Přejít na obsah

Záběr spojky


škoda

Doporučené příspěvky

Ja jsem mel auto v servisu cely tyden. Nejdriv mi po diagnostice rekli, ze bude druhy den hotove a nakonec pry kvuli komunikaci a schvaleni opravy od SA se to protahlo. Pri prebirani auta mi rekli, ze jsem mel stesti, ze tam byl olej, jinak by reklamaci neuznali. Ja bych to urcite reklamoval. Ono ti to ted nevadi, ale casem se vlivem oleje ta spojka spali uplne a budes opravu muset platit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba se tam dostala trocha oleje kvůli jeho přebytku a ten olej uz se spálil a proto to uz cca 700km neproklouzlo. Možná počkám jeste chvíli  a pokud se to projeví zas nechám jim to tam. Ty si s tou vadou jezdil asi hodne dlouho ze? Kdyby ted rozebrali spojku a zjistili ze je vsechno Ok asi bych si musel zaplatit tu praci ze? Pod autem si žádný mastný flek nemel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s tím jezdil rok. Když jsem auto reklamoval, tak bylo zrovna období, kdy to bylo OK. Čekal jsem, že mi auto vrátí, protože se jim to neprojevilo. Možná pomohlo to video a třeba také o té chybě ve výrobě ŠA ví. Proto se nijak necukali a spojku vyměnili.

To jestli auto rozdělají nebo ne bude jejich problém. Ty reklamuješ prokluzující spojku a na servisu je dat auto do pořádku. Určitě bych nepodepsal nic, kde by byla jakákoliv částka. Je to reklamace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se spojitost s množstvím oleje nějak nezdá.

 

1) hladina oleje je hluboko pod guferem

2) tlak v mazání nepůsobí přímo na gufero

 

I kdyby to proteklo kolem gufera, olej se dostane na zadní stanu setrvačníku, na ní odtředivou silou dostane na obvod k věnci startéru, ale zpět po druhé straně setrvačníku, kde je spojka nepoteče.

 

V dělící rovině mezi motorem a převodovkou (tam kde je spojka) není žádné těsnění. Je tam vidět únik oleje, případně jsou pod autem kapky (loužičky)??

 

Jestli už teče olej do spojky, tak pravděpodobněji z převodovky, po hřídeli přímo na lamelu. ;-)

 

Ale víc bych věřil tomu, že to souvisí s tím, že spojka bere úplně nahoře, to znamená, že mezi spojkovým ložiskem a lamelovou pružinou je malá nebo žádná vůle a spojka je trvale nebo občasně "nadlehčovaná."

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně takhle mi to říkali mechanici, že olejem by to být určitě nemělo, že bych viděl pod autem kaluž. Mám pod motorem plastový kryt takže únik nepozoruji ale dneska jedu do servisu kde se pouze podívají jestli olej mezi motorem a převodovkou nekape na kryt motoru. Zvláštní je, že spojka nyní funguje jak má. Pokud by se to opakovalo dám to do servisu a budu doufat, že závada bude uplatněna na záruku. Pokud by byla ale sjetá lamela prokluzovalo by auto pořád a 29tkm na zhuntování lamely to chce asi opravdu celkem cvik. Je možné, že byla chyba někde v hydraulice, uvidíme jak se to bude dále vyvíjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to, že spojka zabírá až nahoře je nijak neznepokojilo?? Asi bys měl uporornit zejména na tohle. Myslím, že to je příčina, proluzování už je následek.

 

Na Š105 - 120 se seřizovala vůle mezi tlačnou tyčkou z hydraulického válce a pákou se spojkovým ložiskem. A i když je mně to divné, tak teď se to neseřizuje, alespoň v Dílenské příručce jsem to nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me ta spojka přijde úplně vpohode, zabírá tak akorát si myslím. Dneska v servisu mi řekli ze žádný olej na spodním krytu motoru není ze je vše čisté a ze pokud to teď nedělá ať to nechám byt a pokud by to klouzalo znovu tak mám přijet. Těšil jsem se, ze na  rok starém vozu od autorizovaného prodejce bude vše vporadku a tyto věci nebudu řešit, bohužel jsem byl naivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je klasika: Majitel nového auta ho jen zajíždí a ladí pro toho, kdo ho koupí jako ojetinu.

 

Pokud se to ještě jednou stane, tak už se odbýt nenechej - dokud je to v záruce (zejména pokud to máš natočené). Pokud spojka jednou blbla, tak je jesné, že něco není OK a dříve či později se to bude opakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

video jsem v servisu ukázal a řekli mi, že ho pošlou do škodovky. Nyní tedy čekám na jejich vyjádření, každopádně protokol o této závadě mám. Zákonná záruka by mi měla platit rok a prodloužená další dva roky. Třeba to bude opravdu pouze sjetá lamela. Je to blbý po 28tkm ale věřím, že i to se stane. Divné je, že to nedělá stále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak po měsíčním klidu jsem zase vypozoroval klouzání spojky, zatím né tak dramatické jako před měsícem ale myslím si, že je asi pravý čas navštívit servis. Automobil byl zakoupen jako roční vůz u Tukas Auto. Pokud bude spojka opotřebovaná, budu to s nimi řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tomasrapid napsal:

Z-e-v-l   -  prokluzovalo ti to opravdu od začátku nebo až po výměně oleje? Jsem zvedav co zjisti ale náhodné proklouznuti spojky mi proste logicky nedává smysl.

Prokluzovalo skoro od novyho. S vymenou oleje to nemelo souvislost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, mám podezření na špatnou spojku resp. že mi prokluzuje. Včera, když jsem jel mimo město jsem chtěl předjet auto. Měl jsem zařazenou 4, sešlápl jsem plyn až na doraz a co se nestalo. Auto ze začátku začalo zrychlovat, ale v oblasti cca 3000 ot./min. jakoby rozepla spojka. Byl při tom slyšet docela hodně motor. Na PP mi zmizelo číslo zařazeného stupně a po chvilce se mi dokonce zobrazilo, že mám zařazenou 3, což jsem opravdu neměl. Zkusil jsem to několikrát a pokaždé to udělalo, dokonce i na 3. rychlostní stupeň mi toto dělá. 

Máte s tím někdo zkušenost?

 

Jinak mám auto cca. 2 měsíce. Koupil jsem jej jako roční vůz a mělo najeto cca. 24 tisíc.

Editováno: , autor: mbrazdil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto zrychlovalo, ale v oněch cca. 3000 otáčkách motor jakoby jel ne úplně zatížený (poslechově to bylo hodně slyšet), čemuž odpovídalo zmatené zobrazovaní aktuálně zařazeného stupně.

 

Zkoušel jsem napsat do AS a bylo mi řečeno, že pokud je špatná spojka tak to bude i s prací stát do 15 000 Kč. Měl jsem za to, že když mám auto v 5-ti leté záruce, že se to bude na to vztahovat ... Navíc mám auto cca. 2 měsíce a najezdil jsem za tu dobu 600 km. Jak bych musel s tímto autem jezdit abych jej takto odrovnal?! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...