Přejít na obsah

Servisní interval / servisní prohlídky


Jakub3211

Doporučené příspěvky

Dobry den,

jelikoz jsem uplny zacatecnik, chtel jsem se poradit jak vyresit servisni prohlidky u me Fabie.

Koupil jsem od rodiny ojetou Fabii 1.0 TSI 81kw 03/2018, ma najeto 7500km a pouzivala se v podstate jen 8 mesicu. Nicmene olej ma stale puvodni, takze bych chtel co nejdriv vymenit olej a nechat udelat prohlidku, a pote idealne nejak nastavit servis, abych pak jezdil na vymenu oleje a prohlidky co 1 rok nebo 15000 km od teto navstevy. Nevite, jestli to jde takto flexibilne upravit? Cekat do unora se mi moc nechce a menit olej ted a pak jet v unoru, taky ne. Priznam se, ze se v tech vymenach oleje, pravidelnych prohlidkach, garancnich prohlikach a nevim cim vsim celkem ztracim. Pokud byste meli nejaky napad, jak si to co nejlepe nastavit, tak budu moc rad. Moc vam dekuju a preju fajn vikend!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na výměnu oleje můžeš do AS klidně dřív, tu ti zapíšou do systému a aji jsou ti schopní nakódovat pevný interval 15000/rok.

S tou garančkou je to asi na domluvě, pevný termín jsou první za 2 roky a potom co každej rok. Jestli lze udělat garančka i dříve jak po 2 letech nevím. Každopádně po domluvě lze provést garančku i nějakej ten týden po termínu. Pokud je tedy výroba březen, tak třeba že by jsi jel na garančku až v dubnu, pokud v zimě nejezdíš.

 

Ještě můžeš nechat vyměnit olej u garážníka popřípadě sám teď za minimální náklady a potom nechat udělat olej a garančku zároveň na jaře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Adam182 podle mě je zcela zbytečné ted nechat měnit olej, navíc při takto malém nájezdu, ale každého věc. Mnoho lidí je postiženo olejománií a nejraději by měmilo s každou nádrží benzínu :-))

Kdyby to bylo moje vozidlo, nechám prostě první servisní prohlídku 2roky/30tkm v tvém případě po 2letech až na ten březen 2020, vždyt je to za půl roku, km máš najeto málo a tam teprve potom bych si nechal v servisu změnit ofiko olejový interval 1rok/15tkm, to možné je. Budou za to rádi, protože tímto si tě uvážou k tomu, že tam budeš muset jezdit na olej každej rok a pokud nebudeš mít možnost si přinést vlastní olej, budou tě pěkně dojit. Asi jsi nováček, tak věz, že cena oleje v servisu je dost mimo. Druhá možnost je ta, že to budeš dělat tak, jako hodně z nás, tedy tak, že si prostě ponecháš současný proměnlivý interval 2roky/30tkm a v polovině si uděláš výměnu oleje sám, pokud to zvládneš nebo u nějakého garážníka za zlomek ceny oleje, co bys zaplatit v servisu a na olej budeš jezdit do servisu jen na každou druhou výměnu.

Možnosti jsou, je to jen na každém, co si zvolí. První servisní prohlídka je po 2letech/30tkm co nastane dříve a další pak každý rok. Je třeba si uvědomit, že servisní prohlídka se skládá ze dvou částí- servisního intervalu a olejového intervalu a každý má nastaven svůj interval. Tedy jako příklad, když ti vymění ted na první po 2 letech olej a kabinový filtr, nic jiného tato první prohlídka neobsahuje,pokud zákazník nehlasí nějaké problémy, tak po ní ti nastaví servisní v počítači za 1rok/30tkm a olejovou za 2roky/30tkm, takže kdybys to nechal jak to máš a měnil jsi si sám v polovině, tak další za ten rok,tedy už po 3letech pojedeš jen servisní, kde ti vymění jen brzdovou kapalinu do tisícovky a ten olej si vyměníš sám a pak by následovala další po 4letech, kde už by ti zase měnili olej u nich.. Tak je to v případě, že bys to nechal jak to máš a měnil jsi si sám olej v polovině. Pokud si to necháš při první změnit v počítači olej na pevný 1rok/15tkm, pak budeš jezdit povinně na olej každý rok k nim.

Snad jsi to pochopil, jak to funguje, možná to vypadá pro začátečníka složitě, ale ve finále to není nic složitého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

NO tvl nenito ucet za údržbu iss??? :(

Pro chladící kapalina, to bylo jen doliti že?

Este si mohli napočítat doliti oleje do posilovače řízení a seřízení sněžného pluhu  a čištění solárních panelů .. :)

@liqid o jakého autorizovaného prodejce předražených dílů šlo?

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle me je to pro ne prilezitost jak nalakat lidi a  prodat jim aspon predrazene sterace nebo kapalinu do ostrikovacu. Mozna se nekdo chyti.

U auta se kterym nejezdim do AS bych to videl jako prilezitost jak mit levne zapis o km bez nutnosti predrazeneho servisu.

Tyto zanamy se budou hodit pri prodeji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mne, pro majitele co si umí doma vyměnit olej, filtry apod. a mají aspoň trochu přehled o technice auta celkem zbytečná věc. A ostatní, Ti mají buď svého známého, nebo stejně jezdí na roční prohlídky. Ono se tam toho na těch servisních akcích moc neprochází a nekontroluje, většinou takové samozřejmé, všeobecné věci, výška hladiny mot. oleje, stav baterie, stav ostatních provozních kapalin  někdy seřízení světlometů a stav osvětlení , povrchní prohlídka karosérie a laku, vyjímečně stav tlumičů  apod.  Kdyby to Škodovka dělala jako např. Toyota, tak to je něco jiného. U Toyoty např. když nechcete jezdit na pravidelné a předepsané roční prohlídky spojené s výměnou oleje, filtrů atd. , ale chcete si zachovat 12-ti roční záruku na karosérii a její ochranu proti prorezivění, tak stačí si zaplatit 1 x ročně jen tu prohlídku kastle ( cena někde i jen kolem 500,- Kč) a každý rok to opakovat a máte vystaráno. Ona vůbec Toyota je dost v tomto transparentní,  má předepsané servisní prohlídky a jejich ceny i ostatní základní servisní úkony finančně vyčíslené na svém webu a to dle typu auta  i podle jednotl. servisů. Samozřejmě není to na starší vozy, ale zájemce dopředu ví, co bude v servisu platit ( vyjma velkých poruch a havárií, tam je to vždycky jinak). Dokonce i po telefonu, mi ochotně sdělovali jejich ceny náhradních dílů a některých servisních úkonů. Ano Toyota je v servisu dražší než Škoda, ale je rozhodně vstřícnější. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

No tvl. další účet za údržbu iss?? Takovou pálku do auta s takovým nájezdem to koukám....

Už tam chybí pouze 1200 za litr oleje. 

Kolik bylo bylo jinde 3-4000 ???

 

Mohli tam dát ještě rozvody a 20000 je doma ....

Brrrr...

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zwantak si odmysli ten olej, geo a myti... taky brzdovku jsem jeste menit nemusel, az na jare.. a jses na tech 3-4tis

ne kazdy mame cas a chut hrabat se v aute nekde pred barakem (mozna, kdybych mel garaz) nebo shanet nekoho, kdo mi to udela za flasku... 

btw. tlumice mi rozmluvili ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá je ta brzdová kapalina, kde učtují 1 litr. Pokud mě paměť neklame, tak při správné výměně brzdové kapaliny, tak aby z trubek byla vytlačena  a vyměněna všechna stará kapalina, tedy i ze spojky, tak to vycházelo něco kolem 1,2 l celkem. Někde to mám doma zastrčené v servisní literatuře a tak přesnou hodnotu z hlavy nevím , ale jsem si jist, že to u Fabie bylo vždycky přes 1 litr.  Takže ta výměna byla bez spojky, nebo to nějak jinak ošulili ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, já měl a měnil vždy na mechanice. Takže epo má automatiku ?

 

Edit: Teď jsem si dal trochu práce a zalistoval zde na fóru a dle fotek jeho přístrojového štítu  od epose si myslím, že má mechaniku. Pokud se tedy nemýlím, tak ho klidně mohli natáhnout, že by ta kapalina ve spojce ?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s brzdama mít nebudeš, akorát to tak vypadá, že se Ti opravdu vykašlali na výměnu brzdové kapaliny ve spojkovém okruhu. Ta spojka je taktéž hydraulicky ovládána a je spojená potrubím s nádržkou na brzdovou kapalinu a ovládána taktéž tlakem brzdové kapaliny. Prostě ten spojkový okruh je oddělený od brzd, ale má společnou zásobní nádržku na tu brzdovou kapalinu. Samozřejmě nejde o bezpečnost jako u ovládání brzdy, ale je taky  předepsaná  výměna brzdovky  v tomto okruhu spojky zároveň s okruhem brzd. Prostě tam zůstává při nevýměně stará brzdovka. Na funkci spojky to pravděpodobně asi žádný vliv nebude mít, ale brzdová kapalina ráda váže vodu a proto se pravidelně vyměňuje a lety by mohla začít koroze v okruhu ovládání spojky. 

Opětovně mě to nepřekvapuje, pokud se na to opravdu vykašlali. Sice se neustále opakuji a možná to vypadá až paranoidně , ale potvrdilo by to mé dlouholeté zkušenosti. V tomto konkrétním případě, pokud by to tak bylo, se na 99% nic nestane a na 99% se o to nikdo nezajímá, jak se to má správně provádět. No a proto si to servisy a automechanici zjednodušují  a zlehčují jak se dá, bohužel............

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem to nasel dokonce tady: link

Tehdy odvzdusnovali spojkovou soustavu, ale brzdovky bylo stejne. Rekl bych, ze je to predepsane az za dalsich 30tis, tak ted jen vymenili brzdovku nad ramec prohlidky na zaklade zadosti...nebo se na to vy... nebo to zapomneli vyfakturovat. Muzu se pak podivat do detailu k servisce... 

 

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, ale podle mne odvzdušnění a výměna brzdovky v celém spojkovém okruhu je něco jiného.  Mají na to určitě odsávačku a tak by pro ně neměl být problém vytáhnout těch cca 0.15 l brzdovky z celého spojkového okruhu. Já když ručně odvzdušňuji, tak nasadím na odvzd. šroub hadičku povolím šroub a pak stlačím pedál spojky. Pokud jede ven jen kapalina bez vzduchových bublin, tak končím s odvzdušněním ( vyteče jen nepatrně a skoro neměřitelně  kapaliny). Pokud měním kapalinu celkově  v celém spojkovém okruhu, tak bych měl vytlačit těch cca 0.15 l,  no a já tedy určitě i více. Spotřebu při celé ruční výměně kapaliny v brzdách a spojce mám tak 1.5 l. 

Ale asi stejně je to o ničem, prostě jen taková úvaha jak by to mělo vypadat, takže buďme v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...