Jump to content

Oprava koroze prahu


MartinMost
 Share

Recommended Posts

tohle je koroze pod barvou. A buď někdo jen nalakoval chycený plech a nebo je to prorezlý z druhý strany (mikropraskliny v plechu). Pokud platí druhá možnost, tak jsou veškerá řešení dočasná. Dá se to ale zpomalit nanesením toho "hrbolatýho" nástříku a přes to barvu. Tím, že to máš na hraně předpokládám, že práh někdo odřel/zmáčknul a toto je výsledek opravy. Obrousit flexou či vrtačkou na absolutně čistý plech a uvidíš. Je to i na spodní části prahu? druhá strana?

Link to comment
Share on other sites

Konec prahu při zadním kole vypadá nějak podivně, není to zakitované? Pokud to máš prorezlý na skrz, tak nejlepší řešení by bylo vyřezat prorezlý kus prahu a navařit nový a tam kde to je pouze chycené vybrousit a přelakovat. Nanesení Witmanem zmíněného ochranného "hrbolatého" nástřiku by mělo být samozřejmostí.

Edited by AUTOSTORE
Link to comment
Share on other sites

Dobrý den,

 

děkuji všem za rady. Druhý práh je v pohodě a ani na spodní hraně koroze není, také si myslím že někdo odřel celý práh a takto to jen zamaskoval. U předního kola to je klasika, pravděpodobně tam byla zástěrka a pod ní to takto zkorodovalo, už jsem to viděl na více O1, z druhé strany to mam orezlé na tomto místě jen lehce. U zadního kola je vidět že někdo práh opravoval, je tam i jiná barva.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nemá cenu plácat na to nějakou obyčejnou základovku, byť třeba dvousložkovou. Dobrým řešením je pořádné očištění plechu a ošetření např. BRUNOXem EPOXY, je to jeden z mála přípravků, který funguje. Dělal jsem s tím pár aut před několika lety a dodnes bez změny, tedy bez koroze. Jinak takováto koroze není nic neobvyklého, dnes už jsou to přeci jenom starší auta a drobná koroze je v normě. Na druhou stranu lepší jedničková okta, než dvojková ty mají tolik konstrukčních vad a špatných řešení že hnijou doslova jako brambory. A kdo tvrdí, že má desetiletý auto bez koroze, tak je jen línej ji hledat! Protože ona tam zaručeně je! Stačí mikrodírka do ochranného gumového nástřiku od kamínku a už to valí... Ono to sice 5 let vypadá jako netknutý, ale člověk se nesmí bát za to zabrat.

Link to comment
Share on other sites

Můj osvědčený postup:

 

1. zbavit místo hrubé koroze (resp. šroubovákem strhnout co půjde, nebát s sáhnout i na okolí postižného místa)

2. drátěným kotoučem na vrtačce postižené místo párkrát přejet (zase to nepřehánět, aby se koroze nezaleštila)

3. použít sanační prostředek proti korozi, např. zmíněný Brunox Epoxy

 

Doporučuji 3-4 vrstvy, nechávat postupně vyschnout - mezi vrstvami cca 2hod, po poslední vrstvě doporučuji 4-6 hod - odzkoušeno, dostačující.

Existují samozřejmě i jiné prostředky, ale tento mám já vyzkoušený dlouhodobě a vím že funguje.

 

4. pak to přelíznout základem nebo plničem, co máte po ruce - není nutnost, občas jsem dával rovnou vrchní

5. na podvozek používám přípravky DINITROL (např. 482)

 

Důležité je věnovat se přípravě k ošetření a použít vhodný sanační prostředek. To černisko co naplácáte na vrch je už víceméně ochrana proti poškození od kamínků, rozhodně tím neošetřujte holý plech nebo neošetřenou korozi, taky se najdou takoví experti... chvilku to vypadá hezky, to jo, ale pak bývá zasažené místo větší, případně už s dírkou.

 

A zinek? ten nezachrání nic, jen oddálí o nějaký ten pátek počátek koroze, ale stejně to začne korodovat.

 

Postižená místa u všech Octavií jsou spoje prahů s předním blatníkem, ve spodní části. Vypadá to jako netknutý, ale v mnoha případech je pod tím minimálně počátek koroze, stačí to tam načnout a zabrat za to a kus plastizolu vám zůstane v ruce.

 

U dvojkových Octavií je také problém v tom, že přední plastový podběh není protažen ani do okraje prahu, stačí pár kamínků a už se pod ochranu dostává vlhkost a bublinama to jen začíná...

Edited by Tomáš Pech
Link to comment
Share on other sites

OK, díky za rady. Asi před 2-3 rokama sem natíral podvozek- systémem sundat rez, pak základovku na rez (už si nevzpomínám jakou) a na to bodynu. No a teď to vypadá, jak kdybych na to nešáhl. Takže počkám až se oteplí a hurá znova pod auto.

Link to comment
Share on other sites

Doporučuji auto pravidelně umývat, často kontrolovat kritická místa, zpravidla tam, kde se drží voda a nečistoty, případně místa, kam od odletuje bordel z kol, takže například:

- odtok čelního okna, resp. odtokové kanály pod torpédem

- přední kapsy (prostor mezi blatníkem a podběhem)

- veškeré hrany blatníků a prahů

- atd.

 

Já tyto místa kontroluji min. 2x do roka, při přezouvání, koukám také do dostupných dutin a obnovuji voskový film.

Když už se někde objeví náznak koroze, dám si s tím tu práci a udělám to pořádně a víceméně garantuji, že se tam koroze už neobjeví.

 

Co jsem viděl u několika aut, bývají orezlé body karoserie a pomaloučku se koroze šíří i do okolí, děje se tak hodně v zadních podběhách. Z deseti aut neměly orezlý jediný bod 2. Ostatní minimálně jeden. Takže doporučuji ošetřit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By sniper bill
      Prodám disky RC Design D3 (Německo), 6.5Jx15 ET45, rozteč 5x112, střed 57.1. Vhodné na zimu, nekopnuté, dva lehce škrábnuté. Měl jsem je jako 3. sadu k Octavii II.
       
      Ostrava.
    • By Stuchloš
      Zdravím, mám Škodu Octavii II 1.9 TDI, rok výroby 2008 najeto cca 250 000. Mám problém s DPF. Asi před 2 měsíci se mi poprvé rozsvítil, hned jsem jel auto projet a normálně zhasnul. Po několika týdnech se rozsvítil znovu ale už během jízdy začala blikat kontrolka žhavení a motor se hodil do nouzového režimu. Po konzultaci s několika servisy jsem nechal filtr vyčistit a hodnota klesla na nějakých 20%. Cca za 14 dni se ale opět rozsvítil takže jsem to opět začal řešit s tím ze mi bylo řečeno ze na vině po čištění muže být ještě senzor tlaku DPF. Po výměně jsem doufal že už bude všechno v pořádku ale po cca týdnu znovu. Zase jsem volal do servisu ale bylo mi řečeno ze na diagnostice není žádná chyba a že se s autem prostě musí jezdit. DPF vždy po rozsvícení zhasne, ale už si nějak nevím rady protože si nemyslím že by ten filtr byl zase úplně zaplněný když na diagnostice se píše ze plný není. Nemáte někdo s tímto nějaké zkušenosti? Za každou radu budu moc rád.
    • By Hellou
      Zdravím všechny,

      nepodařilo se někomu rozchodit na Columbusu bezdrátové Android Auto? Dle postupu co je v diskuzi na Scale se nedaří mi to rozjet. Nemá to tedy nová Oct povolená, nebo na to máte někdo nějaký fígl?
    • By heroes92
      Ahoj, pri vyřazení kvaltu za jízdy se stává, že mi otáčky hned neklesnou kam mají ale třeba 4 sekundy se drží kolem 1500 a pak teprve ručička spadne kam má. Je to normální? 
    • By Marek13689
      Zdravím. Octavia 2 facelift 1.6mpi (163000km) si začala v poslednej dobe pýtať viac oleja(cca 800km-2,5dcl) a pri dolievani som si všimol na viecku emulziu, chladiaca zmes neubúda (len malo) a je čistá , z výfuku nič zvláštne. Viete mi poradiť čo by to mohlo byt?
      motor sa neprehrieva



×
×
  • Create New...