Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Ved ja tiez na nej ;) Mam cca 8500 km
Na letných som mal dlhodobu 5,9 (auto som setril prvych 2000 km), potom som ho zacal prehanat a teraz poslednych cca 2000 na zimnych ho skor setrim.

Parkrat som natankoval ten drahsi benzin, ako som vravel.. spotrebu zrazu pisalo vyssiu (realne vsak ostala cca 5,9). V podstate je hlavne ovplyvnena podielom dlhych tras po dialnici. Ak idem 110 -120 spotreba sa pohybuje 5,1-5,3 na danej trase podla PC. Ak idem cca 115-135 spotreba je 6-6,2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@Bflame @Armyk aj ja tankujem na Metre v Devinskej. Mozeme dat niekedy mini zraz :). Kazdopadne neviem ci viete ale ak mate O2 tak mozete ziskat zlavu 4 centy na fuelsafe paliva alebo 8 centov na V power paliva na Shellke. Pri aktualnych cenach PHM mi po uplatneni zlavy vychadza fuelsafe lacnejsie ako aditivovana 95ka na Metre - co uz asi stoji za zvazenie. Inak ja mam tiez dlhodobu 5.9l (81kw, combi, aktualne nabehane okolo 6600km).

Editováno: , autor: Hukoman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty kráso 4.8... To jezdis jak? A co za motor? 66 nebo 81?

Mám najeto 20 tis. a spotřeba teď přes celou zimu rovných 5.0 (66kw) a jezdím normálně, tak jak se má. Tím nechci říct, že používám našpetávač řazení rychlostí. Většinou jsem o jeden stupeň níž někdy i o dva (tedy kromě 5tky, kterou zpravidla řadím mezi 80-90 km/h). Na mojí první F1 sdi jsem měl průměrnou spotřebu pod 4 litry. Bude to asi lepším citem a z 80% stejnou trasou. Takže mi 4,8 nepřijde tak nereálné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě hlava nebere kde chodíte na ty spotřeby, jezdím průměrně za 4,5 trasu cca 40 kilometrů (převážně okresky) a když jedu po dálnici z Ostravy do Prahy těch 110-120 tacho, tak dojedu za 5,1. Opravdu, ale opravdu jsem se nad 6 ještě nedostal a to ani když jezdím po Ostravě ve městě, většinou jezdím po městě za těch 5,7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím trasu cca 65 km, kde překonávám výškový rozdíl 300 m.n.m, takže do práce klidně za 4,3 - 4,7 a zpět zase do kopce, takže 5,0 - 5,5. Souhlasím i s Los Pakos, že jsem se nikdy nedostal nad 6 litrů po delší cestě. A opravdu potvrzuji, že s fabií 1,9 SDI nebyl problém jet tu samou trasu za 3,3 a zpět za 4,2 ale za ideálních podmínek a držení 90km/h, což je v podstatě 80% cesty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě hlava nebere kde chodíte na ty spotřeby, jezdím průměrně za 4,5 trasu cca 40 kilometrů (převážně okresky) a když jedu po dálnici z Ostravy do Prahy těch 110-120 tacho, tak dojedu za 5,1. Opravdu, ale opravdu jsem se nad 6 ještě nedostal a to ani když jezdím po Ostravě ve městě, většinou jezdím po městě za těch 5,7.

Mě to hlava bere naprosto, taky umím jet za 4.5l ale s tím, že jsem vědomě brzda provozu. Zrovne nedávno jsem takového Fabiatika potkal, napojil se z vedlejší, přímo před mé auto (jel jsem cca 90-100km/h), tudíž mě nakrásno vybrzdil a pak na cca 80km/h zrychloval na pohodu asi dva kilometry, ale určitě mu to nežralo a mohl psát na fórum jak jezdí za tři.

Osobně jezdím svižně, mám 1.2 TSI 81kW, spotřebu mi hodně zvedá Praha a dálnice, plus se s autem učí přítelkyně a hodina učení se rozjezdů po parkovišti vyžene spotřebu hezky vysoko. I přes to mám dlouhodobou cca 6.1 litru.

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím... včera jsem jel všechny dálnice s omezovačem na 136km/h (130 podle navi), kolem Lince a tunelama k hranicím (84 resp 104) a pak z Budějc nahoru tak kolem 100, na rovinkách i trochu víc. Když tam jedu 90, tak je za chvíli za mnou vláček a to jsem pak nervozní, takže radši někoho dojedu a držím pak jeho tempo. Ve výsledku spotřeba 6.3l...   :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavel_cz: Za brzdu provozu se rozhodně nepovažuju, ale taky nejezdím stylem brzda-plyn. Jezdím převážně limit +10 km/h a řadím při 3000-3500 ot. Na dálnici jezdím těch 110-120 nejlepší poměr rychlost-spotřeba. Taky sem tam auto protáhnu 180 km/h, ale nikdy jsem nejel nad 6 litrů. Nemám ani přehuštěné gumy, pouze pro každém tankování dolívám VIF a tankuju jen na Benzině každých cca 850 km poté co vyjedu nádrž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

los pakos: Ano, ona většina lidí, co jezdí za štyry, se nepovažuje za brzdu provozu. :) Ale ono to není jen o tom, kolik máš na tempomatu, ale i o tom, jak se připojíš z vedlejší, jak předjíždíš, jak vyrazíš ze světel atp. Jezdit se spotřebou čtyři litry není o tom, nechávat auto ekonomicky dojíždět a rozumně řadit, je to opravdu o loudání, byť to tak mnohým nepřijde. Neber to nijak osobně, je to jen konstatování.

Líbí se mi takové jedno přísloví: "it's NOT about miles per gallon... It's about smiles per gallon".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, řekl bych, že klidně o litr, litr a půl, ne-li víc. Osobně se na dálnici také někdy tahnu 110km/h, ale to je třeba v 5 ráno, kdy není žádný provoz. Oproti tomu bych tak určitě nejel v 17h odpoledne, protože jak píšeš, to je otravování ostatních i když si lidé myslí, že nejsou brzdami provozu - jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řadím se mezi ty s nižší spotřebou a musí mpotvrdit, že pokud auto protáhnu, tak se nad těch 6 dostanu. Ale to znamená vyrážet ze semaforů jako první i vedle nadupanějších vozů, řadit snad až u 4 000 ot., občas předjet a jet víceméně dost agresivně a bez S/S.

 

Pokud jedu rozumně, vím, že mě čeká zelená vlna pokud se budu držet na 55km/h, rozjezdy mám plynulé, ne že vystřelím, ale ani se neloudám, obvykle s těmi 81 kW jde ten rozjezd mít tak jako ostatní a s rozumnou spotřebou a řazením v nižších otáčkách, když je někde max 80 km/h tak tam opravdu jedu 80 km/h a mám na háku frajírky co tam musí letět kilem, pokud předvídám, pokud do křižovatky dojíždím když vidím červenou bez plynu a brzdím až opravdu ke konci, ne že si to dávám pod plynem až když jsem skoro v křižovatce a pak to zadupnu... Tak se se spotřebou dá dostat pod pět litrů i na krátkých trasách po městě (okolo 10km). Ale jezdím sám, mám přes 15 000km, bez kopců. Stačí jet i třeba delší trasu, do auta navalit tři těžší lidi, kufr, kopce, a už se to těžko stahuje i pod těch šest, to už se motor musí vytáčet... I těch 81 kw a nějakých 170 Nm není moc na více lidí, s jedním člověkem je to pěkná jízda s pěknou spotřebou, více lidí už je buď pěkná jízda s velkou spotřebou nebo líná bublavá jízda (otřesná pro motor) s rozumnou spotřebou.

 

Závěrem, vím proč někdo má nad 6 i když jede sám, stačí když jedu ráno, předemnou další studené auto a frajer řadí čtverku až při 80 km/h jen aby se rychle rozjel, pak ho stejně dojedu a na semaforech tomu on opět naloží a později je dojet. Ty ROZJEZDY si fakt vezmou, záleží na učiteli. Pokud někdo někoho naučil řadit ve stodvacítce, nebo ještě na pionýru, tak se nedivím, že to točí co to dá. Pokud někoho učil řadit děda, který byl zvyklý ze starého diesela motor podtáčet a "šetřit", každý si vyloží po svém, tak je to jiná jízda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cubais:..rozjezdy mám plynulé, ne že vystřelím, ale ani se neloudám, obvykle s těmi 81 kW jde ten rozjezd mít tak jako ostatní a s rozumnou spotřebou...


Promiň, ale nevěřím Ti, jednou napíšeš, že řadíš max. na 2000ot./min - nánosy karbonu vítejte! A pak tu tvrdíš, že s 2000ot./min jezdíš rozjezdy ze světel jako ostatní auta. Já s nikým nepotřebuju závodit, není mi 18 abych se radoval z toho, že někoho zpráskám na světlech, ale představa, že potkám na cestě někoho kdo jezdí s motorem na 40kW, protože tolik máš na těch 2tis ot. mě děsí z toho důvodu, že vím, jací to jsou loudalové.

Klidně se loudejte a chlubte tím, jak jezdíte za 4 litry, ale vězte, že brzdou pro ostatní jste, jakkoli si myslíte že ne. A ono i to dojíždění na semafor... ano také dojíždím setrvačností, ALE ROZUMNĚ, opět nedávno předemnou člověk dojížděl posledních asi 30 metrů stylem, že už skoro stál, protože auto nemělo setrvačnost na to to dojet. Za námi kolona aut, ale pan šetřílek jel na spotřebu.

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele jestli je to 2500 z jedničky na dvojku a 1900 z pětky na šestku, kdy už nepotřebuju tolik akcelerovat... Nikdy to nejsou přesné otáčky, prostě v provozu brzda nejsem ani při rozjezdech, ani na rovných úsecích, leda na dojíždění u semaforů ale tam jsem fakt takový, že zamnou nikdy kolony nevzniknou. Párkrát se mi stane že nějaký divočák ještě zrychluje potom, co na semaforu blikla červená a já jsem 500 (zhruba, neber mě za slovo přesně) metrů od semaforu. Tak prostě nohu z plynu a dojedu. Tím bych ot ukončil, ve výsledku jde jezdit za 6,5 na sto pokud řadíš ve vyšších otáčkách, jezdíš s naloženým autem a využíváš 81 kW naplno. Pod pět dlouhodobě se dá jezdit pokud jezdíš sám, po rovinách, a využíváš třeba jen 40 kW...

Já nepotřebuji těch 81 kW využívat při každém rozjezdu :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, řekl bych, že klidně o litr, litr a půl, ne-li víc.

 

Má někdo další zkušenosti? Protože litr na sto znamená cca 30Kč navíc a nevím, co by se muselo stát, abych trávil na dálnici sto let šnečí jízdou. Fakt by mě zajímalo, jaký rozdíl dělá ostřejší jízda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...