Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Spotřeba z palubního počítače asi nebude na 100% přesná, to je třeba uznat ale přesto:

nedávná jízda dvěma fábkama se silnějším tsi a slbším tsi mě trochu šokovala.

Jednalo se o jízdu po absolutně stejné trase, stejným tempem, s vyplou klimatizací. Auta byla vybavena pneu stejných rozměrů. Měla přibližně stejně najeto. Jeto převážně město (70%) a pak okresky (30%), studený start. A výsledky?

Slabší hatchback udělal trasu za 5,6 litru.

Silnější kombík mě pak po dojetí šokoval cifrou 6,7 litru. (A to jsem řadil i šestku)

Co může stát za tak propastným rozdílem, to mi hlava nebere...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohla za to ťažká noha vodiča kombíka. Stačí ak vodič pri akcelerácií viac točí motor do otáčok, dlhšie drží nohu na plyne a neskôr brzdí (hlavne keď prvé auto ide veľa na voľnobeh, alebo brzdí motorom a ten vzadu to neregistruje) a hneď máš rozdiel v spotrebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepav, ty si jasný príklad, že tak ako nemajú rovnaké motory rovnaký výkon a točivý moment, sú dosť veľké rozdiely aj v spotrebe! Pozri Los Pakos, ten ma šťastie na úsporný motor, iný ho má zase výkonnejší. Ja som napríklad nebadal také zlepšenie spotreby po zábehu, max. tak 0,3L. A ani po čipe mi to nejako očividne nekleslo. Keď chodíš úsporne, tak už viac sa usporiť nedá! Ale teraz mi to občas ide s lepšou spotrebou, to keď pri tach. 77km/h na 5st. mi to berie pod 4L/100km, ale to nie vždy, to je tiež záhada. Vtedy mi na voľnobeh pri státí na križovatke preskakuje spotreba nakrátko na 0,5L/h, aj vtedy viem že má tú lepšiu spotrebu. Toto sa mi ukázalo v deň prečipovania, to bolo skoro stále 0,5L a teraz po ubehnutí asi 19 500km. Čo sa týka presnosti PP tie sú štndartne dosť presné, testované na služobných autách ŠKODA, Citroen. Veľmi klamú Japonci, drahej Toy. Yaris ukazuje o 0,6-0,8L/100 menej. Len som nechápal jeden starší test Rapidu 1,2TSI, kde na nejakej trati mal spotrebu riadne pod 3L/100km, čo sa mi zdá absolútne nereálne!! To musel byť vadný PP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimoxx: vodič bol rovnaký  :rolleyes:

Se slabšími hatchbacky mi počítač ukazoval 5,9...6,1...6,2

Se silnějšími fabiemi (převážně kombíky) pak 5,7... 6,4... 6,7

Zdá se, že 81 kW motorizace bude choulostivější na jízdní styl řidiče a pak se mi taky zdá, že kombík asi bude mít větší odpor vzduchu a to skrze absenci zaplastování podvozku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadlo, proč můžu mít nižší spotřebu: od začátku tankuju pouze na značkových benzínkách (Shell, Benzina...) a pravidelně aditivuji benzín to taky nějaké deci ubere.

 

Jsem zvědavý na další tankování, které bude zítra nebo pozítří. Na nádrži mám najeto něco málo přes 700 km a dojezd mám 230 km, tak uvidíme co se z toho vylíhne a dokonce uvažuju, že jednu nádrž zkusím jezdit skutečně jen defenzivní jízdou a jednu agresivně. Momentálně jezdím tak 60% opatrně a 40% s těžkou nohou.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

happymaster23: Jo, skutečně, kombi má o něco vyšší maximálku, nikdy jsem si toho nevšiml. Takže ty plasty u HB plní pouze funkci mechanické ochrany? Byly na HB, když se F3 představovala. U kombíka chtěla škodovka ušetřit náklady a tak je tam nedala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl mezi 6° a 5° převodovým stupněm je při 130 km/h 200 ot. (3000 vs. 2800). Takže zatímco 66kW bude mít při 70 km/h 1600 ot.,na 5°, 81kW bude mít při stejné rychlosti na 6° 1500 ot. Při 100 km/h bude mít 66kW 2300 ot, 81kW 2150 ot.

 

Dovolím si tedy tvrdit, že nemáš pravdu. Při 70 km/h budeš muset podřazovat u obou verzí, 90-100 km/h nebude dělat problém ani jedné verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně to nic neřeší. 70 znamená podtáčet oba motory, 90 i 100 oba zvládnou na nejvyšší stupeň i do kopce.

 

6MT      5MT

130    2750     3050

100    2115     2346

90      1903     2111

70      1480     1642

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl, skutečná dlouhodobá spotřeba není od jednoho natankování do dalšího. Nevím, jaké možnosti máš v PP, ale před zavedením možnosti "Od načerpání" jiná verze dlouhodobé ani v PP nebyla. Takže nejspíš počítáš špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...