Přejít na obsah

Má cenu čipovat HTP 1.2 40kW?


Milin

Doporučené příspěvky

nuž dnes som trochu jazdil na Moduse 1,2 a veľmi cielene som skúmal charakteristiku motora a poviem vám nevidím rozdiel od HTP a pritom to má byť v max. výkone 7kW rozdiel. Aj som to točil do maxima a nebolo to o nič lepšie, skôr však lenivšie. Neviem akú má ten Modus hmotnosť, ale pokiaľ nemá o 200kg viac tak je to veľmi rozporuplné, čo výrobca uvádza a ako sa ten ktorý motor vlastne javí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nuž dnes som trochu jazdil na Moduse 1,2 a veľmi cielene som skúmal charakteristiku motora a poviem vám nevidím rozdiel od HTP a pritom to má byť v max. výkone 7kW rozdiel. Aj som to točil do maxima a nebolo to o nič lepšie, skôr však lenivšie. Neviem akú má ten Modus hmotnosť, ale pokiaľ nemá o 200kg viac tak je to veľmi rozporuplné, čo výrobca uvádza a ako sa ten ktorý motor vlastne javí..

taky převody asi hrají roli, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SM ctu pravidelne, vse je celkem ok, ale co mi tam chybi jsou testy autoservisu. Uz jsem nekolikrat napsal do redakce, at udelaji sktyty test v nekolika autoservisech a at to pak zverejni. V Nemecku je to celkem normalni, testovali Skoda servisy a vysledky byly velmi velmi spatne. Soude podle diskusi tady na foru, v CR to asi nebude taktez zadna slava. Ja ze sveho servisu taky nejsem moc nadseny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trosicku jsem to prolitl opravdu jen ze strucna. Nicméne první dost nepresná informace je, že má auto vždy víc kW než píšou z výroby. Jednak si nechávají rezervu pro prípadné ruznorodé chování RJ ale to je v řádech 1-2kW. Jelikož upravuje množství paliv podle kvality benzinu a pokud jezdite na obyč 95 tak nevyužije svého maxima v dané mapě. Za druhé brzda, každý kdo se vyzná v této tématice vám rekne, že nemuzete nikdy měřit výkon auta na brzdě a porovnávat s tím co udává výrobce! Motorová brzda je pro kontrolu změny výkonu po jednotlivých upravách. Jednak se musí nekolikanásobně měření opakovat, aby se zmenšila moznost chyb v měření a to nikdo nedělá. Brzda například v Praze vás změří jinak než brzda v Brně, nebo Ostravě nebo kdekoli jinde. Je to zapříčiněno ruznorodostí koeficientů, kterými se na brzdě počítá výkon, dále také ruznorodost podmínek rozdíl teploty par stupnu, sila proti vetru (teda vetraku), dle meho nazoru i nadmorska vyska a tlak má vliv. Dalšími faktory, stav motoru, zajetost motoru, svíčky, stav filtru, stav katalizatoru a vyfukového potrubí a dalších x zaležitostí v motoru. Pokud to sečtete dělá to řádnou porci koníku but mínus nebo plus. Stačí se o problematiku brzd zajímat velké témata jsou nyní na Tuning Foru, v rámci mnoho tunig srazu bude měřit společnost BitPower pro své zákazníky zdarma a další jedna motorová pojízdná brzda. Tam se toto vše řádně probírá.

Proto pokud někdo řekne nemá to cenu chipovat když to ma 45kW v základu je to naprosta hloupost a je vidět, ze se o to nezajímáte a jen tak ste nekdo nekde neco zaslechl. Muzete na 1.2 40kW naměřit 37kW stejně tak jako můžete naměřit 47kW.

Ohledne chipu, podle meho subektivniho nazoru ta investice neni nijak zavratná a motoru jen prospeje, mnohem lepe se chova na silnici, lepe reaguje na plyn atd... Pokud nekdo mate chut, mate finance klidne doporucim to zkusit.

Editováno: , autor: laky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

laky - vysvetli mi, ako sila "protivetru" z ventilátora ovplyvňuje výkon?

Teplotu a tlak by som nechal stranou, lebo výkon z brzdy je už korigovaný na nejakú normovanú teplotu a normovaný tlak vzduchu.

Ja som opakované meranie na brzde zažil. Jednak vrámci jednej návštevy, kedy sme experimentovali aj s oktánovým číslom paliva (zvyšovali sme ho z odporučených 95 na cca 101) a jednak som auto meral aj o ďalších 15.000 km (bez úpravy motora). A nameraný výkon bol rozdielny o 1 kW. A merali sme aj kamošov motor (rovnaký) a tiež sa to zmestilo do rozptyli 1,5 kW od môjho. Takže ma práve naopak prekvapila presnosť merania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant: pokud mas kolem auta stojaci vzduch nasava teplejsi nez kdyz se vyri, tim padem treba pokud je to v garazi, tam ten vzduch proste stoji. Do sani se ti dostane vic vzduchu.

Pokud si byl na jedny a ty sami brzde tak ten 1-1.5kW je dobrej vykon to sou pouze ty vnejsi vlivy. Ale proste pokud pojedes na uplne jinou brzdu bude to o necem jinym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant: podivejse, brzdu sem sice videl, vim jak funguje nicmene nikdy sem se neucastil tolika merine na jednou jak rikas ty. To co sem psal je z toho co si myslim, spise teoreticky zanalosti, neco z toho co se psalo na TF a naky ty vlivy sou proste logicky i v radech desetinek ale je podstatny je zminit.

Takhle ono je to tema takovy hodne vratky, jen sem tim co sem psal chtel rict, ze jen tak bez nakyho vetsiho probirani nelze rict chip u 1.2 je naprosto o nicema vubec nic vam nezvysi jelikoz uz v serii je to na teto latce. Coz je hloupost. Zkusim az pojedu na nakej sraz ted tam ma bejt DynoCap brzda tento rok nejaka akce, zkusim se zeptat na naky vypocetni vzorecky a treba je porovnat s jinou brzdou a urcit odchylku. Preci jen je hloupost aby kazda brzda mela stejny vzorec, vykon prepocitava ze zryvhleni.

K ty 1.2 podle me to hloupost neni. Z vyroby je motor i atmosfera poladena na optimalni vykon ne vsak na maximalni mozny. Jak jsem snad psal i vyse, ohledne tech map v RJ. Chipu tohohle motoru jako kazdyho jinyho atmosfericikyho, ktery to umoznuje bych se vzadnem pripade nebal. Ty castky u atmosfer nejsou vysoke a odpovidaji provedenym upravam.

Editováno: , autor: laky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja ani netvrdím, že po chiptuningu u atmosférického motoru sa výkon nezdvihne, lebo je už vyšší, než deklaruje výrobca. Ak je nejaký, tak sa pravdepodobne zodvihne. Ale ako som mal možnosť vydieť na brzde u kamoša (mali sme meranie pred a po) a rozdiel to bol taký, že to vodič akurát že spoznal (skúšal som to aj ja osobne, bolo to cítiť, temer som sa na to dal, ale keď som videl výstup z brzdy, bolo mi ľúto tých peňazí).

Takže môj názor na chiptuning u atmosféry znie - zbytočné. Či už mám o 5 N.m viacej, svet sa na tom nezrúti. U turbomotora je to už reálnejšie, ale zase by bolo ideálne ten motor vyskúšať a zmerať a potom sa uvidí, či to napríklad nezhoršilo priebeh výkonu či točivého momentu. Vyššie maximum je jedna vec, ale pre mňa je podstatnejšie, ako sa s tým jazdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...