Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Hkubes:  Je opravdu rozdíl ve spotřebě 66-81 kW verzí tak dramatický, jak píšeš (0,6 litru)? V čem vidíš rozdíl této spotřeby (je to tak obrovská daň za trošku vyšší porci točivého momentu silnějšího TSíčka)? Jak vypadá trasa, kterou s manželkou jezdíte - resp. využíváš 6. rychlostního stupně při této trase, nebo jezdíte jen na pětku u obou aut?

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0,6 litrů rozdíl je celkem dost na to, že ty motory jsou stejné, jen upravené SW. Že by to dělaly převody?

 

Já jsem se dostal do stavu, kdy se nad 5,5 nedostanu ikdyž jedu ostře a po dálnici "trošku svižněji", tak domu přijedu se spotřebou 5,2-5,5. Když jedu opatrně tak mám 4,5 bez problémů.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé tohle srovnání je i přes to, že jezdí stejnou trasu, nesmyslné. Dva různí řidiči budou mít rozdílnou spotřebu na stejné trase i pokud budou mít identická auta.

Hodně ovlivní styl, manželka třeba při akceleraci méně točí, jezdí plynuleji, dříve vyřazuje. U HKubese je ještě k tomu jedno auto kombík, druhé auto HB. Rozdíl je 44kg ve prospěch HB. HB má asi lehce jinou jinou výbavu, určitě jiné převody (66kW při 130 3000ot. na 5tku, 81kW při 130 2700ot. na 6tku), předpokládám, že i řidička váží méně. Takže rozdíl mezi auty s řidičem může být klidně i 100kg. Tohle všechno může hrát proti kombíku se silnějším motorem.

Chce to vyměnit auta, pak zprůměrovat a uvidí se, jaká je realita.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390 Moment jestli myslíš mě , tak jsem psal, že stejnou trasu pokud jedu s druhým autem jedu za tolik a tolik a když jedu s mojím tak spotřeba je vyšší. Od začátku má žena menší spotřebu. Dnes jsem se dostal poprvé při stejném stylu níž , takže čekám, že se to nějak upraví. Ale zatím jsem se nedokázal dostat na tu spotřebu co s 66kw.A jezdím s oběma auty tak mohu porovnat. Né, že jenom koukám, jak jezdí žena a jak já. Jinak pneumatiky na obou autech 185/60R15 i když každý jiného výrobce.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé tohle srovnání je i přes to, že jezdí stejnou trasu, nesmyslné. Dva různí řidiči budou mít rozdílnou spotřebu na stejné trase i pokud budou mít identická auta.

Hodně ovlivní styl, manželka třeba při akceleraci méně točí, jezdí plynuleji, dříve vyřazuje. U HKubese je ještě k tomu jedno auto kombík, druhé auto HB. Rozdíl je 44kg ve prospěch HB. HB má asi lehce jinou jinou výbavu, určitě jiné převody (66kW při 130 3000ot. na 5tku, 81kW při 130 2700ot. na 6tku), předpokládám, že i řidička váží méně. Takže rozdíl mezi auty s řidičem může být klidně i 100kg. Tohle všechno může hrát proti kombíku se silnějším motorem.

Chce to vyměnit auta, pak zprůměrovat a uvidí se, jaká je realita.

 

Proto jsem psal, ať si vymění auta a pak se uvidí, jinač s těmi převody je to trošku jinač, 66kW verze má výrazně delší převody a to co má 81kW jako 6ku, tak má 66kW jako 5ku. Když jedu po dálnici na 5ku při 130 km/h točím kolem 2800 otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ke zpřevodování dle mých teoretických výpočtů vychází dulel 66 s 81 kW verzí tak, že u šestirychlostí skříňě točí motor na 1 o 4,2 % více otáček, na 2 o 8,5%, na 3 o 8,5%, na 4 o 8,5%, na 5 o 8,5% více otáček a naopak při 6. rychlosti točí agregát o 12% méně otáček. 

Z toho plyne, že když pojedu při konstantních točkách na pětku u slabšího tsi 53 km/hod, tak u silnější tsi pojedu na šestku při stejných otáčkách 60 km/hod.

 

Jinak dle papírů by 66 kW verze měla točit při 130 km/hod 3000 otáček (na 5. rychlost).

Verze 81 kW by pří 130 km/hod měla točit 2640 otáček (na 6. rychlost).

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se spotřeby týče: slováci testovali shodně vybavené HB s oběma motory TSI a výsledkem byla IDENTICKÁ spotřeba v průměru 6,0 litru / 100 km. Jednalo se o jízdu přes Tatry do Polska a zpět. Tak nevím, kde je pravda?

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepav: ten test nebol robený na rovnako vybavených autách. Jedna mala motor 66kw a výbavu ambiente a druhá 81kw bola style. Navyše ani nemali rovnaké gumy - kolesá (15" vs 16").
Mali rovnakú spotrebu, ale čisto teoreticky to znamená, že rovnako vybavené a obuté by už nemali rovnakú spotrebu. No a nemám to síce pred sebou, ale ak si dobre pamätám, bolo to 5,7 litra. Ak teda hovoríme o teste dvoch fabii HB od Rasťa Chválu (čo predpokladám, že áno, keďže iný test taký u nás robený nebol).

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepav: ten test nebol robený na rovnako vybavených autách. Jedna mala motor 66kw a výbavu ambiente a druhá 81kw bola style. Navyše ani nemali rovnaké gumy - kolesá (15" vs 16").

Mali rovnakú spotrebu, ale čisto teoreticky to znamená, že rovnako vybavené a obuté by už nemali rovnakú spotrebu. No a nemám to síce pred sebou, ale ak si dobre pamätám, bolo to 5,7 litra. Ak teda hovoríme o teste dvoch fabii HB od Rasťa Chválu (čo predpokladám, že áno, keďže iný test taký u nás robený nebol).

Áno, bol to Rasťa... Tak těch výbav jsem si nevšiml, každopádně, pokud ta silnější byla na větších kolech, tak by to znamenalo, že na menších (a tedy užších) by spotřeba byla ještě nižší. Čili pak by platilo: silnější TSI = nižší spotřeba...

Díky za upozornění. Do Polska jeli (přes Tatry) za 5,8 , domů pak za 6,2 (so zemiačkami v kufre) u obou motorizací.

 

Odkaz:    

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak si myslím aj ja, že preto u 81kW často vychádza vyššia, alebo rovnaká spotreba, lebo autá sú aj väčšinou vybavenejšie (style = ťažšie) a zároveň majú širšie gumy.
Som zvedavý na svoju combi style + široké gumy + 66kW, to je zas iný prípad. :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V papírových hodnotách je rozdíl 0,1 litru v neprospěch "81". 

Aryk: ty máš taky objednaného kombíka ve style? Jakou barvu? Já jsem šel do stříbrné metalízy. Proč jsi nešel do šestikvaltové verze? Kdy máš mít auto, kdy si jej máš přebírat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně jak píše Pepav, všechny rychlosti kromě šestky má silnější motor kratší než odpovídající stupeň u slabší verze a šestka je zas delší než pětka u 5MT. Jinak ten rozdíl 0,1 litru v NEDC může být taky tím, že slabší verze se testuje na 14" kolech zatímco silnější se testuje na 15" (protože 14" kola mít nemůže). Ten rozdíl o kterém tu píše Hkubes může být z velké části způsoben tím, že silnější verze celkově ochotněji reaguje na plyn a řidič si přitom myslí, že jede úplně stejně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všeobecně u přeplňovaných motorů záleží na jízdním stylu řidiče, někdo se se stejným autem nedostane pod sedm a jiný jezdí pod šest :) 

Samozřejmě pak také záleží na délce a profilu trasy kterou nejčastěji jezdí, jestli je v autě jen řidič či více osob atd.

 

Osobně se po více jak 25 000km moc neodchyluji od udávané spotřeby výrobcem která je 5,8 jezdím dlouhodobě za průměrných 5,9 (viz. odkaz v podpisu) a to jezdit do práce na druhou stranu tak se dostanu tak na 5,6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...