Jump to content

Jak Vám to startuje Rapiďáci


škoda
 Share

Recommended Posts

Zajímalo by mě jaké máte zkušenosti s nastartováním motoru, jde mi o rozdíl teplého a studeného startu.

Teplý motor naskočí okamžitě, studený motor cca 2/3 vteřiny (upozorňuji že nemám zkušenost  s Rapidem za teplého počasí). Přešel jsem z dieselu 1,9 TDI Octa 2 ta chytala okamžitě nehledě na počasí.

 

Rapid 1.2 TSI/63 kW r.v.2014

 

Dík za Vaše postřehy.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mám vypozorované že záleží na tom jak je auto promrzlé. Při promrznutí to opravdu startuje pár vteřin. Ani tak nejde o studený motor vs. teplý, ale o takové to delší stání na mrazu. Jinak mezi teplým a studeným startem bude rozdíl vždycky, ale u mne to není nijak výrazné.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"problém" je len v tom že v octávke len brnknem a naštartuje.. ale Rapid hlavne keď stojí viac ako 24 hodín musím držať klúč a točiť startérom asi 2-3 sekundy než naštartuje.. teraz už o tom viem a robím to tak, ale prvýkrát som si myslel že je niečo zle keď som na prvýkrát nenaštaroval.. nejak mi to nesedí na nové auto, tuším aj škodovka pred 10-timi rokmi mi štartovala rýchlejšie :D 

Link to comment
Share on other sites

Tak o tom se tady psalo už u FII 1.2 TSI. Mně to tedy nepřijde, že by to třeba po víkendu po odstavení startovalo až tak dlouho. Nicméně nějaký vliv na to asi bude mít, než se natlakuje vysokotlaká část palivové soustavy. Což jaksi to elektrické čerpadlo neumí.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Téma trochu staršia ,ale zaujímavá... Neviem či ste mali na mysli staršie motory 111 keďže výkon 77kW, ale  u 211 ťky 66kW rok 2016 je situácia obdobná - dlhšie státie znamená dlhší štart, fakt hodne dlhší, to je pár pretočení. Teplý,prípadne nie dlho vypnutý motor, okamžite naskočí. Presne ako tu píšete. Ja mám ale skúsenosti iba pri chladnejšom počasí ba až mrazoch, tak uvidím čo v lete. Akurát ja sa netrápim že ako dlho držať kľúčik - toto na moje prekvapenie (myslel som si že to tak dobre odhadujem...) rieši elektronika ! Mne stačí brnknúť do kľúča a pustiť , auto si točí štartérom koľko potrebuje... Konečne jedna výhoda toho inak blbého štart/Stop systému... Zvykol som si na to raz-dva, je to veľmi návykové.

A ešte jedna perlička - stojíte, rozjazd, nepodarí sa - motor skape (to sa stane raz dva, nie je to Felícia čo odpustila aj nemožné v tomto smere), ale akonáhle vymačknem spojku (na doraz) ,že chcem znovu naštartovať, tak to auto urobí samo !! Tak ako keď máte systém aktívny a idete sa rozbiehať pri zhasnutom motore - vymačknutá spojka ho naštartuje. Toto ma hodne prekvapilo... Zrejme musí byť Štart/Stop aktívny ,to teraz neviem na isto. Ďalšie a asi už posledné pozitívum tohoto systému.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zdravím,

 

mám Rapida r.v. 2014, 1.2 TSI, 77 kW, nyní najeto cca 78 tis km. V souvislosti s nástupem parného počasí jsem už několikrát měl různé problémy při startování teplého motoru. Např. to hodně dlouho točí než to chytne (třeba 7-8 vteřin), jednou se mi taky stalo, že to chytlo, ale hned to chcíplo, a až asi při třetím nastartování už to "drželo", manželce se tento týden stalo, že točila startérem asi 10s a nechytlo to vůbec, až napodruhé....Nezkoušel jsem nikdy přišlapávat plyn teda podotýkám....Mám teda docela strach, aby se jednou nestalo, že to nechytne vůbec (třeba na dovolené v Itálii, kam se chystáme...). Připomíná to chování staré stodvacítky, ale Rapid jaksi karburátor nemá, aby se z něj vypařilo palivo že..:-) Ještě jsme zkoušeli s kolegou z práce napíchnout na diagnostiku (VCDS) - žádná chyba...Netušíte někdo, resp. nemáte někdo podobnou zkušenost? Stalo se mi to už loni, tak jsem to při garanční prohlíce v autoriz. servisu zmínil, a tehdy mi řekli, že taky na diagnostice žádné chyby nejsou, takže nevědí....Nejhorší typ závady, bojím se, že příp. řešení bude tedy jedině metodou pokus-omyl, což se může dosti prodražit že...

 

Jinak ty dlouhé studené starty, co se rozebírají výše, mohu též potvrdit, je potřeba si na to zvyknout no...

 

Předem díky

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Když diagnostika nic neukáže, tak je potřeba projít hlavní částí auta, které jsou zodpovědné za startování (palivo, vzduch, komprese, jiskra).

Začal bych tím, že se ze zamyslím, kdy se naposled měnily svíčky a vzduchový filtr (výměna palivového filtru u benzínu je na delší diskuzi).

Případně kouknout jak je na tom škrtící klapka vzduchu. Ta když je zanesena špínou, tak nedovírá a pak to blbě startuje v důsledku špatné směsi (poměr paliva a vzduchu). Tohle jsem zažil párkrát s Fábii MPI.

U TSI to můžou být zakarbonované sací ventily ( https://www.auto.cz/skoda-rapid-po-100-000-km-rozebrali-jsme-ji-do-sroubku-129793 ) viz obrázek v galerii.

 

Na druhou stranu: nízká komprese, vadný vstřik nebo nezapálení směsi (vadná svíčka), nízký tlak paliva, .... to by všechno měla ŘJ poznat a hodit auto do nouzáku a zároveň rozsvítit kontrolku motoru.

 

Link to comment
Share on other sites

Jirko, díky za tvůj přínosný příspěvek, vesměs lze se vším souhlasit a též za link na zajímavý článek! Přiznám se, že jsem od začátku obecně k TSI motorům značně skeptický, nicméně ten článek na mě zapůsobil mírně pozitivně...:-) Jinak zaujala mě ale jako možná příčina mých potiží ty zakarbonované sací ventily (příp. klapka atd.). Máme ještě Opel Corsa 1.2. r.v.2008 a pamatuji se, že jsme s ní také měli jeden čas peklo ohledně startování, taky jsme leccos zkoušeli, a nakonec s největší pravděpodobností tehdá pomohlo vyčištění silně zakarbonované škrtnící klapky, protože od této chvíle se to už pak nikdy nestalo, a že už je to nějaký pátek....No takže jsem se nakonec rozhodl do žádného autorizování servisu nejezdit (auto už má stejně po záruce, tak už v tom nevidím žádný moc přínos...) a začnu tím, že začnu používat nějaké účinné aditivum do benzínu a uvidím...Koneckonců, stane se to já nevím v jendom z dvaceti teplých startů, stejně to pak nakonec chytí, na diagnostice nic, tak co s tím že...? Asi by bylo předčasné začít nějakým vyměnováním jednotlivých komponent týkajících se zapalování...Tož tak, když tak pak po čase písnu, jaký je u mě progres, a ještě jednou dík za příspěvek! Zdar

Link to comment
Share on other sites

Kde by se vzal karbon ve škrtící klapce? Na ni i ventily jsou aditiva jen placebo. Chtěl jsem ji zkusmo vyčistit na O1 po 100.000km, ale nebylo co čistit i servise čuměli. Prý auto dost honím a měli pravdu, couračky provozuju od 100 do 300km. Takže do servisu zajeď pokud jezdíš jen kadlakadla kolem komína nech si ji vyčistit jak píše kolega nahoře.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...