Přejít na obsah

Hatchback vs. combi


Pepav

Doporučené příspěvky

Při zakleknutí u několika krátkých a dlouhým FIII jsem k mé velké nelibosti zjistil šokující rozdíl. Zatímco u karosářské varianty hatchback (dále jen HB) je motorový prostor VŽDY kompletně překryt plastem, u kombíka ( dále COM) je tento plast jen asi 1/3 velikosti, tvořící jen jakýsi náběh od předního spoileru. 

To ale není vše. Verze HB má další dva plasty pod podlahou, symetricky asi stejné velikosti (je to taková obdoba plastů z paketu pro špatné cesty), karoserie COM však postrádá i tyto! 

Velmi se divím, že si tohoto ještě žádný z testujících novinářů nevšiml a nepoukázal na to. 

Celkově je tedy COM ochuzená o 3 kusy plastů na podvozku, jejichž prodejní cena by prý mohla být mezi 3 - 4 tisíci. Začal jsem se o to zajímat a ze škody jsem obržel vysvětlení, že se jedná o krok k lepší aerodynamice vozidla a proto tam nedali. Tomuto jejich zdůvodnění nevěřím! Myslím si, že aerodynamika je až to poslední. Škoda totiž nabídla rekordně nízký příplatek za prodlouženou verzi a tak byl vývojářům dán úkol: vymyslete, kde co sebrat, ať se nám ten kombík ekonomicky vyplatí. Tak vznikla řada "opatření": zmenšili co do tloušťky páté dveře, změnili konstrukci kostry zadních opěráků z ocelových profilů na tenkostěnné trubky vystužené drátem a sebrali ony tři ochranné plasty z podvozku. A "vualá": pětku z nákladů to snad i hodilo, ale to bych spekuloval.

Každopádně dodatečně si podvozkové plasty dodělávat prodejce nedoporučuje, skrze pochopitelný zásah do antikorozní ochrany. Zkrátka kdo chce zaplastovaného COM, musí si připlatit za paket pro špatné cesty. Tam se zase ale nahrazují pružiny tvrdšími a zvedá se těžiště... to už sem nepatří,to by  bylo do jiného vlákna...

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Podobnú vec som si všimol už pri F2. Ja na mojej krátkej mám oplastovaný celý spodok, on na kombíku plasty nemá. Akurát jeho auto bolo vyrobené o nejakých 9 mesiacov neskôr. Paket pre zlé cesty nemám. Výbava oboch áut podobná (Elegance). Vyzerá to tak, že to je trik ŠA, ako zredukovať náklady, a priznajme si, málokto rieši čo (ne)má na aute zospodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

pepav:pravdu máš je to hruza minule tu dali fotky podvozku fabie 3 combi a motor zospodu tam nič som sa inač čudoval že na hb je plast a na combi nie a ako hovoríš ak to tam chceš tak si musíš kupit paket pre zle cesty.a inač ten plast by som tam chcel lebo dole na motore trčí nejaké čidlo akorat si tam fajne bude na tie káble voda valit takže super  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro poradek sem dam odkaz - resil to tu pred casem kolega Martikk ve svem vlakne:

http://forum.skodahome.cz/topic/132754-pokladnička-v-novém-fabia-iii-kombi-style-tsi-81kw/?p=2095647

a jeste primo odkaz na konkretni e-shop a dil:

http://www.cc-autodily.cz/kryt-motoru-spodni-7

 

Celkem o tom zacinam taky uvazovat - preci jen, v zime se toho sajrajtu ze silnic nasbira... jenom mam obavu, ze o tomhle v AS zase nebudou chtit ani slyset a sam si to rozhodne nenamontuju :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byla ironie... ze za 7k to musí byt v metle, jinak nevim...

V konfiguratoru je mi to vis co platny... potrebuju to na uz koupene auto a prodejce, kde jsem to kupoval mi poslal tu vyse zminenou kalkulaci.

Je mi jasne, ze koupit samotny dil nekde na eshopu asi pujde levneji, ale sam nemam sanci si to namontovat (krome zvedaku/diry pravdepodobne na to ani nemam vercajk...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele to jsem zkusil s olejem a věcma k tomu... ve dvou autorizácích na mě koukali jak na spadlého minimálně z venuše, v jednom se na mě servischief podíval a říká "no jasně, proč by jste nemohl?" ... (po chvíli dodal, že mi ho může dát o půlku dolů když vezmu od nich)... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, podle toho cisla - 6C0825901A - to nemuzu nikde najit. Ze by byl stejny jako na F2? No mozna jo...

Nenahazoval to do kalkulačky "typek ve Skodovce", ale prodejce, u kterého jsem to auto kupoval - resp. clovek z oddeleni prislusenstvi a nahradnich dilu, ale to je jedno.

Jeste se me ptal na VIN, protože puvodni muj dotaz byl ohledne krytu na Rapida, co se prodava na netu za cca 1300,- Kc a on si nebyl jisty, jestli tam pujde.

Rozdil totiž je i jestli je to kryt na TDI nebo TSI a když se podivam třeba sem:

http://www.skoda-dily.cz/katalog/rapid/nahradni-dily/motor/kryty-motoru/spodni-kryt-motoru-75.html

tak na F2 tam stoji taky 5600,- takze na F3 klidne o 2 vic, kdyz je to novy model...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o čem tady diskutujete je tento díl a opravdu stojí pěknou dardu a ve škodovce vám nejsou schopni aspoň podle mojí zkušenosti nic jiného podle etky nabídnout Ten kryt je podle mě součástí paketu pro špatný cesty. Je vidět, že je to kus tvrdého plastu + dva držáky, který se šroubují na kryt a do karoserie, ale pokud chcete jen zakrytovat motor stačí ten z Rapida benzín. http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/fabia-iii/motor-prevodovka/motorove-dily/16193-spodni-kryt-motoru-ochrana-proti-podjeti-benzin-motory-fabia-iii-2015.html

post-691-0-02574800-1448311191_thumb.jpg

post-691-0-29301000-1448311200_thumb.jpg

post-691-0-96877400-1448311475_thumb.jpg

Editováno: , autor: martikk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...