Přejít na obsah

protikorozní ochrana karoserie


ičko

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj,

 

po nehodě mě čeká oprava auta. Část karosářských dílů půjde naštěstí kompletně vyměnit za nové.

 

Ví někdo spolehlivě, jestli je nějaký rozdíl mezi úrovní antikorozní ochrany karosářských dílů použitých při prvovýrobě aut a originálních náhradních dílů používaných při jejich opravách?

 

Momentálně mi jde zejména o ŠKODA Octavia 2 Tour.

 

Kdysi jsem totiž někde četl nebo slyšel, že u originálních karosářských náhradních dílů je úroveň antikorozní ochrany záměrně nižší než u dílů používaných při prvovýrobě aut. Asi proto, aby tak dlouho nevydržely a servisy měly častěji více práce, když už marže při prodeji aut nejsou tak velké.

 

Možná je to hoax, možná není. Rád bych věděl, na co se mám případně připravit. :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim si, že antikorozni ochrana auta při vyrobě už nebude takova, když se mění díly.. mně po nehodě měnili blatnik, kapotu... je to nastříkané pěkně a nikdo by nepoznal, že to bylo měněno.. jestli to bude reznout nebo ne, a za kolik let.. to nevim.. mam ve faktuře položku ,,vosk,, takže patrně něco voskovali.. těžko říct.. rozhodně autorizovany servis musí při opravach postupovat dle doporučení škodovky, takže to bude asi lepší než nechat auto opravit od garažisty, ktery to muže opravit jakkoliv..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záleží od klampiara , originál diely sú väčšinou v kataforéze , niektoré aj zinok , ak sa to urobí poriadne , ošetrí pod zvarmi , použije správna chémia , tmely , všetko zavoskuje tak  tým nebude problém , beriem teda veci ako výmena bočnice , nie kapoty ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kataforéze? Nemyslel jsi spíš fosfát?

 

Jinak samozřejmě souhlasím, že záleží na servisu. Kdyby to dělal servis ŠA, nebál bych se toho, mají dané servisní postupy a ty musí dodržet. Pokud by to dělal nějaký "neznačkový" měl bych trochu obavy a záleželo by na referencích.

 

Mě kdysi opravovali starého Forda, měnili mimo jiné přední blatník. Udělali to úplně perfektně a za 8 let co jsem ho provozoval nebyl na tom měněném blatníku ani náznak koroze. A že Fordy na to trpěly. Servis byl proveden v originál servisu Ford.

Editováno: , autor: k0j0t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

zdar. bylo mi doporučeno abych jednou, či dvakrát do roka vyndal plastové vnitřní blatníky. udajně se za ně dostávájí nečistoty, prach, kamínky, písek. ve vzniklé směsi se drží vlhkost která nemá šanci vyschnout a zvišuje možnost koroze. máte s tím někdo nějakou zkušenost? nebo vyloženě nějaké typy na místa která je nutno hlídat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na FI nám přední blatníky přehnily na dva kusy a do prahu byla díra, že tam člověk strčil pěst. Přední zástěrky to značně zhoršují, my jsme je tam měli a za nimi to nečistily. Ve firmě máme ještě dvě FI, jedna zástěrky má a po 270t km je taky shnilá na babičku, druhá bez zástěrek má 440t km, rez na lemu blatníku už se taky objevuje, ale není to tak strašný. OI se zástěrkama taky blatníky a prahy shnilý na ....

Za mě v žádným případě nedávat přední zástěrky a při přezouvaní vyčistit vepředu i vzadu prostor mezi plastovým podběhem a prahem (vepředu za kolem a vzadu před kolem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

čau, dneska jsem zjistil po otevření předních dveří, že ze spodku těch dveří začalo vytékat docela dost vody ... nejspíš to bylo tím, že jsem parkoval z kopce čumákem dolů, tak se voda držela ve dveřích vepředu a teprve po otevření začala vytékat tím otvorem co tam je nejspíš k tomu určený. Jde mi ale spíš o to jestli je normální aby se drželo tolik vody ve dveřích, myslel jsem že vnitřek dveří musí být v suchu přece jen je tam elektronika, motorky, reproduktory atd a navíc to tam odtud asi brzo začne reznout ... U předchozích aut jsem nic takového nepozoroval...

Na jedné fotce je ze spodu dveří ten "výpustní" otvor...

DSC_1004.JPG

DSC_1002.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

@DušanV: obávám se, že např PVC plastizol se sehnat dá, ale bude Ti k ničemu, protože se musí vytvrzovat za tepla (alespoň tak se to dělá ve fabrice). Takže já vždy po servisní prohlídce jdu a kaučukovou ochranou na podvozky  (ne bitumenem) ošetřím zvedací body, které zaručeně pokaždé orvou. Nicméně musím se servisu zastat - ony plechy jsou konstrukčně špatně vyřešené (čtvrtkruh s hranou přesně rovnoběžnou se střižnou silou) a střižné síly by tam jen tak nějaká ochrana nevydržela - možná tak kus nerezového plechu...

 

Jinak s tím, že oprava nejde udělat lépe, než to bylo uděláno ve výrobě tak úplně nesouhlasím, protože výroba je cenově optimalizována a používají se hmoty, které jsou 1) levné v masovém měřítku, 2) vyhovují ezo-eko-bio předpisům (např. je omezováno použití organických rozpouštědel), 3) hodí se do technologického postupu - nástřik se provádí plastizolem, protože pak je celá karoserie kvůli plniči vypalována...

Tím chci říct, že pokud člověk skutečně ví, co dělá a použije kvalitní chemii, může být oprava lepší než originál, ale stojí to prachy a spoustu času....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DušanV napsal:

Díky Joker 85, to je přesně ono, po čem jsem se sháněl již dlouho. Kde se takové věci dají sehnat, anebo se k tomu normální člověk hned tak nedostane ?

Je to z dílenské učební pomůcky (samostudijní program), něco najdeš volně na internetu (na foru obvykle v sekcích "Ostatní"), něco lze za peníze stáhnout z erWinu...

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...