Jump to content

Úpravy-problém se zárukou


wrcman
 Share

Recommended Posts

Ahoj,tady je spousta lidí od značky,kteří mi snad pomohou s problémem.Koupil jsem si poprvé v životě nové auto,mám záruku 5let od škodovky,jedná se mi o vůz O3 1.4TSi...všechny moje auta v minulosti byli do jisté míry upravené,je to takový můj koníček-individualizovat svoje auta,aby nebyla tuctová.Bavíme se o vkusných úpravách např. ve stylu doplňků ze sportovních modelů značky v tomto případě OIII RS,ne tuzingové výtvory:-) Zajímalo by mě reálný pohled na věc,jak je to u nových vozů s tovární zárukou a úpravama.Protože každý z mého okolí cokoliv bych chtěl udělat na autě,tak hned vyhrkne:Neblbni,máš to v záruce,cokoliv se stane si v háji a záruka padá...jak je to ve skutečnosti?Jaká je realita?Upozorňuji,že se jedná vše o vratné zásahy,ne žádné radikální změny,že vše je vratné...snad,až na jedinou věc,kterou mám v plánu a to je křídlo z RS,které by se muselo asi vrtat do víka,protože je na 4 šroubech a kdybych chtěl jen lepit,tak dosedací doba není moc velká,tak bych raději šrouby dal,jako je to u továrního uchycení.Moje představa: chtěl bych decentní úpravu ve stylu RS,přední a zadní nárazník z RS,křídlo RS,rozumně snížit cca 3.5cm (Eibach,HR)+tlumiče Bilstein,18 kola do interieru RS volant,pedály,řadička...nic víc-nic míň.Prostě decentní octu ve stylu RS-bez RS znáčků:-),trochu sníženou na 18 kolech...je to vůbec nějak možné a reálné udělat a nebo opravdu 5let ani ťuk a můžu se pod hrozbou ztráty záruky 5let na auto jenom dívat.Jsem od aut,tak si rád vše na svých autech dělám sám a myslím si,že vše co plánuji si v pohodě jsem schopný na autě udělat a hlavně pořádně,což u autorizáků nejsem ve všech případech tak jistej...nerad auto někam dávám:-(Případně mám přímo ve škodovce rodiného příslušníka v servisu,ale je to 120km daleko a zrovna,že bych chtěl jet 120km si nechat ,,jen,,připevnit křídlo,což nevím jestli by udělali na počkání,vyvrtané díry by se měli ošetřit barvou atd. tak např. přemýšlím jestli je vůbec možné přes známého tuto úpravu zpětně zavézt do servisky a nebo v dnešní době elektronických servisních knížek jen opravdu přímo nasazení v autorizáku...?Stejný případ je u volantu ala RS sehnal jsem ho bez multifunkce,takže jen přehodit na minulých autech jsem to dělal Xkrát,ale u takhle nového vozu nevím,když odpojim airbag v rámci přehození,tak jestli opět to ve škodovce když to napíchnou nepoznají,že někdo s bagem manipuloval?Opět stejný případ jako u křídla 120km k známému 15minut práce přehození,raději bych zase pořádně sám,je to proveditelné?Jsem mechanik,tak co bych případně mohl ze zamyšlených úprav udělat doma a rád a co bych opravdu musel jen přes aut.servis a co např. není proveditelné vůbec...a jak je přísná problematika případného dopsání do servisky...zatím to mám jen v hlavě,tak tady lidé z fora mě určitě nejlépe nasměrují...co je jen v mé hlavě a co by případně mohlo být proveditelné...mrzí mě,že dnes už auta mi připadají jako velké PC a ta radost z klasických dílen mizí:-(Doufám,že mi někdo tady z fora pomůže a doufám,že mi to hned nesmázne...protože jsem to tu prolézal a úplně přesně tuhle problematiku nikdo ve vlákně nevysvětlil...Díky předem-šťastný majitel O3

Link to comment
Share on other sites

Pominu-li rozdíl ceny eresa a Tvého auta (myslím tím, co Tě to bude stát a ereso to nebude), tak kromě záruky na prorezivění v souvislosti s vrtáním děr pro zadní křídlo a snížení (výměna tlumičů) bych asi pochyboval, že by to mohl být velký problém. Vše je ovšem o lidech spíše než o strojích a už za komančů se říkalo, že aktivní blb je horší než třídní nepřítel...tím myslím nějakého aktivistu rozhodujícího o záruce(náš pan Zábrša promine), abych nebyl špatně pochopen. S těmi zápisy a zápisy do "elektronických" on-line zápisů nevím, já mám jen jednu zkušenost, že zapsali nesmysl a ten tam bohužel zůstal až do prodeje eresy....ať to sviští i po záruce :-) já mám teda na Scoutu taky 5-ti letou záruku ale ereso z toho dělat nebudu :-)

Edited by radim1234
Link to comment
Share on other sites

Milý Wrcmane,

člověk nemusí být ani ing. ani PhD., stačí používat obyčejný selský rozum a měl od pána boha elementární vlohy pro obchod. U nás ve firmě např. měníme a stavíme výtahy, jde de facto o tentýž obchodní model (B2B). Proto popíšu krátce své postřehy, a jsme přesvědčen, že podle velice podobných jede i sama Š-A.My dodáme nový výtah (ŠA prodá nové auto) a zákazník od nás dostane vše, co musí obdržet: návody k použití, Prohlášení o shodě, certifikáty o bezpečnosti a jakosti. My jakési "všeobecné obchodní podmínky" (kam lze potajmu schovat ty největší sprosťárny a výluky) nemáme, ale všechny nadnárodní společnosti je mají (Š-A též). Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale kdo někdy například reklamoval telekomunikační služby, ví o všeobecných podmínkách (které si sami mohou také jednostranně měnit) své.
 

Když výtah předáváme, nabízíme nadstandardní záruku (až 120 měsíců - záleží na typu výtahu). Současně s tím KOREKTNĚ a písemně upozorňujeme zákazníka, že výtah v záruce musí být po dobu záruky ve stejné podobě, jako při zahájení provozu. Jakékoliv "vylepšování" a zásahy do výtahu nejsou žádoucí a zákazník obratem přichází o záruku.. Proč? Jsme v Česku, takovém evropském "vychcánkově". Stejně jako existují neseriózní firmy, tak existují neseriózní zákazníci. Řekni mi: proč mám nést záruku za něco, když vidím, že zákazník sám vzal pájku a svévolně změnil barvu podsvětlení? Anebo: zařídil to tak, aby výtah jezdil ještě rychleji, než smí. Ale ouha, najednou to už vůbec nejede a zákazník rád hystericky křičí, že "je to v záruce".. A že třeba právě ta "výměna diody" nemá vliv na funkci zařízení obecně,.atd. atd.

 

Co tím chci říct? Chceš záruku? Nehrab se do toho. Anebo se klidně hrabej, ale my ti to neuznáme, protože kdo má základní právní povědomí, ví, že důkazní břemeno je právě na mně, nikoliv na prodejci. Nu a o tom to celé je. Můžete si stěžovat, můžete nadávat, pomlouvat, ale to je tak všechno. Každý soudce v rozsudku řekne, že jsi si koupil nějaký výrobek a obdržel návod k použití. Svévolně jsi cokoliv upravil a změnil tak parametry i chování výrobku......................

No a pak zaplatíš advokáta protistraně a náklady soudního řízení, znalecké posudky, atd. a odejdeš s prázdnou.

 

Má otázka tedy zní (aby to nebyl sloh na 2 strany): stojí ti to za to? Mě ne, auto se mi ještě vyrábí, všechno chci namontovat od mého prodejce (dealera) Š-A. Jen tak mohu svou záruku 150.000 km/ 5 let naplno využít, a klidně spát. Protože když se to náhodou vysere, omlátím to prodejci o hlavu (korektně). Udělal jsem totiž vše, co mi prodejce doporučil, a nacenil a já také zaplatil. A jestli bude mít Š-A problém, tak je to problém Š-A a prodejce (dealera)  a to jde již mimo mě.. Udělal jsem vše tak, jak je doporučeno.

p.s. a to nemluvím o tvé pojišťovně, když se někde vymeleš (anebo někoho semeleš) a oni přijdou na to, že jsi takový Kutil Tom, který ze Octavie udělal nehomologovanou XYZ káru, která neměla vlastně ani na silnici co dělat.. A to si piš, že oni si toho všimnou jako první - mají totiž na tom postavený svůj byznys..

Link to comment
Share on other sites

Naštěstí auto není výtah. Zda platí, že v případě problémů jsi nucen uvést vůz do původního stavu(naštěstí zde nikdo moc zatím neřeší, pokud se nejedná o nárok na vrácení vozu, zda jsi nebo nejsi firma a to i z důvodu, že jsem nikde nenašel v rámci poskytování záruky rozdíly).

 

Budeš se divit, ale i montáž u autorizovaného dealera(servisu), lze v rámci tvého popisu chápat z pozice výrobce jako počin, kterým lze způsobit ztrátu záruky(pokud se nejedná o schválené příslušenství ze strany výrobce vozu a postup instalace tohoto příslušenství nebyl proveden zcela bez vad). Co lze najít v autě po autorizovaných servisech je někdy až zarážející.

 

Tvrdit, že zákazník ztrácí záruku v případě, že si vymění zářivku ve výtahu a dá si místo bílé modrou, je sice možné, ale je to i díky tomu, že mezi firmou prodávající výtah a firmou kupující výtah není vztah chráněn zákonem, ale jejím vymezením smluvního vztahu(prodej mezi firmami je zcela odlišný než prodej koncovému zákazníkovi, kterým není firma). Budeš se divit, ale koncový zákazník(ne firma) je mnohem lépe chráněn. 

 

Pokud si na autě něco změním a tato změna nemá žádnou spojitost s reklamovaným problémem, rozhodně nikdo v servise to nebude řešit. Změnu mohu provádět vždy jen se souhlasem majitele vozu(pokud je auto v leasingu, či podobně) a to se týká i instalace obyčejného alarmu.

Edited by ferda25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

S dovolením využiji toto vlákno. Chápu, že by některé hrabání do vozu mohlo porušit záruku, ale jak je to v případě zabezpečení(samozřejmě se obávám, že stejné)? Člověk by si rád zabezpečil auto a ruku na srdce alarm od Škody neumí nic zvláštního. Třeba jako takový nějaký pořádnější (alespoň podle diskuzí to tak je) GSM/GPS alarm od Jablotronu.

Žádná jiná možnost zabezpečit si vozidlo není (teď nepočítám pískování skel, či zamknutí řadící páky apod. - myslím aktivní alarmy) aniž by se ztratila záruka?

 

Část nás by si ráda zabezpečila vozidlo, ale jak na to se zárukou z výroby? Kdyby někdo poradil, budu jedině rád. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mám dodatečně montované dva různé zabezpečovací systémy a nemyslím si, že by byl problém se zárukou - pokud Ti při montáži cokoliv poškodí a pak to budeš chtít reklamovat, tak ano, ale pokud budeš řešit např. nápravu, nikdo nebude řešit jaký alarm máš v autě. 

Link to comment
Share on other sites

 

Díky za info. Co jsem právě že obepisoval autorizované servisy, tak odpovědi byly, že ŘJ je velice citlivé zařízení a mají zkušenost, že už se stal případ kdy nebyla uznána záruka jelikož prý cizí zařízení ovlivňovalo ŘJ.

Osobně vždycky nabízí origo alarm + s DO (nemám DO z výroby). Takže je to takové riskovat? Neriskovat? Do čeho jít/nejít?

 

Tak je to takové zapeklité, co si vlastně mohu dovolit...

Edited by Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Link to comment
Share on other sites

Na to aby padla zaruka, musi mit dana uprava primej vztah k tomu co se na aute rozbije. Pokud tam das kridlo a odejde ti neco na motoru nema to na zaruku vliv. Pokud upravis ŘJ a a rozbije se ti zamek kufru, tak taky to nema na zaruku vliv.
Vymenis li tlumice a prskne ti treba stabilizator, nebo neco jineho na naprave tak to neokeces.  Samozrejme servis se muze kroutit kdykoliv, ale pokud by si sel s nima do sporu, muse-li by dokazat, ze tvoje uprava ma primej vliv na to co se v aute pokakalo. Jak uz tu nekdo psal pokud je auto v Leasingu nemel by si na aute delat nic, jalikoz je majetkem leasingove spolecnosti. Taky je finacovani formou uveru, kdy si v technicaku ty, a smluvne davas auto do zastavy. (velky TP ma u sebe financni spoecnost) Tam bych rekl, ze pokud si v technicaku si majitelem a muzes si delat co chces.

Link to comment
Share on other sites

Díky za info. Je to tak. Zde je případně info od oddělení péče o zakázníky od Škody:

Montáží neoriginálního příslušenství přicházíte o záruku na součásti automobilu dotčené montáží. V případě autoalarmu se jedná
hlavně o elektroinstalaci vozu. Pokud by se v budoucnu objevila určitá závada, můžete být požádán autorizovaným servisem a
uvedení vozidla do původního – sériového stavu, aby se vyloučil vznik závady montáží neschváleného příslušenství.

 

(snad jsem neutekl moc o tématu :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kessy+safe systém, bezkabelová anténa. Nemáte prosím někdo zkušenost s GPS sledováním od gpsdozor.cz? Měli slušnou nabídku, ale chybělo jim projednání se škoda auto ohledně možnosti montáže. Z praxe servisu jsem měl informaci o problémech právě s kessy, kdy prostě auto nešlo otevřít a až po demotáži GPS zařízení to pak fungovalo. Proto dotaz na konkrétní zkušenost. jinak se mi nabídka zdála slušná. Dík.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...