Přejít na obsah

Oprava koroze prahu


MartinMost

Doporučené příspěvky

tohle je koroze pod barvou. A buď někdo jen nalakoval chycený plech a nebo je to prorezlý z druhý strany (mikropraskliny v plechu). Pokud platí druhá možnost, tak jsou veškerá řešení dočasná. Dá se to ale zpomalit nanesením toho "hrbolatýho" nástříku a přes to barvu. Tím, že to máš na hraně předpokládám, že práh někdo odřel/zmáčknul a toto je výsledek opravy. Obrousit flexou či vrtačkou na absolutně čistý plech a uvidíš. Je to i na spodní části prahu? druhá strana?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konec prahu při zadním kole vypadá nějak podivně, není to zakitované? Pokud to máš prorezlý na skrz, tak nejlepší řešení by bylo vyřezat prorezlý kus prahu a navařit nový a tam kde to je pouze chycené vybrousit a přelakovat. Nanesení Witmanem zmíněného ochranného "hrbolatého" nástřiku by mělo být samozřejmostí.

Editováno: , autor: AUTOSTORE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

 

děkuji všem za rady. Druhý práh je v pohodě a ani na spodní hraně koroze není, také si myslím že někdo odřel celý práh a takto to jen zamaskoval. U předního kola to je klasika, pravděpodobně tam byla zástěrka a pod ní to takto zkorodovalo, už jsem to viděl na více O1, z druhé strany to mam orezlé na tomto místě jen lehce. U zadního kola je vidět že někdo práh opravoval, je tam i jiná barva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nemá cenu plácat na to nějakou obyčejnou základovku, byť třeba dvousložkovou. Dobrým řešením je pořádné očištění plechu a ošetření např. BRUNOXem EPOXY, je to jeden z mála přípravků, který funguje. Dělal jsem s tím pár aut před několika lety a dodnes bez změny, tedy bez koroze. Jinak takováto koroze není nic neobvyklého, dnes už jsou to přeci jenom starší auta a drobná koroze je v normě. Na druhou stranu lepší jedničková okta, než dvojková ty mají tolik konstrukčních vad a špatných řešení že hnijou doslova jako brambory. A kdo tvrdí, že má desetiletý auto bez koroze, tak je jen línej ji hledat! Protože ona tam zaručeně je! Stačí mikrodírka do ochranného gumového nástřiku od kamínku a už to valí... Ono to sice 5 let vypadá jako netknutý, ale člověk se nesmí bát za to zabrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj osvědčený postup:

 

1. zbavit místo hrubé koroze (resp. šroubovákem strhnout co půjde, nebát s sáhnout i na okolí postižného místa)

2. drátěným kotoučem na vrtačce postižené místo párkrát přejet (zase to nepřehánět, aby se koroze nezaleštila)

3. použít sanační prostředek proti korozi, např. zmíněný Brunox Epoxy

 

Doporučuji 3-4 vrstvy, nechávat postupně vyschnout - mezi vrstvami cca 2hod, po poslední vrstvě doporučuji 4-6 hod - odzkoušeno, dostačující.

Existují samozřejmě i jiné prostředky, ale tento mám já vyzkoušený dlouhodobě a vím že funguje.

 

4. pak to přelíznout základem nebo plničem, co máte po ruce - není nutnost, občas jsem dával rovnou vrchní

5. na podvozek používám přípravky DINITROL (např. 482)

 

Důležité je věnovat se přípravě k ošetření a použít vhodný sanační prostředek. To černisko co naplácáte na vrch je už víceméně ochrana proti poškození od kamínků, rozhodně tím neošetřujte holý plech nebo neošetřenou korozi, taky se najdou takoví experti... chvilku to vypadá hezky, to jo, ale pak bývá zasažené místo větší, případně už s dírkou.

 

A zinek? ten nezachrání nic, jen oddálí o nějaký ten pátek počátek koroze, ale stejně to začne korodovat.

 

Postižená místa u všech Octavií jsou spoje prahů s předním blatníkem, ve spodní části. Vypadá to jako netknutý, ale v mnoha případech je pod tím minimálně počátek koroze, stačí to tam načnout a zabrat za to a kus plastizolu vám zůstane v ruce.

 

U dvojkových Octavií je také problém v tom, že přední plastový podběh není protažen ani do okraje prahu, stačí pár kamínků a už se pod ochranu dostává vlhkost a bublinama to jen začíná...

Editováno: , autor: Tomáš Pech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, díky za rady. Asi před 2-3 rokama sem natíral podvozek- systémem sundat rez, pak základovku na rez (už si nevzpomínám jakou) a na to bodynu. No a teď to vypadá, jak kdybych na to nešáhl. Takže počkám až se oteplí a hurá znova pod auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji auto pravidelně umývat, často kontrolovat kritická místa, zpravidla tam, kde se drží voda a nečistoty, případně místa, kam od odletuje bordel z kol, takže například:

- odtok čelního okna, resp. odtokové kanály pod torpédem

- přední kapsy (prostor mezi blatníkem a podběhem)

- veškeré hrany blatníků a prahů

- atd.

 

Já tyto místa kontroluji min. 2x do roka, při přezouvání, koukám také do dostupných dutin a obnovuji voskový film.

Když už se někde objeví náznak koroze, dám si s tím tu práci a udělám to pořádně a víceméně garantuji, že se tam koroze už neobjeví.

 

Co jsem viděl u několika aut, bývají orezlé body karoserie a pomaloučku se koroze šíří i do okolí, děje se tak hodně v zadních podběhách. Z deseti aut neměly orezlý jediný bod 2. Ostatní minimálně jeden. Takže doporučuji ošetřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Ahoj chlapi (dámy prominou). Nechávám dělat kompletně nové Prahy. Prožraný od rzi. Mohl byste někdo zkusit nafotit a pospat kritická místa? 2x do roka ki nedělá problém to odkontrolovat, ale třeba odmontovat torpédo mne nenapadlo. Kde jsou všechny odtokové kanálky a jiná místa. Která lze preventivně čistit? Díky moc za odpověď. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...