlaku v zadní pravé pneu FUNGUJE.

Signalizovalo pokles tlaku o 0,4 barů v pneumatice.

Edited by ralff
Link to comment
Share on other sites

Hláška " zadní pravá pneu" se mi objevuje tak 2x do měsíce, naposledy asi před 14. dny na dálnici ve 140. Při kontrole je vždy vše v pořádku, tak už mě to ani moc netrhá žíly. Jo, zkontroluji to, ale ne okamžitě, až když je příležitost.

Edited by Heini
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem se rozhodl zajet do servisu. Překontroloval tlak certifikovaným měřákem a bylo to ok. Ku podivu měří stejně, jako můj. Projeli jsme to a servisní technik vyzkoušel restartovat stav pneu při rychlosti cca 30 km. Prý to někdy pomůže. Rozloučili jsme se s ím, že když se hláška znovu ukáže, tak mám volat a objednat se na servis. A hle. Ani ne za kilometr znovu únik. Tak budu zítra volat! Pak dám vědět, jak jsem dopadl.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...