Přejít na obsah

protikorozní ochrana karoserie


ičko

Doporučené příspěvky

Zdravim, som tu novym clenom a mal by som dotaz ci s vas mi niekto nevie odpovedat ako je upravovana karoseria novej fabie 3, mam na mysli pozink, alebo celonamacanie ako je to u drahsich modeloch Superb a pod.,Fabiu este nevlastnim ale v najblisom obdobi rozmyslam o jej kupe. Doposial som vystriedal vela aut večsinou len diesle, ale s dnesnymi dyslami uz radsej pokoj ak pravda neviete co s peniazmi.U vazoval som o Forde, Suzuky a Opel ,alebo Citroen ,ale po tom co som u tych to znaciek uvidel na 4-5 rocnych autach prehrdzavene podbehy a podlahy som si to rozmyslel. Brat ma 12 ročnu Fabiu a oproti tymto autam je to obrovsky rozdiel ako to vyzera od spodu. . Chcel by som ist do motorizacie 1,2TSi 66kw . Tak skuste poradit. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani predajca mi nevedel povedať bližšie, ale záruka na chyby laku je 3 roky, na prehrdzavenie karosérie je stále 12 rokov, tak by mala byť pozink, zrejme celonamáčaná karoséria, inak by sa to predsa blbo zváralo, resp by bodové zvary nemali potrebnú pevnosť, asi....... Podmienka záruky sú garančky v autorizáku.....

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého, dnes auta pokud nejsou opravovaná, tak už prakticky nereznou. Jasně, občas se po nějaké technologické chybě oběví povrchová koroze (na to se záruka na prorezivění stejně nevztahuje a garance na lak bývá jen kolem 5 let), ale aby někde byly díry skrz? Vyhnilé prahy, dveře, podběhy? 12letou záruku dnes nabízejí prakticky všechny automobilky, některé dávají i 30 let. Snad jen Dacia má šest let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Je tady někdo, kdo by nám prozradil, jakým způsobem je svařená karoserie ve výrobě ošetřena proti korozi (krom lakování).

Stále mi nikdo nedal přesnou odpověď.

Když jsem na showroomu viděl, jak v motorovém prostoru vytéká Fábii z dutin vosk, docela mě to polekalo. 

Pokud někdo ví, ať prosím napíše a ať v tom tak máme všichni jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic nepropaguji ale u Dáčky to dělají také tak.Dám sem jeden odkázek, tady alespoň vidím jak se rodil můj stěpula.To že někdo nabídne záruku na neprorezivění delší než někdo jiný ještě neznamená lepší antikorozní ochranu.Co mně ale udivilo byl fakt a spíš mně to utvrzuje v mém názoru že se může jednat o částečný marketinkový záměr.Jak jinak si mám vysvětlit Renault 12 let.Dacia 6 let a přitom mají úplně stejný postup antikorozní ochrany.Vyznej se tedy v tom.https://www.youtube.com/watch?v=__vKJfc5jBM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď infolinky škoda na otázku antikorozní ochrany: 

"Informace o technologiích antikorozní úpravy karoserie vozů ŠKODA podléhají interním směrnicím a my
nejsme oprávněni technická data tohoto typu sdělovat v rámci naší Info line. Doporučujeme Vám navštívit blížící se den
otevřených dveří ŠKODA v Mladé Boleslavi dne 30.5.2015 od 9:00 (bližší informace na internetových stránkách ŠKODA), kde se
můžete podívat přímo na postupy výroby s odborným komentářem."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že Dacia se 6 lety má stejný technologický postup jako Renault se 12 roky záruky je, myslím, hloupost!

Přesto díky modrezemi za odkaz na F2. Na 99% se bude jednat o stejný postup i u F3. Stejný postup (chronologicky myšleno) používá i Hyundai (taky záruka 12 let). Jen u Dacie a např. Suzuki Jimny bude něco jinak, když dávají jen poloviční záruku...

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále si neodpovedal na to, čo máš dokola s tým voskom. Bežne sa to používa. Aj u rádovo 10nasobne drahsich áut v koncerne. Čo však máš proti jeho používaniu a čo ta na tom straší, naozaj asi nikto nechápe, len ty sám. Preto to prosím vysvetli. Ak by si sa sťažoval, že vrstva vosku je malá, alebo niečo podobné, to by som chápal, ale takto.. je to ako sťažovať sa, že okrem farby je na aute aj lak.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk:

Vysvětlím. U Felicie byly zinkované jen dveře a blatníky vpředu. Proto byly již z výroby ošetřeny voskem všechny dutiny (i když jen tak lehce) a svědomitý majitel si tyto nechal pravidelně ošetřovat ve dvouročních lhůtách aby tak o něco máo prodloužil životnost auta. Byl jsem tak zvyklý, že téměr z každé Felicie tekl vosk.

S příchodem Fabie 1, jejíž svařenec kastle byl komplet poctivě galvanicky pozinkován, se situace změnila: nikdy jsem si nevšiml, že by F1 někdo nechával vystříkávat v dutinách. Byla to prostě kvalita, kterou nebylo třeba sichrovat.

Bohužel, s příchodem F2 začla "tsunami-vlna" šetření a ona antikorozní ochrana už nebyla na takové úrovni jako u první Fabie (teď čerpám z příručky, na kterou upozornil člen fóra MODRAZEM). 

Nevím teda, jak to bylo s Octavií 1 ale O2 má zcela jistě už taky onu ekonomickou úpravu proti rzi jako F2 a F3. Z doslechu vím, že O2 v dutinách pomalu rezaví (zjištěno endoskopem - nalezena koroze v 5. dveřích u více aut).

Všechno to do sebe začíná zapadat. Škodovka moc dobře ví, že současná antikorozní úprava není na 100% a tak se opět již ve výrobě masivně stříkají dutiny voskem (až to teče ven). Bohužel ne všechny, jen ty hlavní dutiny... A to je TO, co mě právě znepokojilo.

 

Je mi to moc líto, co musím napsat: několik lidí to tu již psalo ve vlákně "F3 vs. konkurence":

 

Žádná jiná Fabia nebyla, není a už asi ani nebude tak kvalitně postavené auto jako FABIA 1. generace.  :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té felicii.Kde jsi vzal,že měla zinkované blatníky a dveře?Dobře si pamatuji,jak jsme měnili blatníky na záruku.Fabia 1 měla samozřejmě také ošetřené dutiny voskem,jen ho možná bylo méně,v autotipu při dlouhodobých testech hodnotí i množství vosku v dutinách,čím více,tím lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každé auto se ošetřuje voskem a z Fabií 1 to taky pěkně kapalo - hlavně ze dveří, je to úplně normální. Jen nějak nechápu z čeho tady usuzujete, že někdo používá stejný technologický postup. Zinkování, fosfátování, lakování je dnes klasika. Takto to dělá prakticky každý, ale otázkou je, jak to dělá a jaké používá materiály. Mimo jiné antikorozní ochrana začíná už výběrem plechu. Kdo na autě použil polské či turecké blatníky jistě rozumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepav: my sme aj na O1 combi r.v. 2003 bojovali s koróziou 5tych dverí, takže to nebolo až šetrením u O2.

F1 možno nehrdzavie, ale má kopec iných nedostatkov.

Uvidíme ako na tom bude F3, ale toho vosku sa neboj, neznamená to, že by neboli diely pozinkované a auto neprebehlo "antikoróznym kúpeľom". V každom prípade by som sa viac bál iných vecí na aute, než korózie. Za mňa.. radšej budem mať auto povedzme 7 rokov, než aby vydržalo 15 a stálo dvojnásobok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tady někdo, kdo by nám prozradil, jakým způsobem je svařená karoserie ve výrobě ošetřena proti korozi (krom lakování).

Stále mi nikdo nedal přesnou odpověď.

Když jsem na showroomu viděl, jak v motorovém prostoru vytéká Fábii z dutin vosk, docela mě to polekalo. 

Pokud někdo ví, ať prosím napíše a ať v tom tak máme všichni jasno.

 

Karoseria zo zvarovne ide do lakovne kde sa cela namoci do pripravku na ochranu proti korozii.

 

Treba si pozriet video karoseria je cela seda -ochrana karoserie potom ide farba+lak a nakoniec sa voskuju dutiny karoserie.

 

LINK:

 

:kol-47: :kol-47: :kol-47: :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...