Podzimní 25.sraz SKODAHOME v novém - 21.10.2017 v tradičním prostředí Triocampu Praha 8 / Více informací zde>>>
MichalV123

Kontrola tlaku v pneu

32 příspěvků k tomuto tématu

Tak mě napadlo, jak vlastně funguje snímač tlaku v pneu. Je to u F3 na základě čidla ve ventilku, nebo je to podle čidla otáček kola??

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Na základě otáček kola. Levnější řešení, neumí poznat přesný tlak, ale zdá se, že to na displeji infotainmentu ukáže i kolo, které má ten tlak nižší než ostatní.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Žádný snímač tlaku tam není a v tomto smyslu upravuji název tématu.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ano, funguje to na zaklade poctu otacek, ale neni to moc presne, nekdy to zareaguje az po docela dlouhe dobe - treba 500 a vice metru. to je docela velky problem...

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V ‎24‎. ‎1‎. ‎2015 at 20:42, Ozi Toretto napsal:

ano, funguje to na zaklade poctu otacek, ale neni to moc presne, nekdy to zareaguje az po docela dlouhe dobe - treba 500 a vice metru. to je docela velky problem...

docela velký problém?......tak to ani náhodou....spíš obrovská výhoda. U značek (napr. Nissan, Opel, Toyota........) to mají právě ve ventilkách, každý ventilek má svůj zdroj, který má samozřejmě svoji výdrž, cca 3 roky. Další nevýhoda je, že si člověk nemůže doma sám přehodit sadu zimních pneu, pokaždě se musí do servisu, kde automobil napojí na diagnostiku a znovu nastaví ventilky. A poslední nevýhodou je cena těchto ventilků, která je od 1000 - 2000,- za 1 ks!!!!!!!kč jak u které značky. Proto je podle mého názoru toto řešení u Škody (dále ještě  např. Fiat, Renault.......atd) naprosto v pořádku....a to že to zaznamená po 500 metrech mně ani trochu netrápí. Dokud toto povinně nazavedla EU, nikomu to nechybělo...stejně jako pitomý Stop - Start systém. 90 % zákazníků po něm netouží a přesto ho tam dávají, to mi potvrdil i prodejce........B)

Upraveno uživatelem Marcelius
3

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem v souvislosti s defektem prehodil prave zadni za rezervu (plnohodnotnou). Dival jsem se, ze tlak v ni je stejny jak ve zbytku (2,4), takze po vymene se zadna hlaska ohledne tlaku pneu nekonala...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mě to začalo hlásit na dálnici při 140 :D Tak jsem se lekl a hned zastavil na benzíně. Při kontrole bylo vše ok, uložil jsem hodnoty tlaku v pneu a vše bylo OK :)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kolega v práci pořád nadával na služební vůz, že pořád hlásí kontrolu tlaku v pneumatikách, tak to pořád kontroluje a pořád je to v pořádku. Tak jsem mu uložil hodnoty tlaku a od té doby je klid. :D

Prostě občas se vyplatí si přečíst manuál.

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A jak je to teda se zimním obutím se systémem co má Fabia? To vypočítává na základě snímačů ABS a podobně že není potřeba s novými pneu nic dokupovat?

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nic neřešíš. Prostě nazuješ kola, nafoukáš na požadovanou hodnotu tlaku a uložíš v menu rádia. Pokud dojde ke změně tlaku v některé pneumatice, změní se tvar a tím rychlost otáčení kola v poměru k ostatním. Auto tě pak upozorní, že máš zkontrolovat pneumatiku.

2

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ano tak to je, ale ukladáš hodnotu na stojjacom aute.

Ja som mal z výroby tri kolesá OK a jedno prefúknuté až na 3,5 !! Tak som ho spustil a išiel som uložiť hodnotu za jazdy ako to bolo na octavke II stačilo podržať tlačidlo a uložila sa hodnota.

Tu mi vyhodilo ľavá zadná že je defekt, tak som nakoniec zastavil vypol motor, zapol kľúčik a uložil a už to bolo OK.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A to si teda vozíte měřák stále v autě že vždy píšete přesný hodnoty co jste naměřili? 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já třeba ano, vozím i malý kompresor. 

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Merak s sebou taky vozim, ale presne hodnoty se nikam zapisovat nemusi. Jen si overit, ze jsou vsechna kola nafouknuta na stejny tlak, tzn. maji stejny obvod (predpoklad je stejna velikost a sjeti). V infotainmentu se jen potvrdi, ze auto stoji na 4 stejnych kolech, ktera jsou OK. Co presne si system ulozi nevim. Urcite to nekde na netu bude popsane vcetne toho, jak presne a na zaklade jakych vstupu to system vyhodnocuje a urcuje, kdy se jedna o defekt. Specialni ventilky ale k tomuto reseni nwjsou potreba...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pneumatiky nemusí být nafouknuté a sjeté stejně. Systém si uloží aktuální stav a pak už jen hlídá změny.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kola nemusí být nafuknutá na stejnou hodnotu.Nafouknete pneu na požadovaný tlak a uložíte.Auto si pak hlídá změnu na jednotlivých kolech.

Za dva roky co máme Fabii to zahlásilo jednou a pneu měla o 0,2 nižší tlak.Za mě spokojenost.

Táta má Hyundai i40 a ventilky k zimní sadě ho stály skoro 7tis. :-(

Zlaté řešení co má Škoda.

 

 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj ve spolek. Mám takový dotaz. Posledních pár dnů bojuji z hláškou " nizký tlak v pnumatice. Tak jsem gumy nafoukal na 2,5 a uložil to v sistemu. Pár km byl klid a pak zase ten samý problėm. Tak beru měřák a vše v pořákdu. Na všech pneu 2,5! Takhle se mi to stalo asi 8 x. Nechci ze sebe dělat vola a jít do servisu s takovou maličkosti. Nesetkali jste se s podobným problémem? Dík za radu.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Klidně jdi do servisu, hned. Buď ti neukládá do systému nebo spíš je něco s čidlem ABS. někdo už to tady měl. Doma to nespravíš.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

nekódoval jsi předtím HHC? Já když ho kódoval tak jsem zapomněl udělat soft reset jednotky a pak mi pořád vyskakovala chyba Loss Ind Error Tyre Pressure...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokial nepomoze horeuveden... tak by som 3-4 krat po dofukani zresetoval tlak pneumatik a az potom by som skusil odmerat tlak v pneumatikach. Moze to byt maly unik... Par krat sa mi stalo ze som mal zapichnutu samorezku v gume a guma fucala velmi malicko.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mi se tato hláška objevovala taky, jenže byla konkrétnějí "ZADNÍ PRAVÁ PNEU" tlak byl opravdu nižší, v pneuservise nic nezjistili. Dofoukali a hláška se po 3 dnech opakovala. Ve druhém pneuservise kolo sundáno, přehuštěno a ani ve vodě nezjištěn žáden únik. Opět dofoukáno. Totéž se zopakovalo ještě 3x, bez návštěvy pneuservisu, pouze jsem u benzinky kolo dofoukal, a ostatní zkontroloval.

Pak následovala opětovně hláška. Zajel jsem do pneuservisu již třetího, tam demonováno kolo z auta. Pracovník pootočil kolem o max. 20 stupňů, stříkl na pneu pěnu a hle bublinky, Vytáhl drátek průměru 0,8 mm délky 30 mm zalepil a od té doby klid. U mého auta hlídání tlaku v zadní pravé pneu FUNGUJE.

Signalizovalo pokles tlaku o 0,4 barů v pneumatice.

Upraveno uživatelem ralff
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Hláška " zadní pravá pneu" se mi objevuje tak 2x do měsíce, naposledy asi před 14. dny na dálnici ve 140. Při kontrole je vždy vše v pořádku, tak už mě to ani moc netrhá žíly. Jo, zkontroluji to, ale ne okamžitě, až když je příležitost.

Upraveno uživatelem Heini
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se rozhodl zajet do servisu. Překontroloval tlak certifikovaným měřákem a bylo to ok. Ku podivu měří stejně, jako můj. Projeli jsme to a servisní technik vyzkoušel restartovat stav pneu při rychlosti cca 30 km. Prý to někdy pomůže. Rozloučili jsme se s ím, že když se hláška znovu ukáže, tak mám volat a objednat se na servis. A hle. Ani ne za kilometr znovu únik. Tak budu zítra volat! Pak dám vědět, jak jsem dopadl.

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se