Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Oleje značky Mobil patří k tomu lepšímu mezi oleji. Ale jestli davas 6 let nějaký olej a auto slouží, motor olej nepapá, tak nevidím důvod měnit. Navíc všechny 5w-30 jsou long live a když nestihneš vyměnit včas (rok/15 tis), není to takový problém jako u ne-long live normy 502. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dával už niekto tento olej do 1.2 66kw? Na internete všade čítam, že spĺňa normu VW 502.00/505.00 no na balení tam táto špecifikácia chýba. Olej som tam dal už minulý rok , auto olej nezerie no teraz po roku idem meniť olej znova, tak len či môžem ostať pri tomto, vďaka

 

https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/shell-helix-ultra-5w-30-4l-11120/?gclid=Cj0KCQjw0oCDBhCPARIsAII3C_H5cFxJNwd0bVRxB2mAxmRJCDx4b3Ti9bQkdp_iiW9q8NCG5Y4Fk7UaAkowEALw_wcB

 

Edit: Práve pozerám , že v obchode mi dali tento olej s označením ECT C3 a tento vw normy nespĺňa!! Takže zajtra pôjdem vrátiť!

Editováno: , autor: tomasendoKE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj, měl bych dotaz ohledně oleje do Škoda Fabia 1.2 TSI, 66kW, rok 2015 (CJZC). Doposud byl měněn olej v servise, jednou za 24 měsíců nebo 30 000 km. Letos bych si ho chtěl vyměnit sám. Na štítku v motoru je napsán Castrol 5W30 a na faktuře Long Life. Mohu použít olej Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL (VW 504 00)? Auto je používáno jako druhé, takže za rok najede 5tis. km a má najeto cca 38 000 km a olej nežere. Stačí měnit jednou za dva roky nebo je lepší přejít na pevný interval? Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého názoru nejde jen o celkový počet ujetých km, ale hlavně o "styl" používání. Pokud to najezdíš např. po 100 x 50 km jízdách, tak by to nemusel být problém. Ale pokud je to 1000x 5 km, tak by bylo lepší ho vyměnit po roce. Popojíždění s věčně studeným motorem nedělá oleji moc dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DanielK Dobře ti poradil@ski1961. Také jsem měl takové dilema před 4 lety za stejných podmínel. Poradili mi zde stejně a dobře. Při tom malém nájezdu je tohle nejvýhodnější. I olej je v pořádku a na prodloužený interval výměny musí být vždy LL (Long Life). Letos jsem byl na jaře v servisu měnit olej a dali mi tam při proměnném způsobu výměny oleje (Q16) olej SHELL  0W-30  Long Life. Po dotazu, proč ne 5W-30, že jej tento olej nahrazuje a je lepší. Je zřejmě i řidší, takže doufám, že nekecali. Má někdo s tímto olejem zkušenosti?

Kdyby měl někdo k tomu připomínku a poznatky co do vhodnosti, rád to uvítám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neví někdo, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma oleji Shell LL? Oba mají stejné použití, ale jaký je rozdíl a v čem, nevím. V popisu jsem se nic nedočetl ....

   Motorový olej SHELL ULTRA Professional AV-L 0W-30 longlife Shell
   Motorový olej SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 longlife Shell

Motorový olej SHELL ULTRA Professional AV-L 0W-30 longlife Shell.jpg

Motorový olej SHELL HELIX ULTRA ECT C2-C3 0W-30 longlife Shell.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rudasn nevím přesně jaký je rozdíl mezi tím Shellem AV-L a ECT C2/C3, ale dle mého bezvýznamný pro motor..jinak v tom servisu nekaceli..VW 504.00 má dvě viskosity 0W-30 a 5W-30..ten 0W je trochu řidší..obě tyto viskosity lejou v AS podle toho, co zrovna mají nakoupeno..viskosita servisy nezajímá, jen specifikace tedy 504.00...osobně již asi tři roky leju ten Shell 0W-30 AV-L, prostě levnější než ten Castrol.

Mimochodem, firma Shell asi před 2 roky nahradila Castrol ve výrobě jako výhradní dovozce..proto když dodával do výroby castrol, tak se ve specifikaci 504.00 naléval  5W-30, ted ji nahradil právě ten Shell 0W-30 AV-L..viz foto, kde vidíš, že i ta viskozita 0W-30 už se objevila i na obalech VW jako origo oleje, ale v těch obalech je úplně identický olej z fota..

 

 

Olej Shell.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0W30 bude vždy lepší olej s lepším základem.

Za studena maže lépe a rychleji.

Ohřátý má stejné vlastnosti.

Je obvykle dražší.

Teoreticky u unaveného motoru, může být vyšší průsak oleje ve studeném stavu. 

Nicméně zdravá TSI EA211 do 100K km obvykle nežerou mezi výměnami žádný olej, nebo nepatrné množství.

 

Autorizák lije to co má nasmlouvané, dokonce to ne vždy je i Shell nebo dřív castrol, setkal jsem se i s LukOil.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím lidi, mám auto po záruce tak už si chci výměny oleje a filtrů sám. 

Při důkladné kontrole štítku jsem zjistil, že před rokem mi v servisu dali špatný olej (nesplňuje specifikaci). Již loni jsem byl v neautorizovaném servise, kde mi dělali zápis do lektronické servisní knihy a ubezpečili mě že olej dají dle normy výrobce. Já hlupák jim věřil a dali tam olej Mobil Super 3000 X1 FE 5w30. 

Je to vážný problém? Olej měním co 15tkm/1rok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 1. 2022 na 11:52, czab napsal:

Já hlupák jim věřil a dali tam olej Mobil Super 3000 X1 FE 5w30. 

Je to vážný problém? Olej měním co 15tkm/1rok. 

 

VW specifikace nemá ale má poměrně velký rozsah nejmodernější ACEA určené i pro naftové motory SN a CF základní, nicméně pro mazání turba a přímo vstřiků podmínky splňuje. Jedná se tedy o dost univerzální olej s slušnou kvalitou.

EA211 nemá žádný složitý emisní systém který bys mohl špatným složením oleje poškodit a na mazání samotného motoru určitě stačí, takže bych si tím hlavu nelámal.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@czab  vůbec si s tím nelam hlavu, je to přesně tak jak píše @15degren určitě si tím motoru neuškodil, stejně už má najeto, takže vyměníš za ten správný a jede se dál. Akorát ten servis by potřeboval před držku, že si dovolil tam dát tento olej bez příslušné specifikace, ty specifikace tam nejsou pro srandu králíkům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On už se dnes defakto špatný olej koupit ani moc nedá, bude mazat vždy dobře.

Ty specifikace tam jsou primáně kvůli DPF a OPF+EGR systémům popřípadě nově i kvůli LSPI. Každá automobilka řeší emise trochu jinak a různé příměsi v oleji můžou emisní systém poškodit. Nicméně EA211 má jen klasický katalyzátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové díky, tak olej snad bude v cajku. 

Dnes jsem měnil olej za správný a došel jsem na jinou prasarnu. 

Stržený závit v olejové vaně. Můžu být rád že to ten rok vydrželo. To hovado co to tam dávalo to naprasilo tak na 100N. To nešlo ani povolit a pak při vrácení šroubu jsem na to došel...můžu být rád že s tím žena rok jezdila a nestála se nějaká havarka. 

Takže teď, babo raď.... Při vraceni šroubů jsem šel první na 20N (v příručce se píše 30N), ale už při 20 se to protočilo. 

Stalo se někomu? Jak se toto řeší? Situace dost nahovno, ale předpokládám že se to občas stane a nějaké postupy určitě existují. 

Díky pánové předem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@czab  v minulosti, když jsem jezdil do jednoho servisu ještě se starým autem na výměnu oleje, tak mechanik nikdy neměnil šroub, ani těsnící kroužek..vždy použi ten starý a na závit šroubu vždy nalepil teflonou pásku a lehce dotáhl jen dle pocitu, žádné momentáky a nikdy neukápla ani kapka oleje. Takže bych zkusil koupit třeba v OBI teflonovou pásku a aplikoval bych stejný postup a jen lehce dotáhnul a vidělo by se, jestli to bude držet či nebude..jedna z pásek jako inspirace v odkazu..

https://www.obchod-vtp.cz/RCT-arco-teflonova-paska-12m-12x0-075mm?utm_campaign=pod_100&utm_content=Dum%2C+byt+a+zahrada+|+Stavebniny+|+Instalatersky+material+|+Vodovodni+potrubi&utm_medium=cpc&utm_source=zbozi&utm_term=ARCO+teflonova+paska+12m%2C+12x0%2C075mm+RCT

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...