Přejít na obsah

Hučení levého kola


Mourek89

Doporučené příspěvky

ahoj,také mám stejný problém co tu popisujete,motor 1.6 tdi,jízda a zatočení do leva (hlavně kruhák) hrčení od motoru z levé strany do prava ticho,hodně mi to vadí,naštěstí s autem jezdí normálně manželka,ale když s ním jedu nekdy já jsem akorát nas...v servisu jsem byl už 3x,poprvé loni se se mnou technik svezl,řídil a jel takovým stylem,že to ani slyšet nebylo a že to je těžky tyhle zvuky odhalit atd atd a že kdyby se to zhoršovalo mám přijet,neřešíl jsem a nechal to zatím byt,podruhé jsem byl tad asi před měsícem protože s autem jedeme na dovolenou a nechci aby mě tam po cestě nějaké zvuky obtěžovali,tentokrát jsem řídil já,technik řekl že tam trochu něco taky slyší tak jsem auto objednal s tímto problémem do servisu.týden tam stálo pak volali že to týden konzultují s fabrikou a že v pondělí přijedou technici z boleslavi na analýzu...v pondělí auto hotové,technici prý hned věděli kam šáhnout,prý provedli vystředění motoru a problém vyřešen a jestli tam jsou nějaké zvuky ještě tak že to už jsou běžné provozní zvuky vozu...samozřejmě problém nevyřešen,zvuky to dělá pořád akorát ted to trochu vrčí i doprava :-) no jsem z toho vyloženě nadšený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj všem, dal jsem tomu trochu času abych se neradoval předčasně, ale vypadá to, že já mám vyřešeno! Při pokusu o druhou reklamaci dostal můj servis pokyn aby se nepokoušeli závadu ostranit, auto jsem přistavil na sluvený čas do servisu, přijel technik z MB, poslechl a uznal reklamovaný hluk, požádali mne, zda bych vozidlo zapůjčil do MB na testování, svolil jsem. Za 10 dní vozidlo zpět s resume, výměna uložení převodovky (na pravé straně hliníkový držák) + usazení motoru.

Projevy jsou prozatím pryč (najel jsem asi 1500 km). Uvidíme co dál. Jen pro zajímavost, přijel za mnou kolega s čerstvou Ocraviíí CNG tak jsem hned běžel porovnávat to co je vpředu pod kapotou, jaký byl můj údiv když jsem zjistil že má úplně jinou převodovku, ale proč? Může někdo kouknout do ETKY a porovnat, klidně dodám i VIN obou vozů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

nieco nove ohladom toho problému? spomenul som to na garancke tak to chcu buduci tyzden riesit. technik spomenul hom. klb, alebo lozisko, ale evidentne iba strielaju a budu skusat metodu pokus - omyl.

 

edit: po vymene na zimne plechace zvuk zmizol. takze to bude suvisiet s diskom alebo pneu...

Editováno: , autor: elback
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

tak som vo stvrtok objednany do servisu. hucanie sa v poslednom obdobi zintenzivnilo uz aj pri priamej jazde. pri toceni do lava je to este intenzivnejsie. skusal som tocit kolesom a od prevodovky pocut take kovove cvakanie.

Editováno: , autor: elback
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to psal v jednom vláknu. Mám 1.2 TSI a trápí mě stejný problém, ale převodovka je MQ200, kód MYF. Původně mi dělaly kravál pneumatiky, ale po výměně za novou sadu je hluk zpět. Nejsou to pneumatiky, ani ložiska. Občas při zatáčení doleva a pomalé jízdě něco chroupe u levého předního kola. Při přímé jízdě hluk jak od vadného ložiska v kole, výrazné zhoršení při prudkém zatočení na obě strany. Při brzdění motorem něco jakoby kope do podlahy v oblasti tunelu a je slyšet (zatím slabě) zvuk, podobný vylágrovaným zadním diferenciálům u 4x4 nebo dodávek. Najeto 83 000 km.

 

Když mám zvednuté jedno přední kolo a chci s ním točit (neutrál), tak se z převodovky/diferenciálu ozývá kovové cvakání/bouchání, hodně záleží na rychlosti otáčení. A celkově se v hnacím ústrojí objevila pěkná vůle - znatelné při přidání plynu. 

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkoušel tahat za poloosy a na straně řidiče je malá vůle buď vnitřního kloubu poloosy, nebo v diferenciálu. Vůle je jen při tahu/tlaku v ose poloosy. Znovu jsem točil každým předním kolem zvlášť a při otáčení kola u spolujezdce se z převodovky ozývalo občasné bzučení. Teď nevím, jestli čekat na zhoršení, nebo najít nějakého převodovkáře. Nechci, aby se to rozprsklo třeba na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem zde psal že současný Škodovky vydrží tak do 100 Tkm tak mě zde odsouzovali za nesmysl. Jenže pravda je ještě horší a 83 Tkm na setrvák je velice tragický výsledek. Já u Mitsubishi ho měnil až v 235 Tkm. Na Octávce 1,8 T je při 199 Tkm stále bez jediného problému. Prostě úspory Koncern již přepísknul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ten setrvačník konzultoval s mechanikem a potvrdil mi to, ještě funguje, ale potřebuje vyměnit. Je slyšet rachtání i když stojím vedle auta, když otevřu dveře a položím na ně ruku, tak je cítit, jak auto vibruje. Jistá jsou i špatná ložiska v převodovce, jen nemůžu říct, která to konkrétně jsou. Já jen prezentuji věci tak, jak jsou. Samozřejmě, mohl jsem mít smůlu na vadný kus. Ale těch závad přibývá a celkově to auto selhává. Celý tento problém je podpořený tím, že servisní síť neposkytuje žádnou servisní podporu, kromě metody pokus a omyl za peníze zákazníka. Navíc není jednoduché najít servis, který by chtěl u mého auta rozlousknout převodovku. Ve dvou servisech mě poslali pryč, protože oprava bude velmi drahá a výsledek nejistý, mám si sehnat celou převodovku. Od auta za půl míče prostě očekávám nějakou kvalitu. 

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je smutný že Škodovka se vůbec nezlepšila za posledních 17 let v přístupu k zákazníkovi. Já u mé 1,8 T reklamoval v roce 1999 špatný synchron na dvojce a Škoda to bagatelizovala a stále tvrdila že se to rozjezdí časem. v roce 2000 při 11 Tkm jsem jim to hodil na hlavu a s souhlasem že rozebrání převodovky zaplatím sám, pokud bude vše v normě po demontáži. Jenže pravda se ukázla na mé straně a tak to Škoda zaplatila v plné výši sama. Takový přístup kdy zákazník musí znát více než celé servisní středisko a i technik z Boleslavi je velice smutný a proto byla 1,8 T poslední od Koncernu. Na druhou stranu Octávka od té doby odvádí špičkovou službu a nezlobí a nežádá si finance na opravy. Bohužel taková auta se již nevyrábí. Ale problematický přístup k zákazníkovi přetrval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dojezdil, včera jsem najel 400 km a cestou domu to vypadalo dost zle. Převodovka hučí jak mlýnské kameny a když jsem to dneska zvedl na podpěry, nastartoval a řadil vyšší rychlosti, bylo celkem jasno. S velkou pravděpodobností odešla ložiska v diferáku. Mám informaci, že tahle převodovka na to trpí a jedná se o celkem běžnou závadu. Mám další informaci, kterou jsem dostal z člověka, který pracuje v dodavatelské firmě. Nebudu nikoho jmenovat, ani firmu - znalí snad budou vědět. Jedna z hlavních částí motoru (obvykle jsou tam čtyři) má být podle přání Škodovky vyráběna tak, aby selhala nejpozději ve 200 000 km. 

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mandido: prosím tě, jakou máš motorizaci a rok výroby? Super by bylo, kdyby si ze štítku servisní knížky opsal kod převodovky. Co vím, tak např. do 1.4 TSi 103kW se dávali dva druhy převodovek (NBJ, PEQ)

edit: omlouvám se, už to vidím pár příspěvků výše, co se týče dvouhmotového setrvačníku, tak si myslím, že 1.2 TSi ho nemá stejně jako 1.4 TSi

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím setrvačníkem nastala zajímavá situace. Auto se chová stejně jako má stará O1 tdi pd s vytahaným setrvačníkem. Nikde jsem setrvačník na 1.2TSI (EA211) neviděl na prodej. V servisní příručce je ilustrace připomínající jednohmotu. Jestli se opravdu jedná o jednohmotu, tak už nevím co tak šíleně chrastí a hlavně "pruží". Když shrnu chování: na volnoběh chrastí/cinká, při pouštění spojky tam hlasitě cvakne/bouchne, při prudké akceleraci a volnoběhu celé auto vibruje. Hlavně při "sprintu" mám pocit, že je motor spojený s převodovkou přes pružinu - čím více vibruje, tím hůře táhne. Porovnání s 1.4 TSI mám a tam je jednohmota znát už při pouštění spojky, lze s tím pěkně škubnout. S 1.2 TSI se mi podobný kopanec nikdy nestal. Musím vyndat převodovku, pak ten setrvačník vyfotím a hodím to sem. 

 

dodatek: podle nabídky zahraničních shopů s autodíly má starší 1.2TSI EA111 dvouhmotový setrvačník, EA211 jsem nenašel

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám poslední info k setrvačníku. Odvážil jsem se vkročit do autorizovaného servisu a zeptat se na setrvačník podle mého VIN. Moje auto má JEDNOHMOTU v ceně cca 7000 Kč. Popisované problémy tedy způsobuje něco jiného. Doufám, že je to 100% informace, protože většina mnou oslovených prodejců a mechaniků mluvila o dvouhmotě. Chlapík v autorizáku tomu při pohledu do katalogu dílů také neveřil, ale katalog prý mluví jasně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už vím co způsobuje hučení. Jsou to na 100% ložiska v diferenciálu, hlavně po zahřátí převodového oleje je to doslova orchestr. A výše zmíněné problémy jakoby od dvouhmoty pochází též z převodovky, tohle ještě není přesně lokalizováno. Kdyby měl někdo tip na bytelnou převodovku, která by pasovala, prosím dejte vědět, klidně i dlouhý pětikvalt. Myslím, že současná převodovka se bude sr*t pořád, nechci každých 80 000 km řešit GO.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak jsem si myslel, ze jsem paranoidni, ale mam stejny problem. Mam Octavii 1.6.Tdi najeto 23000 km a pri zataceni, staci jen mirne vlevo, se z leveho kola ozyvaji stejne zvuky jako tu popisujete. Nejdriv jsem si myslel, ze se jedna o neco na kole(kloub, nebo nejaky binec na kotouci), ale zvuk se ozyva jen pri zarazenem kvaltu. Proto jsem si sam vydedukoval, ze to musi byt nekde na prevodovce a jen se mi to tu potvrdilo. Jsem objednany pristi utery na servis Auto Jarov, tak jsem zvedavy, jak si tam s tim poradi a hlavne jak dlouho budu bez auta, ktery potrebuju kazdy den.

Dejte bacha pri koupi, precist si to tu pred zkusebni jizdou auto bych nebral. Bylo to slyset uz tehdy, akorat jsem tomu nejak nevenoval pozornost pri tak malym najezdu. CHYBA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...