Jump to content

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Recommended Posts

Základ je dodržať firemnú špecifikáciu, tj. VW 502.00 pre pevný interval a VW 504.00 pre premenlivý.

Ja osobne preferujem pevný interval s výmenou po 10 tisíc km, a ak premenlivý tak s výmenou najneskôr po 15 tisíc.
Čo sa týka konkrétnych olejov, kvôli dobrému pomeru cena/výkon používam Mobil 1 New Life 0W-40 (VW 502.00).
Dobrú skúsenosť mám aj s Motul 8100 X-lite 0W-30 (VW 502.00), ale ten je o polovicu drahší.

Všeobecne. Môžeš dať do motora aj najlacnejšiu 5W-40-ku ktorá plní VW 502.00 (10W-40 nedoporučujem kvôli turbu), bude to v poriadku. Skôr sa zameraj na častejší interval výmeny, ten prospeje motoru oveľa viac, ako nejaký extra drahý prémiový olej.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Já doporučuji to, co mi poradil expert na koncernové motory. Tovární olej je Shell nebo Castrol. Do TSI patří specifikace 5W-40. Nemůžu souhlasit s příspěvkem výše,kde pan uvádí olej 0W-40. Ten je vhodný tam, kde jsou arktické zimy. Taky není vhodné experimentovat s oleji. Nejlépe je zvolit vždy tu stejnou značku a specifikaci.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Richiis, v Škodovke ti vždy povedia že tam dávaj 5W-30 alebo 5W-40, a značku Shell alebo Castrol. A to preto, lebo tieto oleje používajú v servisoch, a tieto viskozity majú v sudoch.
Čo sa týka 0W olejov,  môže niekto povedať, že u nás to je zbytočné lebo nie sme v arktickej oblasti a netvrdím, že nemôže mať pravdu, ale treba zohľadniť aj spôsob prevádzky auta. Ak niekto jazdí skôr krátke trasy a často štartuje studený motor, tak tam 0W olej má svoje výhody. Oproti 5W-40 určite v ničom nie je horší, alebo motoru neuškodí, akurát je trochu drahší, takže kto chce mať najlepšie možné mazanie studeného motora (hlavne v zime), tak 0W olej bude pre neho určite dobrá voľba.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Pánové, jen dotaz, necháváte měnit olej po cca 5000 km? Ve škodovce mi řekli zbytečnost, že mám sice longlife, ale ať přijedu až za rok. Tak jsem si řekl jsou to blbci a jel jsem za známým soukromým mechanikem a říkám mu, že chci vyměnit olej a on na mě civěl a říká proč bych to dělal, že nové motory už jsou zajeté, že něco jako měnit olej je zbytečné, jen ať si vyměním longlife za standardní 15tis. olej, tak jsem nic neříkajíc opustil dílnu a šel jsem za třetím člověkem, kamarádem, který o autech taky něco ví a řekl mi, že to jsou zbytečně vyhozené peníze, že moje Fabia není Felicia, která potřebuje vyměnit olej a seřídit ventily ať se na to vykašlu a jedu tam za rok si vyměnit ten longlife za standardní olej.

 

Výsledkem jsou 3 různí lidé, kteří 3x odpověděli naprosto stejně

 

1. Vyměnit longlife za standardní olej

2. Olej stačí vyměnit až po 15tis km nebo 1 rok

 

Co vy na to?

Link to comment
Share on other sites

mechanici meli pravdu... na druhou stranu-ve felicii byl kvalitnejsi motor nez je dneska Tsi ve fabiich.. volil bych olej 5w40 s 502.00, menit mezi 10-15t km.. ti co litaj mesto a crcacky po 10000 ti co jezdi delsi trasy po 15000.. jestli je to mogul, castrol, shell atd je podle me upa fuk.. na mem aute jsem mel 1. vymenu 5w40 castrol, 2ha vymena 5w30castrol, 3ti vymena 5w40castrol magnatec, 4ta vymena 5w40 valvoline, 5ta vymena 5w40Q8formula rozlevany, 6ta vymena 5w40castrol EDGE....  :kol-31: vzdy vymena po 15t km...

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Motor sa nerozsype ak prvý olej nevymeníš predčasne, ale ak si chceš auto nechať dlhšie, tak tou prvou predčasnou výmenou určite tomu motoru neublížiš, len pomôžeš. A to, že sa motory zabiehajú, je urban legend. Viete si predstaviť, že by vo fabrike naraz bežali tisíce motorov dlhé hodiny? Neexistuje. Akurát sa motor naštartuje, preskúša a to je všetko. A najviac materiálu sa v motore zbrúsi práve počas jeho zabiehania. Drobný piliny a kovový prášok, ktorý jemne brúsi motor z vnútra. Ja osobne som zástanca toho, že je dobré sa ho zbaviť predčasnou výmenou oleja a filtra, a netočiť to v motore 15, v horšom prípade až 30 tisíc km.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

U EA 111 nebol problém vymeniť to v garaži, filter bol hore po ruke. No ako to je u EA 211 ? Potrebujem auto dvíhať, alebo to zvládnem aj v garazi ? Aký je prístup k filtru, mal by tam byť Mann W712/95

prístup dobrý,ale zospodu ....

Link to comment
Share on other sites

Alebo skrátiť dva intervaly. Najprv vymeníš po 5, potom po 10 a nakoniec po 15 tisíc. A počas toho si priebežne odsleduješ, prípadne kvapkovou metódou aj otestuješ ako sa mení kvalita oleja v tvojom aute.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...