Jump to content

Vibrace volantu


makr009
 Share

Recommended Posts

Zdravím, mám na Roomsteru najeto 85tis. a rozvibroval se mi volant - zdá se mi, že nezáleží, jakou jedu rychlostí, prostě to pořád vibruje. První pomoc v podobě převážení kol jsem již zkusil, trochu to pomohlo, ale vibruje stále. Byl jsem v autorizovaném servisu, prý všechno zkontrolovali a autu nic není. Máte někdo zkušenost s něčím, co v podobném případě pomohlo, nebo se s tím mám smířit a musím si koupit tlumiče na ruce? :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Zdravím, nemal náhodou niekto problém s tým, že mu začal vibrovať volant okolo 125-145kmh ?? Myslel som, že je to nevyváženými pneu. Po vyvážení problém neprestal. Kamarád mi radí aby som behol na geometriu, že on mal takýto problém ale jemu sa drali pneu zvnútornej strany, tento problém som mal dva roky do zadu vtedy som aj bol na geometrii a odvtedy sa už nedrali lenže teraz mám problém s tým vibrujúcim volantom. 

 

Začal som dosť jazdiť aj po dialnici takže by som to rád vyriešil. Môžu to robiť aj stabilizačné tyčky ?

Link to comment
Share on other sites

Vibrace volantu může být způsobena vůlí nebo opotřebením homokinetických kloubů na poloosách, dělají to hlavně vnitřní klouby. U pár lidí také pomohla výměna ložiska náboje kola spolu s kloubem, ačkoli na první pohled bylo vše v pořádku.

Link to comment
Share on other sites

Jo jo, zkus vyměnit gumy. Mně to dělala špatná guma, od oka na ní nic vidět nebylo, několikrát vyvážená, několikrát různými pneuservisy označená jako vhodná na předek (byla to nejnovější, extra dokupovaná guma). Po výměně ihned klid. Tak teď jezdí vzadu.

Link to comment
Share on other sites

Ok skúsim.....prípadne skúsim tam dať pneu, ktoré na druhom aute netrasie. 

před 57 minutami, ales-r napsal:

Jezdi do 120 km/h a máš klid, ještě ušetříš za palivo.

Vyzkoušej vyměnit přední kola za zadní, jestli se to nezlepší.

 

To nerieši môj problém a je to aj tak sprostosť. Posledných pár krát čo som išiel po dialnicii nevidím nejak rozdiel v tom či idem 140-160kmh (myslené čo sa týka spotreby).  Zaujímavé, že najviac to trasie ozaj pri tých 135-140kmh.

Edited by marfan
Link to comment
Share on other sites

Přesně tohle jsem měl před lety na Feldě, jen v jiné rychlosti. Od 85km, a nad 100 se to zase uklidnilo.

Byl to vnitřní homokineťák, jak píše Pivo.

A poznal jsem to, když jsem vlezl pod zvednuté auto, a kvelal s kolem a druhou ruku jsem dal na kloub. U jednoho byla větší vůle než u druhého kola.

Výměna pomohla.

Edited by jipol57
Link to comment
Share on other sites

Dneska mi to nedalo a išiel som dať skontrolovať či sú tie pneu dobre vyvážené (išiel som kamarádovi kam chodím servisovať auto). A na moje prekvapenie boli naprd vyvážené. Takže som nechal len predné vyvážiť a trasenie zmizlo. Som tak rád, že to bolo len tým. 

 

Ale zistili sme, že mám roztrhnutú manžetu na pravej strane pri kolese. Takže tú budem musieť objednať. 

Link to comment
Share on other sites

Nemyslím si čo sa týka tej rýchlosti že je rovnaká spotreba pri 140 km/h a 160 km/h,no jazdiť 160-tkou je pre tento motor už dosť,ja tak max 140.

K tej roztrhnutej manžete na homokinetickom klbe.Mal som to isté po cca 140 000 km,na 1.2 HTP.Tým roztrhnutým sa do klbu dostalo určite dosť špiny,prachu a pod.mne to mechoš urobil tak že celý klb vybral vyčistil,dal nový tuk,manžetu,nie iba vymeniť manžetu.Klb bol už trochu chytení,no ešte nerapkal pri plnom raide,hovoril že to môže vydržať 5000 ale aj 50 000 km,dnes 207 000 km a zatiaľ v pohode.Daj kvalitnejšiu manžetu,mne tam dal nejakú pevnejšiu ,no bola aj dosť drahá,ale drží.

Čo sa týka vyváženia pneu aj mne sa stalo že mi nevyvážili dobre gumy ihneď na otočku som bol späť a reklamoval som to prevážili a už netriaslo,jednoducho odfláknutá robota.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Prosím o radu. Fabia 1,6 TDi. Při jízdě cuká / škube (třepe volant) v nízké i vysoké rychlosti. Např. 50km/h a opravdu mírně zatočím tak cítím vibrace ve volantu, ale i při přímé jízdě. Kruhový objezd a už třepe hodně jakoby se vlnilo kolo (pocitově jako povolené šrouby v kole). Dálnice 150km/h třepe celé auto citelné i na zadních sedačkách. Auto táhne doprava a dle servisu geo v pořádku, včetně vyvážení pneu. Vždycky mi dobře poradíte 1f609.png;-)Co to způsobuje? Můj typ: servořízení, kinetický kloub, náboj kola, špatný kotouče?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
V 9. 7. 2019 na 12:29, treater.0 napsal:

Prosím o radu. Fabia 1,6 TDi. Při jízdě cuká / škube (třepe volant) v nízké i vysoké rychlosti. Např. 50km/h a opravdu mírně zatočím tak cítím vibrace ve volantu, ale i při přímé jízdě. Kruhový objezd a už třepe hodně jakoby se vlnilo kolo (pocitově jako povolené šrouby v kole). Dálnice 150km/h třepe celé auto citelné i na zadních sedačkách. Auto táhne doprava a dle servisu geo v pořádku, včetně vyvážení pneu. Vždycky mi dobře poradíte 1f609.png;-)Co to způsobuje? Můj typ: servořízení, kinetický kloub, náboj kola, špatný kotouče?

Dobrý den, čím to bylo? Mám úplně ten samý problém. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By famiro
      Ahoj, na Oktávce se mi zkroutily už druhé bubny. Podvozek je OK, potvrdil už druhý automechanik. Dvoje bubny byly neznámé značky, teď jsem tam dával ATE. Po výměně je vše OK, ale přemýšlím, jestli nemůže být ještě někde jinde ten "zakopaný pes". Poradíte? Napadá vás něco? 
    • By Tomas F
      Úvodem - nevím, jestli je popsaný problém věcí samotného motoru, anebo toho, co je od převodovky dál. Vzhledem k tomu, že v kondici samotného motoru mám momentálně větší důvěru, než ke zbytku "pohonu", tak to píšu takto obecně do sekce motory.
       
      O co jde, pozoruji u auta vibrace a to ne jen tak ledajaké... pokud mám zařazený 2. a 3. převodový stupeň a jedu třeba z mírného klesání kdy doslova jenom hladím plyn, auto se rozcuká. Prakticky to vypadá tak, že autu na chvilku poklesne tah, pak ho zase zvýší atd. furt do nekonečna respektive do doby, kdy buď plyn pustím, anebo na něj trochu víc šlápnu. Přijde mi, jakoby se někde hádal nějaký regulátor a motor nebyl schopný nastavit správnou dávku paliva (ale to je spíš jen doměnka).
      Vibrace nejsou nějak extra rychlé, frekvence onoho cukání je odhadem mezi 1-2 Hz (přibližně, zatím jsem to opravdu neměřil). Že by nějak začala skákat spotřeba, nepozoruji. Stejně tak diagnostika nehlásí žádné chyby. Jak už jsem psal, pokud sešáplnu plyn, vibrace zmizí. Pokud tomu šlápnu na krk, motor bez problém vyletí do otáček a táhne.
       
      Jedná se o S2 combi s "neslavným" motorem 1.8 TSi CDAA (r.v. 2010, leč novější střeva), najeto cca 240 kkm, manuál 6°.
      Kromě silentbloků motoru je tam dole všechno původní, takže kdoví co se kde vyžvejkalo...
    • By koudy_123
      Ahoj, mel bych namet na projekt... Dalo by se nenako dobastliit vyhrivani volanantu do SII pred fl? Mam MF volant s padoy pro razeni.
    • By kvetosm
      Zdravím, řešil už někdo výměnu původního volantu za ten nový (Dvouraminko, triraminko) co se momentálně dává do novych vozu? Respektive zapojeni multifunkce aby vše fungovalo korektně tak jako na původním volantu? 
    • By pumpy
      Ahoj,
       
      zajímalo by mě zda jste už někdo řešil nový volant, který bude dodávaný v modelovém roce 2021. Bude možná výměna? Mně se líbí dost a hlavně ta tlačítka, velikost a tvar mi připadá, že je nezměněný. 
       
      Máte někdo kontakty jak ho sehnat? Primárně pro sportline?

×
×
  • Create New...