Jump to content
Majký

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw

Recommended Posts

Mám 66kw, jezdím převážně po okreskách, spotřeba se mi pohybuje mezi kolem 5,7 - 6,1. Na dálnici to jde i výš. Celkově si na spotřebu nějak extra nestěžuju, i když si myslím že by mohla být nižší. U atmosferické 1,2 ve Suzuki Swift jsem nemíval problémy držet se na 5,2L, na druhou stranu s tím vozidlem se nedalo předjíždět. S tím turbem ve Fabii to občas i jde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za skoro 30 tis. km co mám s autem najeto, mám pořád dlouhodobou mezi 5,8-6,1, převážně se jezdí město a okresky a dálnice kolem 140km/h, ale občas je v tom je i rychlejší přesun po dálnici de facto s využitím vmax. A jezdím tak, že to rychle dostanu na potřebnou rychlost a pak udržuji, kde to jde brzdím motorem, který ale už moc nebrzdí (proti 1.0 TSI ale pořád o dost více :d)

Share this post


Link to post
Share on other sites

díky všem,ještě to zkusím,nejvíc mě pobaví spotřeba za 3 km kde ukazuje průměr 38L/ 100 :-D a pak po 12 km jsem na 11L /100 fakt síla.....  ,ale už ted je to jasné,že fabka 63 kw která měla 209 tis. sem jezdil zběsilou jízdou na max. 6.5 l. bude lepší. Opravdu téhle nešlapu,při jízdě koukám na okamžitou spotřebu a stejně přijedu za 7,1 L, když nestíhám jedu "ostře" a sem na 9L a ještě to nejede...(oproti TSI 63 Kw,která měla perfektní zrychlení) opravdu neskutečný.:-D.Před II.fabkou ještě Peugeot 406 s HDI 81 kw bez problému 6,3 - 6,7 a šlapal sem mu na krk...// ...nemusel sem kupovat motor s turbem,stačil tříválec bez ničeho,když jezdím vlažně

Edited by obitch
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bude tam nějaký problém, ať už v jízdním stylu nebo v motoru/palubním počítači samotném.

Ani když jedu jen 2km do obchodu, tak nemám spotřebu přes 10l.

38l/100km mi to ukáže na chvíli, když auto nechám bežet tak 5 min na volnoběh než vyjedu (třeba když něco zapomenu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky,asi problém bude,jelikož nechám auto bublat jen minutku než otevřu vrata,pak jede z kopečku dolů,pak sice 2 km do kopce a dál zase 1 km z kopce,zastavím a 38l/100 ...prostě super,tomu auto nešlapu,koukám na okamžitou..., pak blikne  40L/100 na průměru a  kvůli kopci je tam okamžitá 30 - 40 L /100 ,ale pak 1 km dolů,kde je 0,0 L/100,zastavím a 38L/100,ani ZIL 131 tohle nežral

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A neni to auto nove? Take jsem mel po koupi noveho vozidla vysokou prumernou spotrebu pres 7,5 l/100 km a nyni po dvou letech mam cca rok 5,8 l/100 km. Pocital jsem to po kazdem tankovani a vzdy se to postupne v tom prvnim roce o neco snizilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud si jses jistej, ze neni chyby v tobe a mas overeno, ze realna spotreba s budikem souhlasi, tak ja osobne bych auto prohnal emisema a pokud tam bude chyba, tak mi logika rika, ze se to tam musi ukazat. Doklad bych pouzil jako podklad pro reklamaci. Neni to asi spravne, ale usetris si cas a nervy dohadovanim v servisu...kolega jednou vysokou spotrebu reklamoval a byl to nekonecnej pribeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka je, zda sedí to co říká PP s realitou, když tankuješ (od plné do plné) sedí počet litrů se spotřebou kterou hlásí auto od dotankování?
Minulou zimu jsem jezdil trasu 4km po městě s převýšením 60m nahoru a i v mrazech co minulý rok panovaly jsem nebyl nad 10l/100 (když jsem to jel v opačném směru z kopce dolů), dostal jsem se bez problémů k 6,5-6l/100). V obou případech se za tu dobu motor ani neohřál. Přes 30l tam nemám ani když vyjedu a zobrazí se spotřeba (hned ta první).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluci,možna že to až moc řešíte,neni lepši si auta užívat a prostě jezdit.Ja taky nedosahuji těch průměru okolo 5,5l a taky se z toho nezbláznim;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bitttpower: právě je potřeba tohle řešit co nejdříve, pak ho vyhodí z technické a servis se bude kroutit, proč to neřešil hned...

Edited by Johny.z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona je taky ta okamžita spotřeba dost zavadějíci,chce to vyjet nádrž na "nulu" ,nabrat plnou a pak se uvidi jakou ma "průměrnou" spotřebu.Tohle nejde měřit z nějakeho 3 kilometrového useku kdy ta spotřeba takhle skáče.Pochybuji že pak najede na nádrž např.150 km.

 

Edited by bitttpower
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je to funglovka co před chvílí vyjela ze salonu tak to zatím nemá z čeho počítat ty hodnoty. A je potřeba to napřed zajet a neřešit aktuální spotřebu přesně jako píše bitttpower. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to 1.2 TSI, to je minimálně rok staré auto. A ano, spotřebu nemá moc cenu řešit, ale zase aby měl někdo s 1.2 TSi EA211 problém stlačit spotřebu na okrsce při normální jízdě s jedním člověkem pod 7l/100, to už je docela extrém a opravdu bych hledal kde je problém, jestli v noze (což může být, ale když předtím jezdil s 1.2 TSI 63kW které bylo hodně náchylné na styl jízdy oproti EA211 do 6,5l/100...), nebo je problém v autě. Samozřejmě předpokládám zajeté auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem reakce,takže mám Fabku III z roku 9/2015 najeto 44500+- ,kupováno se servisní knížkou od prvního majitele,nevím co se dá považovat za zajeté vozidlo,ale počítám,že již je...dnes přezkoušena opět spotřeba se známým,který vlastní octavii II z 2011 1,6 74 kw,který mimochodem jezdí dloudobě za 5,6l/100...jel s mojí fabií na doporučení zde ,aby se vyvrátilo mé nevěřícné počínání při jízdě ..trasu,kterou denně jezdím na silnici 1.třídy - 68 km zajel za ( z toho 4 po městě) 6,9 l/100,ještě naznačil,že ani se svým takhle opatrně nejel :-D a neví proč mu ve městě při popojíždění skáče na 40L/100 ..,,,ještě kolik ujedete na plnou palivovou nádrž ?

Edited by obitch

Share this post


Link to post
Share on other sites

600-800km na nádrž.

EDIT: Dálnice, město okrsky tak nějak stejně, vše jízda v limitech ale zase to neznamená že jedu za kamionem 85 :) .

Edited by Martab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po cca 800km se rozsvěcí hladový oko, tak tankuju. Nikdy jsem takto nenajel míň než 800km.

 

 

EDIT: vzhledem k tomu, že je to auto z druhé ruky, nemůže být potuněná ŘJ? Je mi podezřelé, že by soukromá, ale i právnická osoba s nájezdem 15tkm/rok prodávala auto ještě před tím, než vyprší pětiletá záruka (tvrdíš, že má servisku).

Edited by Johny.z

Share this post


Link to post
Share on other sites

S reálnou 7l spotrebou kontrolka začne svietiť pri 500-600km, čiže pri 600-650km máš prázdnu nádrž.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes opět spotřeba 7,6l/100 na 50 km jel sem to pěkně dlouho, takže opravdu piánko..při každém rojzedu na křižovatce opravdu lehounce plynu, v tu ránu okamžitá opět 40l/100 a drží, než přeřadim,tohle prostě moje dvojková fabka nedělala,s ním sem byl schopen ujet 8 km za 4,9l/100. Takže s tím zajet na emise a pak někam do Škoda servisu?auto by tedy mělo být ještě po 3 letech v záruce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš prodlouženou záruku na 5 let a dodržuješ servisní plán alespoň v minimální předepsané míře, tak ano. Nicméně, jak jsem psal, zbavovat se auta velikosti a ceny Fabie, pokud je v záruce, mi smrdí...

 

EDIT: ale nejprve si spočítej reálnou spotřebu. Spotřeba, kterou ukazuje palubní počítač, není relevantní - operuje s nějakou Pichšvejcovou konstantou, která se dá nastavit. Naopak měřidlo na čerpačce musí být kalibrované. Takže se může stát, že přijedeš do servisu, přijde maník s VAGem, nastaví konstantu v počítači a bude "opraveno".

Edited by Johny.z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Take zalezi, jestli tam je spravna velikost kol a pneu. Nejdrive bych spocital spotrebu podle tankovani, tzn. dotankovat do plna, vynulovat pocitadlo kilometru, vyjet nadrz, dotankovat do plna a spocitat spotrebu z posledniho tankovani a ujete vzdalenosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozhodně s tím něco budeš mít, taky bych radil servis. Osobně mám dlouhodobou 5,8 při delší trase mimo dálnice kolem 5 a to jezdím svižně a plynule, max 10km nad rychlostními limity. Jo a mám Rapida MR2012 1.4Tsi s DSG... Na spotřebu nehledim, ale stylem brzda plyn nejezdím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@osobne: velikost kol a pneu by nemel mit (vyrazny) vliv na zobrazovanou hodnotu spotreby - ridici jednotka si pamatuje obvod kola a vlastne pocita mnozstvi nastrikaneho benzinu na urcity pocet otoceni kol, a ze stejne veliciny se pocita i rychlost  a ujeta vzdalenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...