Přejít na obsah

startovanie za tepla


alonso84301

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Tak já si "čidlo teploty chladicí kapaliny" zadal, ale nic. Studené v mrazu chytne na jednu otočku, zahřáté na provozní teplotu chytne na jednu otočku, cokoliv mezi tím, nebo "studené" v tropickém vedru točí a točí a točí a točí a chytne až po 3-4 sekundách. Čidlo teploty (4pin) na termostatu vyměněné, ovšem žádná změna. Navíc s novým čidlem moje auto získalo novou "vlastnost", že mi kolikrát kolísá teploměr během zahřívání auta, pomalu stoupá na 70, pak celkem rychle vyleze na 110 a pak se zase rychle vrátí na 70 a pokračuje v klasickém tempu zahřívání na 90... Paráda, fakt. Vzhledem k tomu, že nové čidlo nic nevyřešilo, asi tam vrátím to staré, to mi aspoň ukazovalo dobře na budíku. Ještě, že jsem ho nevyhodil...

Jo a taky nechápu, proč mi to v mrazu chytne na brnk a drží hned po startu otáčky cca 800-900 a ve vedru to nastartuju a jedu "sytič" nějakých 1200 ot...

Nějaký nápad, co by to mohlo být dál? Jo a ještě mi filcka za studena sem tam při akceleraci poškubává a má tendenci se při rozjezdu dusit, ale jak se zahřeje je vše OK.

 

edit: jde o 1.3MPI r.v. 2001, najeto cca 130tkm

edit: nové těsnení pod hlavou, olej+filtr, svíčky, filtr vzduchu, teplotní čidlo. Chystám se ještě na výměnu palivového filtru, ale tomu moc nevěřím, vzhledem k tomu, že zahřáté to jede OK i na plný plyn do max otáček bez jediného zaváhání...

Editováno: , autor: tarmi
doplnění typu motoru a měněné věci pro eliminaci rad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To houpání rafičky teploměru nedělá čidlo, ale termostat - je citlivej, otevře se, tím teplota na čidle vyleze, ale jak do motoru otevřením termostatu hrkne z velkýho okruhu studenější kapalina, termostat se zas na chvíli zavře - a po dohřátí se znovu otevírá. To se několikrát opakuje, než se kapalina komplet prohřeje na stejnoměrnou teplotu. Pak termostat růstane otevřenej, dokud motor nezhasneš. A to, že teplej motor bez zátěže jede na "sytič" 1200RPM, to je kus softu, kterej bez zátěže dohřívá lambdu a katalyzátor - jak se rozjedeš, ten režim "sytič" se OKAMŽITĚ vypne a motor jede na normální režim v zátěži = nezvyšuje to spotřebu navíc, jako to dělal mechanickej sytič s přívěrou.  Při zátěži totiž motor dává dost horkýho plynu k tomu, aby se sonda i kat ohřívaly bez dodatečnýho paliva. Po studeným startu je kat ohřívanej už startovací dávkou, která je právě kvůli snazšímu startu za nízkejch teplot větší než při vyšší okolní teplotě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...